High Elves- 2000 pisteen armeijalista suunnitelma

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
MasterofBlades

High Elves- 2000 pisteen armeijalista suunnitelma

Viesti Kirjoittaja MasterofBlades »

Elikkä tässä tulee suunnitelmani. Kerron myös jokaisen unitin kohdalla, mihin niitä on tarkotus käyttää. Antakaa palautetta ensinnäkin armeijalistasta ja myös unittien käytöstä. Neuvot käyvät aina!

Commander: dragon armour, reaver bow, talisman of protection
Ratsu: heppa bardingilla

Tätä käytän yleensäkkin leadershippinsä puolesta ja tukemaan silver helm tai dragon prince yksikköä.

Mage: lvl 2 upgrade, ring of fury, silver wand

Mage: lvl 2 upgrade 2x dispel scroll, silver wand

(Magejen käyttö on varmaan kaikille selvää?) Tarkennan kuitenkin hieman. Toinen mage on semmonen "Fury of Khaine maagi, joka viskoo niitä toisen perään keskiverto unitteja päin. Toinen taas tekee muita taikoja (vaikka joskus furya iskee sekin) ja liikkuu vähän siellä täällä :D

10x archers: ampuu heikot unitit alas, ja hidastaa vihujen marssia ja mikä parasta, ärsyttää vastustajaa :D.

3x5 Silver Helms: 3x full command, heavy armours, shields.
Nämä on mun armeijan perusta. Nopeat rykmentit saa helposti hyökättyä pelottavien, vaarallisten unittien(esim. bullien) flankkii, ja jos ei oo mahollista muu, niin sitten naamaa vasten vaa. Yhteen näistä ajattelin Commanderin mukaa laittaa.

8x Dragon Princes: full command, blessed tome, lion standard
Nämä on mun eliitit, jotka seilaa ympäriinsä tappaen etenkin tulipainotteisia yksiköitä (jos olemassa ;D) ja niitä vastustajan hidasliikkeisiä tappajia (muun muuassa kaaos warriorit on aika nameja näille) Nääkin on yks vaihtoehto Commanderille.

2x TiranocChariot
Nämä tukevat ratsuväkeä (turvaavat selustan ymt.) ja chargaavat tarpeen vaatiessa kiinni tappaen monta tyypiä, ihan varmasti.

4x Repeater Bolt Thrower

Nämä on mun armeijan "tykki". Kun joka vuoro sataa 24 S4 As -2 nuolta, niin johan alkaa parempikin kestäväkin armeija kaatumaan maan tasalle :D

Siinä se sitten oli. Lordeja en ota, ihan hölmöjä :D Joitakin Magic itemeitä voi olla toisenaisia, mutta pääosin armeija tulee olemaan tämä. Kiitos.
Hyvät ja pahat, Jing ja Jang.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

Missäs pure of heart luuraa? ja toinen mihin silmä osui oli kaksi silver wandia. toinen tarvii vaihtaa johonkin muuhun. Muutoin ihan kelp listalta näyttäisi. Prinsseistä ottaisin itse ehkä muutaman pois kun noin isolle ratsu yksikölle ei oiken ole sopivaa muodostelmaa.
Nothing to see here move along noob.
The_red_prophet

Viesti Kirjoittaja The_red_prophet »

Jaa täs kaks tonnii? No, kaitpa se on, pläräsin vähän kirjaa. Ihan hyvä, mut wissu nro 2:sella ei saa olla silver wandia kahesta syystä: 1) se on jo toisella 2) liikaa magic itemei (ellei scrollit ollu vähempää ku 25 helffeillä)
Tuo komentaja "leadershippinsä vuoksi" on hienoinen riski Intrigue at courtin takia. Pitäisin kuitenkin ihan prinssiä vaikka semmosen kuoleminen enemmän hatuttaakin. Archereista en mene paljoa sanomaan, minusta usein aika turhia mutta kyllä ne joskus jotain pieksee (kerran helffejä omistaessani pelasin ja archerit tappoivat meleessä charganneen kaaoskärryn :))
Ratsuväen toimivuutta en epäile paitsi huonon munkin iskiessä, kyllä nopealiikkeinen eliittiväki aina lyö suht´lujaa. Kärrit ovat toimivia ja tarpeeksi halpoja vauhtinsa ja iskukyvyn puolesta. Pidä ne vaan, sinuna vaihtaisin nuo archerit kuitenkin kärryyn ja komentajan upitukseen prinssiksi ;)
Bolttikset nyt on aina bolttiksia, siitä ei tarvii mitään mainita. Rakastan noita vehkeitä (paitsi jos oon niiden vastapuolella.)

Fluffikuuden puolesta laittaisin kaikki hahmot hepoille, heittäsin ne archerit veke ja keksisin hyvä syyn bolttiksille olla mukana. Kenellä hahmoista on muuten se pakollinen Pure of Heart? Itse laittaisin jollekin maagille ja köpöttelisin ratsuväen mukana toivoen, että ratsureimat tappaisivat kaiken tieltä.
Pehmustettu joukkoistuin.
talvisielu

Viesti Kirjoittaja talvisielu »

En tiedä onko full command hintansa väärti shelmeil, ottaisin vain champpionin. Ne ei paljon combat resoissa kilpaile, ehkä käyttäisin pisteet johonkin muuhun.
Three things make life great. Faith, metal and warhammer!
PistolGripPump

Re: High Elves- 2000 pisteen armeijalista suunnitelma

Viesti Kirjoittaja PistolGripPump »

Commanderin talismanilla ei tee mitään, ottaisin enc. shieldin tilalle. Reaveri ei toimi hepan selästä niin hyvin kuin kotkan selästä (ei voi liikkua kuin 9), käyttäisin kotkaa (AS kyllä pienenee ja ukko voi jäädä rammaksi ampumalla kotkan). Kahella lvl 2 maagilla+1 boundilla saa aikaslailla vähän läpi loitsuja. Itse pidän kolmea lvl 2 maagia ja kahta boundia (RoF+RoC) + banner of sorcery jonkunlaisena miniminä. Toisena vaihtoehtona on rullakuski+channeler ja amulet of purifying flame jollain muulla. Vitossilverien champpoja voi ampua suoraan ilman miinuksia, ottaisin pois. Silverien liput voisin vaihtaa yhteen war banner lippuun. Archerit voisin vaihtaa pariin vitos shadow-warrioreihin ottamalla pisteitä jostain muualta. Maageja työntelisin vastustajan mukaan alkusijoittelussa bolttereihin ja näihin. Vaihtaisin prinssien tomen, amulet of purifying flameen. Voisin harkita prinsseille ellyrion banneria lion bannerin tilalle, ainakin jos pelaisin kaheksan kokoisena. Pudottaisin pari prinssiä pois, vähän liian iso pistekeskittymä. 4xrbt vissiin toimii, mutta kaksi tavallista äijää tappamalla saa 100 pts. Itse pidän 2xeagle+2xrbt+eagle-reaver-bow-enc-shield-lance-commander vaihtoehdosta. (vaihtoehtona tietenkin commanderille eagle-bow-of-seafarer-armor-of-protection-lance-shield-prinssi tai molemmat)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”