Imperial Guards vai Chaos Space Marines

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
QQ3

Re: Imperial Guards vai Chaos Space Marines

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Warmaster91 kirjoitti:Ei, kyllä ainakin tavan. lantikka voi ampua kahta kohdetta PotMS avulla.
Missäs tuollaista sanotaan? Kodeksi antaa ymmärtää, että Machine spirit voi käyttää yhtä asejärjestelmää vuorossa vaikka tankki olisikin kärsinyt crew shakenin/stunnedin. Ei siinä missään sanota, että se voi jotain muuta yksikköä ampua kuin muu tankki.
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

QQ3 kirjoitti:
Warmaster91 kirjoitti:Ei, kyllä ainakin tavan. lantikka voi ampua kahta kohdetta PotMS avulla.
Missäs tuollaista sanotaan? Kodeksi antaa ymmärtää, että Machine spirit voi käyttää yhtä asejärjestelmää vuorossa vaikka tankki olisikin kärsinyt crew shakenin/stunnedin. Ei siinä missään sanota, että se voi jotain muuta yksikköä ampua kuin muu tankki.
Hmm... totta, eipä luekaan. Mutta jostain olen tämän käsityksen saanut. Ehkä WD:sta tai jostain muualta... pitää ottaa selvää...

Mutta siinähän tosin lukee, että "This is an addition jne.", joten eikös oikein tulkittuna siitä käy juuri näin, että saa ampua kahta kohdetta? Vai olenko nyt ihan pihalla?
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Warmaster91 kirjoitti: Mutta siinähän tosin lukee, että "This is an addition jne.", joten eikös oikein tulkittuna siitä käy juuri näin, että saa ampua kahta kohdetta? Vai olenko nyt ihan pihalla?
Minun käsitykseni mukaan se saa ampua yhden ylimääräisen aseen. Eli siis jos tankki liikkuu 6" se saa ampua 1 main waponin ja kaikki defensivet. Spiritin avulla voi 6" liikkestä ampua 2 pääasetta ja kaikki defensivet. Se toinen pääase tietenkin ammutaan spiritin bs:llä.
Darco

Viesti Kirjoittaja Darco »

en jaksa väitellä basiliskista ja semmosista kun ette näytä ymmärtävän kun olen sen käytännössä kokenut että basiliskilla ei tee termiksiä vastaan mitään ja se ammutaan heti reaperilla. ja ei kukaan ole niin tyhmä että pistää land raiderin aukealle että se varmasti ammutaan.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Darco kirjoitti:en jaksa väitellä basiliskista ja semmosista kun ette näytä ymmärtävän kun olen sen käytännössä kokenut että basiliskilla ei tee termiksiä vastaan mitään ja se ammutaan heti reaperilla. ja ei kukaan ole niin tyhmä että pistää land raiderin aukealle että se varmasti ammutaan.
..ja ei kukaan ole niin tyhmä että ottaa bassun ilman indirectiä.

Enkä ainakaan itse kyllä lähtisi basiliskilla termiksiä metsästämään, sen hoitaa paremmin veteraani squadi meltoilla tai sitten sharpshooter lascannon heavy weapon platoona.
Darco

Se indirekting arvaus on aika vaikea alotteleville(olen itse kokenut sen mortarin kanssa ja basiliskillä se on vielä kamalempaa) ja otin termikset koska joku oli hakkaamassa termiksiä basiliskillä. perus chaosseja se pistää mukavasti matalaksi(jos kaikki osuu ja ei tule scatteria)
Anaheim

Darco kirjoitti:Se indirekting arvaus on aika vaikea alotteleville(olen itse kokenut sen mortarin kanssa ja basiliskillä se on vielä kamalempaa)
Wtf? Käytätkö vain suoraa käännöstä sanasta guess vai...? En minä siinä mitään kamalaa näe/ole ikinä nähnyt, huomattavasti simppelimpi systeemi kun viime-edikassa.
Darco kirjoitti:ja otin termikset koska joku oli hakkaamassa termiksiä basiliskillä. perus chaosseja se pistää mukavasti matalaksi(jos kaikki osuu ja ei tule scatteria)
...hyvä tähtääjä pistää niin että vaikka tulee scatteri niin silti on suuri todennäköisyys että osuu. Ja jos basiliskit(3) tarjoavat kahden vuoron tulihelvetin olettaen että minä olen heittämässä noppia (6 directiä ;) ), niin kyllä luulisi sillä pari termosta kylmenevän. Mutta IMO kaaosta vastaan ei bassulla räiski kun peruskauraa alas, ja niitä ylihinnoiteltuja/boostattuja yksiköitä 3+ savella.
Darco

vika taitaa sitten olla mussa kun en ole ollut mikään hyvä arvaamaan koskaan tai mitä arvioimista onkin
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Darco kirjoitti:vika taitaa sitten olla mussa kun en ole ollut mikään hyvä arvaamaan koskaan tai mitä arvioimista onkin
No eipä se arvaus ole mitenkään vaikeata, kunhan vain isket sen basson sinne nurkkaan, niin kaikki, paitsi basson iholle tulevat ovat sen minimikantaman paremmalla puolella. Ja ethän vain arvaa sitä kantomatkaa, sillä sitä ei tarvitse arvata.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Darco kirjoitti:vika taitaa sitten olla mussa kun en ole ollut mikään hyvä arvaamaan koskaan tai mitä arvioimista onkin
Nyt pelataan neljättä edikkaa!

Kolmosessa piti vielä koittaa arvata kuinka kaukana vihollinen oli, mutta nykyään tuo guess meinaa vain sitä että ammutaan epäsuorasti.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Anaheim

vompovompatti kirjoitti:
Nyt pelataan neljättä edikkaa!

Kolmosessa piti vielä koittaa arvata kuinka kaukana vihollinen oli, mutta nykyään tuo guess meinaa vain sitä että ammutaan epäsuorasti.
Jep. Ainoa arvaaminen kattaa sen että se on maksimikantaman sisällä (tätä tuskin isoimpia pelejä lukuunottamatta tarvitsee edes mitata, 240", lol) ja minimikantaman ulkopuolella.

Kun kohta on päätetty, niin scatterit pyörimään ja sitten mitataan jos näyttää siltä että jäisi lyhyeksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”