Oberon heittikin jo vastauksia, mutta lisätäänpä:
Konstaa kirjoitti:1. Dakkafexis ammutaan, jos niistä tulee uhka.
2. Kauko-snipufexit ammutaan tai tapetaan lähiksessä joka tapauksessa.
4. Biket ja Jetbiket, skimmerit ynnämuut kivat ja nopeat härdellit tulee sivuun ja tappaa ne genet jos niistä oikeasti on jotain vastusta.
--- Miten meinaat että tuli riittää? Snipuja joudut ampumaan Lascannoneilla ja muilla pitemmän matkan aseilla, ja jos Skimmerit, Biket yms koittaa koukata sivusta niin saavat syödä matoja niin maan penteleesti Dakkafexien ja -Tyrantin TL Devourereista.
Samaan aikaan pitäisi koittaa estää sitä siipi-Tyrannia syömästä etu-/keski-/takalinjojasi, riippuen mistä herkullisimmat kohteet löytyvät, ja tiputella niitä pahuksen Dakkafexejäkin.
Kyllähän 'Nidzillan voittaa jos varautuu sitä vastaan, mutta millä meinaat pärjätä turnauksessa siihen asti? Sieltä tulee toinen Tyranid-pelaaja (tai Örkki, tai IG) vastaan tasapainoisella armeijalla ja yllättäen tulivoima ei riitäkkään enää niittaamaan massoja. =)
3. Millä sä valtaat pöydän neliötä tai lootteja? Et millään se on voivoi sitten kun turpaan tuleee ja pahasti.
--- Nyt olet tainnut käsittää jotain väärin... Carnifexit ja Tyrantit nimittäin ovat Scoring Unitteja kunnes ne onnistutaan tiputtamaan alle 50% aloitusvahvuudestaan (eli Woundeista). Voit tarkistaa vaikka itse 4thEd sivulta 85, "Victory Points Table - Unit Type: Non-vehicle unit". Ja kyllä, ne kuuluvat nimenomaan tuohon kategoriaan.
Tietysti voi käydä mäihä ja Carnifex saattaa Lurkata, mutta sen varaan tuskin kannattaa luottaa. =)
5. Nää fexit liikkuu huikeat 6 tuumaa, viholliset vain kävelevät karkuun ja ovat turvassa...
--- Siksi niillä 'Fexeillä on kantama-aseet... Vaikka panssari olisi mikä, niin Dakkat saavat grindattua porukkaa kuoliaaksi ihan vain osumien ja haavojen määrällä. Eihän 'Fexien pointti olekaan päätyä lähikseen, jos niin käy on jotain mennyt pieleen tai sitten mopataan vihollisen rippeitä muiden tukemana.
6. Genet voi suojata mm. broodlord (tiedän että on surkea, mutta ds on silti kätevä, ja fleetinkin saa kun tapattaa broodin), coveri on kaveri aina, ja gauntitkin blokkaavat käsittääkseni LOSsin (korjatkaa jos oon väärässä)
--- Gauntit blokkaavat LOSin jos saat ne lähikseen, eivät muuten. Eikä Broodlordin kanssa DSätä, Infiltrate se on. =)
Itseä kyllä kiinnostaisi tietää onko 'Nidzillaa miten helppoa/mahdollista nujertaa tasapainoisella listalla puhtaasti taktikoiden? Listan hienosäätö nimenomaan 'Zillaa vastaan toki auttaa, mutta ei aina ole mahdollista ja ihmiset tuntuvat jatkuvasti valittavan 'Nidzillasta (ja mutu-tuntumalta ihan syystäkin; itse preferoin tasapainoisempia listoja).
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.