Pelipöytä

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
kAmeli

Pelipöytä

Viesti Kirjoittaja kAmeli »

Kyseessä on ensimmäinen pelipöytäni, ja vielä ainoa pelipöytäni.

Eli, ihan mielenkiinnosta laitoin kuvat, ja haluaisin kuulla mielipiteitänne.

Kuva

Kuva
Metsämies

Viesti Kirjoittaja Metsämies »

Minulle jäi tuosta (ihan positiivisessa mielessä) sellainen autio tunnelma. Maailma on juuri "räjähtänyt". Maa on tollaselle wasteland tyyliselle paikalle vähän tasaista. kaupunkina se taas kaipaisi enemmän rakennuksia tai muuta sellaista. Ja nämähän ovat vain minun mielipiteitäni. En ole itse oikeastaan rakentanut viellä yhtään pelipöytää. Aikeissa olen ja materiaalia on mutta aikaa ei.
Mariini man

Viesti Kirjoittaja Mariini man »

Aabe kirjoitti:Minulle jäi tuosta (ihan positiivisessa mielessä) sellainen autio tunnelma. Maailma on juuri "räjähtänyt". Maa on tollaselle wasteland tyyliselle paikalle vähän tasaista. kaupunkina se taas kaipaisi enemmän rakennuksia tai muuta sellaista. Ja nämähän ovat vain minun mielipiteitäni. En ole itse oikeastaan rakentanut viellä yhtään pelipöytää. Aikeissa olen ja materiaalia on mutta aikaa ei.
Aika saman laisen vaikutelman sain... hmm... voisit laittaa sihen vähän taloja niin voisi tulla vähän mielen kiintoisempi kenttä. :)
Darkside

Viesti Kirjoittaja Darkside »

Tuo on 40K:hon juuri oikean näköinen kenttä eikä kuljetuksestakaan varmasti tule ongelmaa terrainin ollessa irrallista. Väriteema on hyvä eikä maastoa ole ainakaan liikaa, tiedä sitten kaipaisiko se vielä jotain. Itse näkisin tuohon sopivaksi Battle for Macgragge alotusboksin sukkulan jämät mitkä viimeistelisivät "avaruuskenttä" lookin. Mikäli jatkat tuon irtomaaston tekemistä tähän pöytään niin ajattele mitä kaikkea sitä voi olla säännöt mielessä pitäen. Sääntökirja suosittelee että pöydällä tulisi olla tasaisesti size 1-3 maastoa joista osa on difficult terrainia, osa vain blokkaa LOSia. Voit myös lisätä jännitystä dangerous terrainilla jotka voisivat olla tuohon pöytään sopien esimerkiksi jonkin sortin geysirejä, joita olisi helppo edustaa yhtenäisellä kraaterialueella.

Rakennettujen pöytien määrä ei pelaajaa tee, tärkeintä on että saat juuri omalla pöydälläsi ne mielenkiintoisimmat ja haastavimmat pelisi jolloin voit olla tyytyväinen omakätisesti tehtyyn peliympäristöön. Erilaista maastoa muutama pala ihan senkin takia että voit vaihdella järjestyksen lisäksi maaston tyyppejäkin.

Kokonaisuudessa hienon näköinen ja todennäköisesti myös käytännöllinen pöytä, etenkin jos se on ensimmäisesi! Itsehän pelasin ensimmäiset pelit ihan sillä GW:n static grass matolla jonka myöhemmin leikkasin neljään osaan ja kiinnitin vanerilevyille... Ei kovin omaperäistä! =)
"Opinions are like assholes, everybody has one."
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Hienohan tuo on, vähän vaihtelua maastonmuotoihin voisi kaivata kun harvemmin taistelutantereet aivan biliskenttiä ovat. Myös maastoa voisi olla hieman enemmän etteivät ampuvat armeijat saa liikaa etua, maasto myös lisää hyvin taktikointimahdollisuuksia.
kAmeli

Draven kirjoitti:Hienohan tuo on, vähän vaihtelua maastonmuotoihin voisi kaivata kun harvemmin taistelutantereet aivan biliskenttiä ovat.
En ihan hahmota mitä tällä lauseella tarkoitat, pitäisikö pöydän olla epäsymmetrisen muotoinen? :D
Draven kirjoitti:Myös maastoa voisi olla hieman enemmän etteivät ampuvat armeijat saa liikaa etua,
maasto myös lisää hyvin taktikointimahdollisuuksia.
Maastoa on tekeillä lisää, monen moista erinäköistä ja kokonaista.

Joka tapauksessa tällä maasto määrällä peli on ollut tasaista, johtuuko maastosta, vai huonoista taktikointi taidoista,
sitä en ala arvuuttelemaan.

Lisäilen muutaman kuvan taas kun jotain esimerkillistä on saatu valmiiksi.
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

Todennäköisesti Draven tarkoitti juuri sitä mitä muutkin eli lisää maastoa, ettei ole noin tasainen ja tylsä. Ja sitä minäkin sanon.
Dark Elf69

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

mielestäni ihan hyvä pelipöytä mutta minun mielestäni siinä pitäis olla enemmän vaikka sitten vähän penempää rojua. Ps. toi toimii hyvin
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Ihan käytännön kokemuksesta voin sanoa pari juttua tuosta pöydästä. Figut eivät pysy pystyssä. Eikä suojaa ole tarpeeksi, ainakaan näin örkkipelaajan makuun. :) Itse tuohon kaipaisin jonkinlaista isoa maastopalaa jonka taakse voisin piilottaa basiliskin. Ja sitten kaikennäköistä pikkukivaa.
kAmeli

Mer'siles kirjoitti:Figut eivät pysy pystyssä.
No... Tämähän on oma vikasi, mutta toki tuo pöydän pinta on karkeampi kuin keittiönpöytä, hiekkaa kun on. Itselleni tämä on ainakin itsestään selvyys, tiedä sitten mitä siellä ylä-asteella nykyisin opetetaan.
Mer'siles kirjoitti:Eikä suojaa ole tarpeeksi, ainakaan näin örkkipelaajan makuun. :) Itse tuohon kaipaisin jonkinlaista isoa maastopalaa jonka taakse voisin piilottaa basiliskin. Ja sitten kaikennäköistä pikkukivaa.
"Laitetaan saman tien kaikki palat sun depolle, että örkit on turvassa" ;)

Mutta, kuten jo ylempänä on mainittu, on sitä maastoa tulossa lisää, pelikaverit ovat vain kädettömiä joten joudun itse väsäämään kaiken.

ps. ...heidän pelipöytiä odottaen...
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

kAmeli kirjoitti: toki tuo pöydän pinta on karkeampi kuin keittiönpöytä, hiekkaa kun on.
No älä? Aika karkeaa hiekkaa se vaan on :)
kAmeli kirjoitti:"Laitetaan saman tien kaikki palat sun depolle, että örkit on turvassa" ;)
Ei depolle vaan matkanvarrelle noob. :D
kAmeli kirjoitti:pelikaverit ovat vain kädettömiä joten joudun itse väsäämään kaiken.

ps. ...heidän pelipöytiä odottaen...
Tekisin jos ois jotain mistä tehdä... Ja ei, ei ole varaa siihen 10€ finnfoami levyyn josta riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Ja oonhan tehnykkin pari kukkulaa, ne ei vaan sovi tohon tuhka-aavikko teemaan.

Eikä mulla oo ees mitään järkee tehdä mitään pelipöytää kun et kuitenkaan jaksa raahautua tänne, vaan pelataan sielä aina. :)
Metsämies

Viesti Kirjoittaja Metsämies »

Mer'siles kirjoitti: ...Tekisin jos ois jotain mistä tehdä... Ja ei, ei ole varaa siihen 10€ finnfoami levyyn...

:)
no siis työmailta saa monta kiloa foamia ilmaiseksi edellyttäen että joku niistä tyypeistä työmaalla on kaverisi.
kAmeli

Mer'siles kirjoitti:No älä? Aika karkeaa hiekkaa se vaan on :)
No, sinua lainaten, on hullua maksaa hiekasta mutta pihasta ei hienompaakaan löytynyt :D

Mer'siles kirjoitti:Tekisin jos ois jotain mistä tehdä... Ja ei, ei ole varaa siihen 10€ finnfoami levyyn josta riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa.

Mutta oli varaa CSM nappeihin?
Mer'siles kirjoitti:Ja oonhan tehnykkin pari kukkulaa, ne ei vaan sovi tohon tuhka-aavikko teemaan.
No, se teema nyt on helpoin ja nopein tehdä, tarjoon maalit, jos tuut kuiva maalaan ton pöydän.
Mer'siles kirjoitti:Eikä mulla oo ees mitään järkee tehdä mitään pelipöytää kun et kuitenkaan jaksa raahautua tänne, vaan pelataan sielä aina. :)
Tee se eka, niin nähdään tuunko, keittiön pöytä kun ei herätä peli haluja kun kunnon pöytäkin löytyy.

Mutta eiköhän tämä kina ollut tässä. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”