Termejä, lyhenteitä, käsitteitä ja muuta hyödyllistä
Juustossa armeijassa on yleensä tarkoituksella haettu pelitasapainon rikkomista omaksi eduksi. Kärjistettynä pelit ovat helpompia voittaa, mutta peli-ilo katoaa.
Acoedit: MiQ selittääkin tuossa alla vähän tarkemmin.
Tomb kingeillä ei ole yhtään nimeä listassa? En tiedä miten yleinen tämä on, mutta SoF:ina olen aina hautakuninkaiden Skulls of Foe -upgraden puheessani lyhentänyt. Myös arkku (Casket) tuli mieleen, sekä (sirkka)sauva=Staff of Ravening ja ruukku=Hieratic Jar.
DS/scrolli/rulla=Dispel scroll
Toivottavasti ei ole pahoja mutuja tuolla seassa, kai näitä ainakin osa käyttää ^^
Acoedit: MiQ selittääkin tuossa alla vähän tarkemmin.
Tomb kingeillä ei ole yhtään nimeä listassa? En tiedä miten yleinen tämä on, mutta SoF:ina olen aina hautakuninkaiden Skulls of Foe -upgraden puheessani lyhentänyt. Myös arkku (Casket) tuli mieleen, sekä (sirkka)sauva=Staff of Ravening ja ruukku=Hieratic Jar.
Nämä hyviä, paitsi FCG on yleensä FC ja BG:tä ei kukaan missään käytä.Fcg = full command group
Wb= warbanner
Bg= Bonegiant
R&F= Rank& file, eli riveissä liikkuvaa jalkaväkeä
DS/scrolli/rulla=Dispel scroll
Toivottavasti ei ole pahoja mutuja tuolla seassa, kai näitä ainakin osa käyttää ^^
Viimeksi muokannut Aco, Pe 17.11.2006 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- Lihamestari
Frequently asked Questions, useimmin kysyttyjä kysymyksiä joihin sitten vastataan FaQ:issa.Chaos Orc kirjoitti:mistä tulee FaQ? Minulla on jonkinmoinen käsitys siitä mitä tällä tarkoitetaan, mutta jos joku vain viitsisi tarkentaa..
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- The Captain
- Valvoja
Errata on oikeastaan eri asia, mutta näitä käytetään usein ristiin. FAQ:n on tarkoitus selventää olemassa olevia sääntöjä, Errata voi muuttaa olemassa olevia sääntöjä.Ratovaari kirjoitti:Se tunnetaan nykyään nimellä Errata, mutta Erratasta löytyy FaQ.Chaos Orc kirjoitti:olikos se sillä tavalla, että GW:n sivuilla oli oma "FaQ-palsta", vai olenko aivan väärässä?
Käytännössä moni FAQ:kin tuntuu luovan ihan uusia sääntöjä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Proxy on sitä, kun käytät esim. spider ridereitä dire wolffeina, tai kolapulloa carnifexina. Proxy-pelillä tarkoitettaneen sitä, että testaat jotain armeijaa/armeijan osaa ennen sen ostamista; esim. steam tank on sen verran kallis figu, että kannattaa vaikka pahvinpalasella tai tyhjällä basella pelata muutama testipeli ennen sen ostoa.
WIP?
Mitä tarkoittaa WIP? :O en löytänyt sitä yllä olevasta listasta. olen joko menettänyt huomiokykyni tai tullut sokeaksi 
"Heresy is like a tree, its roots lie in the darkness whilst its leaves wave in the sun."
- Teonanacatl
Re: WIP?
Work In Progress.Virtuoosi kirjoitti:Mitä tarkoittaa WIP? :O en löytänyt sitä yllä olevasta listasta. olen joko menettänyt huomiokykyni tai tullut sokeaksi :D
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Re: WIP?
WIP = Work In Progress = keskeneräinen työVirtuoosi kirjoitti:Mitä tarkoittaa WIP? :O en löytänyt sitä yllä olevasta listasta. olen joko menettänyt huomiokykyni tai tullut sokeaksi
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Border Patrol eli puolivirallinen variantti pelata pienempiä fabapelejä rajoittaen tiettyjä yksikkövalintoja.kääpänä kirjoitti:Mikä ihme on BP ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Bronzebeard