Pelipöytä puusta?
Re: Pelipöytä puusta?
MDF on kyllä liimapuuseosta, mutta kaukana lastulevystä. Vaneri tulee käytännössä paljon halvemmaksi ja kestää kulutusta ehkä MDF:ää hieman paremmin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Pieni korjaus tuohon: MDF-levy EI ole sama kuin lastulevy - kun tässä nyt levyistä puhutaan. Lastulevy on puulastuista (ja sahanpurusta) valmistettu suht kova yleinen rakennuslevy, pinnalta hieman tiiviimpi ja keskeltä huokoisempi. Sisältää suht. paljon ilmaa. Kun taas MDF-levy on puukuitulevy - eli rakenne on erilainen näillä levyillä. MDF on kalliimpi, tiiviimpi ja sielämpi kuin lastulevy.Swarmp kirjoitti:No mänty vaneri taitanee olla sitä halvinta mitä Agri-marketeista, yms, saa.
Itse saataisin tehdä peli-pöydän kuusesta, koska se on kevyttä, tai sitten MDF:stä (Lastulevyä)
MDF:n miinus puolena voisin luetella sen että se on haurasta, ja aika kallista. :S
Tässä vielä teille kaikille faktaa eri puulevyistä:
http://www.uiah.fi/virtu/materiaalit/pu ... isuus.html
-:asiantuntija:-
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
He'll give you His grace enabling you to cope :-
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
No tuo taas riippuu tasan vanerin paksuudesta. Jos pelipöydän meinaan vanerista tehdä niin saat aika haka olla liimaamaan että saat esimerkiksi 10mm vanerin vääntymään.f.a.r kirjoitti:vaneri on ainakin kestävää mutta se vääntyy jos siihen liimaa jotain.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
-
Kapteeni_Selkä
Itsekin ajattelin tuosta rakentajan kovalevystä pelipöydän tehdä. Suunnitelmissa oli imitoida tuota BoLS-sivustolla näkynyttä laavateemaista saarekemallia, eli kovalevyjen pinnalle isoja saaria finnfoamista ja matalammalle jäävä levy maalataan ja käsitellään laavaksi/vedeksi. Tähän liittyen pitääkin kysymän: miten käytännössä tulee toteuttaa tuo liimaamisen aiheuttaman kaarevuuden esto? Voiko esim liimata kaksi levyä päällekkäin? Jotkut puhuivat ns tukikehikosta, mutta koska aion tehdä pöydästä jossain määrin modulaarisen, esim 3x 2'x4' niin toimiiko tämä kehikoittaminen kuinka hyvin, ja mitä materiaalia tulee kehikkoon käyttää?
Ja jos joku osaisi vielä kertoa: paljonko noin suurin piirtein materiaalit 6'x4' kovalevypöytään ja tukikehikkoon maksavat?
Ja tuossa vielä kuva aikomastani tyylistä http://2.bp.blogspot.com/_ERfmEKdtSIw/S ... h/dfr4.jpg
Ja jos joku osaisi vielä kertoa: paljonko noin suurin piirtein materiaalit 6'x4' kovalevypöytään ja tukikehikkoon maksavat?
Ja tuossa vielä kuva aikomastani tyylistä http://2.bp.blogspot.com/_ERfmEKdtSIw/S ... h/dfr4.jpg
Ajattelit sitten nostaa pari vuotta vanhan topicin. Ja hinta riippuu ostopaikasta.
Miniatyyripelejä vuodesta '06