Kyselyntynkää: esimaalaus tulee...

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.

Maksaisitko valmiiksi maalatuista figuista

enemmän
9
12%
vähemmän
37
49%
vai saman verran kuin maalaamattomista?
29
39%

Ääniä yhteensä: 75

Voimatassu

Viesti Kirjoittaja Voimatassu »

B) Vähemmän

Haluan maalata figuni itse, omin pikku kätösin. Saavat olla kyllä oikein hienosti maalattuja että rupean niistä enempää maksamaan kuin mitä olisivat ilman maalausta.

Näin siis kuului minun mielipide.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Huvittavaa sinänsä, että ihmiset olisivat valmiita maksamaan vähemmän, jos figun eteen on nähty normaalia enemmän työtä.

Toki onhan se niin, ettei paskasta jäljestä halua maksaa ylimääräistä, mutta kyllä nuo uudet prepaintit á Rackham (Mongoosen tuotteisiin en toistaiseksi ota kantaa puolesta enkä vastaan) alkavat olla jo ihan kohtuullisia, jos muutamia maanantaikappaleita ei lasketa.

Prepaintit on myöskin suunnattu hieman laajemmalle kohdeyleisölle ja vaikka WizKidsin tuotteita haukutaankin, niin nehän oikeasti myyvät ihan älyttömän hyvin. Kukin voi miettiä omalta kohdaltaan mistä se johtuu.

Maalattu armeija pelipöydällä - jos on edes jollain tavalla kohtuullista tasoa, on kuitenkin AIVAN eri asia, kuin pohjamaalattu (jos sitäkään) armeija, josta ehkä 10% on vain maaleissa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Silveri kirjoitti:Huvittavaa sinänsä, että ihmiset olisivat valmiita maksamaan vähemmän, jos figun eteen on nähty normaalia enemmän työtä
Mitä nyt ulkomaanpellefoorumeilla tämmöstä samantyyppistä pollia on pyöritelty tässä samaan aikaan, niin mielipide taitaa olla vähän että "esimaalattu on esipilattu", joten se pitäisi saada halvemmalla. Myös muovi-inho ylipäänsä elää vahvana ja voi paksusti.

Tietysti pitää ottaa huomioon, että valtaosa vastaajista taitaa olla alan ns. vakavampia harrastajia (ehkä jopa enemmän maalareita tai mallaajia kuin nimenomaan pelaajia) -- nuo perinteiset esimaalatut eli whizkliksuthan myyvät kaiketi hiukan eri kohderyhmässä, joka ei välttämättä edes näillä kaikilla voorumeilla liikuksi.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Tsirpuntze

Viesti Kirjoittaja Tsirpuntze »

Mielummin vähemmän mutta se riippuu maalauksen tasosta. Esim jos taso ylittää omani voisin maksaa saman verran.
Silveri

http://www.rackham-store.com/site/medias/THEL02GD.jpg

Kyllä ainakin minulle riittää pelikäyttöön.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Onhan nuo aika hienoja, mutta periksi en anna :)
Miten nuo on oikein saatu koneella maalattua noin hyvin? Ihmeellistä.
Luumumehu on soturien juomaa
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Itse vastasin saman verran tuohon edellä mainittuun äänestykseen.

Mutta hieman tarkennusta. Eli tason tulee olla a) hyvä (eli että mieluummin se kun maalaamaton) ja b) tarpeeksi ohut, jotta päälle voi maalata sitten kun huvittaa rauhassa. Mikäli molemmat ei täyty taitaisi figu jäädä ostamatta.

Sinäänsä jos molemmat täyttyvät niin se helpottaisi sitä mistä itse olen enemmän kiinnostunut eli pelaus. Ei tarvi nähdä paljon vaivaa maalaamisen eteen kun nopeastikin voi niitä käyttää. Ja maalaa sitten rauhassa omia aikojaan niitä sitten. Kyllä se on kuitenkin niin että sitä itsekin omistaa ison nipun figuja, mitkä sitä pensseliä ovat odottaneet jo aika kauan (tosin pelaamista se ei ole läheskään aina estänyt).
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Rackham on kyllä mainoskuvissa esitellyt ihan käsin maalattuja AT-43 figuja. Nuokin saattavat olla sellaisia. Kun on nähnyt niitä oikeita tehdasmaalattuja nappeja, niin taso on kyllä kaukana tuosta.
Täällä sotavasarassakin on AT43-threadissa niitä pakasta vedettyjä esisotattuja ukkoja oksenneskeltu.

Mutta näiden nimenomaisten nappien laadusta kannattanee käydä tarkempi keskustelu siellä?

Jos haetaan vertausta, niin meikälle nuo esimaalatut on vähän sama, kuin pienoismalliharrastaja ostaisi valmiiksi kootun ja maalatun tankin pienoismallin. Se harrastus on justiinsa siinä, että saa itse sitä mallia/figua viilata, puunata, mallata, käpistellä, pänsselöidä ja paneeroida. Esimaalattu on vähän niinkuin söisi jo kerran syötyä ruokaa.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
thepanu

Viesti Kirjoittaja thepanu »

Rakath kirjoitti:Jos haetaan vertausta, niin meikälle nuo esimaalatut on vähän sama, kuin pienoismalliharrastaja ostaisi valmiiksi kootun ja maalatun tankin pienoismallin. Se harrastus on justiinsa siinä, että saa itse sitä mallia/figua viilata, puunata, mallata, käpistellä, pänsselöidä ja paneeroida. Esimaalattu on vähän niinkuin söisi jo kerran syötyä ruokaa.
Eihän?

Tämän harrastuksen pointti on pelaaminen, jos käytät enemmän aikaa rakenteluun ja maalaamiseen olet enemmänkin mallari kuin pelaaja.

Yhdyn edellisen sivun kommenttiin ja olen sitä mieltä, että olen ensisijaisesti miniatyyripelaaja. Pelaaja sanaan ei millään tasolla liity ukkojen maalailu joten siinä mielessä vertaus mallailuun on ontuva, siinä harrastuksessa koko homman pointti on se rakentaminen ja maalaaminen.

Johdettu vertaus; Jos mallari ostaisi valmiiksi maalatun ja kootun mallin kaupasta olisi se figupeliympäristöön johdettuna sama kuin se, että pelaaja ostaisi kaupasta valmiiksi pelatun pelin, esim lukisi vain battle reportteja ja sanoisi olevansa pelaaja.

Saivartelua, tiedän. Mutta itseä riepoo aina kun tehdään keinotekoinen raja lelujen ja figujen välille esimaalauksen perusteella. Nämä ovat kaikki leluja, eläkää sen kanssa. Jos ette pysty niin tehkää jotain itsetunnollenne.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Joillekin se harrastus on oikeasti enempi maalauspainotteinen. Niinkuin jo monesti on sanottu, niin se pelaaminen on sitten boonusta.
Luumumehu on soturien juomaa
Tuulos

Viesti Kirjoittaja Tuulos »

Oikeampi vertaus olisi moottorikäyttöisten pienoismallien harrastajat. Itse suosisin eniten kahta valikoimaa, maalaamatonta ja maalattua rinnakkain, jotta jokaiselle on jotain. Ja jätetään jookos muovi versus metalli-keskustelut pois? ;)
Silveri

Rakath kirjoitti:Rackham on kyllä mainoskuvissa esitellyt ihan käsin maalattuja AT-43 figuja. Nuokin saattavat olla sellaisia. Kun on nähnyt niitä oikeita tehdasmaalattuja nappeja, niin taso on kyllä kaukana tuosta.
Täällä sotavasarassakin on AT43-threadissa niitä pakasta vedettyjä esisotattuja ukkoja oksenneskeltu.
Tuon pitäisi olla R-storen mukaan "as they come out of the box" -laatua. Olen seurannut mainitsemaasi ketjua ja katsonut myös linkin at-43 foorumin ja itselleni tuli sellainen Gregoire Boisbelaudin kommenin myötä vaikutelma, että kyseessä olivat maanantaikappaleet, eikä taso vastaa sitä mikä sen tulisi olla edes Rackhamin mielestä.

http://www.at-43.com on vertailu studio vs. tuotantolaadusta
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Vaikka alunperin pyytelinkin vertailua maalattu vs. maalamaton muovi, niin muovi vs. metalli -keskustelu on tietysti sikäli osa aihetta, että ellei vastaaja halua maksaa edes maalamattomasta muovimallista, niin tokkopa kiinnostaa maalattukaan.

Tässä vaiheessa voinee jo kertoa, että samantapaista pollintynkää pyöritellään myös jollain tanskalaisella (65 ääntä) ja yhdellä englanninkielisellä, lähinnä jenkkien populoimalla foorumilla (17 ääntä). Niillä tulokset ovat jopa siinä määrin huomattavasti esimaalausvihamielisempiä, ettei se mahdu enää "virhemarginaaliin" (tilastotieteilijät tuskin arvostaisivat minkään johtopäätösten tekemistä tämän kokoisista aineistoista, mikä totuuden nimissä mainittakoon):
  • voisi maksaa esimaalatusta enemmänkin (danskit 9,2%/jenkit 11,76%)
  • maksaisi vähemmän tai ei ollenkaan (67,7%/58,82%)
  • maksaisi saman verran (23,1%/29,41%)
Tanskanpojan masinoima kysymys poikkeaa muodoltaan aika paljon tästä minun esittämästäni, joten oikeastaan vain keskimmäinen tulos on täysin yhteismitallinen. Se on myös ainoa polli, jossa vastausten määrän kasvu jatkuvasti kasvattaa "esimaalaus imuttaa" -leirin etumatkaa.

Mutta totanoin ei se nyt ihan mahotonta o, että ainakin täällä, ellei sitten Suomen figupelipiireissä yleensäkin, liikkuu keskimääräistä esimaalausystävällisempää väkeä, syystä tai toisesta.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”