Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Minulla taas kestää siksi että kun maalaan, niin 5min. sisään tulee melkein kestämättömät selkäkivut ja niskakivut...aaagh...
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Eipä tuossa maalaamattomassa armeijassa sinäänsä mitään vikaa ole, mutta kyllä minusta harrastukseen kuuluu miniatyyrien maalaaminen niin oleellisena osana, että en täysin ymmärrä niitä, jotka ostavat 200:n eeron edestä figuja, ja siiten eivät maalaa niitä. Mutta tapansa kullakin, maalattu armeija kuitenkin herättää ainakin minussa enemmän kunnioitusta.

Hyvä tapa hoitaa tuo maalaus, on maalta johtajat ynnä muu eliitti vimoisen päälle, ja loput pelikelpoiseksi. Itsellä tökkii juuri tuo liukuhihna maalaus kaikkein eniten, mutta yksittäisiä hahmoja on kyllä mukava konvertoida ja maalata.
Vieterihiiri

Maalauksen sietämätön tuska....

Viesti Kirjoittaja Vieterihiiri »

Ok mulle saa kyllä nyt nauraa, mutta puhun kumminkin. :oops:

Mä pyrin aina pelaamaan armeijjalla, joka on kokonaan maalattu, mutta mul on yks trauma...

kun kerran talvella pistin undercoatin metallisille Mandrakeille, ni huomasin jännän seikan: maali ei jäänyt kiinni, se varisi pois!
Ne mandraket on nyt kuudetta kertaa maalauksessa, mut en enää viitti maalata ku maali varisee pois kuitenkin.

tämän hauskan seikan takia en oo uskaltanut (spray) maalata talvella!
kai mä voisin kikkailla tuomalla vasta (spray) maalatut figut heti sisään, mut en uskalla...

sit ku mulla on paljon under-coatattuja figuja maalattavaks, mut en haluu maalata niitäkään, koska maalatut figut jotenkin menettää sitä maalipintaa jos niitä ei lakkaa heti maalauksen jälkeen...

Ja arvatkaa mitä! En uskalla lakata talvella! En haluu ees kuvitella mitä sitten tapahtus jos mun vaivalla maalatut figut menis jotenkin lakan takii paskaksi kiitos pakkasen!
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tämä offtopic keskustelu kuuluisi enemmän ehkä tuohon Maalaus, konvertaus linjalle, mutta sanonpa nyt kuitenkin.

Vieterihiiri katso sellainen suojaisa päivä talvella, kun pakkasta ei ole juuri nimeksikään, tai vielä parempi sellainen, jolloin lämmintä on se aste tai pari.
Toinen keino on laittaa figut kuivumaan ikkunan väliin ja laittaa sisempi ikkuna kiinni ja ulompi auki, jolloin kaikki höyryt menevät ulos, mutta silti figut eivät palellu.

Tietysti, jos jollain ystävälläsi on autotalli tai vastaava, niin voisit kysyä tämän vanhemmilta lupaa, josko siellä saisi maalata.
Nauku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nauku »

Lord Eleandelus kirjoitti:Minulla taas kestää siksi että kun maalaan, niin 5min. sisään tulee melkein kestämättömät selkäkivut ja niskakivut...aaagh...
kannattaa hankkia matalampi penkki. Se auttoi ainaki miuta. tai sitten korkeempi pöytä ;)
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Kyllähän maalaamattomilla armeijoilla on aina pelattu, enkä sitä mitenkään kauhean kieroon katso, mutta pari asiaa erottaa todellisen "tin boyn" armeijaansa vaikka hitaasti maalaavasta kenraalista: vuodesta toiseen figut keräävät kyllä pölyä mutteivat ainakaan maalia pintaansa ja miniatyyritön pelaaminen eli pelkät baset taikka hevoset ilman ratsastajia jyräävät kentällä, Steamtankki kasattu "runkovaiheeseen" eikä voi liikuttaa ilman liikuttamistrayta tms. Pelaamaan pitää päästä vaikkei olisi oikeita tai edes kasattuja figuja.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

(OT)
Niin kuin Tupezz tuossa sanoikin, että hän maalasi kaikki figunsa niin hyvin kuin vain pystyi, niin minä olen sen kannalla. Ottaen huomioon figujen hinnan, niin ne kannattaa sitten myös maalata niin hyvin, kuin vain voi. Minäkin maalaan yhtä ritaria viikon. Se on fiiliskysymys, milloin maalataan. Jos ei ole fiilistä, ei PIDÄ maalata, silloin maalauksesta katoaa maalauksen nautinto, silloin siitä tulee työtä.

(IT)
Ei sillä juurikaan MIELESTÄNI ole väliä, jos joistakin figuista puuttuu maalit, jos nimittäin aikoo ne jossain vaiheessa maalata. Jos vaikka on juuri saanut 2000 pointin armeijansa valmiiksi ja päättää kokeilla sitä heti, kun on saanut figut kouriinsa niin tottakai niin voi tehdä. Ei se mua juurikaan haittaa, jos vastustajan figut on maaalittomia. Kun figuista ottaa kaiken irti, on maalaus 1 kolmannes (1 on joku muu ja 1 on pelaaminen).
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mä en ite tykkää pelaa maalaamattomil figuil mut on kyl tullu pelattuu ja mul käy sillee et haluun äkkii armeijan valmiiks maalaan 5 äijää per päivä ja parin päivän pääst ei enää löydy fiiliksii maalata ni tulee kuukauden paussi
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Maalaus on warhammereiden yksi osa ja se kuka ei maalaa figureitaan, niin ei pitäisi niitä sitten ostaakkaan... Maalattomat figurit ovat niin ruman näköisiä, että blääh :x ... Pohjamaalatut menee jo koska ne erottaa hyvin ja sevästi. ei mistään tinasesta ukkelista erota mitä varusteita sillä on, jne... Tietysti ei armeija tarvitsekkaan olla että joka yksikkö on maalaattu ja töherretty niin hyvin kuin vain osaa. Vähän väriä pintaan ja pelamaan, se riittää... :D
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

tää on muuten hyvä kysymys koska se ei vois olla muodossa miksi maalaatte pelaamattomia figuja.
Ja joskus maalaamattomien syynä voi olla maalaien/pensselien puute
mk94

Viesti Kirjoittaja mk94 »

No mielestäni, jos vastustaja kertoo että hänen armeijansa on maalamaton, koska hänellä ei ole maaleja tai pensseleitä haiskahtaa hieman selittelyltä... Samaa kategoriaa olisi varmaankin: "En voinut maalata, koska hanasta ei tule vettä, joten en voi pestä pensseliä."

Toisaalta olisi varmaan kiinnostavaa kuulla moisia...
"Turpaan saa aina kun haluaa."
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Minä hyväksyn moisen kerta minulla itsellänikin on sekä maalattuja, että maalaamattomia figuja. Eikä se maalaaminen muuten ole mikään pakko ellei pelaa turnauksissa, jossa on pakko olla kaikki figut maalattuja.
Atsu

Viesti Kirjoittaja Atsu »

mk94 kirjoitti:No mielestäni, jos vastustaja kertoo että hänen armeijansa on maalamaton, koska hänellä ei ole maaleja tai pensseleitä haiskahtaa hieman selittelyltä...
Itse asiassa voi olla aika vaikeaa maalata ilman maaleja tai pensseliä :)
On minulla ainakin ollut tuo ongelma jo pitkään, että tiettyjä figuja ei viitsi maalata, koska puuttuu tietty maali ja silloin en viitsi koko figua edes aloittaa ennen tämän maalin saamista.

Maalattu armeija on paljon parempi ja pohjamaalaus auttaa ehkä hitusen, mutta kaikilla peliporukastamme löytyy vielä ei koottuja/maalattuja figuja, ei tuo ole pahemmin haitannut. Paitsi silloin, kun kaverini käytti Gyrocopterina minun Old One Eyeni alustaa, joka ei kunnolla erottunut alustalla, jolla pelasimme. Löysinkin seuraavalla vuorolla Gyron armeijani rearista. Tosin tuosta voin syyttää itseänikin, kun en katsonut peliä niin tarkkaavaisesti..
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Ehdottomasti maalattu armeija... jeps, olen kyllä paras puhumaan kun itseltäni ei löydy kuin kasapäin maalaamattomia achereita ja pari maalaamatonta scouttia (loput onkin sitten aivan muiden ihmisten maalaamia... :roll: ... saa nähdä viitsinkö niitä koskaan ite maalata, hienoiltahan ne näyttävät)...

Ehkä ärsyttävintä on juuri tuo base-lauman kimppuun käynti, kun vähän aina mietityttää mitäs nämä baset olivatkaan... :wink: Toisaalta, tyhmintä on ehkä se, kun kaveri ei ollut saanut lentäviä figujaan kuntoon ja vastassa oli niitä muovisia, läpinäkyviä tikkuja... :wink:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Ahdistus, tuolla on tuhat pistettä nidejä hyllyssä maalaamattomina, tekisi mieli pelata äkkiä, mutta pelaaminen olisi paljon mukavampaa jos ne saisi maalattua...

Itse maalaan kerralla kunnolla, eli blendaan tavan taapertajat, ja isoihin käytän vielä enemmän aikaa. Näin maalaamiseen saattaa mennä vuosi, mutta sitten voi ajatella hyvillä mielin nyt niihin ei enää tarvitse/voi koskea pensselillä.

No, undead armeija pitäisi maalata uudestaan, kun olen kehittynyt kuitenkin jonkin verran, varsinkin nuo kuivaharjatut zombiet pistävät silmään... Puolituntia per zombi oli selvästi liian vähän.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Zyder

Viesti Kirjoittaja Zyder »

Itselläni on paljon maalaamattomia tai osittain maalattuja figuja. Syynä siihen on laiskuus ja innon puute. Kerään Eldareja ja olen ilolla maalannut Dire Avengereja, mutta en käytä niitä listassani. Niin käy minulle yleensä. Maalaan joukkoja millä en pelaa.
Maalaatteko te muut ekana listassanne olevat figut vai hienoimmat ja hauskimmat maalata?
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Zyder kirjoitti:
Maalaatteko te muut ekana listassanne olevat figut vai hienoimmat ja hauskimmat maalata?
Maalaan vuorotellen esim. infantry squadista joka toinen on erikois yksikkö (sergenantti, erikois ase mies, commi...) ja joka toinen on tavallinen lasgunneri.
Silloin pysyy kiinnostus yllä...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mä en kyl ikinä lähtis minnekkään turnaukseen pelaamaan pelkällä pohjamaalatulla armeejalla... Hävettäs ainakin pelata jotain sellasta vastaan jolla on armeeja kokonaan maalattu. Tämän takia mua ei välttämättä tänä vuonna conissa näy (ei ole kyl ennenkään näkynyt).. Ellen sit osallistu maalauskilpailuun.

[EDIT:] Kotona kyl pelaan paperi armeejalla :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

itte ostan uusii figui sitä mukaa kun oon saanut vanhat maalattuu, joten en voi ymmärtää pelaamista maalaamattomilla..
mk94

Viesti Kirjoittaja mk94 »

Thunderi kirjoitti:
mk94 kirjoitti:No mielestäni, jos vastustaja kertoo että hänen armeijansa on maalamaton, koska hänellä ei ole maaleja tai pensseleitä haiskahtaa hieman selittelyltä...
Itse asiassa voi olla aika vaikeaa maalata ilman maaleja tai pensseliä :)
On minulla ainakin ollut tuo ongelma jo pitkään, että tiettyjä figuja ei viitsi maalata, koska puuttuu tietty maali ja silloin en viitsi koko figua edes aloittaa ennen tämän maalin saamista.
Sitä ajoin takaa, että tuskin yhden maalipurkin tai pensselin ostaminen voi olla syy siihen että koko armeija on maalamaton... Tietenkin voin olla väärässä, mutta jos ei maalia saa hankittua, niin kannattaisiko sitten vaihtaa maalausteemaa ???
"Turpaan saa aina kun haluaa."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”