Miten saada ihmiset ymmärtämään?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Suur-Sieni II kirjoitti:
Thor kirjoitti:Mínä olen kyllä syntynyt 87 mutta en silti ole lyhyt tai pullea.Onko mussa jotain vikaa pitäiskö mennä lääkäriin.
Ei kai, poikkeat vaan...
Sanontahan kuuluu, "poikkeus vahvistaa säännön"
Edit: Liian hidas
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

1. sieni > ilmiselvästi oli hauska viikkohetki =)
2.
Isot ja lihavat tyypit ovat ongelmallisimpia, kannattaa varmaan pistää polvella munille/kuristaa/tökkiä silmiin/juosta lujaa jos ne käyvät päälle
Hetkinen! Minä olen isokokoinen ja lihava. Tuo on sellaista yleistämistä. hemetti..... pistää raivoksi tollainen.... Jos on lihava ja iso kokoinen ei se automaattisesti tarkoita sitä että olisi mikään ahdasmielinen *****. Mielestäni ne pienet ruipelot ovat niitä ärsyttävimpiä, jotka aukovat päätään joka asiasta, eikä sitten uskalla tulla vastaan ja pitämään sanoistaan kiinni.............
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Thorwald kirjoitti:1. sieni > ilmiselvästi oli hauska viikkohetki =)
2.
Isot ja lihavat tyypit ovat ongelmallisimpia, kannattaa varmaan pistää polvella munille/kuristaa/tökkiä silmiin/juosta lujaa jos ne käyvät päälle
Hetkinen! Minä olen isokokoinen ja lihava. Tuo on sellaista yleistämistä. hemetti..... pistää raivoksi tollainen.... Jos on lihava ja iso kokoinen ei se automaattisesti tarkoita sitä että olisi mikään ahdasmielinen *****. Mielestäni ne pienet ruipelot ovat niitä ärsyttävimpiä, jotka aukovat päätään joka asiasta, eikä sitten uskalla tulla vastaan ja pitämään sanoistaan kiinni.............
Häh... En minä mitään sellaista väittänytkään, mutta sellaisia pikku-ukkolauman takaa ilmestyviä uhkaavia varjoja on ihmeen paljon.

Mikä niistä kaikista viikkohetkistä? Se, missä pelasin eturivissä äänet täysillä Metroidia oli minusta hauska, kunnes joku sai päähänsä sammuttaa valot...
zqmfgb
Thor

Re: Miten saada ihmiset ymmärtämään?

Viesti Kirjoittaja Thor »

pamp-pu kirjoitti: Onko ajatuksia,mitä asialle voisi tehdä, ja miten?
Turpaan vaan.

OT
Itse menen syksyllä todennäköisesti amikseen sähkölle. :D
Let the Hammer Fall
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

1. hähää amislainen =P (okei antakaa anteeksi :))
Niin noita on varmaan suomessa, mutta onko kukkaan katellut niitä immeisiä joista on kuvia WD:ssä. Ei ne mitään riisitautisia ole. =)
2. Ai ootko ennekin pelannut =) huomasin vaan viime tiistaina.....
porukka valuu paikoilleen ja jätkä ottaa taskusta GBA:n ja alkaa pelaa LOL
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Henri Ketonen

Siis mitä... Minä en sanonut että isokokoiset/lihavat/yms tyypit kävisivät päälle tai muutenkaan olisivat mitenkään vajaaälyisiä, mutta toisinaan näin käy, itseä kaksi kertaa painavampi ukko ei kaadu selälleen jos tätä päin loikkaa, eikä paksumpien ukkojen kurkkujen ympärille oikein saa sormia kunnolla...
zqmfgb
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Huoh... Sienihän osoittaa suurta henkistä älykkyyttä...

Toivon että toista tällaista topiccia ei tule, tämä keskustelu on pudonnut raiteiltaan, ja muuttunut "hieman" lapselliseksi keskusteluksi siitä, kuka on kovin "jätkä"... Pyydän ihmiset, miettikää ennenkuin kirjoitatte mitään tallaista:

mutta toisinaan näin käy, itseä kaksi kertaa painavampi ukko ei kaadu selälleen jos tätä päin loikkaa, eikä paksumpien ukkojen kurkkujen ympärille oikein saa sormia kunnolla...
Ah niin syvällistä... Niin syvällistä.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Henri Ketonen

Ehkä. Ne ensimmäiset vaihtoehdot olisivat varmasti riittäneet, eli joko:

1, Turpaan.
2, Älä huomioi.
3, Koeta perustellusti argumentoida rumille vammaisille ettei figuilussa mitään väärää ole, outoa se saattaa olla näkökulmasta riippuen...

Tai se paras:
4, Älä kerro kaikille kaikkea itsestäsi. Jos joku on nähnyt sinut ostamassa näitä niin sano, että niistä saa rahaa kun ne on hyvin maalattu.

PXI, perustelut kummasti saattaisivat ehkä kenties saada minut uskomaan, ettet ole taas yksi niitä kirottuja iniseviä ruikuttajia jotka kirkuvat jostain järjestä ja itsestäänselvyyksistä sen kummemmin ajattelematta mitä ne edes tarkoittavat.
zqmfgb
Kalakukko
Viesti:

Lue tekstisi ainakin parikertaa läpi, sitten alat miettiä olivatko kommenttisi tänne sopivia tyylillään: kaikki minua pienemmät ovat vain lapsia, kaikki minua isommat ovat läskejä idiootteja... Tarvitseeko tämän enempää perustella?

Oma mielipiteeni KESKUSTELUN ALKUPERÄISEEN AIHEESEEN on juuri se, että ei välitä ajatella mitä muut ajattelevat harrastuksestasi. Kaikilla on omansa TV, jääkiekko, jalkapallo... Miksi ei siis Warhammer?

Se turpaan vetäminen on vaihtoehdoista ehdottomasti huonoin, ei se harrastuksen outoudesta mainitseminen varmasti tähän lopu.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Suur-Sieni II kirjoitti: Mitä, turpaan huonoille. Nykynuoriso joka on syntynyt myöhemmin kuin 86 on niin lyhyttä ja pulleaa porukkaa ettei pitäisi olla turhan vaikeaa.
Niin ja koskakohan sinä olitkaan syntynyt? Aika helppoa sanoa että kaikki itseään nuoremmat ovat huonoja.
Yläasteella figupelaajiin kohdistuvat syrjintä on pohjimmiltaan ennakkoluuloja ja turhaa yleistämistä. Nyt kuitenkin näyttää siltä että itse asiassa se olet sinä joka yleistät!
Suur-Sieni II kirjoitti: Mutta eipä ole omakohtaisia kokemuksia figuruikuttamisesta, minä saan lähinnä kuulla baskeristani ja vielä tällä hetkellä hartioiden alapuolella roikkuviin hiuksiin. (Ropeista ja LARP:ista minä ylä-asteella sain kuulla) Niin ja nahkatakista (mitä ihmeen kummallista voi olla nahkatakissa?), johon vastaan "Eikö v**** köyhillä varallisuusvammaisilla ole rahaa kuin noihin v**** h*** verkkareihin ja rääsytakkiin, köyhät p**** rumat".
Taas sama ilmiö toistuu. Sinua dissataan vaatteistasi, sinä dissaat toisten vaatteita. Kyllä on ahdasmielistä porukkaa juu (viittaankohan verkkareita käyttäviin ihmisiin vai niihin jotka dissaavat verkkareita käyttäviä ihmisiä verkkareistaan, koska he dissaavat heitä heidän nahkatakistaan - kukaan ei tiedä). Siis rauhoitu hyvä mies.
Suur-Sieni II kirjoitti: Nyt lukiossa
<snip
Totta, lukiossa tuntuu meininki olevan melkolailla vähemmän ahdasmielistä. Ehkä tässäkin on sitten lukioiden välillä eroja.
Suur-Sieni II kirjoitti: Jos olet erityisen sanavalmis ja nopea keksimään huonoja puolia ihmisissä, niin pään aukominen kannattaa. Ignore kuitenkin on huono vaihtoehto, oikeasti tuli tuotakin kokeiltua mutta kun toiset seisovat tiellä hihittelemässä niin ei ainakaan minunluontoni kestä. Isot ja lihavat tyypit ovat ongelmallisimpia, kannattaa varmaan pistää polvella munille/kuristaa/tökkiä silmiin/juosta lujaa jos ne käyvät päälle.
Kun itse olin yläasteella muakin joskus kai dissattiin ääliöiden toimesta. Yleensä en ottanut haukkuja minään ja jos multa kysyttiin jotain figupelaamiseen liittyvää ivalliseen sävyyn, vastasin aina asiallisesti ja mahdollisimman lyhytsanaisesti. En koskaan piilotellut harrastustani, mutta en kyllä tuonut sitä mitenkään erityisemmin esiinkään ja ihan hyvin meni. Mun mielestä tuo "ignore" on kaikkein paras vaihtoehto, sillä silloin ei anneta minkäänlaista kimmoketta kiusaamiseen. Yläasteelta kiusaajia lähemmin seurattuani (onneksi itse en pahemmin joutunut kiusatuksi) tulin siihen tulokseen että kiusaajat hakevat jonkinlaista reaktiota uhrissaan. Yleensä jos joku hermostui sen verran että uskalsi käydä kiusaajan kimppuun, nauroivat kiusaajat iloisesti kuin olisivat voittaneet.
Kuitenkaan pelkkä vastaamattomuus ei kannata. Ennemmin sitten vastaa kaikkiin kysymyksiin nopeasti ja vähäsanaisesti.
Yksi hyvä tapa välttyä kiusatuksi tulemiselta on vain sopeutua ja hankkia kavereita. Se tietysti ei aina ole helppoa, mutta en usko että mahdotontakaan. Kannattaa muuten myös vastustaa kiusausta alkaa esitelmöidä oudoista harrastuksistaan (tai siitä oudosta musiikkityylistä joka tällä viikolla kolahtaa. Ts. kun menet kouluun unohda dub sun muut) jos ei pidä siitä että joku kumminkin nauraa selän takana.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Fire_Heart

Viesti Kirjoittaja Fire_Heart »

Kävelet vain eteenpäin niitä huomaamatta
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Eih.. Tätä roskaa jatkui vielä toisellekin sivulle.
Sieni2:lle suosittelisin viestien läpilukua & itsesensuuria ennen lähettämistä ja mielellään vielä siten että se liimatuubin korkki on paikallaan ja huoneen ilma raitis.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Kalakukko
Viesti:

Yllämainittu lienee hyvä neuvo.

Tämän topicin olisi jo mielestäni aika lukita, asiasta ollaan jo ajaudutta koulukiusaamiseen, ja ulkonäöltään poikkeavien haukkumiseen. Sitten kaikki asian pointit ovat jo käyty melko hyvin läpi. Lukko, olisi paikallaan jottei topicciin virtaa enää lisää jätettä peittämään alkuperäistä keskustelun aihetta.
Henri Ketonen

PXI kirjoitti:Lue tekstisi ainakin parikertaa läpi, sitten alat miettiä olivatko kommenttisi tänne sopivia tyylillään: kaikki minua pienemmät ovat vain lapsia, kaikki minua isommat ovat läskejä idiootteja...
Minä en sanonut mitään tuollaista, ihan oma vikanne jos käsitätte väärin.
Nimenomaan tuohon alkuperäiseen kysymykseen pyrein mahdollisimman hyvin vastaamaan. Jos sinua pelätään, niin ihmiset pysyvät kaukana ja pitävät päänsä kiinni.
Toki turpaan vetäminen on huono vaihtoehto, mutta se kun toimii. Mutta jos kuvittelet että joku tuollaisilla asenteilla varusteltu tyyppi oikeasti uskoo kun sanot ettei siinä mitään niin ihmeellistä ole, olet naiivi. Et ikinä saa heitä pohtimaan asiaa itse, joten he aivan varmasti näkevät asiassa jotain kummallista.

(No nuoremmat tietysti ovat pienempiä, mutta kun tuntuu siltä että useimpia pystyisi lyömään möhömahalla kasvoihin jos sellainen olisi. Ja yleensä ihmiset vanhetessaan myös kypsyvät henkisesti, nopeimmin nuoret, joten jokainen ikävuosi nuoremmista eroaa toisista ikävuosista jollakin tavalla henkisesti. En tiedä onko kaikkialla samanlaista, mutta länsi-porin ylä-asteella kun kävi niin aivan kaikki 7-luokkalaiset olivat muodottomia, eivät nyt ihan ylipainoisia mutta kasvoiltaan ja muualtakin samanlaisia kuin figuista tulee kun ne maalataan liian paksulla maalilla.)

Mutta hei, en minä jaksa puhua teidän kanssanne tästä asiasta, yhtä hyvin voisin puhua mummolleni, häneltä saisin varmasti samanlaisia mielipiteitä samanlaiseen tapaan ilmaistuna.
zqmfgb
Ketku

Viesti Kirjoittaja Ketku »

Itse en ole koskaan kohdannut minkäänlaista kommenttia tästä harrastuksesta. Kuitenkin Airsoftin saralla olen saanut kuulla että eikö se ole vähän lapsellista. Tämäkin on tainnu tulla joskus yläasteella, sellaisen ihmisen suusta, joka osteli koko ajan uusia mopoja sun muita juttuja.

Hyvin huomioon ottamisen arvoista on kuitenkin se että tämä haistattelu kuitenkin loppui täysin, kun nämä minulle haistatelleet hemmot menivät ammattikouluun.
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
Kalakukko
Viesti:

Minulle kävi joskus aikoinaan juuri toisinpäin, airsoftista ei juuri sanottu miunulle mitään sillä sehän sisältää liikuntaa, ja koulussamme oli paljon metsöstyksestä ja aseista kiinnostuneita. (Miten liikunta parantaa harrastusta niin paljon, no se on yleisesti hyväksyttyä ja normaalia) Mutta kun aloitimme Warhammerin kaveriporukassa, sitä varsinkin alkuun vieroksuttiin. Mutta ikinä kukaan ei alentunut (ei edesi kaikkein kovimmat silloiset) väkivaltaan, vai asia jäi onneksi vain muutamaksi maininnaksi, ja suun soitteluksi asiasta.

Pyydän heti jo anteeksi että sanon tämän, sillä tämä jatkaa tätä surkeaa keskustelua mutta tekee mieli vielä mainita:
En tiedä onko kaikkialla samanlaista, mutta länsi-porin ylä-asteella kun kävi niin aivan kaikki 7-luokkalaiset olivat muodottomia, eivät nyt ihan ylipainoisia mutta kasvoiltaan ja muualtakin samanlaisia kuin figuista tulee kun ne maalataan liian paksulla maalilla.)
Tämä on normaalia nuoren fyysistä kehitystä, juuri yläaste ikäisenä ihmisistä häviää lapsille omainen pyöreys. Poskipäät jyrkkenee, leuka pitenee jne...
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Olen sitä mieltä että tuo lyö turpaan tyyli on huonoin. Meinaan että se vain vahvista wh epäilyksiä jos joku haukkuu sinua wh harrastuksesta ja lyöt turpaan se saa sinut vaikuttamaan ahdasmieliseltä tms.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Eiköhän se taas riitä tätä. En voi ymmärtää, että joku tarjoaa ratkaisuksi mihinkään väkivaltaa... Ja vielä kehtaa kirjoittaa siitä julkisella foorumilla. Ei hyvää päivää.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”