Necron: pari kyssää

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Skalf Blackhammer
Viesti:

Necron: pari kyssää

Viesti Kirjoittaja Skalf Blackhammer »

1.Elikkäs en oikein ymmärtänyt miten necroneitten pelko heitot heitetään (onko niissä eroa muihi) minusta ei oikeen vaikuta loogiselta että ne juoksevat pakoon.

2.Kun flayed oneilla on erikois kyky että Jos vastus epä onnistuu LD heitossa nii se osuu vain 6, Mutta entä Black templarit joilla on erikois kyky jolla ne osuvan aina 3-4-5-6 ( preferred enemy ) niin Millä LD:ssä epäonnistuneet Black templarit onnistuvat flayed onesseihin?

näihin kun vastaatte niin olen kiitollinen ^^
PPP peppu-peppu-pedro
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

1. s. 13 (codex necrons) Morale. Eli kaikki menee ihan normaalisti.

2. Codex ajaa BBB yli. Koska codex on lisäys yleisiin sääntöihin, sen säännöt ajavat yleisten yli. Eli templarit osuvat 6+.
Uzi-99
Viesti:

Re: Necron: pari kyssää

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Skalf Blackhammer kirjoitti:... minusta ei oikeen vaikuta loogiselta että ne juoksevat pakoon.
--- Eivät ne välttämättä "juokse pakoon hengenhädässä"... Olkoot kuinka koneita, kyllä ne ymmärtävät "suorittaa taktisen vetäytymisen" jumalallisen havaintokyvyn omaavan pelaajan tahdosta riippumatta jos tilanne alkaa näyttämään niiden mielestä pahalta (mitä mokattu Morale kuvastaa).

Jos niillä ei ole erikoissääntöjä kuten Fearless tai vastaavat, niin ne heittelevät niitä normaaleja Moraleheittoja ja voivat lähteä/karata/poistua/vetäytyä/yms lähitaistelusta heiton mokatessaan aivan kuten kaikki muutkin. Necron kodeksin sivu 13, oikea palsta, "Morale". Ensimmäinen lause antaa taustaselvityksen, toinen lause kertoo miten homma toimii: "Consequently..."

Saat olla eri mieltä, mutta säännöt sanovat noin. =)
2.Kun flayed oneilla on erikois kyky että Jos vastus epä onnistuu LD heitossa nii se osuu vain 6, Mutta entä Black templarit joilla on erikois kyky jolla ne osuvan aina 3-4-5-6 ( preferred enemy ) niin Millä LD:ssä epäonnistuneet Black templarit onnistuvat flayed onesseihin?
--- Huh... Nämä ovat aina mielenkiintoisia. En itse pelaa Necroilla enkä Marineilla, mutta tässä tapauksessa arvioisin että koska Terrifying Visage vaatii oman heittonsa, jos se mokataan niin se yliajaa normaalit taisteluun vaikuttavat osumishelpotukset.

Tämä on mielestäni järkevin tapa, sillä jos Preferred Enemyn omaava yksikkö onnistuu TV-testissä, ne saavat edun omasta erikoissäännöstään. Jos ne mokaavat, ne ottavat takkiin TV-säännön vuoksi. Tästä kannattaa sopia etukäteen ennen peliä.

Tätä ei tosin taideta vahvistaa oikein missään, joten otetaan varmuudeksi esiin miten GW ratkaisee nämä:

Jos tätä lähdetään tulkitsemaan GW:n logiikan pohjalta, niin heitetään D6: 1-3 TV yliajaa PEn 4-6 PE yliajaa TVn.

Toivoakseni joku pystyy todistamaan ettei kyseessä ole tällainen "Immovable Object Vs Irresistible Force" tilanne...

EDIT: Ja Kodeksi ei aina aja yli... Oli aika jolloin suurin osa nykyisistä USR:eista oli kodeksisääntöjä. Näin ollen itse olen sitä mieltä että kodeksi ei yliaja USRia jollei sitä erikseen mainita (esim Tyranidien Instinctive Fallback Vs Fearless).

Sekä PE että TV vaikuttavat osumiseen WS:stä riippumatta. Näin ollen on mahdotonta sanoa kumpi ajaa minkäkin yli, vaikkakin olen sitä mieltä että TVn vaaatima testi on hyvin suuntaa-antava.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Tunkiokuningas

Re: Necron: pari kyssää

Viesti Kirjoittaja Tunkiokuningas »

Uzi-99 kirjoitti:EDIT: Ja Kodeksi ei aina aja yli... Oli aika jolloin suurin osa nykyisistä USR:eista oli kodeksisääntöjä. Näin ollen itse olen sitä mieltä että kodeksi ei yliaja USRia jollei sitä erikseen mainita (esim Tyranidien Instinctive Fallback Vs Fearless).
Universal special Rules osion säännöt ajavat vain Codexeista löytyvien, samojen sääntöjen yli, joten tässä tapauksessa veikkaisin, että Terrifying Visage vaikuttaa myös Templareihin.
Toki tämän voi ratkaista myös nopanheitolla.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Templarit ovat Fearlessejä lähiksessä. Eiköhän se nyt ratkaise asian.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Fearless vaikuttaa vain morale ja fall back heittoihin. Ei mihinkään muuhun Ld heittoihin.
Ja BBB ajaa codexin yli vain jos codex on vanhettuneita sääntöjä (kuten vanhat USP).
Skalf Blackhammer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skalf Blackhammer »

kiitoz. Olen myös miettinyt että jos psyyker on fearless joutuuko se ottamaan LD heiton ku on 12 tuuman päässä pariapheista(tjsp)?
PPP peppu-peppu-pedro
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Skalf Blackhammer kirjoitti:kiitoz. Olen myös miettinyt että jos psyyker on fearless joutuuko se ottamaan LD heiton ku on 12 tuuman päässä pariapheista(tjsp)?
--- Kannattaa muuten olla tosi tarkkana siitä mitä säännöissä oikeasti lukee... Morale-heitto on kyllä aina Ld-heitto, mutta Ld-heitto ei välttämättä ole aina Morale-heitto.

Pariahit sanovat että joutuu ottamaan Morale-testin tai kärsii Psychic Abominationista. Fearless sanoo että autopassaa Moralen, joten Fearless Psykerit eivät koskaan kärsi PA:sta.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
GunBeast

Viesti Kirjoittaja GunBeast »

Saankos minäkin kysäistä tässä yhtä juttua Necroneista? Kun noiden Flayed Onejen Aseistuksessa lukee "claws", niin tarkoitetaanko siinä siis, että Flayedeillä on siis Power Clawit, eli ne iskevät samalla tavalla kuin mariini Powerfistin kanssa vai lukeeko siinä muuten vain claws, kun 'Nidien Codexissa Zoanthropen Aseistuksessa puhuttiin, että se olisi aseistettu kynsillä ja hampailla...
FaBan puolella Liskomiehiä, 40Kssa 'Nidejä.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

GunBeast kirjoitti:Saankos minäkin kysäistä tässä yhtä juttua Necroneista? Kun noiden Flayed Onejen Aseistuksessa lukee "claws", niin tarkoitetaanko siinä siis, että Flayedeillä on siis Power Clawit, eli ne iskevät samalla tavalla kuin mariini Powerfistin kanssa vai lukeeko siinä muuten vain claws, kun 'Nidien Codexissa Zoanthropen Aseistuksessa puhuttiin, että se olisi aseistettu kynsillä ja hampailla...
Jos niillä olisi Power Clawit, siinä lukisi Power Claws. Niillä on vain ne kyntensä, samoin kuin mm. Wraitheilla ja sillä Zoanthropellasi.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”