Ostaisitko pahvisia rakennuksia figupeleihin???

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Minulla olisi joitain AVAAMATTOMIA Faban 5.edikan pahvitaloja, mutta en niistä kyllä ihan halvalla luovu, ovat sen verta keräilyharvinaisuuksia. Mutta jos joku haluaa niitä, niin tarjoa, useita eri settejä löytyy.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Idea on ihan hyvä, jos silmää miellyttää ja laatu on kohdallaan niin mikä ettei.
Tilaan heti kun näen ensimmäiset, jos ne näyttävät toimivilta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tee yksi geneerinen fabatalo vapaaseen jakeluun, niin näet ihmisten todellisen kiinnostuksen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
hullukoira

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

Rakennukset olisivat kestävää vahattua kartonkia.

Painnojälki olisi ammattiluokkaa koska ne painettaisiin ammattikoneilla.

Voisin leikata osat valmiiksi kokoamista varten, jolloin ostajan ei tartteisi nyhertää saksien kanssa. Myös taitoksiin ajaisin greaset, eli taitttourat, jolloin osat taittuisi no broblem sieltä mistä pitäisi.

Talojen avonaisuus on ongelma, sillä se vaatisi kaksipuolisen painon seinille.

Talot voi tehdä purettaviksi, eli siten että niissä on maastoalusta, seinät ja sitten katto. seinäthän taittuisi kasaan ilman kattoa ja maastoa, koko talo sopisi purettuna vaikka kirjekuoreen...

Pienemmät rakennukset, kuten pienet kryptat ja vajat, olisi kuitenkin kiinteitä, koska ne olisi helppo kuljettaa kokonaisina.

Kaksikerrosrakennuksissa olisi vain eka kerros 'pelattavana'

Koska kiinnostusta tuntuu olevan, otan selvää mitä tarkalleen maksaisi painattaa näitä juttuja. Palaan sitten asiaan!
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

Kyllä varmaan ostaisin, koska maastoahan ei koskaan ei ole liika. Jos saat jotain kuvia suunitelmistasi, sitten kun ne ovat valmiit, voisin vaikka hankkia muutaman setin.
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Sigu7

Viesti Kirjoittaja Sigu7 »

no jos tombbareille tulee jotain niin kai noita vois vaikkaa ostaakkin
Farseer of Biel-tan

Viesti Kirjoittaja Farseer of Biel-tan »

Jos hinta pienenisi ja tulisi jotain eldareille niin varmaan ostaisinkin, hinta esim. 5-7e siis.
ÄÄÄ... Ei tuu mitää mielee
valaskala

Viesti Kirjoittaja valaskala »

Sopiva hinta ja kuvat itse tuotteista auttaisivat paljon. Siis tuo mainitsemasi hinta ei ole sinänsä ongelma, mutta koska on kysymys rakennuksista, niin ilman niistä saatavilla olevia kuvia olisi olo vähän kuin ostaisi sian säkissä.

En epäile taitojasi, mutta tuotteista olisi saatava nähdä kuvat, jotta itse kukin voi päätellä sopivatko ne omaan taisteluympäristöön.

Jatka toki hommaa eteenpäin, täälläpäin ainakin muutama kiinnostunut ihminen seuraa miten hommat etenevät.
...ja taas mennään...
Silveri

Tiamat kirjoitti:kyllä meikä voisi ostaa, ei maasto koskaan kovin tärkeää ole ja olen hieman kyllästynyt katsomaan niitä leegopalikoita tai muuten demonstroituja objekteja
O_o?!
hullukoira

Tarkemmin ajateltuna olen jatkokehittänyt ideaa:

Jotta postitus ei tulisi hintaa liikaa korottamaan, niin setit olisi yksi tai kaksi per rotu. Ja yhdessä setissä olisi sitten aina samalle rodulle sekä pienet etä isot rakennukset, eli noin 7 rakennusta per setti.

Tällaisten settien hinta olisi postikuluineen kaikkineen 20e per setti.

Kokeilin tuota rakennusten purkumahdollisuutta ja sen näyttäisi olevan aivan toimiva ratkaisu. Eli lattia olisi irrallaan, samoin katto, ja seinät saisi siten kasaan pakattua.

Rakennukset olisi valmiiksi leikattu, liimattu ja koottu, pieniä kiinteitä rakennuksia lukuunottamatta.

Kunhan saan tiedot painohinnoista ja muusta vastaavasta, tiedän voinko ajaa asian etiäppäin.

mitä tulee talojen kuviin, niin tietysti niistä tulisi kuvat. Eli kun olisin saanut yhden setin valmiiksi, siitä tulisi kuvat myyntisivulle josta immeiset sitten näkisi millaisia rakennukset on koottuna ja miten ne painuvat kasaan ja pieneen tilaan. samalta sivulta settejä sitten voisi ostaa.

Yhden setin teko veisi about kaksi kuukautta kun niissä joutuisi piirtää myös seinien sisäpuolet ja muut maddog laatuluokitusten mukaisiksi! Eli settejä tulisi eri roduille/ armeijoille ulos vain about 5-6 vuodessa. Hyvä juttu näissä on tietty se, että kun setti kerran on suunniteltu ja tallennettu DVD levylle, niin siitä voi painattaa pahveja lisää aina kun kysyntää ilmenee!

Mutta nyt täytyy tosiaan ottaa se painohinta huomioon. jos se menee yli 1e per a3 arkki, niin sitten homma menee liian kalliiksi teidän ostaa. Mutta mikäli painohinta olisi about 70 centtiä per A3 tai alle, niin silloin homma voisi lähteä liikkeelle...
Silveri

Kohtuullisen halvalla saisit jos tuohon hintaan pieniä eriä laatupahville lähdet painamaan. Suosittelen joka tapauksessa vähintään millin paksuista pahvia ratkaisuksi, mielellään sellaista, joka olisi lähtökohtaisesti mustaksi värjätty, johon itse rakennusten tekstuuri olisi vahapaperilla pinnoitettu (kuten esim. Rackham on tehnyt esim. Hybridin suhteen, joskin siinä se peruspahvi on valkoista, jonka sitten joutuu itse värjäämään).

Ohut pahvi ei pitkässä juoksussa ole kovinkaan kestävää. Kokoontaitettavuus ei myöskään ole välttämättä paras vaihtoehto, sillä lopputulos on hutera ja saattaa levähtää käsiin pelipöydällä. Kovalevylle liimaaminen on myös pahvitalojen kanssa se ehdottomasti järkevin ratkaisu.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

20 euroa on ok hinta jos talot ovat tosiaan pelivalmiita suoraan paketista, eli ei tarvitse kuin taittaa auki ja laittaa alustalle.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Tiamat kirjoitti:olen hieman kyllästynyt katsomaan niitä leegopalikoita tai muuten demonstroituja objekteja
Samaa mieltä. Se oivariinipaketti ''obejective markkerina'' ja tyhjät spraypurkit ''metsänä'' alkavat minuakin kyllästyttää. :)

Eli jos lopputulos on hieno voisin hyvinkin ostaa tuohon hintaan 20e/setti, mutta vain siis jos lopputulos on oikeasti hieno.
deggial

Viesti Kirjoittaja deggial »

Sama täällä. 20€ voisin ostaa, jos lopputulos on toimiva ja näyttäisi hienolta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Osa porukasta alkaa jo lämpeämään ideallesi... Joten nyt olisi hyvä hetki nähdä jotain matskua, mitä mahdollisesti tuleman pitää. Eli kuvia/vilkaisua talosta/majasta/mökistä. Pääsee ihmettelemään.

Vai onko idea pelkkä suunnitelma tai möykky ideataivaassa?

Hinta ei vaikuta pahaltakaan jos lopputulos on hyvä. Kuka sitä nyt paskaa ostais halvalla, saati vielä kalliilla.

Kiteytettynä asiani:

Onko näyttää maistiaisia? :D
janojussi

Viesti Kirjoittaja janojussi »

kyllä vois ostaa jos näyttää hyvältä.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
Paha Setä

Viesti Kirjoittaja Paha Setä »

Pieni laskutoimitus:
hullukoira kirjoitti:Rakennukset olisivat kestävää vahattua kartonkia.
+
hullukoira kirjoitti:Painnojälki olisi ammattiluokkaa koska ne painettaisiin ammattikoneilla.
+
hullukoira kirjoitti:Myös taitoksiin ajaisin greaset, eli taitttourat, jolloin osat taittuisi no broblem sieltä mistä pitäisi.
+
hullukoira kirjoitti:kaksipuolisen painon seinille.

Koska kiinnostusta tuntuu olevan, otan selvää mitä tarkalleen maksaisi painattaa näitä juttuja. Palaan sitten asiaan!
(Älä vaivaudu, voin kertoa sen itsekin)

=Paljon!

Tuon setin teettäminen voi maksaa tuplaten (Edit: VÄHINTÄÄN!)kuin mitä olet juuri pyytänyt ostajaehdokkailta.
Teen mielummin omat maastoni halvemmalla. En siis ostaisi. ;)
Ojentajalihaksen kramppi saa rystysen ja nenun kohtaamaan huomattavalla voimalla. - Huru-Ukko
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Jaahas, Hullukoira taas vauhdissa. On jääräpäisiä ihmisiä, on täysiä muuleja... Ja sitten on hullukoira. Ihan omaa luokkaansa. Itsepäisyys kuin eri maailmasta. Ja lopultakin jotain joka voisi jopa toimia!

Jos niitä järkevällä hinnalla saisi niin totta mooses! oonhan mie sen verran poropeukalo maaston kanssa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
hullukoira

Jos rakennukset olisi pelkkä rekvisiitta, niin silloin ne voisi olla kiinteitä. Tämä kuitenkin vaikeuttaisi kuljetusta ja varastointia. Siksi purettavat olisi parempia. Kokonaiseen turnaukseen tarvittavat talot mahtuisi samaan lootaan auton takakonttiin!

Toinen seikka purettavuuden puolesta on se että kun katon saa pois, ja seinätkin, niin taloon on helppo majoittaa unitti figuja. ja kun lattiaan on merkattu ikkunoiden paikka, niin näkee mistä kohtaa figu voi ampua ulos.

ja kannattaa muistaa että purettavan talon saa liimata kiinteästi vaikka vanerille jos haluaa. Eihän sitä kukaan kielläkään!

Se että talot leviäisi pelipöydälle ei ole ongelma. Minulla on näet nerokkaat talopohjat joilla ne saa pysymään ryhdissä. Sama juttu kattojen kanssa. Tietty jos käsi sattuu osuu taloon, niin se menee nurin, mutta näinhän käy kaikkien talojen kanssa...

hinta on yhä hakusessa: yksi setti tartteisi about 10 A3 arkkia, joista useimmat kaksipuolista painoa. Itelle voittoa pitäisi ottaa vähintään 10e per setti, ja sitten postitukseen menee miltei kymppi sinnekin. Enkä vieläkään ole saanut tietoa sieltä painosta...
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

figunarkki kirjoitti:Oh please. En kaipaa uusia banneja joten en sano henkilökohtaista mielipidettäni ideasta.
Jäisi ostamatta. Pahvitalot ovat 2 ulotteisia, heikkoja ja muutenkin epämääräisiä.
Hear hear! Idea olisi muuten hyvä, mutta koska teettäminen epäilemättä olisi jo tarpeeksi kallista ja jos vielä 10e haluat voitonpuolelle päästä, niin taitaa GW:lläkin olla halvemmat rakennukset jne tarjolla. Maastoni pelipöydälle teen itse, joten mitään hajoilevia, helposti liikkuvia (oho, sun kovistelija lähisyksikkö on tossa talossa, minkä seinät liikku just mua päin prkele...), ja muutenkin kamalia pahvivirityksiä, joissa ei ulottuvuuksia, en mielelläni pöydällä näkisi. Mordheimin talot (ne alotusboxin) ovat juuri ja juuri siinä rajalla, enkä niitäkään käyttäisi muuhun, kuin mordheimiin.

Summa summarum: Yrittää sopii, tuskin onnistuu liikeidea. Mutta onnea.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”