Uusi Chaos Space Marines codex

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Minun mielestäni gw:n EI pitäisi puuttua siihen, kuinka monta mitäkin yksikköä saa, vaan ennemminkin pistehintaan ja ominaisuuksiin. Muutoin he muuttavat armeijan rakennetta ja monen ihmisen 200+€ armeija menee hukkaan. Ketähän nuubeja siellä oikein on säätämässä kun marinejakin meinataan uudistaa kun vastahan nekin uudistettiin?
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Lisää Warseeristä:
1) Thousand Sons have had an "extensive" overhaul
2) AP3 bolters were pretty much confirmed as appearing, general opinion was in line of special weapons we will get "bolter ammo" - it wasn't said if the AP3 were inferno bolts.
3) not confirmed but "highly likely": a return of the all is dust rule in some manner, a feel no pain style rule was suggested to me but that is not from the source of the AP3 rumour
4) chaos is appearing like eldar, i was not told the number of books but the book for each seems unlikely now
5) the codex is entering print, it was always referred in the singular to me
6) a redifining of the thousand sons was heavily suggested, we might be losing power fists on champions and the return of no assaulting in exchange for increase psyker power and shooting
7) deamons were implied to be having a rethink, no details
8) oblits will be heavy support
9) unconfirmed: force weapons
10) on the 2 wounds: GW think that 2 wounds is a classic sign of what thousand sons are, i heard little to suggest that we will be losing this ability
Just some stuff i heard the other day:

The Codex layout will be the same as for Codex: Eldar.

Obliterators will be HS

there will be three HQ choices (not including special characters): Chaos Lords, Daemon Princes and Chaos Lieutenants. Also, it will spell the end of the infiltrating speedy lieutenant.

Chaos Cultists will make an appearence (not sure about LaTD though)

There will be plastic daemons, Daemon Prince, Spawn, possessed.

It depends on whether you trust it (i'm not sure, but hey)

At any rate, it looks like the end of the IWaoD.
Viimeksi muokannut Ari, To 19.04.2007 01:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Slaughter Master kirjoitti:Minun mielestäni gw:n EI pitäisi puuttua siihen, kuinka monta mitäkin yksikköä saa, vaan ennemminkin pistehintaan ja ominaisuuksiin. Muutoin he muuttavat armeijan rakennetta ja monen ihmisen 200+€ armeija menee hukkaan. Ketähän nuubeja siellä oikein on säätämässä kun marinejakin meinataan uudistaa kun vastahan nekin uudistettiin?
Onneksi olkoon! Tajusit juuri pelin hengen!
GW muuttaa armeijan rakennetta ja ihmiset enemmän tai vähemmän joutuvat muuttamaan ja/tai hankkimaan lisää nappeja armeijaansa.

Jos tulevat muutokset tuovat tasapainoa peliin niin ainakin itse toivotan ne tervetulleiksi.
9 Oblin ja 4 Lätyn IW-armeijat, may you burn in Hell!
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Jos näitä eri kulttien trooppeja saa edelleen Undividediin, niin toivotan mieluusti nämä AP3 boltterit tervetulleiksi. ;)

Ihmetyttää silti tuo, et inf speed luti lähtee, ei se nyt loppujen lopuksi mikään älytön ollut musta.
Ei sillä, että olisin sitä monesti käyttänytkään, mutta kyllähän tuota silti silloin tällöin on kiva ulkoiluttaa.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Ei se sppedluti minusta niin hirmu ole, että tarttis kokonaan poistaa!
Vaikka olisikin ostanut niitä IWfiguja, en tajua miksi ne menisivät hukkaan?! Okei, kyllähän ne sitten menee hukkaan, jos et käyttää HS-obleja, mutta tuskin codex niin paljon muuttuu, että pitäisi ostaa kokonaan uusi armeija(?)!
Ja kyllähän sen IWn täytyy vähän jotain tasapainotusta saada(kapuloita rattaisiin), kun ounaavat joka turnauksen ihan kybällä.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

togottaja kirjoitti:Vaikka olisikin ostanut niitä IWfiguja, en tajua miksi ne menisivät hukkaan?! Okei, kyllähän ne sitten menee hukkaan, jos et käyttää HS-obleja, mutta tuskin codex niin paljon muuttuu, että pitäisi ostaa kokonaan uusi armeija(?)!
Jos minulla on kuusi obliteratoria, basilisk, defiler, predator ja havoc-ryhmä, osaat kaiketi laskea etteivät ne kaikki mahdu samaan FOCiin eli niitä ei samaan 1500p armeijaan saa. Koska minulla ei ole loputtomia rahavaroja käytössäni, se että ostin nuo kuusi oblia hidastaa loppuarmeijan kasaamista huomattavasti joten minua hiukkasen harmittaa, ja sitten tein sen virheen että kerroin tämän mielipiteeni kaikelle kansalle luettavaksi.

Ainoa huoleni on siis se että ostin turhan takia tuo oblit, en ole kertaakaan valittanut siitä että niistä tehdään pelillisesti huonompia.
Darkmage7280

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

The Codex layout will be the same as for Codex: Eldar.
Ihanaa! Minä niin toivoinkin että Kaaoksen codexista tulisi yhtä epäselvä ja -johdonmukainen kuin Avaruushaltioiden vastaavasta. Ärrinmurrin!
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

Grim kirjoitti:
togottaja kirjoitti:Vaikka olisikin ostanut niitä IWfiguja, en tajua miksi ne menisivät hukkaan?! Okei, kyllähän ne sitten menee hukkaan, jos et käyttää HS-obleja, mutta tuskin codex niin paljon muuttuu, että pitäisi ostaa kokonaan uusi armeija(?)!
Jos minulla on kuusi obliteratoria, basilisk, defiler, predator ja havoc-ryhmä, osaat kaiketi laskea etteivät ne kaikki mahdu samaan FOCiin eli niitä ei samaan 1500p armeijaan saa. Koska minulla ei ole loputtomia rahavaroja käytössäni, se että ostin nuo kuusi oblia hidastaa loppuarmeijan kasaamista huomattavasti joten minua hiukkasen harmittaa, ja sitten tein sen virheen että kerroin tämän mielipiteeni kaikelle kansalle luettavaksi.

Ainoa huoleni on siis se että ostin turhan takia tuo oblit, en ole kertaakaan valittanut siitä että niistä tehdään pelillisesti huonompia.
Ainahan niitä ylimääräisiä voi myydä, mailma on täynnä kaaoksen nimeen vannovia äijiä ilman armeijaa
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Grim kirjoitti:Jos minulla on kuusi obliteratoria, basilisk, defiler, predator ja havoc-ryhmä, osaat kaiketi laskea etteivät ne kaikki mahdu samaan FOCiin eli niitä ei samaan 1500p armeijaan saa. Koska minulla ei ole loputtomia rahavaroja käytössäni, se että ostin nuo kuusi oblia hidastaa loppuarmeijan kasaamista huomattavasti joten minua hiukkasen harmittaa, ja sitten tein sen virheen että kerroin tämän mielipiteeni kaikelle kansalle luettavaksi.

No, onpahan sinulla sitten automaattisesti valinnanvaraa armeijaasi koostaessa. On minullakin BA:lle kahdeksan Heavy support unittia, eikä minua silti itketä öisin se, etten saa niitä kaikkia kentälle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Edelleenkin perimmäinen syy turhautumiseeni on se että loppuarmeijani kokoaminen hidastuu noiden figujen ostamisen takia, tottakai jatkaisin armeijan laajentamista sittenkin kun tuo 1500 on täytetty niin että lopulta löytyy kaikennäköistä joukkoa joista valita mutta se nyt vaan on hiukan turhaa omistaa kuusi hvy supporttia ilman yhtään eliittiä. Tämä vaan on minun tavallista tuuriani, ja ymmärrän kyllä ettei se muita välttämättä paljonkaan kiinnosta. Tuntui vaan siltä että piti selittää miksi olen sitä mieltä että yksikön siirteleminen FOCissa on typerää.

Käyhän se kyllä järkeen ihan hyvin, niin kuin Slaughter Master sanoikin niin tuohan se GW:lle lisää mammonaa kun nekin ihmiset joilta jo valmis armeija löytyy pakotetaan ostamaan lisää ja lisää.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Jälleen uutta huttua Warseeristä, tällä kertaa mitä yksiköitä uudesta Codexista löytyy, muistakaa että nämä ovat huhuja joten mikään ei ole vielä varmaa.
Ilmeisesti Greater Demonit muuttuvat Special Charactereiksi...
HQ:
Lord (With Vet/Mark/Sorcerer Upgrades)
Prince (Ditto)
Leutenant (Ditto)

ELITES:
Terminator Chosen (With Mark Upgrades)
Power Chosen (With Upgrades)
Possessed
Dreadnought

TROOPS:
Chaos Marines (With Marks/Vet Upgrades)
Daemon Packs
Cultists

FAST ATTACK:
Raptors
Daemon Beasts
Bikers

HEAVY SUPPORT:
Obliterators
Land Raider
Predator
Pilfered Imperial Vehicle (ala Orks)
Defiler

Normal Chaos Marines can choose 2x Heavy weapons, eliminating the need for Havocs.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Eipä tuolle ylläolevalle listalle oltu esitetty mitään luotettavan oloista lähdettä. "Varmoja huhuja" lienee sadaan vasta kesän aikana.
Phil Kelly says "No!"
THE MASTER

Viesti Kirjoittaja THE MASTER »

Jos oblit menee HS niin mitä järkevää jää eliiteehein. Rupuset Chosenit joilla on 1 ld parempi ku normi mariinilla ja on 4 pistettä kaliimpi ja sitten rupuset terminaattorit joilla ei ole edes ASS CANNONIA. ja sit rupuset possesed marinet jotaka on ylihintasia ja muutenkin mielestäni aika turhia...

Eli mitä Chokselle tulee elitiin uusi isompi obli nimeltään KATALISATOR?

Mutta katos Dredi tulisi Elitiin toivottavasti Chaos saisi Drop podeja kun en haluu noita Dredejä mun omalle puolelle sekoilemaan...

Ja onko kukaan kuulut huhuja että mitä IWn kannssa käy tuleeko ne saamaan Vindicatorin ja basiliskin? ja mitä niiten HS slottien kanssa käy? Tuleeko niitä lisää tai poistetaanko IWltä kokonaan HS slotit pois...
Sotatonttu

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu »

THE MASTER kirjoitti:--ja mitä niiten HS slottien kanssa käy? Tuleeko niitä lisää tai poistetaanko IWltä kokonaan HS slotit pois...
Kun ottaa huomioon GW:n nykyisen suuntauksen kohti kaiken "turhan" yksinkertaistamista, voisi olettaa että kaikkien uusien armeijoiden force organization chartit tulisivat olemaan samanlaisia keskenään. Tämä on tietenkin vain arvailua, mutta en näkisi kyllä hyvää syytä miksi näin ei kävisi.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

THE MASTER kirjoitti:sitten rupuset terminaattorit joilla ei ole edes ASS CANNONIA
Voi kyynel. Eihän sitä lojalisteillakaan tee mitään muuta termiksillä kuin pitää niitä ylimääräisinä woundeina Assault Cannonille.
Tämä uudistuksista seuraava itkeminen osoittaa melko hyvin sen, mitä yksiköitä kaaospelaajat ovat käyttäneet. Mitään ei saa muuttaa, paitsi jos se on jotain mitä kukaan ei käytä muutenkaan.

Hyvä vain että eri uniteista tehdään kilpailukykyisempiä keskenään.

Mitä sitten jos dredit sekoilee sun alueellasi, siitä on haittaa vain jos ne eviät näe vihollista.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Kun nyt kerran itketään kaaoksen huonontumista pelikelvottomaksi pelkästään huhujen perusteella, niin lukekaa samalla tuo kohta jossa todetaan kaaos mariineiden saavan kaksi heavy weaponia. Je kultisteja lihamuuriksi. Ja jos ovat LatD-kultisteja, saavat infiltroivi lasconnoneita ja sniper rifleja alle sadan pisteen hintaan. Ja kaaos saa imperiumin vehiclen. Otetaan vaikka deep strike assault cannon land speeder jos sieltä ei todellakaan muuta hyvää löydy.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
o.J.

Viesti Kirjoittaja o.J. »

Itse toivoisin, että Black Legion saisi jonkinlaisia uudistuksia.. ihan vaikka sääntöjen muodossa. Nyt se tuntuu jotenkin vain niin tasapaksulta mössöltä.

Jos ne kerran Horuksen jamppoja olivat, niin olisi ihan mukava jos saataisiin jotain millä sitä saataisiin hieman enemmän esiin.

Olin tuossa muutama posti ylempänä lukevinani, että Havocit saisivat huhujen mukaan kenkää Codexin sivuilta. Ei kiva! Milläs nyt sitten saadaan ne neljä autocannonia tank hunter -skillillä?
Toivottavasti tämä osa ei pidä paikkansa.
daider
Viesti:

Noh kaksi ryhmää normimarsuja Autocannoneilla ja Tank hunterilla. Enemmän tukivoimaa (bolttereita enemmän), kestää paremmin tappioita ja mahdollisuus jakaa tulitus kahteen kohteeseen.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Darkmage7280

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

No onpa kiva. Omassa Undivided-chapterissani on joukko Slaanesh-Havoceja. Ennen niihin meni yksi eliittislotti, nyt meneekin sitten kaksi. Kiitti vaan hirveesti.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
daider
Viesti:

Mitä muuta sinulla sitten on eliitissä? Eli häiritseekö se ylimääräisen slotin vienti mitään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”