Empire 1k
Empire 1k
Heroes:
Captain of the Empire 119 pts
barded warhorse, full plate armor, shield, Sword of Justice, Icon of Magnus
Battle Wizard 145 pts
level 2, holy relic
Core:
20 spearman 140 pts
shield, full command
10 handgunner 112 pts
pomo, jolla hochland long rifle
10 handgunner 112 pts
Special:
8 Inner Circle Knights 268 pts
full command, Steel Standard
Great Cannon 100 pts
Yhteensä 996 pts
Eka lista.
Risuja ja ruusuja.
Captain of the Empire 119 pts
barded warhorse, full plate armor, shield, Sword of Justice, Icon of Magnus
Battle Wizard 145 pts
level 2, holy relic
Core:
20 spearman 140 pts
shield, full command
10 handgunner 112 pts
10 handgunner 112 pts
Special:
8 Inner Circle Knights 268 pts
full command, Steel Standard
Great Cannon 100 pts
Yhteensä 996 pts
Eka lista.
Risuja ja ruusuja.
Re: Empire 1k
Mitä vastaan pelaat olisi hyvä tietää esim. jos pelaat jotain vastaan jolla on paljon skirmishereitä kuten welffit sinulla on liikaa ampumista bs 3 ei kovin palkon tapeta ainakaan skirmaavia tai jos vastustajalla on nopeasti liikkuva armeija et kerkeä tappaa riittävästi ampujilla jotta olisit heikentänyt vihua tarpeeksi ja sitten et pärjää closiksessa. En ole pelannut empirellä, mutta voisit vaihtaa toisen hand gunner blokin esim spearmanneihin.
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-
Entä jos lista on ympäripyöreästi tehty monia listoja vastaan? Listojen maksimointi toisia armeijoita, varsinki listoja vastaan on niin ja näin. Itse mielummin pelaan sillä samalla listalla, enkä ole heti vaihtamassa sitä toiseen. Kuitenki jos Chieftain haluaa listanteko neuvoja jotakin tiettyä armeijaa vastaan, hän kertoisi siitä.era_mur kirjoitti:Mitä vastaan pelaat olisi hyvä tietää esim. jos pelaat jotain vastaan jolla on paljon skirmishereitä kuten welffit sinulla on liikaa ampumista bs 3 ei kovin palkon tapeta ainakaan skirmaavia tai jos vastustajalla on nopeasti liikkuva armeija et kerkeä tappaa riittävästi ampujilla jotta olisit heikentänyt vihua tarpeeksi ja sitten et pärjää closiksessa. En ole pelannut empirellä, mutta voisit vaihtaa toisen hand gunner blokin esim spearmanneihin.
Ja sitten itse listaan. Itse ottaisin kapulle halvan ja hyvän lance, onhan ne re-rollit hyviä mutta +2 str on parempi, koska miinustaa saveja samalla. Velholta heti Relic pois, ei sitä tarvitse. Kannattaa opetella pelityyli että velhon ei tarvitsi käyttää sitä wardia, eli ei päästä ketään sen kanssa lähikseen. Dispel Scroll ja Wizard's Staff on mulla toiminut hyvin pienissä peleissä, pääsee käyttää kaikki nopat siihen yhteen spelliin.
Spearmenit on hyviä, ehkä 5 lisää että rankki ei heti lähde. Handgunner yksiköt on ok, 8 Inneriä kummastuttaa. Et kuitenkaa saa näillä + kapulla edes rankkia, joten turha maksaa lisä-äijistä kalliisti. Joko yksi äijä lisää tai 3 pois. Jos otat kolme pois niin saat Mortarin lisäksi listaan. Silloin listasi ampuu kovasti ja ne jotka on jäänyt jäljelle kuolee blokkiin ja ritareihin.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Melkein ite vähentäisin pyssy miehiä ja yrittäisin saada jotain knighteja väh.10
Iha hyvä lista muuten
Iha hyvä lista muuten
Joo-O, Se wardi pois velholta ja kätevämpää tavaraa(srollit)tilalle. Kyllä tuo 8 knightin yksikkö on ihan jees, vaikka ei sitä riviä saiskaan. Itsekin pidän aina melkein sen 8 ryhmän, onpahan vähän massakkaampi kuin se viiden ja kun oikesiin paikkoihin iskee, niin ei tarvitse harmitella rivejä.Kuusi eturiviin loput taakse. 10 figun ryhmäkin varmasti toimii, ei sen puoleen...
"Quod scripsi, scripsi"
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
Minä taas en ole ihan samaa mieltä scrollien käytöstä tämän kokoisessa pelissä. Holy relic on kuitenkin, kuten mainittua, hiukka kummallinen valinta. Vaihtaisin sen, mutta mihin on toinen juttu.
Lista on nyt kovasti, kovasti ampuva ja magiaa tahtonet siihen kaveriksi. Jos tiedät vastapelaajien yleensä käyttävän kahta maagia sinua vastaan, tai maagia ja boundeja, niin rullat lienevät viksu valinta, mutta vielä enemmän kallistuisin Rod of Powerin kannalle. 30 pisteellä aivan käsittämättömän kova esine hintaansa nähden, ja sopii listaan kuin listaan. Ensinnäkin hyödyt tässä tapauksessa ovat siinä, että kaksi noppaa lisää dispelvuoroon vihollisen magiaa vastaan tarvittaessa voivat olla mahdollisesti yhtä kertakäyttörullaa parempi vaihtoehto, ja kahta maagia vastaan kolmella/neljällä nopalla en välttämättä lähtisi taistelemaan tulipalloilla dispelliä vastaan. Toisekseen tarvittaessa kaksi noppaa dispelpoolista poweriin antaa kaksi kolmen nopan hirviöloitsua, vaikkakin puolustuspoolin kustannuksella. Ei minusta ollenkaan huono diili, kun samaan päästään tuplapisteillä kahdella maagilla, vaikkakin jälkimmäinen vaihtoehto antaa lisäpisteitä taikaesineisiin (tämän kokoisessa pelissä, who cares?) ja lisää taikoja, sekä paremmat magian keskittämismahdollisuudet. Itte siis lähtisin näillä perusteilla rod of power linjalle. Tosin, sitä esinettä ei välttämättä kannata kovin usein jättää ottamatta, niin hirvittävä esine kun on...
Sittenpä, ritareistakin on mainittu. Yhdyn edellisiin mielipiteisiin. Yhden joko kaivaisin jostain tai kolme taikka kaksi tiputtaisin ja ottaisin pikkaisen lisää lihaa keihäsmiehiin. Saattais olla sen arvoista. Detachmentti olisi minusta kanssa aika ehdoton valinta lisäpisteillä. Hilparimiehiä tai free companya pikkulohko häröilemään ympäriinsä ja uhkaamaan päällekäyviä vihollisblokkeja, aina hyvä, archereita muutama lihamuuriksi ampumista vastaan kans ihan jees tai sitten vain surutta lisää ampujia handgunnerien tai rossbowmanien muodossa. Jälkimmäistä tämä lista kuitenkaan tuskin tarvitsee, sen verta kovasti bang bangia tulee muutenkin.
Mutta eipä tuo paha ole, vaikka itse ampumista vierastankin. Puolet yksiköistä kaukomatkailua on jo melkein liikaa. Itse tykkään käyttää 2000:ssa yksiä crossboweja ja kahta/kolmea sotakonetta, jotka nykyään ovat olleet kaksi mortaria keskittämässä tulta ja helblasteri, jos pisteitä riittää. Rare-paikkani on parissa viime pelissä vienyt kolmen leadbeltcherin trio.
Runedit// Et muuten ole harkinnut warrior priestiä kapteenin sijaiseksi ratsain ritareihin? Toisaalta, saknarivalinnat Empirellä pitäisi tehdä mielestäni aina fiilispohjalta, ja kapteeni käy aina. ;)
Lista on nyt kovasti, kovasti ampuva ja magiaa tahtonet siihen kaveriksi. Jos tiedät vastapelaajien yleensä käyttävän kahta maagia sinua vastaan, tai maagia ja boundeja, niin rullat lienevät viksu valinta, mutta vielä enemmän kallistuisin Rod of Powerin kannalle. 30 pisteellä aivan käsittämättömän kova esine hintaansa nähden, ja sopii listaan kuin listaan. Ensinnäkin hyödyt tässä tapauksessa ovat siinä, että kaksi noppaa lisää dispelvuoroon vihollisen magiaa vastaan tarvittaessa voivat olla mahdollisesti yhtä kertakäyttörullaa parempi vaihtoehto, ja kahta maagia vastaan kolmella/neljällä nopalla en välttämättä lähtisi taistelemaan tulipalloilla dispelliä vastaan. Toisekseen tarvittaessa kaksi noppaa dispelpoolista poweriin antaa kaksi kolmen nopan hirviöloitsua, vaikkakin puolustuspoolin kustannuksella. Ei minusta ollenkaan huono diili, kun samaan päästään tuplapisteillä kahdella maagilla, vaikkakin jälkimmäinen vaihtoehto antaa lisäpisteitä taikaesineisiin (tämän kokoisessa pelissä, who cares?) ja lisää taikoja, sekä paremmat magian keskittämismahdollisuudet. Itte siis lähtisin näillä perusteilla rod of power linjalle. Tosin, sitä esinettä ei välttämättä kannata kovin usein jättää ottamatta, niin hirvittävä esine kun on...
Sittenpä, ritareistakin on mainittu. Yhdyn edellisiin mielipiteisiin. Yhden joko kaivaisin jostain tai kolme taikka kaksi tiputtaisin ja ottaisin pikkaisen lisää lihaa keihäsmiehiin. Saattais olla sen arvoista. Detachmentti olisi minusta kanssa aika ehdoton valinta lisäpisteillä. Hilparimiehiä tai free companya pikkulohko häröilemään ympäriinsä ja uhkaamaan päällekäyviä vihollisblokkeja, aina hyvä, archereita muutama lihamuuriksi ampumista vastaan kans ihan jees tai sitten vain surutta lisää ampujia handgunnerien tai rossbowmanien muodossa. Jälkimmäistä tämä lista kuitenkaan tuskin tarvitsee, sen verta kovasti bang bangia tulee muutenkin.
Mutta eipä tuo paha ole, vaikka itse ampumista vierastankin. Puolet yksiköistä kaukomatkailua on jo melkein liikaa. Itse tykkään käyttää 2000:ssa yksiä crossboweja ja kahta/kolmea sotakonetta, jotka nykyään ovat olleet kaksi mortaria keskittämässä tulta ja helblasteri, jos pisteitä riittää. Rare-paikkani on parissa viime pelissä vienyt kolmen leadbeltcherin trio.
Runedit// Et muuten ole harkinnut warrior priestiä kapteenin sijaiseksi ratsain ritareihin? Toisaalta, saknarivalinnat Empirellä pitäisi tehdä mielestäni aina fiilispohjalta, ja kapteeni käy aina. ;)
Niin jos oletetaan että pelataan 6 vuoron peli, niin rullat on silloin hyvä valinta.
Mielestäni toi magic itemien valintaa ei sinänsä pitäs laittaa tohon listaan koska niitä vaihdellaan niin paljon vastustajasta riippuen.
Vois ottaa huomioon ku listaa vääntää...
Mielestäni toi magic itemien valintaa ei sinänsä pitäs laittaa tohon listaan koska niitä vaihdellaan niin paljon vastustajasta riippuen.
Tästä pitää olla hiukka eri mieltä taas. Standardissa kuuden vuoron pelissä ensinnäkin jatkuvat kaksi/kolme dispel noppaa kestävät minun makuuni paljon pidempään ja paremmin kuin kaksi rullaa, ja parikymmentä pistettäkin siinä säästää voimakepukkaa heiluttaessa. Rulla palaa kun se palaa, nopat ovat (melkein) ikuisia. ;) Boundejen alati kasvavan käyttömäärän vuoksi, näin yleisesti ottaen, nopat menevät ainakin minulla parempana välipalana kuin pergamenttipaperi. Täällä Joensuussa pelatessa ja magioidessa medisti en yleensä vaivaudu ottamaan rullia yhtäkään kappaletta, tai sitten tyydyn yhteen isommissa peleissä.Endicor kirjoitti:Niin jos oletetaan että pelataan 6 vuoron peli, niin rullat on silloin hyvä valinta.
Taikaesineistä sanon kanssa mielipiteeni. Aina ei ole todellakaan itsestäänselvää listoja tänne laitettaessa, että ensinnäkään vastapelaajan armeija on tiedossa, tai että taikaesineitä automaationa vaihdettaisiin kaameasti. Totta kyllä, kaaosta ja kääpiöitä vastaan esim Van Horstmann's Speculum menee ihqsti, mutta haltioita vastaan en käyttäisi. Tässä tapauksessa luodaan ilmeisesti armeijaa satunnaisarmeijaa x vastaan, jossa x on muuttuja väliltä olemassaolevat armeijakirjat. Taikaesineet kuitenkin syövät pisteitä ihan kiitettävästi aina armeijoiden kokonaiskuvasta, ja eri armeijoitakin vastaan saatetaan käyttää ei pelkästään kovin eri esineitä, myös eri määrää esineitä. Yleensä kuitenkin näen minä ainakin armeijalistan vajaana tänne postatessa, jos siihen ei ole rustattu käytettäviä taikaesineitä. Samallahan voisi sanoa, että turha listata yksiköitä kun ne vaihtelevat kuitenkin sen mukaan mitä armeijaa vastaan pelataan.
Kommentointi ja palautteen anto taikaesine- ja yksikkövalinnoista on myös oma lukunsa siinä mielessä, että kommenttia tuleekin antaa sen mukaan mitä tietoa vastustajista on annettu. Esimerkiksi tällä kertaa aika akuuttia kritiikkiä maagin holy relicistä ei oltaisi pystytty antamaan jos sitä ei olisi listaan listattu. Ja kaiken tämän muun lisäksi itse ainakin tykkään rakennella yleensä armeijoita, joita ei ole vartavasten tuunattu tiettyä armeijaa tai armeijatyyppiä vastaan. Haltioita vastaan pelatessa tietty hiukka eri valintoja kuin örkkejä vastaan sotiessa, mutta armeijoiden rungot pyrin pitämään samankaltaisina.
Aivan kuten Robo-Tono selitti, lista on ympäripyöreästi kaikkia vastaan, tosin ehkä hieman vaihtelen armeijan koostumusta eri rotuja vastaan mutta tämä on minulla se ominaisin asetelma.era_mur kirjoitti:Mitä vastaan pelaat olisi hyvä tietää esim. jos pelaat jotain vastaan jolla on paljon skirmishereitä kuten welffit sinulla on liikaa ampumista bs 3 ei kovin palkon tapeta ainakaan skirmaavia tai jos vastustajalla on nopeasti liikkuva armeija et kerkeä tappaa riittävästi ampujilla jotta olisit heikentänyt vihua tarpeeksi ja sitten et pärjää closiksessa.
Relicin tilalle sitten vai Rod of Power ja Wizard Ball? Wizard Staff on hyödytön yhden maagin kanssa, kun on kumminki ne max power dicet per maagi, staff ei vaikuta niihin: staff auttaa vain kolmen/enemmän maagin kanssa (niin minä olen saanut selvää...)
Knihtejä en vähennä, todennäköisesti yksi pakki lisäää niin että peliin tulee 11 knihtiä plus kapteeni (kahdessa kuuden rivissä), ylimääräiset pisteet joita tulee lisäknihteistä niin vähennetään sitten vai pois gunnereistako?
Kaptenille lance, kannattaako laitta sitten ikonin kanssa muita magiikka itemejä?
Siis Wizard's Staffin avulla voit käyttää kaikki noppasi siihen yhteen taikaan. Nyt voit joko heittää kaksi taikaa kahdella nopalla (eli kaikki 8+ taiat on vaikeita), tai sitten yhden kolmella nopalla (kaikki alle 11+ spellit pitäisi onnistua), mutta yksi noppa jää sitten munkittamaan 33% mahdollisuudella sitä tulipalloa. sauvan avulla voi maksimoida kaikki nopat siihen yhteen kovaan spelliin, jonka dispelloiminen on aina hankalaa. Mukaan mahtuun vielä se yksi rulla.Chieftain kirjoitti:Aivan kuten Robo-Tono selitti, lista on ympäripyöreästi kaikkia vastaan, tosin ehkä hieman vaihtelen armeijan koostumusta eri rotuja vastaan mutta tämä on minulla se ominaisin asetelma.era_mur kirjoitti:Mitä vastaan pelaat olisi hyvä tietää esim. jos pelaat jotain vastaan jolla on paljon skirmishereitä kuten welffit sinulla on liikaa ampumista bs 3 ei kovin palkon tapeta ainakaan skirmaavia tai jos vastustajalla on nopeasti liikkuva armeija et kerkeä tappaa riittävästi ampujilla jotta olisit heikentänyt vihua tarpeeksi ja sitten et pärjää closiksessa.
Relicin tilalle sitten vai Rod of Power ja Wizard Ball? Wizard Staff on hyödytön yhden maagin kanssa, kun on kumminki ne max power dicet per maagi, staff ei vaikuta niihin: staff auttaa vain kolmen/enemmän maagin kanssa (niin minä olen saanut selvää...)
Knihtejä en vähennä, todennäköisesti yksi pakki lisäää niin että peliin tulee 11 knihtiä plus kapteeni (kahdessa kuuden rivissä), ylimääräiset pisteet joita tulee lisäknihteistä niin vähennetään sitten vai pois gunnereistako?
Kaptenille lance, kannattaako laitta sitten ikonin kanssa muita magiikka itemejä?
Rodin avulla taas voit vaihdella oletko magiassa puolustavampi vai hyökkäävämpi. Puolustusmodella kannattaa ottaa vain kaksi noppaa, yksi jos pakosti tahdot käyttää yhden poolinopan taikaan. Kuitenki se että tuplaat rodista tulevat nopat verrattuna siihen että on vain 1/6 osan mahdollisuus mokata. Kolmatta PD noppaa ei voi vaihtaa kun se ei tule poolista. Jos haluat dispeliä powereiksi, ota aina kaksi jos mahdollista. Näin voit käyttää molempii spelleihin kaikki nopat.
Tuosta 12 megalomaanisesta yksiköstä: senkuin kokeilet. Olen itse myös joskus käyttänyt tollaisia pistehirmuja, ja tuloksena on että joskus vastustaja saa niistä hyvin pisteet ja toisinaan ei niitä pisteitä heru sitten millään. Tuonkokoisessa yksikössä itse käyttäisi jo pappia, saa hauskasti buustia vaikka joskus sitten kiroilee kun pakko pursuittaa.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.