Aloittelija...

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Makekake

Aloittelija...

Viesti Kirjoittaja Makekake »

Alotin keräämisen jouluna ostan Battle For Skull Pass -paketin kun mul on se mitä kaikkea muuta kuin lisää figuja tartten enne kuin voin pelata kotona isoveljen kans (maalaan kaikki figut, joten maalit myös)? :S
Akseli

Viesti Kirjoittaja Akseli »

-Armybookin kummallekin armeijalle.
- GW pensseleitä: Detail brush, standard brush, small ja large dry brush
-Citadelin maaleja: chaos black, skull white, blood red, dark angels green, goblin green, codex grey, bestial brown, snakebite leather, chainmail, enchanted blue ja sunburst yellow ainakin.
-GW:ltä muuta: plastic glue static grass.
-Pohjamaaliksi mastonin matta musta lähimmästä rautakaupasta.
-Askartelu veitsi tunnetaan myös kirurgin veitsenä myös vaihto teriä siihen.
-siivilöi hiekkaa pihalta baseihin.
Teme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teme »

Tuo hiekka on "hieman" ongelma näin talvisaikaan, joten se kannattaa käydä jollain metallisella hakkaamassa sieltä irti. Sen jälkeen hiekassa onkin se ongelma, että se pitää saada kuivaksi. Itse kuivasin hiekan (KYSY TÄHÄN ÄIDILTÄ/ISÄLTÄ LUPA! Jos meillä ei olisi askartelukäyttöön erillistä kattilaa, tätä EN olisi tehnyt! Ja jos lapsista joku tuon olisi tehnyt kokkaukseen käytettävällä kattilalla, olisi siitä kyllä tullut sanktioita.) heittämällä ne kattilassa hellalle. Jos seassa on vähääkään esim. havunneulasia, niin samalla tulee oikein jouluinen tunnelma. ;)

Sitten englanninkielen taito on ihan iso plussa. Battle For Skull Passin helpot säännöt eivät vaadi army bookkia. Ja niillä helpoilla kannattaa aloittaa. Niiden sääntöjen tankkaamiseenkaan ei mene tolkuttomasti aikaa ja ohjeet on erittäin hyvin kuvitettu. Ne säännöt upposivat 7-vuotiaallekin erittäin helposti, kunhan englanninkielen taitoinen ne selitti.

Teme
Minä. Olen. Tai luulen olevani. En tiedä. Etsin. Löydän. Hukkaan. Itseni. Mielen syövereihin.
Makekake

onkos tämä hiekka ihan pakollinen? ja olisko se helpompaa ostaa Battle For Skull Pass maalaus -paketti tai Hobby starter set ku se sisältää myös hiekan ja ruohon?
The_Duke

Viesti Kirjoittaja The_Duke »

Itse ostin Prismasta pussin sammaleenvihreää koristehiekkaa hintaan 1,90€. Hiekkaa baseihin menee todella vähän ja tuolla pussillisella koristelen reilusti yli 100 figun basea. Siinä vaan on semmonen ongelma että hiekkaa tippuu vaikka ravistelinkin ylimääräiset pois kun laitoin ne kuivumaan. Hienoja ovat mutta harmittaa kun sotkevat kaikki paikat :D
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

The_Duke kirjoitti:Itse ostin Prismasta pussin sammaleenvihreää koristehiekkaa hintaan 1,90€. Hiekkaa baseihin menee todella vähän ja tuolla pussillisella koristelen reilusti yli 100 figun basea. Siinä vaan on semmonen ongelma että hiekkaa tippuu vaikka ravistelinkin ylimääräiset pois kun laitoin ne kuivumaan. Hienoja ovat mutta harmittaa kun sotkevat kaikki paikat :D
Kannattaa kokeilla ensimmäisen liimauksen kuivuttua, että vetäiset vesi&liima-seoksen hiekan päälle. Suhteessa puolet liimaa ja puolet vettä. Tämä sitoo hiekkaa paremmin baseen.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Eldu

Viesti Kirjoittaja Eldu »

Itse olen käyttänyt figujen baseihin ihan normaalia hiekkaa. Tosin hienointa hiekkaa mitä löytyy luonnosta ja sekin ihan meren ääreltä. Toimii hyvin ja on ihan ilmaista. Tosin joudun katsomaan ja siivilöimään suurimmat paskat pois sormin.
Draven ei pysty juomaan 13 salmarishottia, nÖÖb!
Makekake

mut kukaan ei vastannu kysymykseen maaleista ja maalaus paketteja? ja onko GW:n Chaos Black spray maali hyvä pohjamaali??
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Makekake kirjoitti:mut kukaan ei vastannu kysymykseen maaleista ja maalaus paketteja? ja onko GW:n Chaos Black spray maali hyvä pohjamaali??
Laadullisesti en ole havainnut eroa muihin, mutta kannattaa tehdä hintavertailu toisen vastavan tasoisen tuotteen eli Maston matta sprayn kanssa. Kyseistä tuottetta saa rautakaupoista, halpahalleista ja Prismoista. Kumpikin tuote toimii, mutta hinnoissa on usein suurtakin eroa.

Miettisin ensin, mitä värejä haluan käyttää figuihin ja sitten katsoisin mitä kyseiset värit maksavat erikseen hankittuina. Mikäli maalauspaketin värit ovat mieleen, niin tarkistaisin vielä minkä verran maalauspaketin sisältö maksaa irralleen ostettuna. GW:n Hobby Starter-setissä ei sinänsä tule turhaa, mutta osat saat todennäköisesti edullisemmin muualtakin. Helpompaa on toki ostaa kaikki samasta liikkeestä ja samalla kertaa, mutta fiksu kuluttaja vertaa hintojakin.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Makekake

joo mut kun mul on maalit mist ohjeet maalaukseen?
Teme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teme »

Army bookissa on kunnon kuvat ukoista.

Army passin ohjekirjasessa on kyseisen paketin ukkojen maalausohjeet.

Ja jos enklanti vääntyy, niin Warhammerin kotisvivuilta löytyy lisää.

Teme
Minä. Olen. Tai luulen olevani. En tiedä. Etsin. Löydän. Hukkaan. Itseni. Mielen syövereihin.
Höpöttiuhka

Viesti Kirjoittaja Höpöttiuhka »

maalaamisesta viä sen verta, että jos ei ole keksinyt vielä maalaustyyliä, niin google on kaveri(en laita linkkiä, sillä löydät muutenkin). Itse olen löytänyt kuvahaulla hienoja kuvia, joista olen saanut inspiraatioita. En kumminkaan kopioi suoraan, vaan muuntelen ja lisään omia yksityiskohtia nappeihin.
[/b]
Älk'ää ottako minua vakavasti. Olen vain basisti
Tyranni

Viesti Kirjoittaja Tyranni »

Ja jos nyt ihan höntti olet niin tossa http://www.google.com
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
Makekake

heh kuka ny ei Googlee tietäs^^
Makekake

mist Passist löydän maalaus ohjeet meinaatkos BFSP -pakettii?
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Makekake kirjoitti:mist Passist löydän maalaus ohjeet meinaatkos BFSP -pakettii?
Siitä BfSP-vihkosesta s. 28-29. löytyy maalausohjeita.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”