Kiitos
Maalausaiheinen artikkeli: Dipping for Dummies
Kaipa tämän olisi voinut muokata edelliseenkin viestiin, mutta ainakin näkyy uutena viestinä kirjautumisen jälkeen :D.
Eli siis. Tänään kävin ostamassa lakkabensiiniä, jolla saisin putsattua pensselin lakasta sen levittämisen jälkeen (Destroyerit kun ovat liian isoja perinteiseen dippaamiseen). Onneksi tein vasta yhden Dessun, sillä näin pääsi käymään: Ääriään myöten täynnä olevasta pullosta pääsi lorahtamaan hieman tärpättiä lakan sekaan, tosin siinä vaiheessa en pitänyt asiaa vakavana. Sekoittelin vain lakkaa hieman ja ryhdyin toimeen.
Siinä sitten ravistellessani lakkaa pois huomasin, että lakka suorastaa pakeni pois figun pinnalta. Lopputuloksena oli se, että figusta vain näki että siinä oli jotain kiiltävää pinnalla, mutta dippauksen normaalisti tuottamaa efektiä ei syntynyt. Aluksi mietin että missä meni vikaan, kunnes sen keksin: Tärpätti, joka oli lorahtanut lakkapurkkiin. Lensipä siinä sitten muutama ärräpää, kun sellainen puoli purkillista lakkaa oli mennyt käyttökelvottomaksi.
Eli tarinan opetus: Älä ohenna lakkaa. Ikinä. Edes vahingossa =). Paitsi jos on ihan pakko, mutta älä tee sitä silloinkaan.
Eli siis. Tänään kävin ostamassa lakkabensiiniä, jolla saisin putsattua pensselin lakasta sen levittämisen jälkeen (Destroyerit kun ovat liian isoja perinteiseen dippaamiseen). Onneksi tein vasta yhden Dessun, sillä näin pääsi käymään: Ääriään myöten täynnä olevasta pullosta pääsi lorahtamaan hieman tärpättiä lakan sekaan, tosin siinä vaiheessa en pitänyt asiaa vakavana. Sekoittelin vain lakkaa hieman ja ryhdyin toimeen.
Siinä sitten ravistellessani lakkaa pois huomasin, että lakka suorastaa pakeni pois figun pinnalta. Lopputuloksena oli se, että figusta vain näki että siinä oli jotain kiiltävää pinnalla, mutta dippauksen normaalisti tuottamaa efektiä ei syntynyt. Aluksi mietin että missä meni vikaan, kunnes sen keksin: Tärpätti, joka oli lorahtanut lakkapurkkiin. Lensipä siinä sitten muutama ärräpää, kun sellainen puoli purkillista lakkaa oli mennyt käyttökelvottomaksi.
Eli tarinan opetus: Älä ohenna lakkaa. Ikinä. Edes vahingossa =). Paitsi jos on ihan pakko, mutta älä tee sitä silloinkaan.
moi,
itselläni nyt odottaa necronit pohjamaaleissa valmiina dippaukseen. Ja sitten tuli ongelma eteen: Asun kuuluisassa ympyrä kaupungissa eli haminassa. Vaikka kaupunki onkin mahdottoman suosittu, on se silti hyvin pienipaikka. Koko kaupungista löytyy vain yksi Liberonin jälleenmyyjä eikä häneltäkään löytyny sävyllistä lakkaa... ja kun kysyin voisiko hän tilata vastaus oli: " joo kai mä voin mutta siinä voi mennä joku 2-6 viikkoa " joten minua ei hirveästi inottaisi odotella niin pitkää aikaa, kun pitäisi pelailemaankin päästä. Joten ajattelin kysyä voisiko joku pääkaupunki seudulla tms. alueella josta lakkaa löytyy - asuva henkilö välittää minulle pullon/purkin postitse. maksan toki korvauksia + tietenkin lakan hinnan ja postikulut. Lähettäkää YV:tä
-Grey
itselläni nyt odottaa necronit pohjamaaleissa valmiina dippaukseen. Ja sitten tuli ongelma eteen: Asun kuuluisassa ympyrä kaupungissa eli haminassa. Vaikka kaupunki onkin mahdottoman suosittu, on se silti hyvin pienipaikka. Koko kaupungista löytyy vain yksi Liberonin jälleenmyyjä eikä häneltäkään löytyny sävyllistä lakkaa... ja kun kysyin voisiko hän tilata vastaus oli: " joo kai mä voin mutta siinä voi mennä joku 2-6 viikkoa " joten minua ei hirveästi inottaisi odotella niin pitkää aikaa, kun pitäisi pelailemaankin päästä. Joten ajattelin kysyä voisiko joku pääkaupunki seudulla tms. alueella josta lakkaa löytyy - asuva henkilö välittää minulle pullon/purkin postitse. maksan toki korvauksia + tietenkin lakan hinnan ja postikulut. Lähettäkää YV:tä
-Grey
Uskomatonta - ketju on ollut foorumilla jo melkein viisi kuukautta, ja koko tuona aikana olen saanut vain yhden dippausta koskevan hatemailin YV-laatikkooni. Foorumilla kinastellaan dippauksesta harva se päivä threadissa jos toisessakin, mutta itse sanansaattaja taitaa nauttia jonkinlaista kirjoittamatonta koskemattomuutta :D.
- The Captain
- Valvoja
Kaikki dippauksen vihaajat pelkäävät sinua, koska nickisi alla lukee tuo M:llä alkava taikasana. Ja moderaattoreiden vihaajat taas eivät puutu sellaisiin pikkuseikkoihin kuin dippaukseen, vaan kaatavat sontaa syliin ihan muistakin syistä.pamp-pu kirjoitti:Uskomatonta - ketju on ollut foorumilla jo melkein viisi kuukautta, ja koko tuona aikana olen saanut vain yhden dippausta koskevan hatemailin YV-laatikkooni. Foorumilla kinastellaan dippauksesta harva se päivä threadissa jos toisessakin, mutta itse sanansaattaja taitaa nauttia jonkinlaista kirjoittamatonta koskemattomuutta :D.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
http://www.liberon.fi -> jälleenmyyjät -> jne..Wild rider kirjoitti:Vau! Dippi on kova sana! Kun minuunkin dippikärpänen iski, niin voisiko joku kertoa mistä tuota lakkaa saisi Oulusta. Kävin tänään kaupungilla taidetarvikeliikkeessä, mutta sieltä sitä ei löytynyt,
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Paha Vaatturi
Kauhia huijausmenetelmä tämä dippaus 
Pitääkö figut olla maalattu maanläheisillä väreillä että dippaus toimisi ja tulisi mahdollisimman hieno ja hyvä lopputulos, vai voiko myös esim. pinksua möly marsua dipata? Ajattelin vaan että miten tuo ruskea lakka vaikuttaa vaaleanpunaisen sävyyn. Olisiko musta lakka parempi (jos sellaista on)?
Pitääkö figut olla maalattu maanläheisillä väreillä että dippaus toimisi ja tulisi mahdollisimman hieno ja hyvä lopputulos, vai voiko myös esim. pinksua möly marsua dipata? Ajattelin vaan että miten tuo ruskea lakka vaikuttaa vaaleanpunaisen sävyyn. Olisiko musta lakka parempi (jos sellaista on)?
Lystikäs Lynkkaaja kirjoitti:Kauhia huijausmenetelmä tämä dippaus
Kyllä kai... Mutta onhan tuolla galtsussa ja galleria osiossa näkynyt hienoja dipattuja figuja.
Pampun ekassa viestissä näet esim. necronin, joka on dipattu.
Tässä esimerkiksi Minorithin hieno dipattu fexi, jossa ei edes ole (hirveän) maanläheiset värivalinnat.
edit: ja jos pinkkiä rupeat dippaamaan, niin se ei enään kovin pinkki sen jälkeen ole.
Pari russia:
http://www.ameeba.org/ig_kuvia/russit/
Kiiltävämpi viel ilman lakkaa, se tummempi lakattu. Tummempi onnistui paljon paremmin.
http://www.ameeba.org/ig_kuvia/russit/
Kiiltävämpi viel ilman lakkaa, se tummempi lakattu. Tummempi onnistui paljon paremmin.