[40k] 3x Tau Fire Warrior + beissintekominitutoriaali

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Yuri

[40k] 3x Tau Fire Warrior + beissintekominitutoriaali

Viesti Kirjoittaja Yuri »

Huh hah, tässähän onkin ollut ihan kiva tauko, viimeeksi tulin laittaneeksi tänne jotain joulukuussa 2004. :) Taidotkin ovat kerenneet vähän ruostua, sen kyllä huomasi kun näitä aloin sutia, mutta onneksi homma muistui suht nopeasti mieleen.

Kuten otsikko niin informatiivisesti kertoo, kyseessä on kolme Tau Fire Warrioria, jotka sain maalattua tänään siedettävään kuntoon. Aika nopeaa pikamaalausta (multa), noin viitisen tuntia yhteensä käytin kolmikon maalaamiseen. Pelinappitasoa, joten keskityin muutamaan olennaiseen kohtaan panssareissa ja yksityiskohdissa, jotka sitten ehkä antavat nätin vaikutelman pelikenttäetäisyyksillä. Eli kypärä, olkasuoja, linssit ja haalarit. Muualta napit on sudittu vain kohtuudella. Edullisin katselukulma on etu-yläviistosta.

Niin tosiaan, Taun ilmestyessä silloin joskus vuonna 200X innostuin kovasti ja ostin paketillisen Fire Warrioreita, spreijasin rangat mustiksi... ja jätin hyllyyn lojumaan. Mutta noin kuukausi sitten sain yllättäen ihaa-elämyksen ja tajusin kuinka saan Taun näyttämään hyvältä! Kaivoin vanhat Feuer Warriorit esiin ja kyhäsin kasaan ne kuusi jotka säilyneet palaset mahdollistivat. Olen aina pitänyt Fire Warriorin habituksesta, mutta perhana vieköön kun GW aina ryssii hienot ideansa figutasolla. Kaikki se mainio potentiaali, joka näissä hienoissa napeissa on, haaskaantuu jumalattomaan pillifallokseen ja kalkkunakaulaan. Parantelu oli onneksi helppo tehdä, sillä ei tarvinnut muuta kuin leikata kaula pois, lyhentää Tulisoturin miehuutta puoleen (pulse carbine oli juuri sopivan mittainen), skulptata uudet linssit ja muokata torsoa hieman pienemmäksi. Maalauksessa yritin tavoitella realistista maalausjälkeä ja luonnollista valaistusta, joten highlightit on ylöspäin suuntautuvissa pinnoissa ja väriskeme (mitkä 'värit'?) on aika tumma ja harmaa. Ihan sattumalta myös testasin naarmujen maalaamista ja voi poijjat kun oli hauskaa tehä niittä! Elävöittää niin kummasti figua.
Ohessa siis tulokset:

KuvaKuva
Kuva
Kuva

Täältä löytyy lisää kuvia.

Tuo kyykkivä soturi saa ehkä myöhempänä ajankohtana jotain kätöseensä. Ja näin jälkikäteen olisin kyllä voinut edes yhden kuvan napsaista figujen oikealta puolelta. Eiköhän se järjesty huomenissa.

Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin satuin tekemään pienen dokumentin omasta tavastani väsäillä beissejä:

Näyttää todella tylsältä, jos nappi seisoo suoraan alustalla. Katse kiinnittyy helposti siihen säännölliseen muotoon jolla nappi seisoo, vieden huomiota itse figusta. On siis tärkeää luoda uusi perustaso; pala taistelukenttää joka on leikkautunut mukaan figun jalkojen alta; jokin epäsäännöllinen ryväs joka korostaa itse figun säännöllisiä muotoja. Mitä vähemmän se musta muovikiekko on ilmeinen siellä jalkojen alla, sitä parempi. On siis kiva jos sen reunan yli menee kaikenlaista sälää - kohtuuden nimissä.

Mitenkäs tämä sitten onnistuu? No vaikka tällä tavalla. Otetaan muutama sopiva tarvike, kuten
Kuva
  • Erikeepperiä, tuota dispersioliimojen aatelista
  • Hyvä askarteluveitsi, kuten vaikkapa Stanley
  • Läjä muovisälää - rankoja, tankkien ylijäämiä, polystyreenilevyä jne.
  • Hiekkaa ja vähän isompiakin pikkukiviä
  • Pihdit
  • Epoksimassaa - GS, MagiSculpt, Milliputty jne.
ja väännellään pihdeillä muovit mukaviksi erikokoisiksi paloiksi.
Kuva
Sitten edessä onkin mukava läjä kaikenlaista pikkukivaa.
Kuva
Sekoitetaan epoksimassa ja läntätään tuhti knööländeri tylsään mustaan kiekkoon, tökitään klönttiin hieno sommitelma muovisälää, lisätään pari isompaa kiveä ja lopuksi kruunataan kakku hiekkakuorutuksella.
KuvaKuvaKuvaKuva
Ja näin olemme onnistuneet tekemään oikein näppärästi ja nopeasti tyylikkään beissin. Iloitkaamme!
Kuva

Elikkä sillain. Risut ja ruusut ja männynkävyt ovat tervetulleita.

Niitä odotellessa, ciào.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Re: [40k] 3x Tau Fire Warrior + beissintekominitutoriaali

Viesti Kirjoittaja Hedelmäpeli »

oikein cool ovat, näyttää noi palomiehet paljo virtaviivasemmilta ja luonnollisemmilta ku orkkikset.baset olivat myös varsin messevät, ja tutorial jees. mut toivottavasti näitä nähdään lisää.

HP EDIT:
Laitan tähän kommentin noista Promeettoreista ettei tuu turhaa offtopiccia. Noi figut oli ihan luvattoman hienoja.freehadit...hhmmm.
Viimeksi muokannut Hedelmäpeli, Ma 28.05.2007 23:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Smu

Viesti Kirjoittaja Smu »

Isonnetuista mariineista olen kuullut, mutta että pienennettyä tauta! Sehän on...loistava idea! Oikeasti, siistein idea pitkään aikaan. Kulumat ovat hienoja. Aseet ovat vähän liiankin mustia mutta eipä tuo paljon haittaa. Jos näistä väsäisit armeijan niin huhhuh. Tutoriaalikin oli kiva.
Draco dormiens nunquam titillandus
Yuri

@Hedelmäpeli: Eiköhän niitä ole muutama lisää luvassa. Kolme on vielä maalaamatta alkuperäisestä ryppäästä ja parantelen par'aikaa XV8:n designia. Toivon todella, että pitkäjänteisyyteni kestää näiden kanssa, haluaisin itsekin nimittäin nähdä jonkun armeijanalkuni valmiina. Promeettorit(löytyvät allekirjoituksen linkistä) vähän lässähtivät aikoinaan, vaikka niistäkin armeija piti tulla.

@Smu:No kiitos kiitos. Aseet liiankin mustia? Niin no, oma mieltymykseni on moderneissa aseissa ja ne yleensä ovat kokonaan mustat. Sanotaan vielä kerran, että toivon itsekin saavani näistä armeijan aikaan.
Bronzebeard

Viesti Kirjoittaja Bronzebeard »

Itse pidin näistä. Ovat mielestäni realistisen näköisiä ja samalla tavalla myös maalattu. Baset ovat myös hienoja ja omat skulptaamasi linssit ovat alku peräisiä selvästi hienompia.
"There, now ye can go to battle knowing you have slaked your thirst on Bugman's original brew."
- Josef Bugman
Wiljami

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Hyvältä näyttää ja mukava tutoriaali kanssa!

Nuo näyttää ihan joltain Tau Specops teamiläisiltä. Kaverit on valittu pienen koonsa takia tiimiin jotta voivat helpommin kätkeytyä maastoon sekä omaavat erikoivarustellun taisteluasun ja multispectroview-taistelukypärän... tms..
Adun

Viesti Kirjoittaja Adun »

Olisiko mitenkään mahdollisa postata jotain opasta noiden naarmujen tekoon? Eivät ainakaan näytä siltä tavalliselta musta + Boltgun yhdistelmältä. Onko jotain paljon monimutkaisempaa?
Da Painboy'z gubbinz
Gotz a new flash Powaklaw
A fing ate me arm
Yuri

Adun kirjoitti:Olisiko mitenkään mahdollisa postata jotain opasta noiden naarmujen tekoon? Eivät ainakaan näytä siltä tavalliselta musta + Boltgun yhdistelmältä. Onko jotain paljon monimutkaisempaa?
Kyse ei ole mistään sen monimutkaisemmasta kuin kahdesta ohuesta vierekkäin maalatusta viivasta, joilla luodaan kolmiulotteisuuden harhakuva. Ylempi viiva on taustaväriä tummempi ja alempi viiva taustaväriä vaaleampi. Musta ja harmaa tässä tapauksessa, mutta periaate pätee kaikkiin väreihin. Tuota pitää kokeilla itse ennenkuin tajuaa, kuinka helppoa se on. Että ei muuta kuin pensseli käteen!
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Väriteema on varmaan vähän sellanen että näyttäisivät pelipöydällä vaan mustilta möykyiltä, ja pitäisi katsoa lähempää ennenkuin tajuais miten hienoja nuo on.
Siinä on vaarana ettei tuu täysiä maalauspisteitä :D Mutta joo, se on siun tyyli ainakin toistaiseksi.
Pitää harkita josko itekkin konvertoisi tuolleen, oon vähän speedpaint tau-armeijaa suunnitellu... No kunhan ensin ne pirun marinet.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Ohoh, ehdottoman makeita, vaikka pidänki itse Taun pitkistä tykeistä, ei noi lyhyet ole huonoja. :D Jatka samaan malliin. Kiva nähä kui teet beissit kans.

Moi
Hope is a serum that never heals
Yuri

Maelis kirjoitti:Väriteema on varmaan vähän sellanen että näyttäisivät pelipöydällä vaan mustilta möykyiltä, ja pitäisi katsoa lähempää ennenkuin tajuais miten hienoja nuo on.
Siinä on vaarana ettei tuu täysiä maalauspisteitä :D Mutta joo, se on siun tyyli ainakin toistaiseksi.
Pitää harkita josko itekkin konvertoisi tuolleen, oon vähän speedpaint tau-armeijaa suunnitellu... No kunhan ensin ne pirun marinet.
No joo, onhan se niin, että kun ei käytä neon-hohtokorostuksia, niin kauempaa katsoessa (ja huonossa valaistuksessa) yksityiskohtia on aika hankala erottaa. Mainittakoon, että eivät ne kuitenkaan mustilta möykyiltä näyttäisi - vaan harmailta. ;) Niin no, kyllä se tyyli koko ajan kehittyy, saas nähä vaan mihin suuntaan.

Konvertoi kuule ihmeessä juuri näin! Niin pienellä vaivalla noista saa niin pirun kivan näkösiä, että oishan se haaskausta jos niin ei tekis. Etkä kuitenkaan pysty kattomaan niitä tavis-tulisotureita enää ilman että tulee hirveä himo vähän leikellä ja modata niitä. :)
Chrono kirjoitti:Ohoh, ehdottoman makeita, vaikka pidänki itse Taun pitkistä tykeistä, ei noi lyhyet ole huonoja. Jatka samaan malliin. Kiva nähä kui teet beissit kans.
Kiitos, kitoos. Taidanpa jatkaakkin. Ja mukavaa, että toi beissihommeli on mielyttänyt populaatiota. Beisseihin panostetaan yleensä liian vähän, eikä oikeastaan pohdita figun ja jalustan suhdetta. Kyllä niin pitäis tehdä, pohtia suhteita; ajatella asiat läpi juurta jaksain.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

Varsin hienoja nuo ovat. Itse en jaksa Baseihin kummasti panostaa syinä A) Liian koristeellinen base voi viedä huomion itse figusta B) En osaa, mutta hyvä kun joku jaksaa niihinkin panostaa pysyvät armeijat erilaisina. Tutoriaali oli sen verran hyvä että sitä saattaisi jopa itse vaivautuisi kokeilemaan tehdä joillekin hahmoille hieman siistimmän basen.
Nothing to see here move along noob.
Yuri

Bagemono kirjoitti:Itse en jaksa Baseihin kummasti panostaa syinä A) Liian koristeellinen base voi viedä huomion itse figusta B) En osaa
No, tuo on vähän niin ja näin. Siinä vaiheessa ollaan aika hukassa, jos "koristeellinen base" vie jo huomiota itse figusta. ;) Beissi on kuitenkin tapa alleviivata itse figua, keino lisätä syvyyttä ja kontekstia sen päällä seisovaan miniatyyriin. Alkuun tuollainen kikkailu saattaa tuntua vieraalta ja hankalalta, mutta kerran kun siihen oikein paneutuu niin ihmeen helposti se siitä alkaa luistamaan. Koeta vaikka eka tolla mun tavalla ja kato sopiiko se sulle. Helpostihan sitä kehittää itselleen sopivamman tyylin.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

Kyllä sitä varmaan tulee testailtua kunhan vaan saa sopivia figuja. Faban Rank&file jalkaväki ei oikeen ole se optimaalisin Basetuksen harjoittelu kohde ;)... kaippa sitä voisi rotta ogreihin kokeilla jos joskus mokomia hommaa.
Nothing to see here move along noob.
Pontus

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Tuo sinun versio firewarriorista on minusta aivan älyttömän paljon parempi verrattuna GW:n alkuperäiseen. Loistavaa konvertointia ja maalailua, tee toki lisää kun olet vauhtiin päässyt. Tosin ehkä aseet kaipaisivat vielä jotakin lisäväriä (esim. nuo pallukat samanvärisiksi kuin olkasuojan symbolit). Olisi mielenkiintoista nähdä sinun versiosi esimerkiksi Battlesuitista, mutta nämä perusjormathan olivatkin kaapinpohjan jäänteitä. Jatka vaan samaan malliin.

Niin ja kiitos muuten tuosta pikku tutoriaalista, tulee kyllä käyttöön.
Alles super gut!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”