Into loppunu muillaki joskus joksiki aikaa?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Faalag

Viesti Kirjoittaja Faalag »

mulla tulee tauot usein kun vaihan armeijan enkä jaksa maalaa aina. Teillä aikuisilla on enemmän rahaa, mutta vähemmän aikaa.
"Can you hear the Wrath of Tempos?"
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Mulla on hyvä tällainen luontainen kiertokulku.
Kesällä vetää pitkin maailmaa, eikä edes muita mitään ukkoja sen kummemmin, jotain pientä saattaa vääntää, mutta itse ukot pysyy kesänhelteillä piilossa. Kun tulee syksy iskee sotavasara päähän ja taas tehdään kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen figuihin, kunnes tulee kesän helteet ja ukot piiloon....
(osalta tätä kiertoa edesauttaa mökkeily :x , tosin mökillä on muchos styroxia ja kaikkea kivaa maastomateriaalia.) Ei tästä harrastuksesta pääse kokonaan irti ikinä. We have sold our souls to the GW
Edit: Liian hidas
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Eiköhän kun tätä vuosikausia harrastaa väkisinkin tule jonkinmoisia taukoja, välillä pidempiäkin.

Itselläni oli sattuneesta syystä pitkä tauko viime syksynä (tytär syntyi). Samoin Jyväskylän turnausten välillä ei tullut pelattua muistaakseni yhtään peliä, kesällä tosin sain maalattua kourallisen kääpiöitä. 40k:ta en ole pelannut varmaan kohta vuoteen, taisin muutamaan örkkiin sutia maalia joskus viitisen kuukautta sitten. Joskus innostus vain katoaa aivan kokonaan, toisaalta pidemmän tauon jälkeen saa kohtuullisen hyvin aikaan ainakin maalauspuolella kun homma ei tunnu tervanjuonnilta.

Tämä foorumi auttaa kohtuullisen hyvin kiinnostuksen vireilläpysymiseen, kun vähintään kerran päivässä käy lukemassa ja kirjoittamassa 'hammereista niin saa hieman lisäintoa.

Välillä maalaamisen "edistyminen" on loistavaa, esimerkkinä käy viime viikko:
Keskiviikko - tyhjensin maalauspöydän.
Torstai - nostin kourallisen skaveneita ja siveltimet pöydälle.
Perjantai - nostin tarvitsemani maalipurkit pöydälle.
Lauantai - irrotin muutamalta rotalta keihäskäden (vaihdan niille tavalliset hw:t)
Sunnuntai - irrotin 8 kättä. Maalasin 16 rotan haarniskan.
Maanantai - liimasin 5 kättä paikoilleen.
Tiistai (tänään) - katselin hieman irtokäsiä mutten jaksanut ruveta viilaamaan valujätteitä pois :)

Laskeskelin että jotain vuoteen 2010 mennessä nykyiset figut ovat valmiita - noin 90% on maalattu mutta kun en ole niihin tyytyväinen vaan aloitin niiden uudelleenmaalauksen :wink:
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Itsellä tuli kolmos edikan tullessa pieni lopetus. Taisi olla hieman yli vuoden. Sitten osteli figuja mutta ennekuin pelasi kesti kyllä kauan.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

urgh, mullakin nyt semmonen tunne et en jaksais millään maalata loppuun mun 8 marinee, 8 termistä, techmarii, lipunkantajaa, apteekkarii, chaplainii. Huhhuh, sitten kohta tulee se uus EC, aaargh :o . Siitten mulla on yks vasta saatu tankkikin maalamatta, siiten mulla on vielä 5 scouttii. Eli siis pitäis maalta 25 naperoo ja tankki, melkein saman verrran kun mulla on jo valmiina. Sitten mulla on yhen bunkkerin teko kesken. Mutta miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä. :x
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Brother Arnos kirjoitti:urgh, mullakin nyt semmonen tunne et en jaksais millään maalata loppuun mun 8 marinee, 8 termistä, techmarii, lipunkantajaa, apteekkarii, chaplainii. Huhhuh, sitten kohta tulee se uus EC, aaargh :o . Siitten mulla on yks vasta saatu tankkikin maalamatta, siiten mulla on vielä 5 scouttii. Eli siis pitäis maalta 25 naperoo ja tankki, melkein saman verrran kun mulla on jo valmiina. Sitten mulla on yhen bunkkerin teko kesken. Mutta miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä. :x
Ai, että sain hyvät naurut kun luin ton *pyyhkii kyyneleitä silmistään ja vetää syvään henkeä*
Man's gotta do what man's gotta do. (älkää ihmiset ottako itteenne, tää on ihan Kerava-city Cult-juttu.
Onneks sulla noiden ukkojen maalaaminen on niin üüüüüüber hankalaa ja ylivoimasta mustaa sprayta ja vähän highlightii ja detaljit.
Mullakin on viel 7 ukkoo josta pitäs poistaa maalit ja perjantaina tulee lisää ja viel koeviikko edes *feelin' a bit sick*
Nyt on siis sellanen olo että ei tuu mitään yhtään mistään. no kyllä se siittä kylä se siittä. :o
Edit: Liian hidas
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Näin leffafriikkinä voin sanoa etkun into menee niin katsoo jonkun hyvän sota leffa tai parikin niin kyllä intoa ja ajatusta löytyy... :D
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Musta Setä

Nooh...

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

...minullapa onkin vähän haastetta edessä. Pitäisi saada laiskuus pois mutta lukio-opiskelu vie aikaa (ehheh. oikeastikko. ehheh.)...tai ainakin ruotsin opiskelu...mutta minulla olisi maalattavana seuraavanlaisia:

1500pt. Eldar armeija
1000pt. Empire armeija lukuunottamatta Blazing Sunien First Knightiä
700pt. High Elves & Men of Gondor armeija LotRiin. Noh olen minä 4 tai jotain high elffiä maalannut... - :roll:

Että tuollaista...siinä on semmoiset 225 miniatyyriä maalattavaksi :oops: . Noh Nykäsen Matin sanoin, Elämä on laiffia. *hakkaa päätä seinään*
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

niih, kyllähän se aina välillä innostus loppuu, mutta asiaa auttaa se ettei rohmua ukkoja, tai jos rohmuaa niin piilottaa ne metallipintaiset ja harmaat figut sängyn alle, en ei luo sitten sellaista fiilistä että olis liikaa maalattavaa, itse yritän olla rohmuamatta, ellei ole hyviä tarjouksia, mutta jos niitä ostaa liikaa niin piilottaa ainakin osan niistä pois silmiltä, pikkuhiljaa aina maalaa, mutta ei liian hiljaa, sanoisin että 5 äijää rivimiestä kerralla, ja 1 charkku tai muu tärkeempi figu aina yhellä istumalla.
"Summon my army Lich"
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Innostus on aika vähissä nyt. Tuntuu siltä että tiedän abouttiarallaa kaiken nyt siitä mitä kaartista olisi tiedettävänä. Tuskin oikeasti tiedän mutta tuntuu siltä ja sehän on subjektiivisesti se mikä merkitsee...

Oon pelannut IG:tä siitä lähtien kun kolmosedikka tuli ja käynyt myös turnauksissa aika ahkreaan. Jäänyt vähän huono maku tuosta kirjasta, varsinkin kun se nyt on jäänyt necroneitten ja rhinorushien jalkoihin ihan armottomasti... Niin ja uuden kaaoksen kanssa, kymmenisen pelin perusteella. Ja Taun, ainakin pienemmissä pistemäärissä. Nykyinen IG kuitenkin on rampa pingviini joka kyllä ampuu lujaa mutta ei pysty vastaamaan muuttuvaan tilanteeseen...

Toinen syy miksi ei hammereihin oo tullut koskettua on se että armeija on VALMIS. Kyllä, valmis. Enää tarttis ne rough riderit ja ogrynit ja griffonin. Mut kun nappeja on maalattuna uutukainen figusalkullinen ja hiukan yli pelkästään jo kaartille, ei tarvitse yleensä stressata että löytyykö se viides plasmakivääri jos tahtoo armeijaan moisen laittaa.

Kolmas syy on opiskelu, ei ole oikeastaan liikaa rahaa laittaa ja ajan järjestämisen kanssakin on vähän hankalaa, koulupäivät kun loppuu neljän tienoilla.

Näistä syistä ei oo tullut pariin kuukauteen paljoa napeilla leikittyä mutta eiköhän sitten viimeistään uuden IG codexin ja CCodex: Eye:n tultua ala taas himo kasvamaan... Kyllähän näistä on ihan terveellistä silloin tällöin erossa olla, joskus ei jaksa maalata, joskus maalaa kuukaudessa raivolla 50 lasgun-kaartilaista joilla sitten ei edes tee mitään kun ne ei saa sitä yhtä marinea hengiltä sitten millään ;)

-Touko "Squirrel" Kästämä

PS. Mulla on vain 3 figua nyt maalauksessa ja yks viel konvertointivaiheessa.... Tätä mä kutsun innon lopahtamiseksi.

EDIT: IGtä oon pelannut jo kakkosedikan kultaisina aikoina mutta se oli silloin eri asia, silloin joskus se osasi liikkuakin ;)
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Squirrel kirjoitti: EDIT: IGtä oon pelannut jo kakkosedikan kultaisina aikoina mutta se oli silloin eri asia, silloin joskus se osasi liikkuakin ;)
Johtuen siitä että taakse jätetty raskasase ei menettänyt ampumistaan jos muu tiimi liikkui. Oli pirun kiva sääntö tiputtaa hyviin tulikohtiin heavyboltteria tms. Kuulosti jotenki realistiselta.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Seafarer

Viesti Kirjoittaja Seafarer »

No jos mulla loppuu into, se yleensä palaa viikon päästä.
Ja yleensä se johtuu siitä, että maalaan monta samaa squadia peräjälkeen.
Ahneman

Viesti Kirjoittaja Ahneman »

No kyllä joskus en viitsinyt ajatellakaan siguja olin juuri ostanut 750pts vanhan painoksen Nidejä ylikalliilla hinnalla (ostin ne juuri enne uutta Nidi painosta) silloin kyllä tympi niin paljon etten koskenutkaan figuihin varmaa kuukauteen.
Pahoittelen kirjoitusvirheitäni.
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Kyllä joskus loppuu into. Itsellä oli peräti usean vuoden tauko. Maalauspöytäkin oli paketoitu piiloon figujen kera. Sitten eräänä päivänä kauppaan tuli ihka uudet muoviset worldeater mariinit jotka näytti (edellisiin verrattuna) todella hyviltä ja konverttauskelpoisilta.

Sorruin siis GW:n juttuihin uudestaan. Ja koukkuun jäin. Tämän jälkeen olen päivittänyt Dark Angels armeijaa ihan vähän (eli vanhoista 2000 pisteestä sta vain 2 ukkoa kelpasi uuteen sakkiin), tehnyt jämämarineista templari sakin (uusin lisäys tähän VAIN jämä sakkiin 160€). Ai niin TAU piti hankkia nyt 1000pts done. Samalla tossa vasemmalla kädellä 1000 pistettä WFB:n Dark Elffejä sekä Chaos SM armeija niiku "kaverille kans jolla pelata" porukka. Ja tähän viimeisin päivitys 60€.

Eli on ihan hyvä että se into loppuu välillä :o ettei ihan kaikki rahat uppoa GW:n kirstuun.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Tupets

Viesti Kirjoittaja Tupets »

Ei mulla ainakaan riitä into aina jotain väsäillä. Ennen turnauksia, lomilla ja joskus innostuksen muuten vaan yllättämänä näiden kanssa tulee jotain tehtyä.

Muistelisin harkinneeni hetken harrastuksen lopettamista ja ukkojen myymistä kun olin ostamassa tietokonetta joskus pari vuotta sitten. En moista tempausta sitten kumminkaan onneksi toteuttanut.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Mulla loppuu into kun ei ole inspiraatiota (ei pelikavereita).
Lagitus

Viesti Kirjoittaja Lagitus »

Mua ei oo innostanut maalata yhtään sitten viime kesän. Muutaman figun oon jaksanut maalata ja vetäistä pohjamaalin regimentin ylle. Pelattua tulee vielä silloin tällöin. Nyt katosi viimenenkin into tehdä mitään figupeleihin liittyvää kun osa peliporukasta lähti armeijaan.
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Mysterous kirjoitti:Mulla loppuu into kun ei ole inspiraatiota (ei pelikavereita).
Tämä on muuten ihan OIKEA ongelma. Tämä mielestäni hieno harrastuksemme kärsii aktiviteettien puutteesta. Pelaajat eivät löydä toisiaan ja perussuomalaiseen tapaan pelkäävät toisiaan. Joillakin seuduilla kuten kirjoittajan kauhava, ei välttämättä ole kovin montaa hengen heimolaista keiden kanssa liekkiä pitää yllä.

Siksi juuri on hyvä että joku keksi laittaa tämän sotavasaran pystyyn että olisi ainakin kontaktivälineitä.

Harrastuksemme on mainio verrattuna muihin "sisäaktiviteetteihin että"
- vaati aktiivista ajatelua (tosin PS2 rallipelit)
- pakottaa hyvään sosiaaliseen kanssakäymiseen (Tosin kuin Counterstrike peeloilu)
- Kehittää käden taitoja (tosin kuin leffoja zombimainen ahmiminen)
- Ylläpitää kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä (tosin kuin Quakeareena ja 5 purkkia batterya)

Liikuntaa tosin tässä ei juurikaan saa mut anyway.

Tarvitaan
-> Lisää kerho/pelitiloja
-> enemmän tapahtumia ja promootiota
-> laajempi myyntiverkosto

josta seuraa

-> enemmän pelaajia
-> enemmän toimintaa

= Laadukkaampi harrastus -> enemmän vastinetta rahoille
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

archon kirjoitti:Joillakin seuduilla kuten kirjoittajan kauhava, ei välttämättä ole kovin montaa hengen heimolaista keiden kanssa liekkiä pitää yllä.
Itteasiassa olen todennäköisesti ainoa jolla ylipäätään on citadelin figuja.
Servant

Viesti Kirjoittaja Servant »

Tääl mikkelis o oikein kerho ja kaikkee..mut kerhos käyvä porukka ryhmittyy suurinpiirtein näin : 10 täys n00bieta joista 1 ymmärtää pelista jotain ja sitten about 7 "veteraania" jotka on tahkonnu toisiaan niin kauan että tulee semmone deja vu tunne about joka pelis..esim. eilen old one eye kuoli 10tuuman päässä dredin storm boltteriin, heräs henkiin, chargas dredia ja tuhos sen.. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”