Storm Troopers

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Ironhand

Storm Troopers

Viesti Kirjoittaja Ironhand »

Olisin jo aika varma vastauksesta mutta varmistetaampas nytten, etten vain tee pelleä itsestäni. Granadiers säännöllä saat tehä stormareista trooppeja joten voinko molemmat kaksi pakollista trooppi slottia täyttää stormareilla? Vanhassa Codexissa oli muistaakseni tämä kielletty, mutta en ole törmännyt kyseiseen kohta uudessa codexissa.
40k: Tyranids, IG
Warwolf

Re: Storm Troopers

Viesti Kirjoittaja Warwolf »

Periaattessa kyllä. Muistaakseni yhdessä White Dwarfissa oli juttua jossa oli tehty IGn Armoured Company ja stormarit toimivat Troops choisien täytteenä. Miksei näin siis voisi tehdä normistkin, mutta tokko tuo on suositeltavaa.

En nyt ainakaan kyllä muista mitään mikä sen kieltäisi, niin että ihan oman harkinnan mukaan sitten kai.
"If you want to live, you better stand up and Fight for it!"
Ironhand

Viesti Kirjoittaja Ironhand »

Okei no kiitos vastauksesta. Ja tämä stormari homma pelkkinä trooppeina se sopii paremmin oman armeejani tyyliin kuin guardsmanit. Vaikka sodallisesti tämä olisi huono vaihtoehto niin sijoitan tässä nytten tyylin edelle.
40k: Tyranids, IG
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Warwolf kirjoitti:Periaattessa kyllä. Muistaakseni yhdessä White Dwarfissa oli juttua jossa oli tehty IGn Armoured Company ja stormarit toimivat Troops choisien täytteenä. Miksei näin siis voisi tehdä normistkin, mutta tokko tuo on suositeltavaa.
Ei voi tehdä normisti. AC ei saa doktriineja, kyseessä oli kaksi eri armeijaa jotka esitettiin harhaan johtavasti yhdessä, tein tästä joskus muinoin topicinkin.

Ja itse kysymys:

Käsittääkseni pure storm troopper armeija on täysin mahdollinen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Haluaisin lisätä kysymyksen tähän samaan topiciin kun on aika turha sille omaakaan tehdä.

Voiko Grenadiers doktriinin Storm Troopperit käyttää deep strike kykyä jos ottaa myös Drop Troops doktriinin?

Grenadiers kohdassa sanotaan etteivät voi kättää Infiltrate ja Deep Strike sääntöjä, mutta Drop Troops sanoo, että kaikki millä ei ole kuljetusajoneuvoa saavat käyttää Deep Strike kykyä.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Tarkkaa vastausta en enää muista, mutta vastaus löytyy doktriini-säännöistä. Vastaus on sama kuin vastaus kysymykseen: "Onko grenadierit/storm troopperit Guard Infatrya, ja siten laillisia doktriinien haltijoita?". Veikkaisin että ei.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Migutti

Viesti Kirjoittaja Migutti »

Jep, sivu 55 Ig Codexista. Alareunassa luetellaan Guard Infantry, eikä siellä mainita Storm Trooppereita. Näin ollen eivät pysty.
Anaheim

Oberon_ kirjoitti:Tarkkaa vastausta en enää muista, mutta vastaus löytyy doktriini-säännöistä. Vastaus on sama kuin vastaus kysymykseen: "Onko grenadierit/storm troopperit Guard Infatrya, ja siten laillisia doktriinien haltijoita?". Veikkaisin että ei.
Hmmm? Nyt ma ei tajua.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ihan selvästihän mä sen sanoin. Jos siellä doktriinien säännöissä sanotaan, että storm troopperit&grenadierit on "Guard Infatrya" niin ne saa ottaa drop troops-doktriinin, ja deepata ilmaiseksi. Ei lue, ei saa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Anaheim

Oberon_ kirjoitti:Ihan selvästihän mä sen sanoin. Jos siellä doktriinien säännöissä sanotaan, että storm troopperit&grenadierit on "Guard Infatrya" niin ne saa ottaa drop troops-doktriinin, ja deepata ilmaiseksi. Ei lue, ei saa.
Ma olen siis sokea, en lukennut aiempaa viestia, voihan orava.

Sorry m8, asiaa selitit mutta minä olin kujalla :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”