Farseer vai avatar? (Oli: Onko näin?)

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
(ELDAR)

Farseer vai avatar? (Oli: Onko näin?)

Viesti Kirjoittaja (ELDAR) »

Olen tässä vähän katsellut armeeja listoja, ja huomannut että eldarien HQ:na on aina melkein freeser eikä avatar. Onko todellakin näin että freeser on parempikun avatar....?

ModEdit
: Otsikon on tarkoitus olla tiivistelmä ketjun aiheesta. Onko näin? ei kerro aiheesta mitään, joten muokkasin otsikkoa. /jullevi
PIENIÄ MIEHIÄ ISOILLA ASEILLA
Cait Sith

Viesti Kirjoittaja Cait Sith »

Miten nyt jokainen itse asian näkee. Itse en käytä avataria, mokoma kun on niin hidas. Mutta kyllä sillä hyvin tappaa jos pääsee käsi kähmään, ja siinä samalla ennen kuin rupeaa miekalla huitomaan, voi heittää pari kertaa Wailing Doomia.

Farseer taas.. No, ne omaavat hyviä Psychic powereita. Yksi sellainen 20 guardianin porukassa tekee aika pahaa jälkeä..
Guide vain omaan joukkioon ja Doom kohteeseen, niin kyllä kaatuu..

Avatar maksaa kuitenkin enemmän kuin Farseer, vaikka farsulle pistettäisiinkin hieman enemmänkin tavaraa.
Avatarilla saattaa käydä niin että et loppujen lopuksi pääse ollenkaan käsi kähmään, ja olet saanut tapettua vain muutaman pienen gauntin, nekin wailing doomilla.

Eli se jää sinun mietittäväksesi, kumpi on mielestäsi parempi, mutta annan ääneni Farsulle.
Thyatican

Viesti Kirjoittaja Thyatican »

Itselläni on molemmat ja hyvin on pelittänyt. Pelaan useimmiten City of Deathiä jolloin Avatarin hitaus ei ole useimmiten haitaksi. Avatar pärjää yksinäänkin ihan hyvin lähiksessä, voi ottaa taloja/table quatereita hallintaan, ja jos joutuu gauntti horden kanssa lähikseen niin olen laittanut scopparit avuksi ettei jää liian pitkäksi aikaa jumiin. Farseer taas on hyvä taustatuki melkein kaikille joukoille doomin, fortunen ja mind warin takia. guidia käytän aika harvoin, yleensä vain tankkiin pelin alussa kun se on kantamalla.
(ELDAR)

Viesti Kirjoittaja (ELDAR) »

Miten toimii Wailing Doomi.Oon luulu pitkään että se on sen avatarin ase tai jotain.Ampuuko/psyykkaako se siist jotain.
PIENIÄ MIEHIÄ ISOILLA ASEILLA
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

(ELDAR) kirjoitti:Miten toimii Wailing Doomi.Oon luulu pitkään että se on sen avatarin ase tai jotain.Ampuuko/psyykkaako se siist jotain.
Se on Melta-ase, mutta lisätietoja en voi antaa, lue itse Codexista.

Ja itselläni on farseer, koska Avatar on vain niin kallis, siksi pisteeni Farseerille.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
the gaunt

Viesti Kirjoittaja the gaunt »

onko siinä joku pisteraja mihin avaratin sa ottaa?
The stars themselves once lived and died at my command and yet you still dare to opposite my will
Cait Sith

Viesti Kirjoittaja Cait Sith »

Ei ole, saat ottaa sen vaikka 500pts matsiin, jos mieli tekee.
Eriasia onkin, kannattaako.
VileKing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VileKing »

Itselläni on ihan molemmat listassa...

Seeri Guidaa walkkereita ja aantaa
Doomia isolle temppeli herra ryhmälle
ja kestää se tultakin kun on rune armor...

Avatar kestää ja kerää tulta ja aika
kivasti leikkaa necroneita eikä ne
marsutkaan vaikeeta tee mitä niistä
nyt on jäljellä rankan tulitusken jälkeen...
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kyse ei suoranaisesti ole paremmuudesta vaan niiden eri rooleista armeijassa. Avatar on (periaatteessa) kaikentappava lähitaistelukone, kun taas Farseer toimii koko muun armeijan tukena. Farseerin psyykkiset voimat auttavat omia äijiä osumaan tai suojautumaan tai tekevät vihollisesta haavoittuvaisempia; osaa farseer suoraa vahinkoakin tehdä, mutta minusta se ei ole sen tärkein tehtävä.

Farseer tarjoaa synergiaetuja, joista hyötyy koko muu armeija. Se tekee farseerista pelillisesti arvokkaamman kuin yksittäisen kalliin napin, jollainen Avatar pakostakin on.

Eipä siinä mitään. On avatarkin ihan kiva. Onpahan raasu vain todellakin liian hidas ollakseen todella tehokas lähitaistelija, kuten edellä on todettukin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”