Uusi Chaos Space Marines codex

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

togottaja kirjoitti:Hmm.. Siis demoneja ollaan muuttamassa kokonaan vai vaan muuttamassa muovisiksi??
Also, the range of daemons will be completely redone and the old ones will be discontinued. The daemons are entirely new and will be all plastic.
Kaikki muovisiksi, että uusiksi ja vanhat pois myynnistä.

muuten jos haluaa juoksujalat, joutuu ottamaan assault mariineilta tai persuilta( tai epätoivoisesti muokata seisovia jalkoja)
Eipä noita omia juoksujalkoja vaikea ole leikellä, pinnata tahi stuffata.
Leikataan toinen jalka siitä taipeesta pois, vuollaan pois se taitekohta, pinnataan kiinni ja stuffataan kolot.

Oblit hevisupporttiin on juuri passeli juttu
Kaikkea muuta kuin passeli...
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Kaikkien keräämieni huhujen ja juorujen mukaan sekä nykyiset 2 kaaosarmeijaani että suunnittelemani kolmas armeija saavat kärsiä.

GW:n updeittipolitiikka on aivan perseestä. Kaaos oli ensimmäinen julkaistu codex, jonka säännöt on luotu 4. edikkaan sopivaksi. Eikö gw näe kuinka vanhoja armeijoita heillä on, kuten Dark Eldar ja Orks? Etenkin modelit saisivat uudistua.

Vetoan tunteisiin: KATSOKAA NYT HERRANEN AIKA niitä örkkien trukkeja ja KAIKKIA Dark Eldar figuja ennen kuin uudistatte vastikään uudistuksen kokeneita armeijoita.

Sama huomattiin Taun kohdalla. Mitä siinä nyt ehti pari vuotta kulua kun taas uudistettiin.
Drayh'en kirjoitti:
Tod.
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Dark Eldarit nyt ovat yksin jäämässä oppositioon, örkeille on Codex tulossa. Kai tässä nyt suunnilleen järjestyksessä ollaan.

Kaarti-kirjaa vaan seuraavaksi...
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Siis Deldarit saavat uuden codexin vuoden päästä syksyllä. Samoin örkit ovat saamassa uutta codexia. Enemmin voisi valittaa siitä kun marinet saavat codexeja suurinpiirtein tahtia joka kolmas codex on lojalisti codex. Mutta tosi asia on se että niitä armeijoita uudistetaan millä pelataan (mistä GW saa rahaa).
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Haha, juuri kolmisen viikkoa sitten kun oli hiukan ylimääräistä rahaa, lainasin kaverilta CSM codexin, kehittelin armeijalistan, tilasin PKP:sta kuusi oblia, predan ja basiliskin ym. tarpeita IW- armeijaan. Kun postasin listan tänne sotuun Abu varoittikin tuosta uudistumisesta mutta silloin oli jo liian myöhäistä. Juuri mun tuuria... mitä halvattua mun nyt pitäisi noilla kaikilla figuilla tehdä jos ne ei samaan armeijaan mahdukaan? Ei auta kun rukoilla että ne edes pitäisivät oblit eliittinä eikä liikaa huonontaisi. Toisaalta kuten aiemminkin todettu, eivät oblit missään nimessä mitään nk. juustoa ole vaan yksinkertaisesti varsin kustannustehokas yksikkö, ja kyllähän ne varsin helpolla kumartavat muutamalle lascannonille tai muille vastaaville. Jotenkin tulee sellainen mielikuva että GW haluaa mariinien asscannonhordesta tulevan ainoa stereotyyppinen turnausjyrä, olisivat kuitenkin mieluummin lisänneet asscannoniin vain säännön "causes instant death to obliterators" niin kaikki pääsisivät vähemmällä.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Slaughter Master kirjoitti:Vetoan tunteisiin: KATSOKAA NYT HERRANEN AIKA niitä örkkien trukkeja ja KAIKKIA Dark Eldar figuja ennen kuin uudistatte vastikään uudistuksen kokeneita armeijoita.
Allekirjoitan. Mietityttää vain nykyinen figupolitiikka, kaikki muoviksi ja metallit jorpakkoon ei tyydytä ainakaan minua! Sitäpaitsi, Nykydemonit näyttää parempaakin paremmalta. Minä ainakin ostan Daemonetteni metallisina, oli muovit miten komeita tahansa!

Paitsi, että kaikki tosipelaajat scratchbuildaavat trukkinsa pahvista ja vanhoista leego-osista ^^
Z7-852 kirjoitti:Mutta tosi asia on se että niitä armeijoita uudistetaan millä pelataan
Kyllä minä näkisin Deldar pelaajien määrän kasvavan, kunhan se uusi codexi saadaan.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Drayh'en kirjoitti:
Heavyyn ne kuuluvat. Eniten raskaita aseita kantava ryhmä kaaosarmeijassa, ja tuskin ketään haittaa jos joutuu jättämän yhden dredin/predan/lantikan/defin/havokkiryhmän pois oblisten tieltä.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

daider kirjoitti:
Drayh'en kirjoitti:
Heavyyn ne kuuluvat. Eniten raskaita aseita kantava ryhmä kaaosarmeijassa, ja tuskin ketään haittaa jos joutuu jättämän yhden dredin/predan/lantikan/defin/havokkiryhmän pois oblisten tieltä.
Kyllä, se haittaa kaikkia IW-pelaajia :)
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Grim

Nimenomaan. Kyllähän sen käsitän miksei se muita harmita mutta kun on itse ostanut noita 17,50€ / kpl maksavia figuja niin ehdottomasti tekisi mieli käyttääkin niitä, tuohan on täysin ennenkuulumatonta että suositun armeijan suositun yksikön paikkaa FOCissa noin vain vaihdetaan, sinne meni yhteensä tuhansia euroja "hukkaan".

Itse kyllä pidän toivoa yllä etteivät ole moista temppua menneet tekemään, kuulostaa sen verran radikaalilta.
daider
Viesti:

Niin, itse ajattelin pullottaa ja myydä IW pelajien kyyneliä kun eivät enää saa 4 lättyä JA 9 oblia kentälle.

Marsut menettivät muutaman suositun asekombon codexiuudistuksessa. Se, että pari figua/armeija siirtyy toiseen FO paikkaan ei pilaa kenenkään peliä. Onpahan enemmän tilaa choseneille, kultistimarsuille ja possuille.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Grim

Tuskinpa se itse peliä mitenkään pilaa, mutta ketuttaa noin muuten vaan kun tuli ostettua niitä figuja vain hyllynkoristeeksi. Noh, ehtiihän tässä kesän ajan vielä turnauksissa juoksennella, tuskin tuo enää syksyllä niin paljon haittaa kun on sentään päässyt kokeilemaan ja voi sitten muutaman vuoden päästä puhua vanhoista hyvistä päivistä.

Mutta siis IW:lle ainoaksi eliittivaihtoehdoksi jäisi varsin kalliit ja fluffiin sopimattomat possessedit, ellei chosenit saa jonkinlaista piristysruisketta uuden kodeksin myötä. Lisäksi jokuhan mainitsi että mahdollisesti IW ei saa fast attackeja lainkaan joten vaihtoehdot kapenevat entisestään.
Hand of Than

Viesti Kirjoittaja Hand of Than »

Niin, itse ajattelin pullottaa ja myydä IW pelajien kyyneliä kun eivät enää saa 4 lättyä JA 9 oblia kentälle.
Veit sanat suustani...tai melkein. 9 oblia ja bassu + 3 havocit/predat+minmax lasplas & prinssi...nuff said.

Jos obleista puhutaan niin eikös hitaiden ja hullujen mutaatoituneiden asekasojen kuuluisi olla hvy-supporttia? Koska lassut ja plasmat varmaan kallistuvat, niin hinnat saattanevat siirtyä myös obleihin. 80 per äijä ei tunnu "missään", jos niitä käyttää 1-3. Jos taas 9(mikäli ees mahdollista), niin saakin tuntua;). Koitetaan välttää ettei tää topikki valu oblit/iw puolesta vs vastaan huutamiseen...tai no jos menee niin perustelkaa muutenkin kuin että "mulla vaan on tää armeija ja tykkään heittää ampumanoppia ämpärillä" //switch flamers off.

IW:lle ja kaikille muille jää edelleen eliitiksi terminaattorit, jotka varmaan saavat bonaria että uudet modelit myyvät kuin häkä. Lisäksi muovisista pystyy helpommin modaamaan eri kulttitermiksiä.

Grimille tiedoksi että kyllä tässä muutkin ottavat rahallisesti takkiin. Itsellä jää Latd johon ostettu ig-ajaneuvoja 7kpl ja forgelta halpoja renegade-kaartilaisia vain kaveri peleihin. Onneksi kaverini eivät ole mitään teinipeeloja tai sääntönysväreitä etteivätkö antaisi pelata roskaväelläni. Älä avaa kaikkia obli-blistereitä(vain 3) ja modaa bassu kevyesti(jotta sen saa palautettua kaartille), jotta saat myytyä mikäli IW:stä tulee syksyllä "vain fluffillisesti tuettu".

Toivon että uusi kodeksi on tehoiltaan "taattua DA-tasoa", että power-hemmot siirtysivät sinne jonnekkin monsutyrkkyihin ja jättäisivät kaaoksen niille ketkä jumalten lahjoja tarvitsevat.
Haussa Star Wars CCG:n tai LotR TCG:n pelaajia JKL alue(ikä 18+).

Kortteja voin vaihtaa paikkaan ja ikään katsomatta. Laita YV jos osui ja upposi.
daider
Viesti:

Grim kirjoitti: Mutta siis IW:lle ainoaksi eliittivaihtoehdoksi jäisi varsin kalliit ja fluffiin sopimattomat possessedit
Vaikka GW on tehnyt oman lyhen fluffipätkän IWn possuille?

Ja Prinsessa, mahdollinen lutikka, muutama satanen trooppeja ja täydet heavyt. Paljonko siitä jää pisteitä yli eliittiin/fastiin tuhlattavaksi "normaalikokoisissa" peleissä?
Grim

Niin no, itse en kyllä IW:n kelkkaan hypännyt varsinaisesti sen pelitehon vuoksi, vaan jo nelisen vuotta sitten ensimmäisessä turnauksessani näin noita metallisiksi maalattuja figuja ja silloin heräsi innostus kerätä samanlainen armeija, varsinkin tuo basiliskin sisällyttäminen kiehtoi. Nytpä sitten tuurillani satuin aloittamaan hankinnat juuri uuden kodeksin ilmestymisen aattona. :)

Pointtina siis että vaikka GW romuttaisi chaoksen pelillisesti aion kuitenkin kerätä tuon armeijan valmiiksi, löytyyhän tuolta kaapin perältä jo Pure Grey Knightit, sittenpähän voin lainata toista kaverille ja ottaa tasaväkistä matsia.

Tuli tässä mieleen että mahdollisesti kodeksiin on sisällytetty jonkinlainen tapa ottaa dreadnoughteja eliitiksi lojalistien tapaan. Kävisihän tuo järkeen että jos yksi vaihtoehto poistuu niin ainakin toinen tulisi tilalle...

Ja toivon tosiaan että terminaattoritkin saisivat hiukan boostia, tai edes pistehinnan tuntuvaa pudotusta. Käsittääkseni ainoat käyttökelpoiset terminaattorit tällä hetkellä löytyvät vanillamariineilta ja nekin ainoastaan asscannonin käyttömahdollisuuden takia.

//edit:
daider kirjoitti:
Grim kirjoitti: Mutta siis IW:lle ainoaksi eliittivaihtoehdoksi jäisi varsin kalliit ja fluffiin sopimattomat possessedit
Vaikka GW on tehnyt oman lyhen fluffipätkän IWn possuille?
Possut = poikkeuksetta lähitaistelijoita, kun IW:t taas fluffin mukaan keskittyvät ampumiseen. Ei siinä mitään, itsekin suunnittelin tuollaista "counter-attack" IW listaa johon sisällyttäisin kaikenkarvaista lähitaistelijaa ja tietenkin kyberneettisia possessedeja.

Ja tuotah, jos kerran tälläkin hetkellä lähes kaikissa IW-armeijoissa on noita obleja yli kolmen sadan edestä ja täydet hevit, siinähän se vastaus jatkoon tulikin. :P
Viimeksi muokannut Grim, Ti 17.04.2007 22:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Itse asiassa epäilen ettei satasia tulla enää näkemään uusimman codexin myötä. Eldareiden guardianien minimi koko kasvoi 10 (Ei enää 5 pakollista miestä ja se starcannon) samoin dark angelit saivat 10 hengen minimin sille heavy aseelle. Varmaan jokin samantapainen ratkaisu tullaan näkemään myös kaaoksella.

Itse erityisesti odotan demoneita ja erikoislegioonia. Ehkä demoneihin saadaan lisää tehoa (horrorit) ja erikoislegioonat eroavat toisistaan enemmän kun onnen luvun avulla.
Dark Apostle

Viesti Kirjoittaja Dark Apostle »

Tavallaan ymmärrän ihmisiä jotka valittelevat uuden kaaos-codexin tulemisesta, mutta minä odotan sitä lähinnä mitä suurimmalla mielenkiinnolla..

Toivottavasti säännöt uudistuvat viisaasti.
IW:n on syytäkin saada jotain muutosta.
Vaikka olenkin fanaattinen kaaoksen seuraaja, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään nähdä lähes joka turnauksen kärkikolmikossa vähintään se 1 IW lista.

Lisäksi uuden codexin ilmestymisen yhteydessä julkaistavista muovifiguista olen erittäin onnellinen. Muovia on kuitenkin miellyttävämpää ja helpompaa työstää kuin metallia noin konversio-mielessä. (ja Green Stuffilla saa ne tissitkin esiin demoneteille jos se on ainoa syy haluta niitä ;) )

Toki tässä uudistus-rumbassa harmittaa se, että armeijat, jotka olisi pitänyt jo vuosia sitten uudistaa (lähinnä Dark Eldars ja Orks), jäävät taas power armour - marsujen jalkoihin, mutta kuten on joku viisas jo todennutkin, niitä uudistetaan mitä varmasti saadaan myytyä.

Joka tapauksessa turha se on IW-komentajienkaan vielä alkaa vuolemaan ranteitaan kun ilmeisesti mitään ei ole varmistettu.
Huhujen perässä on turha elää.
"..Daemon Prince is like a box of chocolates, You never know what you gonna get .."
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Aika mielenkiintoista sinänsä, että aina saa lukea jotain kitinää mariinien ja Chaos serkkujen tehoista. Nyt kun GW on vihdoinkin ruvennut vääntämään niitä heikommiksi niin siitäkös se kitinä vasta alkaakin.

Tämä ei ollut sitten kenellekkään tarkoitettu vaan yleinen huomio!

Itseäni ei varsinaisesti haitannut vaikka DA otti siipeensä uudistuksessa. Kodeksi on silti mielestäni mukavan erilainen, joskin termiksien tehottomuus nyt hieman häiritsee.

Onhan GW noista julkaisuista sanonut jo aikaisemmin, että Chapter kohtaisia kodekseja tulee noiden isompien välissä ja siitä johtuu, että joka toinen kodeksi on mariini kodeksi. Toisaalta tämä varmasti syö resursseja muilta kodekseilta.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Heretic kirjoitti:
daider kirjoitti:
Drayh'en kirjoitti:
Kyllä, se haittaa kaikkia IW-pelaajia :)
Nostetaan hevi limitti yhdellä ja vedetään ne oblit siihen väliin, sitten on hyvä ja kitinää ei synny. ^^

Ei vaiteskaan, tarkemmin ajateltuna ne sopivat juuri tuohon heviin, mikäli Noise mariineita saa edelleen uudessa kodeksissa eliiteiksi Mustaan legioonaan.
Onpahan jotain lohduttavaa korviketta. ;)
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Sephirot kirjoitti:
Slaughter Master kirjoitti:Vetoan tunteisiin: KATSOKAA NYT HERRANEN AIKA niitä örkkien trukkeja ja KAIKKIA Dark Eldar figuja ennen kuin uudistatte vastikään uudistuksen kokeneita armeijoita.
Allekirjoitan. Mietityttää vain nykyinen figupolitiikka, kaikki muoviksi ja metallit jorpakkoon ei tyydytä ainakaan minua! Sitäpaitsi, Nykydemonit näyttää parempaakin paremmalta. Minä ainakin ostan Daemonetteni metallisina, oli muovit miten komeita tahansa!
Aivan! Eihän muovisissa demoneissa ole yhtään munaa. (onneksi olen daemonetteni jo ostanut) Ja olen myös samaa mieltä sen suhteen, että se on myös tylsää, että metallifiguja luodaan entistä vähemmän ja kaikki korvataan muovilla. Kaiken huippu oli kyllä Devastatoreiden muuttaminen muoviksi. Eihän marinearmeijaan saa enää mitään muuta metallista kuin Chaplainit ja Librarianit.
THE MASTER

Viesti Kirjoittaja THE MASTER »

Grim kirjoitti:Haha, juuri kolmisen viikkoa sitten kun oli hiukan ylimääräistä rahaa, lainasin kaverilta CSM codexin, kehittelin armeijalistan, tilasin PKP:sta kuusi oblia, predan ja basiliskin ym. tarpeita IW- armeijaan. Kun postasin listan tänne sotuun Abu varoittikin tuosta uudistumisesta mutta silloin oli jo liian myöhäistä. Juuri mun tuuria... mitä halvattua mun nyt pitäisi noilla kaikilla figuilla tehdä jos ne ei samaan armeijaan mahdukaan? Ei auta kun rukoilla että ne edes pitäisivät oblit eliittinä eikä liikaa huonontaisi. Toisaalta kuten aiemminkin todettu, eivät oblit missään nimessä mitään nk. juustoa ole vaan yksinkertaisesti varsin kustannustehokas yksikkö, ja kyllähän ne varsin helpolla kumartavat muutamalle lascannonille tai muille vastaaville. Jotenkin tulee sellainen mielikuva että GW haluaa mariinien asscannonhordesta tulevan ainoa stereotyyppinen turnausjyrä, olisivat kuitenkin mieluummin lisänneet asscannoniin vain säännön "causes instant death to obliterators" niin kaikki pääsisivät vähemmällä.
Rukoilaan yhdessä meinaa minulla on melko sama tilanne että on armeijja hommatu just kun alkaa kuulla huhuja...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”