Haluaisin itse tiedustella että mitä se kansien päällystäminen auttaa siihen liimauksen kestämiseen. Ja tuossa päällystyksessäkin on se että joskus sinne kannen ja päällysmuovin alle saatta jäädä ikäviä ilmataskuja jotka eivät ole niin mukavan näköisiä. Se on varsin tarkkaa puuhaa ja silti ikäviä yllätyksiä voi tulla jälkikäteen, vaikka kuinka yritti olla huolellinen. Ehkä huono päällystemuovi autoi asiaa, mutta harmillisesti siinä ei lue että "tämä on huonoa muovia, älä käytä".
Joskus päällystin muutaman sarjakuvani, mutta totesin sen olevan melko turhaa puuhaa, ja eräs onneton Death Dealer sarjis levisi käsiin vaikka sen kannet olisi päällystänyt miljoona kertaa. Liimaus vaan oli niin auttamattoman paska.
Mitä itse kodekkeihin tulee, niin en ole havainnut tuollaista hajoamista vielä GW:n kirjoissa. Sivut ovat pysyneet ihan tallessa. Viimeisin kodekki on Codex: Daemonhunters ja viimeisin faba kirja kääpiöiden armybookki.
Tosin olen huomannut noissa faban armybookeissa sen, että se kirjan päällä oleva ohut päällyskalvo on alkanut irtoamaan ja ikäänkuin rullaantumaan joistain reunoista. Tätä on esiintynyt lähinnä noissa uudemmissa punakantisissa armybookeissa. 6. laitoksen sääntökirjastakin irtosi melko iso pala yhdestä reunasta, mutta se nyt olikin aika kovassa käytössä. Kovakantisissa ei sellaista ongelmaa ole, kun sitä kalvoa ei ole kirjojen päällä.
Kodeksejen kestävyys
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Itse voin ainakin olla ihan tyytyväinen GW:n uusien painotuotteiden kestävyyteen. Viimeksi ostamani kirjat ovat Eldarien, Mariineiden, Nidien ja Taun uusimmat Codexit, ja kaikki ovat edelleen aivan hyvässä kunnossa. Niitä on viety peleissä mukana, kuljetettu repussa edestakaisin, ruhjottu figusalkkujen väliin, käytetty laskinta ja muuta ylikokoista kirjanmerkkinä - ja hyvin pysyvät edelleen kasassa. Kirjatkin olen ostanut milloin mistäkin liikkeestä vieläpä eri kaupungeissa. Kumma juttu jos eivät muilla kestä käyttöä.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Ei saunaan
Pariinkin otteeseen aina uusinta codeksia/armybookia/wd:tä saunassa selailleeni, tapahtuu miedoissakin löylyissä 60-70c liiman pehmenemistä siinä määrin että sivut vain putoavat pois. Tätä ei tapahdu kaikilla liimaselkäisillä niteillä, mutta GW:n läpsyköissä satavarmasti. Eli tuotteeseen pitäisi kirjoittaa varoitus: Not sauna proof 
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Re: Ei saunaan
kuka lukee codexia saunassa...?archon kirjoitti:Pariinkin otteeseen aina uusinta codeksia/armybookia/wd:tä saunassa selailleeni, tapahtuu miedoissakin löylyissä 60-70c liiman pehmenemistä siinä määrin että sivut vain putoavat pois. Tätä ei tapahdu kaikilla liimaselkäisillä niteillä, mutta GW:n läpsyköissä satavarmasti. Eli tuotteeseen pitäisi kirjoittaa varoitus: Not sauna proof
- ankara halla
- Valvoja
Ei, siihen pitäisi kirjoittaa: Not idiot proof...archon kirjoitti:Pariinkin otteeseen aina uusinta codeksia/armybookia/wd:tä saunassa selailleeni, tapahtuu miedoissakin löylyissä 60-70c liiman pehmenemistä siinä määrin että sivut vain putoavat pois. Tätä ei tapahdu kaikilla liimaselkäisillä niteillä, mutta GW:n läpsyköissä satavarmasti. Eli tuotteeseen pitäisi kirjoittaa varoitus: Not sauna proof
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
I agreed.ankara halla kirjoitti:Ei, siihen pitäisi kirjoittaa: Not idiot proof...archon kirjoitti:Pariinkin otteeseen aina uusinta codeksia/armybookia/wd:tä saunassa selailleeni, tapahtuu miedoissakin löylyissä 60-70c liiman pehmenemistä siinä määrin että sivut vain putoavat pois. Tätä ei tapahdu kaikilla liimaselkäisillä niteillä, mutta GW:n läpsyköissä satavarmasti. Eli tuotteeseen pitäisi kirjoittaa varoitus: Not sauna proof
Itselleni ei ole viellä yhdenkään GW:n kirjasen kanssa tullut mitään ongelmia, ties mitä perjantaipainoksia nuo minun kirjaseni sitten ovat (Codex: Space Marines, Dwarfs Armybook, Teh sääntis 6th ed, teh pieni sääntis 7ed)...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.