Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Migutti

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Viesti Kirjoittaja Migutti »

El Capitan kirjoitti:Nyt kun taas raahauduin pitkästä aikaa ps2:lle pelaamaan niin käteen osui hyvin vanha ohjain, joka on parhaat päivät nähnyt. Napit löysiä ja takana olevia saa painaa välissä oikein voimalla, että toimii ja tatit jäävät vinoasentoon. Jännää kanssa, että aina kun pelaa parisen minuuttia sieltä tulee jotain nestettä tattien alta ja kumma kyllä, ehtymättömästi. Jos ei ole loputtomasti niin sitä siellä piisaa. Kellään tietoa mitä tämä neste on?

Jonkun vuoden ajan jo tuota tehnyt ja nyt alkaa jo pikku hiljaa kiinnostamaan, että mitä se on.
Itselläni ei ole hajuakaan, kun en playstationia omista, mutta suosittelen heittelemään tälläisia kysymyksiä tuonne kahvihuoneen puolelle. Eikös tämä oltu tarkoitettu niitä figukysymyksiä varten?
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Tuleeko Leman Russ Battletank paketissa sprue, jossa on heavy stubber, searchlight ym. upgradet mukana?
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Imperiumin kaarti kirjoitti:Tuleeko Leman Russ Battletank paketissa sprue, jossa on heavy stubber, searchlight ym. upgradet mukana?
Kyllä.
Weedeeo

Tuleeko siinä myös mukana osat muidenkin upgradien helppoa valmistamista varten, vai pitääkö esim. extra armour ja roughterrain modification ite kasata jotenkin omista osista?
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Migutti

Viesti Kirjoittaja Migutti »

Imperiumin kaarti kirjoitti:Tuleeko siinä myös mukana osat muidenkin upgradien helppoa valmistamista varten, vai pitääkö esim. extra armour ja roughterrain modification ite kasata jotenkin omista osista?
Rough terrain modification tulee, mutta extra-armour pitää kasata itse.
Weedeeo

Miten IGn Heavyweapons team mennettää woundeja sitä ammuttaessa, vai onko sen Unit type Artillery(s.56 Rulebook)?
Mitä on rakkaus?
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Imperiumin kaarti kirjoitti:Miten IGn Heavyweapons team mennettää woundeja sitä ammuttaessa, vai onko sen Unit type Artillery(s.56 Rulebook)?
Kumpikin figu on erillinen modeli, jotka on vain läntätty yhdelle baselle.
Eli saat poistaa ensin lataajat aseista ja ne toimivat vielä senkin jälkeen normaalisti.

http://us.games-workshop.com/games/40k/ ... q_v4-0.pdf
Oma-aloitteisuutta.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Mietin vaan. Voiko Warhammereita clipata irti normaaleilla saksilla. Täällä(warhammer sivuilla) sanotaan että jos ne vaan vääntää pois niin ne voi mennä rikki. Onko tämä valhetta jolla ne yrittää saaha mua ostamaan sen clipperin vai voiko niitä vaan vääntää pois/käyttää normaaleja/kynsi saksia?
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

aatami kirjoitti:Mietin vaan. Voiko Warhammereita clipata irti normaaleilla saksilla. Täällä(warhammer sivuilla) sanotaan että jos ne vaan vääntää pois niin ne voi mennä rikki. Onko tämä valhetta jolla ne yrittää saaha mua ostamaan sen clipperin vai voiko niitä vaan vääntää pois/käyttää normaaleja/kynsi saksia?
No sakset ovat todella huonot vähänkään paksumman muovin leikkaamiseen eli en suosittelisi. Tämä ei tietenkään tarkoita, että kannattaisi ostaa ne Games workshopin kalliit leikkurit vaan rautakaupoista saa vähintään yhtä hyviä leikkureita ihan parilla eurolla.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Minä irroittelen osaset kehikosta ihan vain terävällä veitsellä. Poistelen sillä myös valujäljet ja hyvää jälkeä on tullut. Sakset saattavat lennättää palasia sinne tänne, ja väkivaltainen vääntäminen taas voi jättää figuun ilkeän aukon kohdalle josta se on ollut kiinni.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Itse olen irroitellut osia ennen kynsisaksilla, joskin kyseessä oli koottavat pienoismallit, mutta eikös ne aika sama asia kuin miniatyyritkin. Ihan hyvää jälkeä silleen sai, ainakin parempaa kuin pyörittelemällä.

Nyt käytän sivuleikkureita, jotka eivät tosin mahdu irroittamaan osia pienistä paikoista, (esim. fabaörkkien kilpiä) kun niin isot leikkurit ovat. En ole hoksannut kynsisaksia nyt käyttää, joten yritin irroittaa puukolla ja kilpi hajos ;(.

Ja mitäköhän tästä kukaan oppi? Tuskin mitään. Kuitenkin itse käytän mieluummin sivuleikkureita, kuin kynsisaksia, jotka tosin ovat sopivammat ahtaasti sijoitettujen osien irroitteluun.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Okei, Nyt tein näin: Isoisäni leikkasi saksilla kaikki osittain irti(kaiken paitsi se juttu mikä kiinnitetään jalustaan(?)) ja minä helposti väänsin loput irti, (faba)Orcs & goblinsin: Forest goblin spider rideristä ratsastajat meni vähä mönkään, Yritän huomenna isoisän kanssa vähän tasoittaa hiekkapaperilla. Ja jos ei toimi niin saahan niitä ostettua parilla kympillä.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Jaa, en minä ainakaan viitsi maksaa kahta kymppiä sen takia, että olen hajottanut figuni tyhmyyttäni, kun en maksanut viittä euroa sivuleikkureista.
Weedeeo

Voiko heavyweapons teamin lataajan ja ampujan+aseen laittaa kahdelle eri perusbaselle?
Ja toinen: Voiko IG armeijassa olla 2 eri Command Platoonia/Sguadia HQ choiceina?
Mitä on rakkaus?
samppuliini

Viesti Kirjoittaja samppuliini »

Imperiumin kaarti kirjoitti:Voiko heavyweapons teamin lataajan ja ampujan+aseen laittaa kahdelle eri perusbaselle?
Ja toinen: Voiko IG armeijassa olla 2 eri Command Platoonia/Sguadia HQ choiceina?
1.En ole aivan varma, mutta itse ainakin käytin näitä juuri noin.
2.Voit ottaa 2 command HQ ryhmää.
Warhammer 40k 5.th edition Tyranids W/25 D/11 L/14

Playing Warhammer is just like making love. It's usually done on a table and afterwards you always feel great shame.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Imperiumin kaarti kirjoitti:Voiko heavyweapons teamin lataajan ja ampujan+aseen laittaa kahdelle eri perusbaselle?
No sääntöteknisesti (RAW) ei, sillä figuja ei saa laittaa pienemmälle baselle, kuin jolla ne on virallisesti, mutta kun kaverit kuitenkin sanotaan olevan erillisiä kavereita, eikä yksi ja sama (Ja koska terve järki on myös tätä mieltä.), niin itse laittaisin ne erillisille baseille.
On muuten yksi pahimpia typeryyksiä nuo kaartin muoviset heavy weaponit, mitä GW on tehnyt.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hangover
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Hangover »

Imperiumin kaarti kirjoitti:Ja toinen: Voiko IG armeijassa olla 2 eri Command Platoonia/Sguadia HQ choiceina?
Kannattaa ottaa se iso base mukaan, jos pelikaverisi sattuu olemaan semmoinen joka vaati sen ison basen. Kun se iso base tyhjänä paina mitään eikä vie tilaa juuri mitään.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Siinä tapauksessa, jos olet ostanut ne ukot muutama vuosi takaperin, kun ei noita isoja baseja oltu vielä niihin keksitty. Figu on laillinen, jos se on sillä basella, millä se on alunperin myyty. Vanha lataaja ja ampuja ovat omilla baseillaan, tai siis lataajalla on base, mutta tykki ei basea edes saa. Figulle saa laittaa myös isomman basen, kuin millä se on myyty. Figulle ei ole pakko laittaa isompaa basea, vaikka samaa figua nyt myytäisiin isommalla basella, jos olet sen aikoinaan pienemmällä basella kaupasta ostanut. Isolta ei saa siirtää takaisin pienelle. Esimerkiksi vanha terminaattori saa olla pienellä basella, mutta uusi terminaattori ei. Molemmat on silti terminaattoreita. Minun monsterous avatar tallailee pikkubasella. Hähähhähähäähää. Laillisesti :)
Luumumehu on soturien juomaa
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

samppuliini kirjoitti:2.Voit ottaa 2 command HQ ryhmää.
Voiko? Minun codexissani lukee Command Platoonin kohdalla näin:
Codex: Imperial Guard, s. 38 kirjoitti: 1 COMMAND PLATOON
A Command Platoon consists of a Command squad and 0-5 Support squads.
Kyllä tuo minun mielestäni tarkoittaa, että armeijassa pitää olla se 1 Command Platoon, ei enempää eikä vähempää. Mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Warmaster91 kirjoitti:
samppuliini kirjoitti:2.Voit ottaa 2 command HQ ryhmää.
Voiko? Minun codexissani lukee Command Platoonin kohdalla näin:
Codex: Imperial Guard, s. 38 kirjoitti: 1 COMMAND PLATOON
A Command Platoon consists of a Command squad and 0-5 Support squads.
Kyllä tuo minun mielestäni tarkoittaa, että armeijassa pitää olla se 1 Command Platoon, ei enempää eikä vähempää. Mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
Jep eli command platooneita saa vain sen yhden, eli ig:llä ei saa normipelissä ilman allyjä kahta hq:ta.
Oma-aloitteisuutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”