Nopat
Re: Nopat
GW:n noppa boksissahan tulee punasia,mustia ja valkosia+special nopat.Värithän auttavat lähinnä jos heität esim breikki testejä yms,ja olet heittäbyt muita noppia niin ne eivät menisi sekaisin keskenään.Eli jos hankkisit kasan tavallisia 6d noppia niin niillä selviäisi.Ja skullpassissahan tulee juuri ja juuri tarvittavat nopat.(?)
- Half-breed
Kuusi noppaa mihinkään riitä.dwarffer kirjoitti:Ja skullpassissahan tulee juuri ja juuri tarvittavat nopat.(?)
Kuitenkin noppia on todella hankala saada samanlaista määrää, kuin mitä GW:n noppasetissä tulee (Tarkoitan nyt sitä settiä jossa tulee 30 noppaa ja kaikki erikoisnopat.) halvempaan hintaan. Kaveri kokeili etsiä kerran kuukauden ajan ja havaitsi, että GW:n nopat oli paras diili.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Half-Breed on oikeassa. Oletetaan, että yhden normaalin d6:sen hinta olisi 50 senttiä. Jos haluaa ostaa sopivan satsin kerralla (vaikkapa juuri tuo 30 kappaletta), niin se tekee jo 15 euroa. Silti puuttuu erikoisnopat. GW:n Battle Dice Tin maksaa tuon 9 euroa joten en sanoisi tuota riistoksi.
- Teonanacatl
Itsehän ostin Fantsusta tuollaisen 32 nopan paketin hintaan 7-8€. eli kyllä niitä halvempiakin vaihtoehtoja on. Toki siihen pitää scatter- ja artillerynoppa vielä päälle hankkia, mutta niitä pitäisi yksittäisenäkin saada.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- The Captain
- Valvoja
Kysymys kuuluukin, onko säästö niin suuri, että vaivannäkö vaihtoehtojen etsimiseksi kannattaa.Slugger kirjoitti:Itsehän ostin Fantsusta tuollaisen 32 nopan paketin hintaan 7-8€. eli kyllä niitä halvempiakin vaihtoehtoja on. Toki siihen pitää scatter- ja artillerynoppa vielä päälle hankkia, mutta niitä pitäisi yksittäisenäkin saada.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Skull passin mukana tulee 10 d6 ja 2 erikoisnoppaa!Half-breed kirjoitti:Kuusi noppaa mihinkään riitä.dwarffer kirjoitti:Ja skullpassissahan tulee juuri ja juuri tarvittavat nopat.(?)
Kuitenkin noppia on todella hankala saada samanlaista määrää, kuin mitä GW:n noppasetissä tulee (Tarkoitan nyt sitä settiä jossa tulee 30 noppaa ja kaikki erikoisnopat.) halvempaan hintaan. Kaveri kokeili etsiä kerran kuukauden ajan ja havaitsi, että GW:n nopat oli paras diili.
Don't hate the player, hate the game.
Eli yhden nopan hinnan pitäisi olla öbaut 20cnt, jotta diili olisi kannattavampi, jos siis nopille löytyy myös näppä kuljetuslokero alle 3€.Tosin noin halpoja noppia tuskin myydään missään (?) joten kai se GWn battle dice on ihan kohtuullinen diili.Shireh kirjoitti:Half-Breed on oikeassa. Oletetaan, että yhden normaalin d6:sen hinta olisi 50 senttiä. Jos haluaa ostaa sopivan satsin kerralla (vaikkapa juuri tuo 30 kappaletta), niin se tekee jo 15 euroa. Silti puuttuu erikoisnopat. GW:n Battle Dice Tin maksaa tuon 9 euroa joten en sanoisi tuota riistoksi.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
no noppienkuljetuslokeroksi nyt käy mikä vaan tyhjä pikku boksi tai rasia, esim karkkikoteloflagu kirjoitti:Eli yhden nopan hinnan pitäisi olla öbaut 20cnt, jotta diili olisi kannattavampi, jos siis nopille löytyy myös näppä kuljetuslokero alle 3€.Tosin noin halpoja noppia tuskin myydään missään (?) joten kai se GWn battle dice on ihan kohtuullinen diili.Shireh kirjoitti:Half-Breed on oikeassa. Oletetaan, että yhden normaalin d6:sen hinta olisi 50 senttiä. Jos haluaa ostaa sopivan satsin kerralla (vaikkapa juuri tuo 30 kappaletta), niin se tekee jo 15 euroa. Silti puuttuu erikoisnopat. GW:n Battle Dice Tin maksaa tuon 9 euroa joten en sanoisi tuota riistoksi.
No jaa.. Jätät yksi viikonloppu juhlimatta ja nopparahat on säästetty ja vielä jää ylikin..
Hyöty on siis suunnaton? Ennemmin suosittelisin etsimään figuja esimerkiksi käytettynä,
säästäminen on huomattavasti suurempaa. Ja miksei sitä voisi noppiakin kysyä joltain
lopettavalta pelaajalta samalla?
Hyöty on siis suunnaton? Ennemmin suosittelisin etsimään figuja esimerkiksi käytettynä,
säästäminen on huomattavasti suurempaa. Ja miksei sitä voisi noppiakin kysyä joltain
lopettavalta pelaajalta samalla?
-Keep on rocking!-
Itse en omista noita GWn noppia, koska minulle nopat on tyylikysymys joten omistan jotkut laava-teema nopat. Kuitenkin olen sitten enemmän tai vähemmän kusessa jos vihollinen on tehnyt saman/unohti nopat. Omasta mielestäni GWn nopat on hyvät, mutta jos vastustajalta löytyy ne aina voi harkita hieman erikoisempia noppia. Niisäkin tulee se ongelma kun ei ole erinvärisiä usein, joten täytyy heittää erikseen aika monet jutut jos ei halua että menee sekaisin.
Edit: Ja btw, ne nopat maksoi vain 8dollarii jotka ostin ja siinä tuli rasian mukana 36 noppaa. (Suomessa varmaan jotain 6e)
Edit: Ja btw, ne nopat maksoi vain 8dollarii jotka ostin ja siinä tuli rasian mukana 36 noppaa. (Suomessa varmaan jotain 6e)
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä 
-
DarkSelenia
Hmm. Mutta miten on, saako sitä artillery-noppaa ostettua mistään erikseen, vai onko vaihtoehdot ostaa se GW:n boxi tai ruveta huutelemaan tuolla ostopalstalla? Mulla nimittäin on isot kasat noppia, yleiseltä roolipeliajalta niitä jo kertyi läjäpäin ja nyt fantsun tännetulon myötä kasa on vain kasvanut((mulla on joku ihmeen heikko kohta noppien kohdalla)). Joten seasta löytyy niitä kuusisivuisiakin vaikka lampaat söis. Scatter dicen mä sain lahjaksi joskus muinoin, kun pelasin örkki-gobbo -warbandeilla ja olin kovin ihastunut fanaticseihin, joten oikeastaan ainoa, mitä vaille tässä on, on se artillery dice..
-
Eorl Nuori
Eipä niitä kai erikseen myydä, mutta voit ainakin väliaikaisesti käyttää normaalia numeroin (ei siis pisteillä) merkittyä noppaa, siten että 6=Misfire ja jos heitit 1-5 niin tuplaat numeron.DarkSelenia kirjoitti:Hmm. Mutta miten on, saako sitä artillery-noppaa ostettua mistään erikseen, vai onko vaihtoehdot ostaa se GW:n boxi tai ruveta huutelemaan tuolla ostopalstalla? Mulla nimittäin on isot kasat noppia, yleiseltä roolipeliajalta niitä jo kertyi läjäpäin ja nyt fantsun tännetulon myötä kasa on vain kasvanut((mulla on joku ihmeen heikko kohta noppien kohdalla)). Joten seasta löytyy niitä kuusisivuisiakin vaikka lampaat söis. Scatter dicen mä sain lahjaksi joskus muinoin, kun pelasin örkki-gobbo -warbandeilla ja olin kovin ihastunut fanaticseihin, joten oikeastaan ainoa, mitä vaille tässä on, on se artillery dice..
Miksi se ei voisi olla pisteillä merkitty?Eorl Nuori kirjoitti: Eipä niitä kai erikseen myydä, mutta voit ainakin väliaikaisesti käyttää normaalia numeroin (ei siis pisteillä) merkittyä noppaa, siten että 6=Misfire ja jos heitit 1-5 niin tuplaat numeron.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
-
Eorl Nuori
Eikun joo sori, sekotin scatteriin, siis jos käytät scatter-noppana normaalia deekutosta, niin täytyy olla numerot. Mutta artillery toimii myös normaalilla D6:lla.Aco kirjoitti:Miksi se ei voisi olla pisteillä merkitty?Eorl Nuori kirjoitti: Eipä niitä kai erikseen myydä, mutta voit ainakin väliaikaisesti käyttää normaalia numeroin (ei siis pisteillä) merkittyä noppaa, siten että 6=Misfire ja jos heitit 1-5 niin tuplaat numeron.
http://www.boostep.fi/product_info.php? ... CosCsid%3E
Tuosta kun ostaa noppia, niin on sitten vähäksi aikaa.
Ei se GW:n noppasetti tosiaan pahan hintainen ole, että jos ei haittaa että se on GW:n, niin kannattanee suosiolla hankkia. Varsinkin jos scatterin ja Artyn kumminkin tarvitsee.
Tuosta kun ostaa noppia, niin on sitten vähäksi aikaa.
Ei se GW:n noppasetti tosiaan pahan hintainen ole, että jos ei haittaa että se on GW:n, niin kannattanee suosiolla hankkia. Varsinkin jos scatterin ja Artyn kumminkin tarvitsee.
Jos scatteroidaan siten että "hit" sivun tultua katsotaan nuolesta niin tämän voi toteuttaa yksinkertaisesti paperilapulla jonka molemmille puolille tehdään nuolet. Heitä vain lappu ilmaan ja katso mihin nuoli osoittaa. Jos halutaan hit mukaan niin nakataan vaikka D6 siihen rinnalle ja jos tulee sovittu luku X (tyyliin 6) niin se on hit.
EDIT: Teräsrattaan noppapaketin nopat on kyllä edullisia, mutta ovat taaskin hieman ruman näköisiä. GW nopissa parasta on juuri se, että ne ovat selkeitä ja tyylikkäitä. Ne ovat myös saman kokoisia ja pieniä. Isot nopat toimii ehkä jos nakataan >5 noppaa. GW noppapaketin ehkä suurin heikkous on kun characterit/muut multiwoundiset ja maagit imevät noppia, niin tulee hieman tiukkaa nakella.
EDIT: Teräsrattaan noppapaketin nopat on kyllä edullisia, mutta ovat taaskin hieman ruman näköisiä. GW nopissa parasta on juuri se, että ne ovat selkeitä ja tyylikkäitä. Ne ovat myös saman kokoisia ja pieniä. Isot nopat toimii ehkä jos nakataan >5 noppaa. GW noppapaketin ehkä suurin heikkous on kun characterit/muut multiwoundiset ja maagit imevät noppia, niin tulee hieman tiukkaa nakella.
No pain no gain.
Höh, minä olen käyttänyt aina GW:een noppia, tästä ikuisuuteen. Mielestäni 30 + erikois nopat ovat tuon 9e arvosia. Ne ovat kuitenkin saman kokoisia ja muutenkin hyvän väriset.
edit: Haluan nähdä, kun joku rupee heittämään kahdeksalla cities of death nopalla 30 henkisen shoota boy ryhmän ampumista.
edit2: Eikö ennen tullut tuossa 30 nopan paketissa myös valkoisia noppia. Nyt kun sain uuden paketin, en löytänyt yhtäkään.(lukuun ottamatta missfire-, scatter- ja artillerynoppia)
edit: Haluan nähdä, kun joku rupee heittämään kahdeksalla cities of death nopalla 30 henkisen shoota boy ryhmän ampumista.
edit2: Eikö ennen tullut tuossa 30 nopan paketissa myös valkoisia noppia. Nyt kun sain uuden paketin, en löytänyt yhtäkään.(lukuun ottamatta missfire-, scatter- ja artillerynoppia)
Itse ostin 36(vai 32, no kumminkin enemmän kuin 30) noppaa hesan fantasiapeleistä 7€ hintaan. Että siinä olis ainakin halvempi hinta. Toinen juttu on sitten ne erikoisnopat, mutta itselle ne ei koskaan ole ollut mikään ongelma(noppapussissa taitaa olla ainakin 4 scatter diceä), kun niitä on kerääntynyt vähän kaikkialta. Mutta mikä ongelma on tehdä sellainen itse? Esim. Scatter Dicen nuolet voi piirtää D6teen tussilla. Artillery Dicen taas saa niin helposti että yhtedelle puolelle pistää misfiren ja loput numerot vaan kertoo aina kahdella.
Btw. Onko kukaan maalannut noppiaan? Itse maalasin noppani nurglearmeijan teemaiseksi ensin suihkuttamalla ne valkoiseksi, sitten upotin ruskeaan lakkaan, sitten sudin muutaman kerroksen sopivia maaleja ja sitten vaan suihkutin muutaman kerrosken lakkaa päälle ja hyvin ovat toimineet. Vaikkei ehkä uskoisi niin maalit ei ole lähtenyt yhtään eikä mitään muitakaan onkelmia ilmennyt. Sopii ihan kivasti pelattavaksi limaisen zombihorden kanssa.
Btw. Onko kukaan maalannut noppiaan? Itse maalasin noppani nurglearmeijan teemaiseksi ensin suihkuttamalla ne valkoiseksi, sitten upotin ruskeaan lakkaan, sitten sudin muutaman kerroksen sopivia maaleja ja sitten vaan suihkutin muutaman kerrosken lakkaa päälle ja hyvin ovat toimineet. Vaikkei ehkä uskoisi niin maalit ei ole lähtenyt yhtään eikä mitään muitakaan onkelmia ilmennyt. Sopii ihan kivasti pelattavaksi limaisen zombihorden kanssa.