FB Etiikka(ei siis etikka)...

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Pelottavaa kyllä mutta olen asiasta aivan samaa mieltä kuin grond.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

MakeH kirjoitti:Pelottavaa kyllä mutta olen asiasta aivan samaa mieltä kuin grond.
Heh, miten se on niin pelottavaa :wink:?

Tarkoitukseni ei tosiaan ole rohkaista tekemään niitä ns. "tylsiä" äärimmilleen viritettyjä armeijoita, mutta jos jonkun pelaajan näkemys Warhammerista on löytää tehokkain mahdollinen yhdistelmä omasta kirjastaan, ja pelata sillä, niin olenko minä tai joku muu jotenkin kelvollinen tuomitsemaan pelityylin? Itse pidän teema-armeijoista, ja turnauksissakin olen käynyt ei-niin-vahvoilla listoilla (esimerkiksi Skavenit joilla yksi ainoa taikaesine - 5+ ward - ja yksi warlock). Täydelliset selkäsaunat turnauksissa ovat tulleet kuitenkin lähinnä siksi, että vastustajani on osannut ottaa listastaan kaiken irti huomattavasti paremmin kuin itse - ei pelini koskaan ole yhteen temppuun kaatunut, edes 5th editionin aikoihin.

Tietysti jos kaveripiirissä joku tuo kerrasta kertaan saman yhdistelmän pöydälle, alkaa pikkuhiljaa tuntua tylsältä. Toisaalta viimeistään kolmannen pelin kohdalla vastalääkkeet ovat sitä luokkaa että vastustajan on pakko keksiä jotain uutta.

Eli vaihtelu virkistää, mutta toisten tuomitseminen, niin kauan kuin sääntöjen puitteissa pelataan, lienee turhaa. Sääntöjen venyttämistä ja väärinkäyttöä en hyväksy missään tilanteessa.
Ripsa

Viesti Kirjoittaja Ripsa »

[quote="Grond"]Tietysti jos kaveripiirissä joku tuo kerrasta kertaan saman yhdistelmän pöydälle, alkaa pikkuhiljaa tuntua tylsältä. Toisaalta viimeistään kolmannen pelin kohdalla vastalääkkeet ovat sitä luokkaa että vastustajan on pakko keksiä jotain uutta.[quote]

En tiedä miten muissa porukoissa pelataan, mutta me ainakin teemme yhden listan jolla pitää sitten pärjätä, joutuipa ketä vastaan tahansa. Ja kun porukkaa kokoontuu 4-8 ja eri armeijoita saman verran, niin ei viittisi laittaa 200pts joihinkin suojaaviin vehkeisiin yhtä armeijaa vastaan. Aikaa ei kuitenkaan ole kuin 2 tuurilla 3 peliin.
Armeijoista puhuen ei ainakaan minua hirveästi häiritse jos vastustajalla on se 4 bolt throweria ja pari kolme maagia, kun olen kumminkin toisella vuorollani closiksessa, Bretonnialla kun pelaan. Nuo pelit yleensä voitan ja kovaa mutta ne ovat vaan yksinkertaisesti niin tylsiä ettei niitä jaksa pelata. Kiteytettynä mielestäni juusto armeija sellainen jota vastaan on tylsä pelata, yhdistettynä tiettyihin ihmekikkoihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”