Mitäs tykkäätte pelaa maalaamattomil figuil?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Entäs mitäs mieltä te ihmiset olette beissaamattomista armeijoista? Jos jollain on muuten täysin maalattu armeija mutta beissejä ei ole tehty niin haittaisiko se kovin paljoa? Itse olen sitä mieltä että on mukava pelata maalattua armeijaa vastaan ja vielä mukavampi maalattua ja beissattua vastaan. Beisseistä saa nimittäin ihan hienot varsin pienellä vaivalla.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

ei tuo niin paljon häiritse. Useimmiten kuitenkin beissaaminen tapahtuu maalaamisen kanssa yht'aikaa.
Fire_Heart

Viesti Kirjoittaja Fire_Heart »

Onhan noi maalatut hauskimpia pelata ehdottomasti, mutta jos ei muka löydy aikaa maalaamaan niin alkaa jo vähä jurppii et onko tää tyyppi tosissaan esim pelaamis ajan voi käyttää maalaamiseen
Komissaari Jarrikki

Viesti Kirjoittaja Komissaari Jarrikki »

Kyl se maalaaminen on ehoton. Ennen kun muutin LPR:ään nii siel entises kotipaikkakunnas oli sellanen tyyppi jol oli sellanen 2000 pts:n (!!!!) army mut ei yhtää figuu maalattuun... aika hölmöö jos miult kysytää.
Nauru on terveellistä
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Fire_heart kirjoitti:Onhan noi maalatut hauskimpia pelata ehdottomasti, mutta jos ei muka löydy aikaa maalaamaan niin alkaa jo vähä jurppii et onko tää tyyppi tosissaan esim pelaamis ajan voi käyttää maalaamiseen
niin mitä sitä turhaan ukoilla pelaamaan jos niitä ei ole maalattu. Huoh.
Itsekin pidän maalatulla armeijalla pelaamisesta, mutta jos on valittavana pelaanko vai maalaan, niin pelaan mieluummin.
Ymmärrän kyllä että maalaus on osa harrastusta mutta kaikilla ei välttämättä ole aikaa panostaa maalaukseen varsinkaan jos vaihtoehtona on figuilla pelaaminen.
Varsinkin nykyisillä figujen hinnoilla haluan keskittyä jokaiseen figuun kerrallaan ja maalata niistä niin hienoja kuin vain pystyn enkä vain hätäisesti sutaista maalia päälle.
Chendar

Viesti Kirjoittaja Chendar »

2000 pistettä kasassa enkä voi armeijaani laajentaa, koska en jaksa maalata ja minähän en maalaamattomilla figuilla pelaa. Ukkelit kokonaan valmiiksi baseja myöten ennen kuin ne tuodaan kentälle.

(nyt tulee kyllä peliporukalta valitusta :| )
Kynä on miekkaa mahtavampi, paitsi melee combatissa
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

itse en tykkää pelata oikein maalaamattomilla, mutta kyllähän sitäkin tulee tehtyä, mutta onneksi on n 90 prosenttii 2000 pisteen skaveni armeijasta maalattuna. :)
- CSM:istä on taas 5 ihmisen kokosta äijää ja rhino ja nekään ei oo valmiita, :( tosin niihin aion panostaa enemmän kun skaveneihin koska niistä saakin tehtyä hienompia.
1+1=10
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

No itselläni on melkein kaikki CSM armeijastani maalattu mitä nyt muuta hassu ukko on jäänyt maalaamatta mutta sekin korjaantuu pian. FBssä on jollakin tavalla maalattu VC armeija ei mikään hyvä mutta voi sillä pelata.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
Lord Azog

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Ainuat pelit jotka oon pelannut, on käyty maalamattoman Bretonnia-armeijan ja maalaamattoman Lizardmen-armeijan välillä. Ei se juuri vaikuttanut, vähän vain tuli hölmö olo...Eipä se haitannut, kun kerran "muovimattolattialla" pelattiin. Takut ei kärsinyt...
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Ilmoitan nyt sitten oman mielipiteeni asiasta. Kyllä pelailen usein maalaamattomilla figuilla. Tämä johtunee figujen kalliista hinnoista ja yhden marinenkin maalaamiseen menee aikaa lähemmäs 1h - 2h.
Haluan nimittäin olla tyytyväinen maalausjälkeeni vielä parinkin vuoden jälkeen, jotta ei tarvitsisi näitä uudestaan maalata.

Ensimmäisillä armeijoillani joita ovat mm. VC niin en oikein kehtaa enään pelata. Ja ei oikein jaksaisi maalata 60:ntä kappaletta melkein täysin identtistä luukasaa. Se voi nimittäin käydä todella turhauttavaksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Minä taas kuulun siihen joukkoon, joka aloittaessaan harrastuksen osti läjittäin figuja, mutta ei kuitenkaan juuri mitään maalannut. Tai mitä maalasi, niin nekin suurkeasti. Minulla on siis hyllyssäni 5000p. High Elvesejä, joista osa pitäisi ensin pestä maaleistaan... Minulla menee siis sisu kaulaan aina kun yritän ruveta maalaamaan. Olen nyt aloittanut ensimmäisen Silver Helm rykmentin joka noudattelee oikeita värejä, mutta kun yhden ritarinkin maalaamiseen menee minun surkealla tekniikallanikin tunti tolkulla aikaa... Voi kun voisi antaa figunsa jollekin toiselle maalattaviksi.

Asiaa tuskin helpottaa myöskään se, että Necron läjä kasvaa ja maalaa nyt ne 40 Warrioria... Tosin käytän niissä niin yksinkertaista tekniikkaa ettei mitään rajaa. Musta pohjamaali ja drybruhilla metallia pintaan. Valmis figu.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Gabriel

Viesti Kirjoittaja Gabriel »

Minä en aina jaksa maalata, osa käyttämistäni ukoista on vain pohjamaalattu :oops: ... Mutta en kyllä pelaa tyhjillä alustoilla, mielestäni se on tyhmää. Toisaalta ei kai toista voi tuomita, jos ei oikeastaan ole rahaa johonkin. Minä ainakin käytän metallisia archereita waywatchereina ja scoutteina, koska ei ole (vielä) tarpeeksi rahaa ostaa niitä figuja. Käytän myös vanhaa "wood elf mage on warhawkkiani" siten, että warhawkki on hevonen, sillä 6. edikassa ei mage saa olla warhawkin selässä. Näin minä figujani käytän, mutta pyrin kuitenkin aitouteen. Sitten, kun saan "kunnon" maageja jää vanha maagi hyllylle ja kun saan scoutteja, käytän archereita archereina. Mutta siihen asti, pyydän, kestäkää minua.
God works in mysterious ways. Accept this and you'll never have to ask "why" again.
EskoMorko

Viesti Kirjoittaja EskoMorko »

Maalaamattomilla figuilla pelaaminen on ihan syvältä..... Köyhää.. Ei mitään ideaa.. Pensseli kouraan ja figut maaliin!!!!
Golem

Viesti Kirjoittaja Golem »

Tämmöisiä helmikuun topikkeja sitä vain nousee :) mutta vastataan nyt kuitenkin: Olen siis itsekin syyllistynyt monen monta kertaa maalaamattomilla figuilla pelaamiseen koska onhan sitä ihan mukavaa päästä kokeilemaan armeijaa aina välillä vaikkei se täysin maalattu olisikaan. Mutta olen tässä huomannut, että inspis jotenkin kummasti nousee jos esim. kuukauden päästä on turnaukset johon osallistumisen edellytyksenä on maalattu armeija. Joten tuo sääntö kunniaan kaikissa turnauksissa, niin nähdään enemmän maalattuja armeijoita!
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."

-Alivaltiosihteeri
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Helppoahan se on täälä foorumilla parjata maalamattomilla figuilla pelaavia heppuja.
Täytyy kuitenkin muistaa että joillakin meistä on muitakin harrastuksia (ainakin toivottavasti joillakin) kuin figut, toiset pelaa jalkapalloa tai jääkiekkoa, toiset soittaa bändeissä/yksikseen, joku kolmas heppu nyplää pitsiä vapaa-ajallaan. Pyytäsin siis että ennenku aletaan tuomitsemaan maalaamattomilla figuilla pelaavia niin ajatellaan asiaa hieman nenää pidemmälle.
Itsekkin pelaan maalaamattomilla ja pelkästään sen takia että käyn töissä, yritän pitää parisuhteeni virkeänä, harrastan polkupyöräilyä, soitan kitaraa ja pyrin dokaamaan kavereiden kanssa. Ja kaiken tämän lisäksi haluan nauttia warhammerista pelinä.

-Johannes
newbie

Viesti Kirjoittaja newbie »

sama täällä. mä käyn kesälläkin reeneissä ja ei mulla oo todellakaan hirveesti aikaa maalata noita figuja. joten maalaan joskus viikonloppuisin, jos silloinkaan
im the new kid in town so dont pick on me
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Joudun myöntämään että pelaan maalaamattomilla figuilla, pääasiassa siksi, että tykkään enemmään pelaamisesta kuin maalailusta. Nyt olen kuitenkin yrittänyt saada esim. slayereitani maalatuksi. Tosin kaapissa kummittelee jo varmaan vuoden palasina ollut tykki ja uunituoreet space marinet. Silti yritän esim. saada JOTAIN maalatuksi ennen kuin menen peliviikonlopuksi isoveika luo.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

johannes kirjoitti:Helppoahan se on täälä foorumilla parjata maalamattomilla figuilla pelaavia heppuja.
Täytyy kuitenkin muistaa että joillakin meistä on muitakin harrastuksia (ainakin toivottavasti joillakin) kuin figut, toiset pelaa jalkapalloa tai jääkiekkoa, toiset soittaa bändeissä/yksikseen, joku kolmas heppu nyplää pitsiä vapaa-ajallaan. Pyytäsin siis että ennenku aletaan tuomitsemaan maalaamattomilla figuilla pelaavia niin ajatellaan asiaa hieman nenää pidemmälle.
Itsekkin pelaan maalaamattomilla ja pelkästään sen takia että käyn töissä, yritän pitää parisuhteeni virkeänä, harrastan polkupyöräilyä, soitan kitaraa ja pyrin dokaamaan kavereiden kanssa. Ja kaiken tämän lisäksi haluan nauttia warhammerista pelinä.

-Johannes
Hyvä kommentti, itse pidän kiinni lähinnä siitä että maalaan figut koska Inquisitor (jota pelaan suurimmaksi osaksi) vaatii sitä mutta toisaalta siihen ei tarvitse maalata kun pari figua mutta konversoiminen vie aikaa ja ovathan figut toisaalta tosi yksityiskohtaisia.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Eipä tuolla sinänsä mitään väliä ole onko figut maalattu vai ei, mutta olen huomannut, että maalaamattomia figuja on hankalampi tunnistaa! Hyvänä esimerkkinä tähän on Chaoksen fisti aspat mitkä tuppaa olemaan aika vaarallisia. Normaalisti kun maalataan power härveleitä niihin maalataan kaikenmaailman salamoita sun muita mitkä tekee figusta helposti tunnistettavan. Maalaamattomana tämä "maastoutuu" sinne perus mokujen sekaan ja voi olla, että huomaa sen vasta sen jälkeen kun on assaultannut.
Lopuksi täytyy kyllä todet, että ei tästä ketään muuta voi syyttää kuin itseään. Pitää olla vaan paljon tarkempana kun pelaa maalaamattomia vastaan!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

huono idea. Likaantuvat ja rasvoittuvat. Saa tosissaan pestä ennen maalausta. Sama tietty puolivalmiissa, mutta niitä hankalmpi pestä :cry:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”