Sotakoneiden kokoaminen

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Paladine

Sotakoneiden kokoaminen

Viesti Kirjoittaja Paladine »

Tuli tässä nyt mietittyä, että mikä olisi järkevin järjestys sotakoneiden kokoamiselle ja maalamiselle, (fabaan) Eli olisiko järkevää:
1. Koota kone kokonaan ja maalata sen jälkeen. Osa paikoista jäisi silloin maalaamatta tai tulisi huonosti maalattua.

2.Koota vähäsen osista yhteen ja maalata ne sitten. Tällöin joka paikka tulisi ainakin maalattua.

Tämä saattaa olla ehkä vähän tyhmä kysymys....
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No tuo 2. vaihtoehto on hyvä, paitsi jos on kiire saada kone kentälle niin silloin 1. toimii myös. Mutta omasta mielestäni 2. on paras vaihtoehto. Vaikka se viekin aika paljon aikaa.
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Ei kysymys ole ollenkaan tyhmä. Itse kokoan aina kaikki monimutkaiset koneet tai olennot vasta sitten, kun olen hankalat kohdat saanut maalattua. Tämän jälkeen maalaan helpommat alueet. Joskus joku käsi tai pää tai muu osa voi olla sellainen, että liitän sen vasta juuri ennen kokonaisuuden viimeistelyä.

Asiaa on ennenkin ihmetelty ja joku sanoi, ettei sitä näe, mihin ei pensseli yllä, mutta kyllä sen näkee ja vaivaa loppuelämän :)
Luumumehu on soturien juomaa
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

Juu itse olen vasta aloitellut harrastusta ja tyhmänä miehenä olen mennyt kasaamaan joitain figuja niin, että niitä on mahdollisimman hankala maalata. Tosin kilvet älysin olla liimaamatta.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse hoidan yleensä tuon ongelman figukohtaisesti.
Esimerkiksi Kääpiöiden Organ Gunin kasasin ensin ja maalasin sen jälkeen, taas kun esimerkiksi Anvil of Doomin kasaan ensiksi osittain, sitten maalaan, ja kasaan loppuun. Sama juttu Kilvenkantajalordin kanssa, senkin tulen aluksi maalaamaan ja sitten kasaamaan, Jos maalaan sen.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

Huru-ukko kirjoitti:
Asiaa on ennenkin ihmetelty ja joku sanoi, ettei sitä näe, mihin ei pensseli yllä, mutta kyllä sen näkee ja vaivaa loppuelämän :)
Ehkä kyseinen henkilö tarkoittikin, ettei sitä näe, minne se pensseli ei yllä, ennen kuin sen modellin on koonnut. Ja sillon sitten kismittää kun huomaa, että katos p*****e eihän tonne yltä pensseli mitenkään.
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
talvisielu

Viesti Kirjoittaja talvisielu »

No kuulun niihin jotka toteaa, että mihin pensseli ei yllä niin se ei näy. Kun ne figut on kentällä ja pelataan, niin niitä katsellaan metrin etäisyydeltä eikä sillä nyt niin hirveästi sitten ole väliä onko ratsastajan takamuksen alla maalia. Toisaalta kyllä itse teen ratsastajan ja hevosen erikseen, ja chariottiin tein hepat/kärryn/ukot erikseen ennen yhteen liimausta. Ehkä optimaalista nopeuden ja tarkkuuden välissä on tuo juuri tuo "kokonaisten osien" maalaaminen. Olishan chariot vaikea maalata hyvin jos ne ukkelit sinne heti tuikkaa.
Teh Ven

Viesti Kirjoittaja Teh Ven »

Ite ehkä maalaisin tolla 2. tavalla. Ku tulee kummiski paremman näkönen. Vaik Welffeil ei kyl oo mitään sotakoneita. Paitsi onhan niitä Tree-Kinejä, Treemaneja, Lohareja joissa on yksityiskohtii, mut sellasii en viel omista.
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

[OT]^Spämmibotti Sotavasarassa?[/OT]

Sitten asiaan. Kakkosvaihtoehdossa on myös omat huonot puolensa. Nimittäin jos olet käsi liimaamaan, niin saata ruikkia sitä liimaa jo maalattuihin kohtiin, ja useimmat (lue: kaikki) muoviliimat sulattavat maalia, ja se sitten varmasti hatuttaa.

EDIT: Jaahas se häipyi.
Paladine

No en minä nyt mielestäni niin huono ole liimaamaan.
Tästä lähin teenkin vaikeat koneet (esim.helblaster) tavalla 2:
The Delffipelaaja

Viesti Kirjoittaja The Delffipelaaja »

Itsellä tulee ainakin Cold One Chariotin osaset maalattua ennen kokoamista.
Jeva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeva »

Itse olen jääräpäinen ja kokoan kaikki ensin. En malta vain millään lopettaa kun pääsen vauhtiin.
Sitten sitä tapellaan maalauksen kanssa...

Kannattaa kuitenkin joitain vaikeita kohtia maalata ensin ja sitten vasta koota.
Pitäkää minua vaikka varoittavana esimerkkinä ;)
Paladine

Vielä olisi vähän mielipidetoiveita aiheeseen liittyen.

Käytetäänkö sotakoneiden pohjamaalaukseen yleensä sprayta vai sivellintä (käsinmaalaus). Konetta kun on vaikea saada kokonaan mustaksi spraylla. Mielipiteitä.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

warboss1 kirjoitti:Vielä olisi vähän mielipidetoiveita aiheeseen liittyen.

Käytetäänkö sotakoneiden pohjamaalaukseen yleensä sprayta vai sivellintä (käsinmaalaus). Konetta kun on vaikea saada kokonaan mustaksi spraylla. Mielipiteitä.
Sehän nyt on ihan miten itse tykkää, ja voihan ne alueet joihin spraylla ei pääse niin sitten maalata pensselillä...
big or small,we loot it all.hmph..
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Itse yleensä kokoan figun aina ensin löyhästi liimaamatta sitä kuitenkaan, jotta näkisin kokonaiskuvan siitä, millainen koneesta tulee, mihin paikkoihin kannattaisi kiinnittää erityistä huomiota ja mihin ei jne. Sitten puran koneen ja maalaan osat yksitellen kuntoon ns. liukuhihnamallilla, lopuksi kokoan koko koneen ja ta-daa, homma hoidettu. Yleensä vaihtelen myös aika paljon koneen ja Crewin välillä niin, että kun yksi on valmis, alkavat muutkin olla valmiita.

Sitten beissi, siihen hieman eloa ja kaunis (tai sitten ei-niin kaunis) sotakone on komistamassa armeijaani. :)
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
JunttuThaLictor

Viesti Kirjoittaja JunttuThaLictor »

Illidan luin aluks et "Ite löyhästi liimaan sen eka ja katon kokonaiskuvaa ja sitten irrotan ja maalaan ja kokoan sen uudelleen" :DDD

Jooh kannattaa maalata ekana... eiku siis kannattaa käyttää tota illidanin tekniikkaa.
<(\__/)---<<<
<(='.'=)---<<<
<('.') ('.')--<<<
Bunny is death... SÄÄDSÄDSÄD LMAO
Paladine

Warboss1 kiittää vastauksistanne!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”