Vihernahkojen maalaaminen

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Ammusvarasto
Viesti:

Vihernahkojen maalaaminen

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Köh. Hiukan nolottaa tänne kirjotella, kun on useampi vuosi tullut maalailtua ja pelattua ja O&G armeijan koko hipoo jo pilviä...Mutta kuitenkin: kaipaisin neuvoja vihernahkojen maalaamiseen ja mulle on aika turha puhua blendaamisesta tms. kun en osaa juuri mitään (en opi lukemalla). Panssarit on ainoo minkä todella osaan ja onkin kaaos houkutellut aika paljon sen takia...
Buhrdur

Viesti Kirjoittaja Buhrdur »

Hm...! Jos puhut örkeistä niin ensin, DARK aNGELS GREEN pohja(mustan päälle) ja sitte joku vaaleampi kerros, ohennettuna vedellä, sen jälkeen Goblin green ihan vähän ohennettuna.

Korostukset vain skull white/ gobb green sekoitus 15/ 85.

Luulen että toimii, itse en örkkejä maalannut ole.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

hemuli1995 kirjoitti:Hm...! Jos puhut örkeistä niin ensin, DARK aNGELS GREEN pohja(mustan päälle) ja sitte joku vaaleampi kerros, ohennettuna vedellä, sen jälkeen Goblin green ihan vähän ohennettuna.

Korostukset vain skull white/ gobb green sekoitus 15/ 85.

Luulen että toimii, itse en örkkejä maalannut ole.
Ehkä paras *reps*

Nojoo eli siis äskeisessä alku oli hyvää, eli Dark angels greeni pohjalle. Tämän jälkeen itse käytän DAG:n ja Snot greenin sekoitusta => pelkkä snot green => snot greenin ja goblin greenin sekoitus => goblin greeni.
Sekoitus suhde on hyvä pitää 50:50, mutta toki jos haluat enemmän värivaihtumaa, niin tietenkin suhdetta kannattaa vaihtaa. Vihreää kannattaa murtaa jollain luonnollisella värillä kuten ruskealla. Lisäämällä jotain tai joitakin värejä saa ihoon luonnollisemman sävyn. Itse en kuitenkaan ole tätä saanut tehtyä itseäni tyydyttäväksi kokonaisuudeksi, joten pitäydyn pelkissä vihreissä sävyissä. Tagissani oleva linkki näyttää millaista jälkeä tällä tyylillä saa.

- Eipä varmaan muuta.
Blame-nator

Viesti Kirjoittaja Blame-nator »

ork fles pönikkä kaupasta ja vóila :D
Ammusvarasto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Ja alussahan se menee niin että kastetaan vihreään maaliin ja sen jälkeen ruskeaan :D Voila! valmis örkki

Ite oon kokeillu snot greenin päälle vetästä vihreetä inkkiä ja sitte goblin greeniä poistamaan sen kauhean kiillon, mut ei toimi läheskään aina.
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Keltainen antaa ihan kivan vivahteen örkin ihoon. Usein tulee aloteltua goblin greenillä ja siihen sitten washailtua mustan/goblin greenin sekoitusta. Siihen päälle sitten heittää ensin ohuen kerroksen goblin greeniä, sitten sekoittelee goblin greeniä keltaiseen ja tekee sävyjä ihan oman maun mukaan. Viimoiset korostukset tulee usein tehtyä ihan vaan jollain keltaisella. Voinpi ottaa kuvia jahka jaksan maalata yhden örkin kokonaan. Inkeillä ei ole tullut leikittyä oikeastaan ikinä, eivät oikeen iske. :P
Buhrdur

Viesti Kirjoittaja Buhrdur »

Ammusvarasto kirjoitti:Ja alussahan se menee niin että kastetaan vihreään maaliin ja sen jälkeen ruskeaan :D Voila! valmis örkki

Ite oon kokeillu snot greenin päälle vetästä vihreetä inkkiä ja sitte goblin greeniä poistamaan sen kauhean kiillon, mut ei toimi läheskään aina.
Ohenna maaleja ja ensin pohj DA green ja DG ink ja sen jälkeen snot wash jonka jälkeen taas inkki hyvin ohuena ja viimeisenä gobbo griini ohennus suhteessa 90:10

EditPS: Toinen Ink kerros on ihan vapaaehtoinen :)
Wintersun

Viesti Kirjoittaja Wintersun »

Itse maalaan faban örkkejä:musta pohjamaali,goblin green,dark green ink,goblin green vähän vaaleampana mixattuna ihan vähä skull whitea,korostukset scorpion greenillä ja tähän inkkaan todella laimeasti dark green inkillä vielä jottascorpion green ei paista liikaa läpi.näin tulee aikas vaaleita örkkejä mutta kaikki ytkkää mistä tykkää.(sitä skull whitea sitten todella vähän!muuten tulos on karmea)
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Näin:

1. Tiukka basecoat Dark Angels Greenillä.
2. Jokaisen lihaksen erottelu Snot Greenillä.
3. (Muun örkin maalaus)
4. Chaos Black + Dark Angels Green 50/50 washi lihasten väliin.
5. Snot Greenillä mahdollisia korjauksia.
6. 50/50 mix vettä ja Goblin greeniä, highlightaukset sillä.
7. Pari kertaa aina skull whiteä lisäten varovaisemmat korostukset.
8. Snot Greenillä ja Goblin Greenillä varovasti maalaten häivytetään rajoja sävyjen värillä.

Ja valmista tuli.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Grimgor Jr

Viesti Kirjoittaja Grimgor Jr »

Itse taas käytän aika nopeaa tekniikkaa: Goblin greenillä basecoat, washaus dark green inkillä ja drybrushaus goblin greenin ja rotting fleshin sekoituksella.
You ain´t leaving but two things right now... Jack and shit, and Jack left town.
Voimatassu

Viesti Kirjoittaja Voimatassu »

Tällä käytetty melko yksinkertaista.

1 Chaos Black under coat
2. Dark Angels Green base coat
3. Snot green
4. 50-50 snot green ja goblin green high light
5. Goblin green dry brushaus

Night goppojen ihoon ei oikein toimi, ne kun ovat vain luuta ja nahkaa. Örkeissä toimii hyvin. (Kuva tulee heti kun vain saan sen kameran tänne..)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”