Ken on maassa vanhin??

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Dru Perim kirjoitti: Paljonko on kourallinen? Omasta pelikaveripiiristäkin löytyy jo "kourallinen" kolmekymppisiä, joten luulisi, että meitä on enemmän Suomessa.
Sotavasaran gallup kirjoitti:1973 tai aiemmin 2% [ 25 ]
Sotussa näyttää olevan tätä nykyä n. 6500 käyttäjää. Rohkenen epäillä, että uudempien tunnuksien haltijoista valtaosalla ei parta kasva eikä pitkäripaisen(* ovi aukene, mutta vaikka tuo 2% suhde stemmaisi edelleen, meitä patuja olisi valtakunnallisesti reilu sata.

Mutta se ei ole varsinainen pointti. Pointti on siinä, että ulkomailla 35-vuotias harrastaja (etenkin historiallisissa peleissä) on ihan piltti vielä. Hemmetti, mehän omaksutaan joku teiniprinsessojen asennemaailma jos kolmekymppinen on muka vanha.

Suomesta puuttuu käytännössä kokonaan yli 40-vuotiaat harrastajat -- erityisesti sellaiset, jotka olisivat harrastaneet 20+ vuotta.

*) Ja jos ei edes tiedä, mikä on pitkäripainen...
//Mx
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Huru-ukko kirjoitti:Jos nyt pitää ikää mainostaa, niin minullakin sitä on 35, että kyllä meitä "aikuisiakin" täältä löytyy. Ehkä sitä ikää ei enää jaksa kauheasti mainostaa ja siksi yli 30 vuotiaat mummat ja paapat eivät kauheasti erotu foorumilla, niinkuin armaat silkohapsemme.
Näitä geeween pelejä olen pelannut vain muutaman vuoden. Olen enempi roolipelipuolen ihmisiä, mutta huomasin tämänkin ihan kelvolliseksi touhuksi. Figut ovat kuitenkin kaapissani alunperin roolipelaamista varten ja tämä warhammeri on sitten täyteohjelmaa niille.
Pakko todeta kun olin kirjoittamaisillani juuri tämän tekstin että sama täällä, paitsi että ikäni on "vasta" 32.

GW:n figupelejä eli tässä tapauksessa Fabaa on tullut pelattua vasta yhden kerran, ja sekin omilla figuillani roolipeliporukan kanssa mukavana vaihteluna. Figuilua ja jopa Fabaa on entistä helpompi hyödyntää jatkossa kun roolipeliporukkani pelaa pelkästään (vanhempaa) WHFRP:tä.

Muutama vuosi sitten vannoin etten sortuisi WHFB:hen vaan hoitaisin roolipeleissä sattuvat massataistelut abstrakteilla säännöillä, mutta kun nuo nykyiset figut vain ovat niin hienoja ja tuli sitten ostettua se WHFB-aloitusboksikin... ;D
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

maxxon kirjoitti:
Sotavasaran gallup kirjoitti:1973 tai aiemmin 2% [ 25 ]
Sotussa näyttää olevan tätä nykyä n. 6500 käyttäjää. Rohkenen epäillä, että uudempien tunnuksien haltijoista valtaosalla ei parta kasva eikä pitkäripaisen(* ovi aukene, mutta vaikka tuo 2% suhde stemmaisi edelleen, meitä patuja olisi valtakunnallisesti reilu sata.

Mutta se ei ole varsinainen pointti. Pointti on siinä, että ulkomailla 35-vuotias harrastaja (etenkin historiallisissa peleissä) on ihan piltti vielä. Hemmetti, mehän omaksutaan joku teiniprinsessojen asennemaailma jos kolmekymppinen on muka vanha.

Suomesta puuttuu käytännössä kokonaan yli 40-vuotiaat harrastajat -- erityisesti sellaiset, jotka olisivat harrastaneet 20+ vuotta.
En tuota galluppia hirveän tarkkana pitäisi. Tuskinpa yli kolmekymppisillä on mielettömästi kiinnostusta vastailla Sotun ikägalluppeihin, silloin kun sitä aikaa liikenee Sotussa pyörimiseen. Niin ja 30+ ei todellakaan ole vanha. On tosin totta, että 40+ harrastajista ei ole paljon tietoa.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Munter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Munter »

Pelihuoneen vanhin on 48. Paljastakoon itse itsensä, jos haluaa. Minä taas olen 38.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali

Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
oldschooler

Viesti Kirjoittaja oldschooler »

meikä on 34v

joskus -86 tai 87 hommat alkoivat. Muistaakseni.

Oldschooler
"Rogue Trader,
it's not a game, it's attitude"
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Munter kirjoitti:Pelihuoneen vanhin on 48. Paljastakoon itse itsensä, jos haluaa.
Se on jo varsin kunnioitettava ikä. =) Tietty on ymmärrettävää jos ei halua mainostaa ikäänsä mutta olisihan se mielenkiintoista tietää.
Ruoska

Re: Ken on maassa vanhin??

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

migsula kirjoitti:Ite oon 25, eli jonkun sortin NooB_veteraani.
Mä oon 24, mutta täytän jouluaattona joten melkeen 25 jo, right? =)
maxxon kirjoitti: Ja jos ei edes tiedä, mikä on pitkäripainen...
Heh, pitipä ihan googlesta kattoa. Ei oo koskaan tullu vastaan toi nimitys =D

Muistelen aloittaneeni hammerin joskus kun neljäs edikka tuli. Monissa mun ekoissa figuissa oli vielä 80-luvun lopun vuosinumeroita tabissa. Ala-asteella olin kyllä jo jotain stadista haettuja tinaukkoja maalaillu, eli varmaan siinä vuoden 1991 korvilla tai silleen. Roolipelit tuli vuotta tai paria aiemmin, tietysti naapureiden isoveljien ja niiden kavereiden kautta. Muistan kun pistin fyrkat tiskiin RoleMasterin boxed settiin ja se Fantsun myyjä oli silleen et "tää on sit englanniks että ootsä nyt poika ihan varma". Piipitettiin että "joo selvittiin me Middle-Earthistaki..". Oli se kyllä aika hepreaa sellaselle ala-asteikäselle, hehheh..
Viimeksi muokannut Ruoska, Ke 20.09.2006 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Guha

Viesti Kirjoittaja Guha »

joskus -86 tai 87 hommat alkoivat. Muistaakseni.
Hehah, on hauska että harrastus kerää monenikäisiä ihmisiä. Minä olen syntynyt 87 :P
Lormo.
susivaara

Viesti Kirjoittaja susivaara »

Laaja ikäjakauma on mukava, mutta kun saataisiin vielä aikaiseksi vähän tasapuolisempi sukupuolijakauma myös. Missä ne tytöt on jemmassa?
WarHound
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja WarHound »

Eivät ne tytöt uskalla tänne niin helpolla tulla muutamaa lukuun ottamatta, kun on heti "teitä" kuolaajia kyselemässä kaikkea. Omaa ikää 21, "vasta".

Kunnianosoitukseni kaikille vanhemmille henkilöille, vaikkakin hyvin moni itseäni vanhempi ei kyllä sitä ansaitsisi. Ottakoon siitä kukin mitä tahtoo. Tuttavapiirissä suurin osa lienee jotakuinkin samaa ikää, mutta kyllähän nuita "naavapartoja" jokunen kourallinen on tullut myöskin tutuksi.
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
susivaara

Viesti Kirjoittaja susivaara »

Kuolaaja. :)
Hii. Ei kun olen tyttö itsekin.
Ja harmittaa olla aina se ainoa.
Ikää 23, figuvuosia 8.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

susivaara kirjoitti:Kuolaaja. :)
Hii. Ei kun olen tyttö itsekin.
Ja harmittaa olla aina se ainoa.
Ikää 23, figuvuosia 8.
Empä tiiä ainoa-sanasta. Onhan täällä kasvit ja muut tyttöset. Ja Illumina. ;)

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
figunarkki

Re: Ken on maassa vanhin??

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Ruoska kirjoitti:
maxxon kirjoitti: Ja jos ei edes tiedä, mikä on pitkäripainen...
Heh, pitipä ihan googlesta kattoa. Ei oo koskaan tullu vastaan toi nimitys =D
:D Mulle on pitkäripainesen ovi auennut 3 vuotiaasta asti.

(Mjoo, pappa wanhana alkon työntekiänä nappas yhen puretun alkon ovenkahvan kesämökin huussin oveen vitsillä. )
Rautamaha

Viesti Kirjoittaja Rautamaha »

Siis eh?Katselin vähän GW:n sivuja ja löytyipäs aika vanha pelaaja joka oli 2. jossain turnauksessa.
Linkki

Muutin linkin linkiksi, kun pitemmänpuoleinen urli venytteli foorumia. -The C.
Fellows, there's a troll among us.
Honcho

Viesti Kirjoittaja Honcho »

Niin, ite olen 23.

Tosta tyttöasiasta tuli mieleen, että huvittaa nuo Relicin Dawn of War-foorumit...siellä kun on joku Relicin asiakassuhdepäällikkö (tjsp) nimimerkillä Buggo, ja kun ovat sitten keksineet että se on nainen, niin siellä on jo kauhea "Buggo fan club" pystyssä :D

Pitäis varmaan kehittää itelleen sellainen tyttöystävä jonka voisi petollisesti vietellä pelaamaan figuilla :D
Lauri Kivinen - "Thallus 36. Jaegers" 1200 pts

"Bless with a hard heart those who surround me.
Bless the women and children who firm our hands."
-Jethro Tull
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

WarHound kirjoitti:Omaa ikää 21, "vasta".

Kunnianosoitukseni kaikille vanhemmille henkilöille, vaikkakin hyvin moni itseäni vanhempi ei kyllä sitä ansaitsisi. Ottakoon siitä kukin mitä tahtoo.
Ei tuo kunnioituksen - tai kunnianosoitusten - ansaitseminen ole kiinni iästä. Ymmärrät sen sitten vanhempana. ;) Ottakoon tästä kukin mitä tahtoo.

Sen ikuisen totuuden lisäksi, että nuoriso on koko ihmiskunnan historian ajan ollut rappiolla, on myös toinen totuus, että maailma on täynnä sekä teini-ikäisiä että eläkeläisiä ja kaikkia siitä väliltä, jotka eivät kunnioita kanssaihmisiään jokapäiväisessä kanssakäymisessä. Suomalaisen kulttuurin ohkaisuutta ja nuoruutta kuvaa hyvin esim. Helsingin - ja Espoon ja Vantaan - julkisissa liikennevälineissä tapahtuva muiden ihmisten epähuomioiminen. Kiitos, anteeksi ja ole hyvä on korvattu tuppisuisuudella ja tönimisellä.

Anteeksi OT:ini.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Rautamaha kirjoitti:Siis eh?Katselin vähän GW:n sivuja ja löytyipäs aika vanha pelaaja joka oli 2. jossain turnauksessa.
Linkki
Ei Setzer vanhempi ole niin vanha kuin miltä näyttää, sehän oli Navy Sealina Vietnamissa...

Kyllä yli kolmekymppisiä hammeristeja Suomestakin löytyy, meidänkin peliporukan nuorin on 32 ja risat. Minä tosin taidan olla meistä ainoa joka käy täällä (lähinnä myyntipalsta plus ajoittain Galtsu).
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”