Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille
olen aloittamassa morialla. tässä muutama kysymys.
1. kannattaako balrog ottaa armeijaan, kun se maksaa sen 500 pistettä ja ei se varmaan yksin kauaa hengissä pysy, mutta toisaalta goblinit ei pelkää jos balrog on kentällä.
2. mitä rumpu tekee? kannattaako se ottaa armeijaan?
3. mitä luolapeikon keihäs tekee?
4. mitä hyötyä siitä luolapeikon ketjusta on
5. ovatko prowlerit kannattavia armeijassa
6. minulla ei ole mitään figuja tai sääntökirjoja. kun olen morian aloittamassa, niin kannattaako ostaa mines of moria-aloituspaketti
1. kannattaako balrog ottaa armeijaan, kun se maksaa sen 500 pistettä ja ei se varmaan yksin kauaa hengissä pysy, mutta toisaalta goblinit ei pelkää jos balrog on kentällä.
2. mitä rumpu tekee? kannattaako se ottaa armeijaan?
3. mitä luolapeikon keihäs tekee?
4. mitä hyötyä siitä luolapeikon ketjusta on
5. ovatko prowlerit kannattavia armeijassa
6. minulla ei ole mitään figuja tai sääntökirjoja. kun olen morian aloittamassa, niin kannattaako ostaa mines of moria-aloituspaketti
-
Eorl Nuori
1. Balrog on hyvä n.1000p. peleissä, mutta vie turhan monta pistettä jos teet 600p. armeijan. Saahan siihenkin tosin vielä 40 gobboa mukaan, mutta silti. Niin ja Balrog vie muuten 400p. ei 500.
2.Rumpu on ikäänkuin banneri pitemmällä kantamalla. Rumpu tuo re-rollauksen Fightissa, ja nostaa omien joukkojen, sekä laskee vastustajan joukkojen Courage-arvoa yhdellä. Lisäksi sen kantama on uskomattomat 42cm.
3. Luoliksen keihäs toimii täysin samoin, kuin normaalikeihäs.
4.Luolapeikon ketju toimii Throwing Weaponina, jossa on pitä kantama, ja kova Srtenght-arvo. Voit siis lyödä liikumisvuorolla ketjulla, ja mennä sitten lähikseen.
5.Ovat kai, ainakin Fighti on parempi.
6. Kannattaa, saat lootallisen hiisiä ja luoliksen, sekä tietty sen sääntökirjan.
2.Rumpu on ikäänkuin banneri pitemmällä kantamalla. Rumpu tuo re-rollauksen Fightissa, ja nostaa omien joukkojen, sekä laskee vastustajan joukkojen Courage-arvoa yhdellä. Lisäksi sen kantama on uskomattomat 42cm.
3. Luoliksen keihäs toimii täysin samoin, kuin normaalikeihäs.
4.Luolapeikon ketju toimii Throwing Weaponina, jossa on pitä kantama, ja kova Srtenght-arvo. Voit siis lyödä liikumisvuorolla ketjulla, ja mennä sitten lähikseen.
5.Ovat kai, ainakin Fighti on parempi.
6. Kannattaa, saat lootallisen hiisiä ja luoliksen, sekä tietty sen sääntökirjan.
Itse olen täysin sitä mieltä, että ei kannata. Paremman armeijan saa kerättyä ostamalla kaksi pakkausta hiisiä, Cave trolin, shamaanin ja vaikka vielä rummun.Wolverine kirjoitti:Mutta turhaan tulee felloship, jonka voit myydä tai rakentaa oman hyvis armeijan jonkun niiden varaan.Eorl Nuori kirjoitti:6. Kannattaa, saat lootallisen hiisiä ja luoliksen, sekä tietty sen sääntökirjan.
-
Eorl Nuori
Itse kyllä ymmärsin tuon Wolverinen viestin niin, että hänkin on sitä mielta, että kannattaa ostaa. Eikä se Fellowshipi mitään haittaa sen voi myydä. MoM setissä tulee se sääntökirja, luolis ja paketti hiisiä. Ne kun ostat erikseen, niin tulee jo yli 50e. Eli kyllä se mielestäni olisi hyvä ostos, hiisiä keräävälle siis.Elrontti kirjoitti:Itse olen täysin sitä mieltä, että ei kannata. Paremman armeijan saa kerättyä ostamalla kaksi pakkausta hiisiä, Cave trolin, shamaanin ja vaikka vielä rummun.Wolverine kirjoitti:Mutta turhaan tulee felloship, jonka voit myydä tai rakentaa oman hyvis armeijan jonkun niiden varaan.Eorl Nuori kirjoitti:6. Kannattaa, saat lootallisen hiisiä ja luoliksen, sekä tietty sen sääntökirjan.
Edit: Unohtakaa viestini eka lause, luin Elrontin viestin väärin
Re: "Mitä ostaisin?"-topic aloittelijoille
mitä pitäisi seuraavaksi ostaa mun rohan armeijaan? mulla on muster of rohan.siinä tulee 1 rohan kapteeni, 3 rohan royal guardia hevosella ja kolme jalan, 12 rohanin ratsastajaa ja 36 rohan warrioria, joista on olen konfannut toisen kapteenin ja yhden lippumiehen.
Nimettyjä heroja suosittelisin. Eomer, Theoden, Erkenbrad ym.lisko ja örkki kirjoitti:mitä pitäisi seuraavaksi ostaa mun rohan armeijaan? mulla on muster of rohan.siinä tulee 1 rohan kapteeni, 3 rohan royal guardia hevosella ja kolme jalan, 12 rohanin ratsastajaa ja 36 rohan warrioria, joista on olen konfannut toisen kapteenin ja yhden lippumiehen.
Itse suosittelen noista Erkenbrandia, hyvä spessu rule (jalkaväkeä johtamaan). Eomer on hyvä hepoja johtamaan, Gamlin lipulla ois kiva. Royal Guardeja lissee vaan....Elladan kirjoitti: Eomer, Theoden, Erkenbrad ym.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
-
Lightbringer
Olen tässä aloittelemassa goblineita, kun nyt sen MoM:in ostin. Eli kysäisisin mitä kannattaa ostaa seuraavaksi kun minulla on 24 goblin warrioria ja cave troll with spear.
No osta Dúrburz ja kapteeneita. Tämän jälkeen lisää gobboja ja toinen cave trolli tai jopa bat swarm. Näin saat jo mukavan kokoisen armeijan.
Viimeksi muokannut miQ, To 19.07.2007 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Goblin shamaani tai pari on pakko-ostos goboille.miQ kirjoitti:No osta Dúrburz ja kapteeneita. Tämän jälkeen lisää gobboja ja toinen cave trolli tai jopa bat swarm. Näin saat jo mukavan kokoisen armeijan.
-
Lightbringer
No taidan ostaa ainakin Durburzin, 2 kapua, 1 tai 2 shamaania ja khazad- dum kirjan ja ehkä cave trollin jossain vaiheessa.
Edit: Ja saako goboille wargridereita, kun siinä lukee että sisältää x goblinia ratsain(?)?
Edit: Ja saako goboille wargridereita, kun siinä lukee että sisältää x goblinia ratsain(?)?
Tietääkseni saat ottaa,mutta älä kuuntele minua. muut käyttäjät varmistavat sitten 
Elämä on kuin vessapaperia. Sitä käytetään pala palalta. Joskus sitä kuitenkin kuluu liian nopeasti, eikä sitä saa välttämättä uutta. Joskus pyyhkii hyvin, joskus ei.
Saa liitolla. Puhtaaseen Moria listaan et saa warg ridereitä.
Viimeksi muokannut miQ, To 19.07.2007 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Lightbringer
Siis Morias & Mordor/ isengard?
Kyllä. Jos wargeja haluat...-erkki- kirjoitti:Siis Morias & Mordor/ isengard?
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Noniin taas yksi tietämätön aloittelija puhuu.
Elikkäs, ostin tuommoisen Which King of Angamar (Ringwraith) paketin ihan vaan huvinvuoksi
koska kaverilla oli pari tällästä LoTR miniatyyri-kamaa ja halusin itsekin kokeilla moisen maalaamista.
Nyt on alkanut nämä "peli"-jututkin kiinnostamaan. En ole vielä vaivautunut siis ostamaan
sääntökirjoja enkä mitään. Mietityttää nyt vaan, että onko noilla Ringwraith (FT&MTD) mitään
virkaa pelipöydällä? Vai ovatko markkinoilla vain ulkonäkönsä vuoksi?
Sitäkään en tiedä, että mihin kansakuntaan, rotuun, heimoon tms. nämä mustakaapuiset heput kuuluvat..
..saatika sitten että mitä taitoja näillä on..
Ylihuomena olis tarkotus pikasta kauppaan ostamaan lisää hahmoja, enkä siis (yllätys-yllätys)
tiedä millä figuureilla aloittaisin tämän kahden figun kokoonpanon laajentamisen, ehdotuksia?
Elikkäs, ostin tuommoisen Which King of Angamar (Ringwraith) paketin ihan vaan huvinvuoksi
koska kaverilla oli pari tällästä LoTR miniatyyri-kamaa ja halusin itsekin kokeilla moisen maalaamista.
Nyt on alkanut nämä "peli"-jututkin kiinnostamaan. En ole vielä vaivautunut siis ostamaan
sääntökirjoja enkä mitään. Mietityttää nyt vaan, että onko noilla Ringwraith (FT&MTD) mitään
virkaa pelipöydällä? Vai ovatko markkinoilla vain ulkonäkönsä vuoksi?
Sitäkään en tiedä, että mihin kansakuntaan, rotuun, heimoon tms. nämä mustakaapuiset heput kuuluvat..
..saatika sitten että mitä taitoja näillä on..
Ylihuomena olis tarkotus pikasta kauppaan ostamaan lisää hahmoja, enkä siis (yllätys-yllätys)
tiedä millä figuureilla aloittaisin tämän kahden figun kokoonpanon laajentamisen, ehdotuksia?
"Jesus is coming, look busy!"
-
Eorl Nuori
Ringwraithit kuuluvat Mordorin joukkoihin, mutta niitä saa liittoutumalla myös esim. Rautapihaan, Dol Gulduriin, Agmariin ja Arnoriin. Pelissä Rinkut toimivat taikureina ja niiden lähitaistelutaidot ovat jokseenkin hanurista. Magian kanssa ovatkin sitten pelin kärkikastia. Niiden kanssa pitää olla kylläkin aika varovaisia, koska kaikilla Rinkuilla on vain yksi Wound, mikä tarkoittaa sitä, että yksikin osuma tappaa ne. Myös "taikapisteiden" potoaminen nollille tietää näille lähtöä, joten ovat aloittelijalle kenties hieman hankalia. No, toisaalta sehän on vain hyvä, opitpahan pelaamaan
.