Omat special characterit?
- Zaraki Kenpachi
Omat special characterit?
Mitä mieltä olette itse tehdyistä special charruista? Ja saako niitä mielestänne pelissä käyttää?
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
KuoFi.net
käyttäkää vaikka nallekarkkeja jos mieli tekee. Jos kaverisi kanssa koet, että spessut ja esim. erikoiset skenaariot tekeveät pelistä mielenkiintoista ja hauskaa, on niiden käyttö silloin suositeltavaa. Tietenkin on teidän etujenne mukaista, että otatte pelistä mahdollisimman paljon irti.
Ongelma on tosin yleensä se, että itse tehdyt spessut ovat liian hyviä ja saattavat siinä sivussa saada kaverin närkästymään. Henkilökohtaisesti en näe itse tehdyissä spessuissa mitään hienoa, mutta jos tykkäätte niiden luomisesta niin antaa mennä vaan.
Ongelma on tosin yleensä se, että itse tehdyt spessut ovat liian hyviä ja saattavat siinä sivussa saada kaverin närkästymään. Henkilökohtaisesti en näe itse tehdyissä spessuissa mitään hienoa, mutta jos tykkäätte niiden luomisesta niin antaa mennä vaan.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- The Captain
- Valvoja
Re: Omat special characterit?
Tuovat mukavasti lisää väriä peliin.
Niin kauan kuin oma spessu on tehty oikeita sääntöjä käyttäen, sitä saa tietysti käyttää. Turha ruveta omia sääntöjä keksimään, kun suurimmalta osin ne saa toteutettua "counts as" -säännöllä.
Minulla oli (ennen codexin kolmatta reprinttiä) toteutuksen alaisena demoniprinssin säännöillä toimiva Sanguinius kaaoksen säännöillä toimivaan marine-armeijaani. Sillä oli mm. Above all others -sääntö (eli sitä saa aina ampua, vaikka se on IC - koska se lentää kaikkien yläpuolella), ja sen miekka ignoroi savet ja leikkasi ylimääräisellä nopalla ajoneuvoja vastaan. Eli näillä kahdella "omalla" säännöllä saatiin korvattua Monstrous creaturen erikoissäännöt ilman, että Sanguiniusta pitäisi kutsua monsteriksi. Angelic Halo antoi sille 4+ invu saven ja vastustajille -1 Ld-testeihin lähiksessä (eli berserker glaiven antama invu ja daemonic visage), jne.
Samaan tapaan olen toteuttanut kaikki "spessuni": Sanguinary High Priest Beatrice Blood Angeleille, Farseer Ganaemon eldareille, Archon Delila dark eldareille, kersantti Rokka ja vänrikki Koskela IG:lle, kapteeni Cardius Fractus Heart Breakereille. Kaikki ovat täydellsien turnauskelpoisia, koska ne on "erikoissäännöistään" huolimatta toteutettu täysin codexin mukaisesti.
Niin kauan kuin oma spessu on tehty oikeita sääntöjä käyttäen, sitä saa tietysti käyttää. Turha ruveta omia sääntöjä keksimään, kun suurimmalta osin ne saa toteutettua "counts as" -säännöllä.
Minulla oli (ennen codexin kolmatta reprinttiä) toteutuksen alaisena demoniprinssin säännöillä toimiva Sanguinius kaaoksen säännöillä toimivaan marine-armeijaani. Sillä oli mm. Above all others -sääntö (eli sitä saa aina ampua, vaikka se on IC - koska se lentää kaikkien yläpuolella), ja sen miekka ignoroi savet ja leikkasi ylimääräisellä nopalla ajoneuvoja vastaan. Eli näillä kahdella "omalla" säännöllä saatiin korvattua Monstrous creaturen erikoissäännöt ilman, että Sanguiniusta pitäisi kutsua monsteriksi. Angelic Halo antoi sille 4+ invu saven ja vastustajille -1 Ld-testeihin lähiksessä (eli berserker glaiven antama invu ja daemonic visage), jne.
Samaan tapaan olen toteuttanut kaikki "spessuni": Sanguinary High Priest Beatrice Blood Angeleille, Farseer Ganaemon eldareille, Archon Delila dark eldareille, kersantti Rokka ja vänrikki Koskela IG:lle, kapteeni Cardius Fractus Heart Breakereille. Kaikki ovat täydellsien turnauskelpoisia, koska ne on "erikoissäännöistään" huolimatta toteutettu täysin codexin mukaisesti.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- The Captain
- Valvoja
Se kuuluu fluffiin... Etenkin FB-puolella suonikohjuista, potenssiongelmista ja reumatismista kärsivä kapteeni Carl Gustav paskoo paniikissa housuihinsa, juoksee karkuun, kompuroi yms. Legendaarisen huono osumatarkkuus Dragon bow'lla (se on tainnut neljässä vuodessa tappaa yhtä monta modelia) selittyy sillä, että ikämiehellä on kaihi...MakeH kirjoitti:kapun ehdottaman tavan unohdin itse aivan täysin. Loistava tapa luoda persoonallinen armeija ja pitää omaa mielenkiintoa yllä. Tosin kapteenille ei voi olla helppoa kun hänen mahtavat spessunsa kyykytetään kerta toisensa jälkeen. :-)
Samalla lailla mainittu Ganaemon on ruvennut menettämään kykyään näkijänä, ja Delilahan kuoli (vai kuoliko...?) tarinassakin combat drugsien yliannostukseen.
Itse tehdyissä spessuissa en näe mitään tarvetta tehdä niistä liian hyviä, koska pelin saa helposti rikki muutenkin kuin käyttämällä övereitä erikoishahmoja.
- Zaraki Kenpachi
Kiitos vastausista. Eli rupean nyt sitä omaa Bossea tekemään kun täällä ei haukuttu pystyyn:D
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
KuoFi.net
KuoFi.net
itse teen mielelläni paljon special charactereita(ai,todellako?),joiden erikoissäännöt liittyvät pääasiassa"all guns blazing"tyylisiin sääntöihin,esim veteran sergent kaartille jolla tämä sääntö on pystyy tulittamaan laspistolillaan twinlinkedinä.
En erityisesti arvosta mättöcharruja(teen omaa kampanjaa johon saa tehdä oman specia lcharacterin)ja huomasin että suurin osa porukasta ei sisäistänyt ideaa,vaan rakensi mättöhirmun jota ei pysäytä singollakaan,surullisena esimerkkinä grot hai tinkar...
Kannattaa tehdä hahmoja jotka ovat sekä vastustajan että itsesi mielestä mielenkiintoisia pelata,esim D6 heitä ja tällä ja tällä tapahtuu jotain;esim:hullu komissaarini;
ykkösellä teurastaa D6 figua,kutosella rynnäköi eteenpäin 2D6 liikkumisen sijasta ja yksiköstä tulee stubborn ensi vuorosi alkuun.
En erityisesti arvosta mättöcharruja(teen omaa kampanjaa johon saa tehdä oman specia lcharacterin)ja huomasin että suurin osa porukasta ei sisäistänyt ideaa,vaan rakensi mättöhirmun jota ei pysäytä singollakaan,surullisena esimerkkinä grot hai tinkar...
Kannattaa tehdä hahmoja jotka ovat sekä vastustajan että itsesi mielestä mielenkiintoisia pelata,esim D6 heitä ja tällä ja tällä tapahtuu jotain;esim:hullu komissaarini;
ykkösellä teurastaa D6 figua,kutosella rynnäköi eteenpäin 2D6 liikkumisen sijasta ja yksiköstä tulee stubborn ensi vuorosi alkuun.
Kapu, tarkoitatko että sanguinius oli kaaos codexista, ja loppu armeija space marine codexista.
edit: joo luin vähän epähuolellisesti tuon kapun viestin.
Ja itse olen sen verran omaa special characteria suunnitellut, nyt kun olen rakentamassa uutta avaruus susi laumaa, ja teemana on Bran Redmawin komppania, joten olen konvannut Branista oman figun joka käyttää Logan grimnarin sääntöjä, eli ei sen kummempaa, ja vielä suunnitteilla olisi perus power armorilla oleva Bran joka käyttäisi taas Ragnarin sääntöjä.
edit: joo luin vähän epähuolellisesti tuon kapun viestin.
Ja itse olen sen verran omaa special characteria suunnitellut, nyt kun olen rakentamassa uutta avaruus susi laumaa, ja teemana on Bran Redmawin komppania, joten olen konvannut Branista oman figun joka käyttää Logan grimnarin sääntöjä, eli ei sen kummempaa, ja vielä suunnitteilla olisi perus power armorilla oleva Bran joka käyttäisi taas Ragnarin sääntöjä.
Viimeksi muokannut Piitter, Ti 24.10.2006 01:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Im immortal...till i die.
Herätänpä aiheen taas pystyyn, ja kysyisin, että minkälainen Captain tuo farseerisi oli, nimittäin itsekin jotain farseeria special charruna ajattelin väsätä. Itselläni on jo tuo Prinssi Yrjö, Autarch jolla power weapon + catapult, warp jump generator + mandiblaster ja Yrielin eye of wrath.
PS. Miten on, kaverini sanoo että jos jollekin äijälle kuuluu wargeariin esim. pistooli, mutta sitä ei näy ukossa missään, niin saako sitä käyttää vai ei? Miten menee?
PS. Miten on, kaverini sanoo että jos jollekin äijälle kuuluu wargeariin esim. pistooli, mutta sitä ei näy ukossa missään, niin saako sitä käyttää vai ei? Miten menee?
When in doubt, call in airstrike.
- The Captain
- Valvoja
Uusi codexi helpottaa huomattavasti, voin käyttää Eldrad Ulthranin sääntöjä kysymättä lupaa vastustajalta, ja se kuvaa loistavasti Elder Ganaemonia tämän voimien huipulla. Ennen vanhaan se oli vain Farseer kaikilla mausteilla (paitsi mopolla)Harge kirjoitti:Herätänpä aiheen taas pystyyn, ja kysyisin, että minkälainen Captain tuo farseerisi oli, nimittäin itsekin jotain farseeria special charruna ajattelin väsätä.
Yrielin kamoja ei voi ostaa muille Autarcheille. Ukkosi ei ole "laillinen".Itselläni on jo tuo Prinssi Yrjö, Autarch jolla power weapon + catapult, warp jump generator + mandiblaster ja Yrielin eye of wrath.
WYSIWYG-säännön mukaan ukolla pitää näkyä pistooli, jos sillä on pistooli. Käytännössä tästä harva nipottaa. Esim. omalla vanhalla Farseer-figullani ei näy pistoolia lainkaan, mutta uuden codexin myötä Farseereilla on sellainen vakiona. Enkä viitsi ruveta klassikkofigulle pistoolia erikseen sorvaamaan, niin että sovitaan sen pistoolin olevan kaavun helmojen alla piilossa.PS. Miten on, kaverini sanoo että jos jollekin äijälle kuuluu wargeariin esim. pistooli, mutta sitä ei näy ukossa missään, niin saako sitä käyttää vai ei? Miten menee?
Samalla lailla olen selittänyt näitä kummallisuuksia ranteeseen asennetulla pienoisheittimellä (DE lordini xenospasm), thunder hammeriin sisäänrakennetulla minikranaatinheittimellä (kakkosedikan marinekomentajani) tms. Minulle WYSIWYG on olemassa tuomaan selkeyttä silloin, kun tyyliseikat eivät vaadi siitä poikkeamista. Eli silkka laiskuus ei saisi olla syynä aseiden puuttumiselle (joskin usein se on).
Vaivauduinpahan tekemisen puutteessa lukemaan tämänkin ketjun, ja kiinnostus heräsi joissain määrin, omastakin hyllystä nimittäin löytyy muutama nimekäskin sankari. Näiden omien sääntöviritelmien tekeminen ei kuitenkaan ole pahemmin innostanut, olenpa jopa yhden laittoman spessun saanut aikaiseksi, joka kuitenkin floppasi heti ensimmäisessä testipelissä niin pahasti että päätin jättää hienosäätämisen sikseen.
Sen sijaan näiden Capteenin monessakin ketjussa mainostamien sääntöjen mukaisten spessujen teko ja käyttö on paljon mukavampaa, kun ei tarvitse itkeä jos vastustaja ei suostukaan pelaamaan über-pumpattua ja huolella rakentamaasi sankaria vastaan. Hahmot ja niiden tarinat muodostuvat minulla sen mukaan, miten pelit ja noppajumalat antavat niiden kehittyä. Jostain syystä nopat pyörivät paremmin sankareiden akteja heitettäessä, joten ei tarvitse aina olla kirjoittamassa tarinaa kuinka heppu maagisesti selvisi sen jälkeen kun oli ammuttu alkulimaksi.
Sen sijaan näiden Capteenin monessakin ketjussa mainostamien sääntöjen mukaisten spessujen teko ja käyttö on paljon mukavampaa, kun ei tarvitse itkeä jos vastustaja ei suostukaan pelaamaan über-pumpattua ja huolella rakentamaasi sankaria vastaan. Hahmot ja niiden tarinat muodostuvat minulla sen mukaan, miten pelit ja noppajumalat antavat niiden kehittyä. Jostain syystä nopat pyörivät paremmin sankareiden akteja heitettäessä, joten ei tarvitse aina olla kirjoittamassa tarinaa kuinka heppu maagisesti selvisi sen jälkeen kun oli ammuttu alkulimaksi.
Tainnut miehen legendaarisuus vuosien saatossa hieman laskea, mitä täh? Muistan joskus lukeneeni alkuperäisen Carl Gustav, megasankari, tarinasi tuolta FB:Historia osiolta, ja täytyy kyllä sanoa ettei miehen ampumistaidosta saati sitten muista saavutuksista taida olla enää paljoakaan jäljellä.The Captain kirjoitti: Etenkin FB-puolella suonikohjuista, potenssiongelmista ja reumatismista kärsivä kapteeni Carl Gustav paskoo paniikissa housuihinsa, juoksee karkuun, kompuroi yms. Legendaarisen huono osumatarkkuus Dragon bow'lla (se on tainnut neljässä vuodessa tappaa yhtä monta modelia) selittyy sillä, että ikämiehellä on kaihi...
- Slaughter Master
Taidanpa tässä aiheeseen liittyen näyttää tekemäni Special Characterin.
Commander Uzi
Special Character: Commander Uzi is a special character. He may be used in any Space Marine Army of at least 1,500 points as an HQ choice. Commander Uzi cannot select any additional items from Space Marine Armoury.
Equipment: Artificer Armour, Scythe Of Fallen Heroes, Bolt Pistol, Frag Grenades.
SPECIAL RULES
Independent Character: Commander Uzi is an Independent Character.
Rites Of Battle: As Space Marine Commanders.
Command Squad: Commander Uzi may lead a Command Squad. See unit entries for details.
Scythe Of Fallen Heroes: Commander Uzi bears a very ancient scythe, remains of some once great Space Marine leader. Commander Uzi trusts his great scythe, and has fought his whole life with it. The Scythe Of Fallen Heroes is a master-crafted power weapon, which grants Commander Uzi +2 attacks (already included in the profile) and a 4+ invulnerable save. The normal attack bonus for two close combat weapons applies to Commander Uzi.
Strong Will: Commander Uzi has fought in thousands of battles and has seen very many things with his own eyes. Commander Uzi has a hardened mind and heart, and he and any unit he leads, is attached to, or has joined has the Stubborn special rule.
The Emperor's Gift: Uzi is favoured by The Emperor, and is a very skilled veteran. He has a weapon skill of 6.
Excellent Biker: Commander Uzi is a very skilled with bikes and is seen many times in battle riding a bike. Commander Uzi may be mounted on a Space Marine Bike for +50 points. He has automatically the Skilled Riders special rule. Then he may no longer be attached to or lead a Command Squad. He may still join friendly Biker Squadrons, Attack Bike Squadrons and Scout Bike Squadrons.
Commander Uzi
Koodi: Valitse kaikki
Profile Pts/Model WS BS S T W I A Ld Sv
Uzi 190 6 5 4 4 3 5 5 10 2+Equipment: Artificer Armour, Scythe Of Fallen Heroes, Bolt Pistol, Frag Grenades.
SPECIAL RULES
Independent Character: Commander Uzi is an Independent Character.
Rites Of Battle: As Space Marine Commanders.
Command Squad: Commander Uzi may lead a Command Squad. See unit entries for details.
Scythe Of Fallen Heroes: Commander Uzi bears a very ancient scythe, remains of some once great Space Marine leader. Commander Uzi trusts his great scythe, and has fought his whole life with it. The Scythe Of Fallen Heroes is a master-crafted power weapon, which grants Commander Uzi +2 attacks (already included in the profile) and a 4+ invulnerable save. The normal attack bonus for two close combat weapons applies to Commander Uzi.
Strong Will: Commander Uzi has fought in thousands of battles and has seen very many things with his own eyes. Commander Uzi has a hardened mind and heart, and he and any unit he leads, is attached to, or has joined has the Stubborn special rule.
The Emperor's Gift: Uzi is favoured by The Emperor, and is a very skilled veteran. He has a weapon skill of 6.
Excellent Biker: Commander Uzi is a very skilled with bikes and is seen many times in battle riding a bike. Commander Uzi may be mounted on a Space Marine Bike for +50 points. He has automatically the Skilled Riders special rule. Then he may no longer be attached to or lead a Command Squad. He may still join friendly Biker Squadrons, Attack Bike Squadrons and Scout Bike Squadrons.
aika hyvä
Kuusi iskua omaava marsu on aika kova sälli, mutta ei suinkaan voittamaton. Ainoa muutos olisi siten että hän ei saisi ylimääräisen hakkausaseen hyötyä. Viikate kun ei ole mikään helppokäyttöinen väline.
Oma erikoisempi juttu jonka kehitin on tällainen.
Weapons: Assassins carry load of personal weaponry suited for different needs. They have power weapon, silenced pistol, sniper rifle, frag grenades and meltabombs.
Options: none
Independent: Assassin is accomplished warrior who acts alone. For targeting purposes he counts as Independent Character, but in any other sense he is unit.
Special Rules:
-Infiltrate
-Scout
-Fleet of walk: Assassins have used to move fast when situation demands. They may use fleet-move.
-Silenced pistol: S4 AP6. If sentry is shot with this weapon and killed no alarm is raised. If shot misses there is no alarm. In addirion it works in close combat granting extra attack, which is not included in profile.
Tuollainen Inkvisition assassiinien vastapainoksi.
Oma erikoisempi juttu jonka kehitin on tällainen.
Squad: Each assassin is single model. You may choose any number between 1-3 as single Elite-choice.0-1 Freelance-assassin .........................................55 pts
WS 4
BS 4
S 3
T 3
W 2
I 4
A 3
Ld. 9
Sv. +4/+5
Weapons: Assassins carry load of personal weaponry suited for different needs. They have power weapon, silenced pistol, sniper rifle, frag grenades and meltabombs.
Options: none
Independent: Assassin is accomplished warrior who acts alone. For targeting purposes he counts as Independent Character, but in any other sense he is unit.
Special Rules:
-Infiltrate
-Scout
-Fleet of walk: Assassins have used to move fast when situation demands. They may use fleet-move.
-Silenced pistol: S4 AP6. If sentry is shot with this weapon and killed no alarm is raised. If shot misses there is no alarm. In addirion it works in close combat granting extra attack, which is not included in profile.
Tuollainen Inkvisition assassiinien vastapainoksi.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Anna kestävä lemmenvala.
- Slaughter Master
Kaverin kanssa vaja vuosi sitten väännetty spessu, Simo Häyhä Kansa otti asian hyvin vastaan