Greater Good

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Aquamarine

Greater Good

Viesti Kirjoittaja Aquamarine »

sitä mä vaan ko oon alkanu just kerään tauta ja kaverit haukkuu mut ihan alas (koska tau on kuulema niin paska) niin että onkos niil mitään hyvää?
...................
Aquamarine

Re: Greater Good

sen mä tiiän että ne on hyviä ampuun, mut lähitaistelu ja suojat näyttävät ainaki codexissa ihan surkeilta, krootit kyl on ihan hyviä mut tosi herkkiä....
...................
TheBerzerker

Viesti Kirjoittaja TheBerzerker »

Jos kaverit ei tykkää se on iha niiden oma mielipide, kaikilla armeijoilla on jotain hyvää, Tau on hemmetin kova ampumaan, lähiksessä ei niin kova, mutta mikäs siinä jos kaverisi vaikka sattuisivat pelaamaan örkkejä tai lähis-kaaosta, ammut heidät palasiksi ennen kuin ehtivät kiinni.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Sniper kirjoitti:sen mä tiiän että ne on hyviä ampuun, mut lähitaistelu ja suojat näyttävät ainaki codexissa ihan surkeilta, krootit kyl on ihan hyviä mut tosi herkkiä....
Krootit eivät myöskään ole hyviä lähitaistelijoita. Kyllähän ne kaartilaiset pesee, mutta jo mariini on aivan hurja vastustaja. Jos olisivat i4 voisivat tehdä ehkä jotain.

Monet eivät pidä taun taistelutekniikasta. Ollaan kaukana ja ammuskellaan on hieman tylsää ja jos vihollinen pääsee lähelle alkavat battle suitit loikkia seinien takaa ampumaan vain kadotakseen taas piiloon. Itseäni tuo ei liikaa haittaa.

Asia mikä minua kismittää on tuo japanofiilisamuraininjakaviokala-lookki. Tuohon kun lyödään päälle vielä super teknologia ja kalojen kokoiset aseet niin alkaa silmiin sattua. Kaikilla ei toki ole näin, mutta itse en siitä pidä.

Nyt kun olen tässä tullut ulos kaapista voin taas ihailla kaartiani, joka urheasti kuolee niinkuin kuuluukin :D
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Kaarti vs Tau taistelut ovat jänniä koska closis on olematonta ja sitä paskaa sataa toiselta puolelta niin maan perkeleesti. Nimim. Kokemusta on. Itsellä shooty kaarti ja kaverilla Tau.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Mech-tau... vehiclejä ja suitteja. Aluksi vaikka 3 hammerheadia, 2 pomosuittia. Vastustajasi ei välttämättä pääse ampumaan edes takaisin, railgunin range + suittien pomppinen auttaa jos maastoa on. Ihan validi turnausarmeijanakin, kaverien pieksemiseen enemmän kuin hyvä.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Jeva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeva »

Ei Taulla voittaminen niinkään ihmeellistä ole. Siinä se pärjää ihan niin kuin mikä tahansa muu armeija, vaikkei lähistely toimikkaan.
Eikä aina tarvitse voittaa, pääasia että on kivaa.

Ja mitä siihen tulee mitä kaverisi sanovat:
"Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos"
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Tau on paska ;) arvelen että kaverisi pelaa mariineita.
Kalamiehet ja homokaviovegaanit ovat tod.näk.tulleet haukkumaniminä jo tutuiksi ;) mutta:

-Tau ampuu niin perkeleesti(peruase: AP5 str5,pari edikkaa sitten tämä olisi ollut vähintään juustoinen ratkaisu..oi niitä aikoja kun boltteri oli rautaa..)
-4+ save joka on kohtalainen,5+ on huono ja 6+surkea
-Kaikki ajoneuvot lähes poikkeuksetta skimmeriä
-muutenkin täysin ylivertaiset aseet
DoomedDude

Viesti Kirjoittaja DoomedDude »

Mä oon ton Sniperin kaveri ja mä en kyllä sitä hauku mut yks toinen meidän kaveri joka pelaa chaoksella valittaa että Tau on surkee kun Sniper voitti sen niillä niin kevyesti ku se käytti vain mopoja, terminatoreita ja lordia ja abaddonia... oma moka, eikö vain?
( Muokattu syystä tai toisesta )
Viimeksi muokannut DoomedDude, To 04.01.2007 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aquamarine

onkos skimmerit vaikee tappaa lähitaistelussa? kaveri höpisi jotain. sit sanotaan kuulema että necron vs tau ottelut on jänniä. sit yks kaveri haluais kysyy mitä hyvää eldareilla on ko sil ei viel oo codexii. täs on mun taut: 1 DevilFish, 2 FireWarrior tiimii, 1 Krootti tiimi, 6 xv25 steal suitteja, 3 crisis battlesuittia ja yks commanderi, 3 sniper dronea ja sit se spotteri, 1 ethearal ja aion seuraavaks ostaa 3 battlesuitti ja sit vasarapään ainiin 8 gun dronee löytyy ja 2 shiel dronee
...................
DoomedDude

Viesti Kirjoittaja DoomedDude »

En ole vielä mikään pelimestari, mut eikös se niin ollut että skimmereihin pitää saada D6lla kutonen lähitaistelus että osuu...?
Antipasta

Viesti Kirjoittaja Antipasta »

DoomedDude kirjoitti:En ole vielä mikään pelimestari, mut eikös se niin ollut että skimmereihin pitää saada D6lla kutonen lähitaistelus että osuu...?
Näin on.

Necronit eivät todellakaan ole epäreilu armeija, päinvastoin. Käsitteet juusto ja necronit pidetään yleensä selvästi erillään. Phase out nimittäin haittaa pelejä yleensä paljon. Myöskin matalan ap:n aseita on kitsaasti.

On kyllä chaos pelaajan oma vika jos csm lordi ei saa necron lordia lähikses alas. Tietysti erityisen huonosti heitetyt nopat ovat aina oma erityistapauksensa :D.
"Truth is the first casualty of war"
Cait Sith

Viesti Kirjoittaja Cait Sith »

Itsekin tuli taannoin haukuttua/mollattua kaverin tauta.. kuten myös muut meidän peliporukassa.
Tuli kuitenkin huomattua että kusin niille hetkessä.
Toivottavasti ko. henkilö ei lopettanut hammereita juuri sen takia..
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

DoomedDude kirjoitti:se käytti vain mopoja, terminatoreita ja lordia ja abaddonia...
Kai sillä nyt kuitenkin oli ne kaksi pakollista troop choisea? Abbadon muuten lasketaan armeijan lordi choiseksi, joten toista lordia ei hänen kaveriksi enää saisi. Niin ja Abbadonia voi noin niinkuin virallisesti käyttää vain 2000+ pisteen armeijoissa ja nuo teidän kokoonpanot eivät taida ihan niin korkeita olla. Mutta kun kaveripeleistä on kerran kyse, niin voitte keskenänne sopia, että kaveri voi Abaa käyttää.
Peikkovasara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peikkovasara »

Herrajumala, Tau on hyvä armeija!

Itse pelaan örkeillä, ja pelannut tau empireä vastaan 4 peliä, joista jokaisen olen hävinnyt. Kovia räiskimään nuo taukit. Eli tästä voimme päätellä: örkit on paskempia kuin taukit, enkä silti vaihtaisi niitä mistään hinnasta.
Eli vaikka armeijasi olisi "paska", mitä sitten? Tärkeintä ei ole voitto vaan pelaaminen, hauskanpito js vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

..ja kannattaisi varmaan mainita chaosmarine pelurille kaverillenne että ampuu mariininsa taivaalle ylijäämäraketeilla.
Jos ei kestä sitä että necronit ownaawat 24/7 ja häviää taulle,niin suosittelen henk.kohtaisesti pelin vaihdosta herralle.
helke

Viesti Kirjoittaja helke »

Ogsnaga ShakShak kirjoitti:Herrajumala, Tau on hyvä armeija!

Itse pelaan örkeillä, ja pelannut tau empireä vastaan 4 peliä, joista jokaisen olen hävinnyt. Kovia räiskimään nuo taukit. Eli tästä voimme päätellä: örkit on paskempia kuin taukit...
Tämäkin on nyt vähän niin ja näin. Jos vertaa vain örkkejä ja taukkeja niin taukit ovat tietenkin parempia, koska ampuvat örkit paskaksi ennen kuin ne pääsevät lähikseen. Jos taas verrataan kaikkia armeijoita yhdessä niin en tiedä onko örkit silloin enään paskempia. Ja nyt asiaan. Tau on erinomainen armeija oikein pelattuna. Muutama väärä valinta armeijaan voi pilata koko pelin. Liika panostaminen krootteihin ei ole todellakaan järkevää. Enempää en puhu etten mene sanomaan jotain todella tyhmää. (Alkaa sapettamaan tommoset jotka haukkuu toisen armeijan paskaks, jos voittaa koko ajan. petskules.)
Death to the false Emperor!
40k dude

Viesti Kirjoittaja 40k dude »

Sniper kirjoitti:sitä mä vaan ko oon alkanu just kerään tauta ja kaverit haukkuu mut ihan alas (koska tau on kuulema niin paska) niin että onkos niil mitään hyvää?
Niilä on hyviä koneita
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Tau on kaikkea muuta kuin roskaa. Mikäli kaverisi pelaa Mariineilla niin ole huoletta, kyllä Tausta saa sellaisen mariininlahtauskoneen ettei toista.

Ja kysyppä siltä kaveriltasi miksi hän ei sattumalta pidä Tausta ollenkaan.
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Tau on tosiaan top5 listojen joukossa (IW, TMC, Dredi-spiideri, Mech-Tau ja Eldar(?) ), eli voi olla kyseessä se että kaverisi käytti käänteispsykologiaa. Mutta kyllä Tau on hyvä ja vähintäänkin tasaisia pelejä saa sillä aikaan. Eikä se lähistelykään ole niin kauheaa, jos vastustajalla ei ole armoreita ignoroivia aseita, kyllä sitä saa ainakin jumiin vihun, vaikkei hengiltä.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”