Mitä ostaisin aloittaakseni pelaamisen ja muita kysymyksiä?
- NorthernPaladin
Mitä ostaisin aloittaakseni pelaamisen ja muita kysymyksiä?
Olen ajatellut aloittaa W40k tabletopin pelaamisen, johtuen siitä että olen pelannut jonkun verran(lue: liikaa) Dawn of Waria+lisäosia ja lukenut tarinoita. Olen lueskellut relicnews foorumia ja siellä ainakin suositeltiin ostamaan ensin tuon Battle Of Maccragge paketin, mutta olen päättänyt että jos aloitan tämän niin rupean pelaamaan Necroneilla ja tuossa Battle Of Maccraggessa on ne ongelmat että siinä on kaksi armeijaa joista en kummastakaan hirveämmin pidä ja ei ole ketään tyyppiä jonka tunnen ja joka haluaisi aloittaa sen eli joudun joko etsimään täältä Joensuusta(jos joku joensuulainen lukee tämän ja haluaa neuvoa tai opettaa tms niin laita viestiä?) jonkun joka opettaisi, tai sitten opettelisin pelaamalla itseäni vastaan mikä olisi melko tylsää(kun aina tulis tappio:)). Joten mitä kannattaa/täytyy ostaa? Ostanko tuon Battle Of Maccraggen jossa tulee kaikki perussysteemit(jos olen oikein ymmärtänyt) vai kannattaako ostaa erikseen sääntökirjat ja armeijat(Necronit siis on valintani) ja kaikki muu mitä tarvitsee? Ja jos suosittelette erikseen kaiken ostamista niin laitatteko listaa mitä kaikkea tarvitsen? Ja hinta-arviosta olisi myös hyötyä. Ja mitkä ovat suurimmat virheet mitä aloittelija voi tehdä? Ja tosiaan, raha on suurin este, sillä raha-asioiden hoitaminen oli minulle aika ongelmallista ja sen lisäksi minulla on psyykkisiä ongelmia minkä takia minulle määrättiin edunvalvoja ja tällä hetkellä saan vain 80e kuukaudessa, mutta todennäköisesti saan "lisäbudjetin" uuden harrastuksen aloittamiseen jos vain rahaa on tilillä(kohta jysähtää 1500 e lasku, jos voin välttää sen(eli sossu maksaa) niin silloin on tod. näk. rahaa tämän aloittamiseen). Toivottavasti viesti ei ole liian sekava tai pitkä, haluan vain antaa tarpeeksi tietoja että voitte halutessanne auttaa paremmin. Kiitos jo siitä että jaksatte lukea tämän, ja kiitos vielä enemmän jos voitte auttaa!
Työtön,Hullu,Eläkeläinen
Re: Mitä ostaisin aloittaakseni pelaamisen ja muita kysymyksiä?
Ensimmäisenä ilmoitan, että kappalejako noin pitkään tekstiin olisi mukava
.
Seuraavaksi: Jos et halua maksaa kovakantisesta sääntökirjasta (jossa on macragge-boksin sääntökirjan lisäksi fluffia, armeijaesittelyä, ja jotain muuta kivaa pikkusälää), ja jos on tiukka budjetti, kannattaa ostaa Battle for Macragge-boksi (tulee perussääntökirja, templatet ja tarvittavia noppia). Figut voi siitä yrittää vaikka myydä pois. Sitten tarvitset Necroneiden codexin, liimaa, maaleja (esim. mithril silver, chaos black, ja jotain muuta maalia+pohjamaalaukseen spray tai gesso, jota suosittelen) siveltimiä ja vaikkapa perus Necron-figuboxi (ei nyt muista nimeä). Hintaa tulee noin 120€, ehkä suunnilleen. Eikä lisänopista koskaan ole haittaa
.
Seuraavaksi: Jos et halua maksaa kovakantisesta sääntökirjasta (jossa on macragge-boksin sääntökirjan lisäksi fluffia, armeijaesittelyä, ja jotain muuta kivaa pikkusälää), ja jos on tiukka budjetti, kannattaa ostaa Battle for Macragge-boksi (tulee perussääntökirja, templatet ja tarvittavia noppia). Figut voi siitä yrittää vaikka myydä pois. Sitten tarvitset Necroneiden codexin, liimaa, maaleja (esim. mithril silver, chaos black, ja jotain muuta maalia+pohjamaalaukseen spray tai gesso, jota suosittelen) siveltimiä ja vaikkapa perus Necron-figuboxi (ei nyt muista nimeä). Hintaa tulee noin 120€, ehkä suunnilleen. Eikä lisänopista koskaan ole haittaa
Eiköhän Joensuusta löydy alan harrastajia jotka opastavat alkuun. Sitten siihen mitä tarvitset:
Asia valottuu hieman täältä.. http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10
Ensi alkuun tarvitset sääntökirjan (jotta tiedät mistä on kyse, hintaa 60(?)€), armeijasi codexin (pitää sisällään armeijasi säännöt, hintaa 20(?)€), kasan kuusikulmaisia noppia, templatet (kuvastavat eri aseiden vaikutusaluetta, 3" & 5" halkaisijaltaan olevia muoviläpysköitä ja 8" pitkä kyyneleen muotoinen muoviläpyskä), mittanauhan (joka näyttää tuumat) ja iiisoon kasan figuja, liimaa ja maaleja! Myös jonkinlainen askartelusetti jossa on veitsi/sakset figujen poistamiseksi kehyksistään ja viila tms. että saat tasattua ylimääräiset valut pois.
Kannattaa hankkia käsiisi haluamasi armeijan Battleforce-aloitusetti (hintaa 80(?)€). Tästä saat armeijaasi varten hyvän aloitussetin (minimi troop choissit, joita tarvitset kaksi), jonka pohjalle rakentaa armeijasi. Lisäksi tarvitset armeijaasi jonkinlaisen johtoportaan hahmon (HQ-choice, hintaa 12+€).
Harrastuksen aloittaminen tulee kalliksi mutta maksaa itseään pois sitten ajan kuluessa. Eli kyllä kannattaa varautua n.150+ euron hankintoihin näin aluksi.
Asia valottuu hieman täältä.. http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10
Ensi alkuun tarvitset sääntökirjan (jotta tiedät mistä on kyse, hintaa 60(?)€), armeijasi codexin (pitää sisällään armeijasi säännöt, hintaa 20(?)€), kasan kuusikulmaisia noppia, templatet (kuvastavat eri aseiden vaikutusaluetta, 3" & 5" halkaisijaltaan olevia muoviläpysköitä ja 8" pitkä kyyneleen muotoinen muoviläpyskä), mittanauhan (joka näyttää tuumat) ja iiisoon kasan figuja, liimaa ja maaleja! Myös jonkinlainen askartelusetti jossa on veitsi/sakset figujen poistamiseksi kehyksistään ja viila tms. että saat tasattua ylimääräiset valut pois.
Kannattaa hankkia käsiisi haluamasi armeijan Battleforce-aloitusetti (hintaa 80(?)€). Tästä saat armeijaasi varten hyvän aloitussetin (minimi troop choissit, joita tarvitset kaksi), jonka pohjalle rakentaa armeijasi. Lisäksi tarvitset armeijaasi jonkinlaisen johtoportaan hahmon (HQ-choice, hintaa 12+€).
Harrastuksen aloittaminen tulee kalliksi mutta maksaa itseään pois sitten ajan kuluessa. Eli kyllä kannattaa varautua n.150+ euron hankintoihin näin aluksi.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Suosittelen ostamaan sen Magragge boksin, sillä siinä tulee sääntökirja(maksaa jo itessään sen 50e) ja maastoa. Figut voit myydä ja näin voit hyvinkin pudottaa sen hinnan 20-40 euroon.
80 euroa on mielestäni paremmin kuin hyvin ja riittää vallan mainiosti harrastuksen aloittamiseen. Sitten ei muuta kuin täältä rupeat metsästämään muita Joensuusta kotoisin olevia pelaajia. Tervetuloa harrastukseen!
80 euroa on mielestäni paremmin kuin hyvin ja riittää vallan mainiosti harrastuksen aloittamiseen. Sitten ei muuta kuin täältä rupeat metsästämään muita Joensuusta kotoisin olevia pelaajia. Tervetuloa harrastukseen!
-
Dark Servant
Kannattaa myös oikeasti harkita ostavansa figut käytettynä. Läheskään aina ei saa kaikkia kivoja bitsejä ja ylimääräisiä osia, mutta tulee suhteellisen halvaksi (*köh* lähes koko armeija käytettynä ostettu *köh*).
Ja ennen kuin ostaa (edes sitä käytettyä), kannattaa ja suosittelen proxyttamaan eri ryhmiä/erikoisaseita ja ajoneuvoja (parhaimmillaan hunajapurkki on toiminut dreadnoughtina...), jotta sitten ei tule ostettua turhaa. Näin löytyy se oma tyyli ja omat ryhmät sun muut, jota voi sitten myöhemmin kun rahatilanne sallii niin laajentamaan. Tai sitten jos löytyy joku, joka voi lainata figuja ja vaikka toimia harjoitusvastustajana, niin aina vain parempi.
BTW, minä olen Joensuusta, joten minä voin yrittää parhaani mukaan neuvoa ja auttaa, joskaan kaikkea mitä minä sanon ei kannata ottaa totuutena, kun olen itse harrastanut tätä vasta puolisen vuotta (ja figuja on aivan järjetön määrä!). Vaniljamarsut on minun juttuni.
EDIT: Jos englanti on kohdallaan, niin http://uk.games-workshop.com/necrons/ voi auttaa.
Ja ennen kuin ostaa (edes sitä käytettyä), kannattaa ja suosittelen proxyttamaan eri ryhmiä/erikoisaseita ja ajoneuvoja (parhaimmillaan hunajapurkki on toiminut dreadnoughtina...), jotta sitten ei tule ostettua turhaa. Näin löytyy se oma tyyli ja omat ryhmät sun muut, jota voi sitten myöhemmin kun rahatilanne sallii niin laajentamaan. Tai sitten jos löytyy joku, joka voi lainata figuja ja vaikka toimia harjoitusvastustajana, niin aina vain parempi.
BTW, minä olen Joensuusta, joten minä voin yrittää parhaani mukaan neuvoa ja auttaa, joskaan kaikkea mitä minä sanon ei kannata ottaa totuutena, kun olen itse harrastanut tätä vasta puolisen vuotta (ja figuja on aivan järjetön määrä!). Vaniljamarsut on minun juttuni.
EDIT: Jos englanti on kohdallaan, niin http://uk.games-workshop.com/necrons/ voi auttaa.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
- NorthernPaladin
No niin, ostin sen Battle for Macraggen, sillä sain kaverinkin houkuteltua. Nyt on sitten semmoinen kysymys että voiko noita maaleja mitkä siinä tulee käyttää kynäruiskulla(kaverilla sattuu olemaan ja osaa käyttää)? Myyjä sanoi että melko varmasti voi, mutta ei ollut ihan varma
Työtön,Hullu,Eläkeläinen
- Half-breed
Jos oikein muistan (80% varma, mutta olin to 100%, että Stolbovan rauha oli 1595, mutta se olikin Täyssinän.), niin GW:n maalit oli niin hyytelömäisiä, että niitä piti todella paljon laimentaa, että niitä voisi maalata ruiskumaalilla. Valejon maalit sopivat taas paremmin ruiskumaaliin ja kannattaa jättää se ruiskumaalaaminen vain isoihin figuihin (Tankit.), pohjamaalaukseen ja lakan laittoon.NorthernPaladin kirjoitti:Nyt on sitten semmoinen kysymys että voiko noita maaleja mitkä siinä tulee käyttää kynäruiskulla(kaverilla sattuu olemaan ja osaa käyttää)? Myyjä sanoi että melko varmasti voi, mutta ei ollut ihan varma
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.