WH Innostuksen uusi tuleminen
Noh nyt kun tulit maininneeksi niin kiinnostukseni lähti laskuun juuri kun eräs parhaista ystävistäni heitti pari päivää sitten messengerissä että lopettaa warhammerit kokonaan ja myy ne kun niihin menee liikaa rahaa, toisella kaverillani taas meinaa kiinnostus loppua FB:hen ja kaikki kaverini jotka pelaavat 40k:ta eivät osaa sääntöjä
. Yritän kuitenkin pitää kiinnostusta yllä viettämällä vähintään 2 tuntia päivästä sotavasarassa, lukemalla sääntöjä sekä keksimällä uusia armeija-ideoita 
Felix, Kat and the knights sighed with relief, the Slayers cursed. -Gotrek & Felix XI: Shamanslayer
- Synnin niittäjä
- Viesti:
Itselläni tämä harrastus on nyt mennyt aivan miten sattuu viisarin molemmin puolin, tämä johtuu myös täysin kavereistani, jotka hetken haluavat pelata, hetken kyllästyvät ja jää pelit väliin.
Kunnon FB-pelistä on kulunut jo kohta vuosi, mutta silti jostain saan voimia tehdä uutta armeijaa omaksi ilokseni ja pitää toivoa yllä että saa kaverit taas juoksutettua kentälle.
Itse pidän välillä yllä maalausintoa ostamalla sillointällöin jonkun hienon napin, ja jos vielä on osa uutta armeijaa niin kyllä se piristyttää kummasti.
Mutta kuten tapana on sanoa, "Kohti uusia taisteluja toverit, aseistanne ette luopua saa..." ja onnea ja yritystä kohti tulevaisuutta.
Kunnon FB-pelistä on kulunut jo kohta vuosi, mutta silti jostain saan voimia tehdä uutta armeijaa omaksi ilokseni ja pitää toivoa yllä että saa kaverit taas juoksutettua kentälle.
Itse pidän välillä yllä maalausintoa ostamalla sillointällöin jonkun hienon napin, ja jos vielä on osa uutta armeijaa niin kyllä se piristyttää kummasti.
Mutta kuten tapana on sanoa, "Kohti uusia taisteluja toverit, aseistanne ette luopua saa..." ja onnea ja yritystä kohti tulevaisuutta.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
- dead flesh penalty
Kävi vähän näin itselläni että yhtäkkiä havaitsin ettei tulipallojen viskonta kauhiasti kiinnosta. WH-pelit alkoivat olla pitkälle kikkakolmosten kombottelua, ja sitten päälle noppien viskontaa. Kyse oli pikemmin pelijärjestelmien epätyydyttävyydestä kuin mistään kyllästymisestä pikku-ukkoihin. Minä rakastan yhä kauniita miniatyyrejä kaapissa ja kentällä.
Vuoden pari olenkin sitten kahminut kaappiini kaikenlaista materiaalia historiallisten pelien alueelta. Olen pläräillyt läpi useita sääntösettejä ja sotahistorian kirjoja valtavat kasat, ja monien testipelien jälkeen tuntuu että kyllä sitä jotenkin kunniottaa itseään enemmän lyödessään etruskien ratsuväen väijytyksellä kuin osuesseen indirect-basiliskilla inkvisiittoria päähän. Makuasia, mutta kyllä tästä eteenpäin tulee aika vähillä olemaan investoinnit GW:in peleihin.
Vuoden pari olenkin sitten kahminut kaappiini kaikenlaista materiaalia historiallisten pelien alueelta. Olen pläräillyt läpi useita sääntösettejä ja sotahistorian kirjoja valtavat kasat, ja monien testipelien jälkeen tuntuu että kyllä sitä jotenkin kunniottaa itseään enemmän lyödessään etruskien ratsuväen väijytyksellä kuin osuesseen indirect-basiliskilla inkvisiittoria päähän. Makuasia, mutta kyllä tästä eteenpäin tulee aika vähillä olemaan investoinnit GW:in peleihin.
Tunnistan heti itseni samassa asemassa kanssasi... kaverit eivät suostu mukaan figuiluun kun se on niin kallista heidän mielestäänTheSlayerKing kirjoitti:Noh nyt kun tulit maininneeksi niin kiinnostukseni lähti laskuun juuri kun eräs parhaista ystävistäni heitti pari päivää sitten messengerissä että lopettaa warhammerit kokonaan ja myy ne kun niihin menee liikaa rahaa, toisella kaverillani taas meinaa kiinnostus loppua FB:hen ja kaikki kaverini jotka pelaavat 40k:ta eivät osaa sääntöjä. Yritän kuitenkin pitää kiinnostusta yllä viettämällä vähintään 2 tuntia päivästä sotavasarassa, lukemalla sääntöjä sekä keksimällä uusia armeija-ideoita
Vaan tosin löytyisikö keltään mitään niksiä jolla saada kovin laiskoja/pihejä(?)/negatiivisia kavereita houkuteltua figujen ihmeelliseen maailmaan? ehdotukset olisivat suotavia
- dead flesh penalty
- Tyrisalthan
Puhut vähän mutta asiaa =) Vaikka Tosin kyllä ne maalit kuivuu, oon käyttäny edelleen paljon maaleja jotka on perua vuodelta '89-94 mutta sit taas ne 2000-luvun taitteen ruuvikorkkiset purkit kuivuu ihan parissa kuukaudessa jos niitä ei ei jatkuvasti käytä ja läträä. Oli semmonen "mitä rahastusta"-fiilis niinku monesti GW:n kanssa on ;-)Nàzgul wraith kirjoitti:Yleisesti ottaen harrastus-intoa nostaa myös jonkun uuden ja hienon figun ostaminen, maalaus tekniikan opettelu, pelaaminen siistillä pöydällä ja fluffin lukeminen sekä hyvän armeijaan sopivan musiikin kuuntelu (meinaan pöytää jossa on hienot maastot jne.)
OT: En tajua miten nuo maalit muka kuivuvat purkkiin vuodessa tai parissa?
Itsellä on muutama 4v ollut purkki eikä maali ole kummoiseksi mennyt.
Anyway itsellä yläasteen jälkeen jäi Hammerit mutta diggailen kaikenmaailman graafisista hommista joten maalaaminen alko himottamaan taas siinä parikymppisenä. Välillä on puoli vuotta etten maalaa mitään tai vuosi etten pelaa. Uuden maalaustekniikan testaaminen on itsellä ainakin sellanen "nyt mä osaan vihdoinkin maalata"-fiilis ja tekee mieli aina ruveta maalaamaan.
Niinkun alkuperäinen postaaja sano niin kyllä duunit ja muut harrastukset (puhumattakaan uuden asunnon remontista - tehdään itse) verottaa aina figuilua mutta ei se kyllä nyt oo moneen vuoteen päässy kokonaan unohtumaan =) Välillä on niin etten käy Sotussa puoleen vuoteen kun pari kertaa ja nykyää taas monta kertaa päivässä. Hyvät on fiilikset kun alotan just uutta armeijaa ja meinaan vähän testailla erilaista lähestymistapaa taas uutta armeijaa maalatessa =)
Eipä se kuule sovi kitarakaan kaikille kouraan, mulla meni monta vuotta tajuta että kaikki maailman ihmiset eivät haluakaan olla rocktähtiä...ja vaikka frendisi sanovat niin että "tuu nyt pelaan lätkää ja oo mies" ni se tuntuu susta niin hemmetin turhalta. Sama fiilis niillä on sen figuilun suhteen, ei ne koe sitä edes järkevänä vaihtoehtona.TheSlayerKing kirjoitti:Vaan tosin löytyisikö keltään mitään niksiä jolla saada kovin laiskoja/pihejä(?)/negatiivisia kavereita houkuteltua figujen ihmeelliseen maailmaan? ehdotukset olisivat suotavia
Ennemmin hakisin samanhenkistä seuraa samalta seudulta vaikka netin kautta jne, älä turhaa rupea pakkomyymään frendeillesi jotain mitä joudut sitten ite kokoajan pitämään yllä. Parempi että ne innostuu siitä itekseen jos on innostuakseen.
- pikkupoika
itsellä kun meinaa kyllästyttää niin kaivan sotusta tämän kuvan esiin:
http://img269.imageshack.us/my.php?imag ... ien4su.jpg
heh,kyllä siinä nousee mieliala kun miljoona pikkumiestä pomppaa ruudustahemmo kirjoitti:itsellä kun meinaa kyllästyttää niin kaivan sotusta tämän kuvan esiin:
Jollain on lievästi menny elämä ja ryhti hukkaan =Dhemmo kirjoitti:itsellä kun meinaa kyllästyttää niin kaivan sotusta tämän kuvan esiin:
Propsit kyllä tuon maalajaalle jos on itse kaiken maalannut. Siinä on kiitettävällä uskollisuudella kantanut GW:lle rahaa =D
Näjöjään joku suhtautuu hammereihin samalla lailla kuin minä. Itseltänikin loppui yksinkertaisesti aika ja projekteja oli paljon tekemättä. Lisäksi harrastus alkoi tuntua enemmänki työltä ja itseään piti suorastaan piiskata maalauspuuhiin. Tulos: Puolen vuoden totaalinen tauko hammereista.
Nyt olen liukumassa takaisin kuvioihin. Tuli vain selailtua sotua ja muita figuaiheisia sivuja ja muisteltua, kuinka siisti faban maailma oikeastaan on. Asenne on nyt semmoinen, että töitä tehdään kun jaksetaan, eikä ole mitään aikarajoja projektien valmistumiselle.
Tätä tyyliä toteuttamalaa uskoisin, että kuka tahansa saa aikaan jotain ja pysyy ainakin harrastuksen parissa. Sitten jossain vaiheessa voi tulla semmoisia hetkiä, että tulee maalattua laadukkaasti kasoittain figuja. Itselleni kävi kerran niin, että valmistin kahdessa viikossa 19 miehen Dark Elf Crossbowmen rykmentin.
Nyt olen liukumassa takaisin kuvioihin. Tuli vain selailtua sotua ja muita figuaiheisia sivuja ja muisteltua, kuinka siisti faban maailma oikeastaan on. Asenne on nyt semmoinen, että töitä tehdään kun jaksetaan, eikä ole mitään aikarajoja projektien valmistumiselle.
Tätä tyyliä toteuttamalaa uskoisin, että kuka tahansa saa aikaan jotain ja pysyy ainakin harrastuksen parissa. Sitten jossain vaiheessa voi tulla semmoisia hetkiä, että tulee maalattua laadukkaasti kasoittain figuja. Itselleni kävi kerran niin, että valmistin kahdessa viikossa 19 miehen Dark Elf Crossbowmen rykmentin.
Itselläni on ollut taukoja sen mukaan miltä on tuntunut... välillä 'hammereiden duunaaminen suorastaan ottaa todella päähän ja välillä sitten taas on sellainen hyvä fiilis... eli toisinsanoen, teen silloin kun huvittaa...
Tuli 'Conista ostettua lootallinen rackhamin figuja, joten niiden parissa nyt oleskellaan... saa nähdä miten innostus pysyy, mutta nyt vaikuttaa kuitenkin hyvältä
Yleisesti ottaen, figulle ei kannata asettaa mitään deadlinea (sen valmistumiselle), koska yleensä (ainakin mulla) alkaa stressi painaa, eikä hommasta näytä tulevan juuri mitään muuta kuin sitä itseään....
Tuli 'Conista ostettua lootallinen rackhamin figuja, joten niiden parissa nyt oleskellaan... saa nähdä miten innostus pysyy, mutta nyt vaikuttaa kuitenkin hyvältä
Yleisesti ottaen, figulle ei kannata asettaa mitään deadlinea (sen valmistumiselle), koska yleensä (ainakin mulla) alkaa stressi painaa, eikä hommasta näytä tulevan juuri mitään muuta kuin sitä itseään....
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2