Liimat metallifiguille.
Liimat metallifiguille.
Voisitteko suositella jotain hyviä metallifiguihin sopivaa liimaa. Itsellä oli vaikeuksia tuon GW:n Plastic cluen kanssa. Saa iäisyyden pitää osia paikoillaan, että pysyisivät. Tuokin on tietysti muovifiguille suunnattu, mutta pitihän sitä testata. Mutta suositelkaapas toki jotain hyviä liimoja mitä te käytätte metallifigujen kanssa.
Viimeksi muokannut Locku, Ti 22.08.2006 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin, muoviliima soveltuu ainoastaan muoviosan liittämiseen toiseen muoviosaan. Metalli-metalli ja metalli-muovi -liitokseen suositellaan attorin mainitsemaa pikaliimaa (tunnetaan myös nimillä superglue tai syanoakrylaatti). Esimerkiksi Zap-a-Gap ja Loctite Super Attack ovat hyväksihavaittuja merkkejä.
(hakuakin saa muuten käyttää)
(hakuakin saa muuten käyttää)
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tavallista pikaliimaa olen laitanut aina ja normaalit kappaleet pysyvät hyvin kiinni. Hankalat joutuu pinnaamaan tai stuhvilla avittamaan. Kirjakaupoissahan tuota myydään. Monesti olen ostanut geelimäistä liimaa, koska se antaa hiukan asetteluaikaa, mutta nestemäinen pitää ihan yhtä hyvin.
Luumumehu on soturien juomaa
- Dead Maniac
- Viesti:
Nestemäisten kanssa kannattaa ostaa laatukamaa, kuten Locktite, koska rihkama-pikaliimat ovat oikeasti kertakäyttökamaa, kerran avaat ja käytät niin liima on sen jälkeen joka paikassa. En muuten nestemäistä osta, ainakaan vähään aikaan.
Time waits for no slave.
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Kääntyneet kaartilaiseni:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... p?p=638449
Ittelläni Gwn Metalli liiman kanssa ongelmia Ogren Käsien paikoilla pysymisen kanssa...
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
Hmm. No itselläni oli pikkaisia ongelmia Blood thirsterin siipien kanssa. Joten käytin PVC-tä, ja pikaliimaa yhdessä. Kovettuessaan PVC on kestävää, kuivuu vaan todella hitaasti, pikaliima taas tuki siipeä niin että PVC sai rauhassa kovettua. (Kovettumis aika PVC:llä n. Yksi päivä)
(Jos joillekin ei ole selvinnyt että mikä liima tämä PVC on niin askartelu liikeistä yms on mahdollsta saada tätä liimaa. Merkki: UHU PVC)
(Jos joillekin ei ole selvinnyt että mikä liima tämä PVC on niin askartelu liikeistä yms on mahdollsta saada tätä liimaa. Merkki: UHU PVC)
-
Sami Jumppanen
-
Spongebob-Väyrynen
-
Necron Loiri
Periaatteessa kaikki liimat, missä on syanoakrylaattia (menikö oikein?) toimivat edes jotenkin metalliin. Tietysti pullot/tuubit voivat olla persiistä, mutta kannattaa kääriä vuotavat pullot talouspaperiin, niin ei kädet mene ihan liimaisiksi. Itseäni alkoi GW:n rahastuslitkut tympimään ja katselin askartelukaupan pikaliimoja. Käteen osui UHU Superglue. Halpa oli ja hyvin on toiminut pienempiin liimauksiin. Tuubi on kyllä surkea, mutta ekan tuubin tyhjennyttyä opein jo käyttämään sitä.
-
Spongebob-Väyrynen
Suosittelisin zap ca -liimaa. Hobbypointissa puteli jossa tulee 28,3g tavaraa maksaa suunnilleen 12e. Tähänmennessä parasta liimaa mitä on vastaan tullut.esko kirjoitti:Maksaa 6.50 fantsussa ja tulee 5g. Kallista mutta kyllä riittääkin. Metalli figuja kuitenkin hieman harvemmin tulee vastaan.sensei kirjoitti:Mä oon käyttäny aina tota GW:en metalliliimaa ja hyvin on toiminu.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
tota zäppiä ittelläkin on mutta se on omaan makuun ihan liian nestemäistä ja sitä tulee siitä purkista aika reilusti aina...no kai sitä oppii käyttämään, itse suosittelen samanlaista purkkia kuin zap mutta nimi on zap-a-gap joka on enemmän geelimäistä...Punainen kirjoitti:Suosittelisin zap ca -liimaa. Hobbypointissa puteli jossa tulee 28,3g tavaraa maksaa suunnilleen 12e. Tähänmennessä parasta liimaa mitä on vastaan tullut.esko kirjoitti:Maksaa 6.50 fantsussa ja tulee 5g. Kallista mutta kyllä riittääkin. Metalli figuja kuitenkin hieman harvemmin tulee vastaan.sensei kirjoitti:Mä oon käyttäny aina tota GW:en metalliliimaa ja hyvin on toiminu.
big or small,we loot it all.hmph..
Ei eri-keeperiä, ei sinnepäikkään.Xenon kirjoitti:Tunnetaan myös nimellä eri-keeper. Sama aine, mutta hinta-laatu suhde on monenkertaisesti parempi.Swarmp kirjoitti:(Jos joillekin ei ole selvinnyt että mikä liima tämä PVC on niin askartelu liikeistä yms on mahdollsta saada tätä liimaa. Merkki: UHU PVC)
Se on semmoista ruskehtavaa, läpnäkyvää liimaa. Pitää metallifigur hyvin kiinni, joskus voi (menee) hermot kun ei alussa pidä, mutta antaa varman lopputuloksen.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!