Nyt tulee taas aika eriäviä mielipiteitä. Fängin luettelema maalivarasto on aika kirkas suoraan mustan päälle maalattavaksi, ja itse ainakin lähtisin hieman tummemmista sävyistä liikkeelle. Ainakin ruskeavalikoimasta Bubonic ja Bestial yhdessä ovat aika räikeä sekoitus.
Henkilökohtaisesti lähtisin seuraavasta kymmenen maalin listasta:
Musta (Citadelin Chaos Black)
Valkoinen (Vallejon/Citadelin Skull White)
2x Ruskea (Citadelin Scorched brown ja Bestial brown)
Metalli (Citadelin Boltgun metal/Chainmail)
2x Vihreä (Citadelin Dark Angels Green ja Snot green)
Luonnon valkea (Citadelin Bleached Bone. Lisäksi voit harkita Graveyard earthia, josta itse tykkään käyttää Blechedin alla)
2x Itse valitsemaasi väriä (Kannattaa vilkaista Vallejon hylly. Valitse armeijallesi väriteema, esim. punainen, ja osta sitä purkki tai kaksi eri sävyistä. Muista ravistaa Vallejon maalit todella hyvin ennen käyttöä)
Tuo nyt on taas ihan henkilökohtainen näkemys, ja jokaisen lista on varmasti täysin omanlaisensa. Mielestäni tummemmista sävyistä on vain helpompi lähteä liikkeelle, kun varjot muodostuvat melkein itsestään. Muista vain maalien sekoittelu keskenään. Esimerkiksi vihreää maalatessa kun lähtee mustan päälle aika tummasta Dark Angels Greenistä korostettujen kohtien maalaus suoraan runsaasti kirkkaammalla Snot Greenillä ei välttämättä näytä kovin hyvältä. Kannattaakin maalata ensin tummemman sävyn päälle DA- ja Snot Greenien sekoitusta. Otat vain maaleja vähän paletille, ja sekoitat ne kekenään. Suuria määriä ei tarvita.
Lisäksi joko Chestnut Ink tai Flesh wash, jotta saat helposti hyvännäköistä metallia. Nämä kelpaavat myös punaisen ja ruskeiden kanssa, ja miksei hillitysti käyettynä melkein mihin tahansa. Lisää maalauksesta on varmasti sääntökirjassa ja armeijakirjoissa, ja Games-Workshopin sivut ovat pullollaan hyviä maalausohjeita aloittelijoille.
Tuossa on muunmuassa yksi ihan aloittelijaystävällinen opas.