Ceneral: Arch lector Marcus
pts: 308
-War altar
-sword of battle
-dawn armour
-Van Horstmanns speculum
-shield
Hero: Warrior priest Henrik
pts:160
-barded warhorse
-heavy armour, shield
-Shroud of mangus
Hero: Battle Wizard Meekim
pts: 150
- dispel scroll
-dispell sdroll
Hero: Battle Wizard Jorus
pts:145
-dispell scroll
-Ring of Volans
CORE UNITS:
-20 swordmen, full command: 145pts (PARENT UNIT).
-10 free companies : 50pts (SUPPORT UNIT).
-20 spearmen, shields, full command: 140pts. (PARENT UNIT).
-10 free companies : 50pts (SUPPORT UNIT).
-10 Handgunners, marksmen, hochland long rifle : 105pts.
-10 Handgunners, marksmen, hochland long rifle : 105pts.
-8 knightly orders, full command, warbanner : 249pts.
- 7 flagellants: 70pts
SPECIAL UNITS:
- 7 outriders,champion : 163pts
- 5 pistoliers: 90pts
RARE UNITS:
- 7 flagellants : 70pts.
models: 119
power pool: 6
dispel pool: 7
dispell scrolls: 3
boudeja: 5
Eli tälläisellä poppoolla oltaisiin jossain vaiheessa peliin lähdössä. Pyrin pitämään armeijan tasapuolisena, ampuja-lähitaistelu, armeijana.
Sotakoneita en tähän listaan ottanut, koska kokemukset niistä eivät ole kultareunaisia( mutta harkinnassa yhden handgunneryksikön vaihtainen great cannoniin).
Charrut valitsin juuri sillä periaatteella, että saan maksimoitua dispellin, mutta kuitenkin perustrooppia kovempaa mättövoimaa.Siksi kenraalina arch lector war altarilla, 1+ re-rollatavalla armorilla ja alttarin suomalla 4+wardilla. Kovempia charruja vastaan varautunut Speculumilla. Ja yhtenä heroista priesti, joka kulkee knightien mukana, antaen näille magic resistance 2n ja priestille muutakin, kuin armour saven(shroud of mangus). Lector ja priest heittelevät myös boundeja yhteensä 3 per taikavuoro+ War altarin boundi lore of Lightista, joka antaa paremmat mahdollisuudet battle wizardeille saada taikansa lävitse,(kun vihulainen joutuu miettimään boundejakin) jolloin toimivat muutenkin, kuin vain rullakuskeina. Ring of Volans mustana hevosena yllättämässä.
Spear- ja swordmenit kulkevat pääasiassa kenraalin ja war alttarin lähellä, saaden Ldn koholle ja mahdollisesti hyödyn lore of lightin boundeista(immune to psyghology ym,ym). Pistoliersit ravaavat minkä ehtivät vihulaisen ympärillä, saalistaen sotakoneita, yksinäisiä velhoja, ärsyttämässä frenzy joukkoja, jne. Handgunnerit ja outriderit tekevät sen, minkä parhaiten osaavat,, eli ampuvat kun pystyvät ja näin pehmustaen vihollista ennen closista. Jos heikkoja charruja(velhot) vihollisyksiköissä, hochlandit asialle.
Knightit ja priesti saavat tukea flagellanteilta, sikäli kun kaverit pysyvät pystyssä, mukana ja eivät sekoa heti ihan muualle, kun joutuvat liian lähelle vihollista. Yksi vaihtoehto on yhdistää flagellantit isommaksi yksiköksi, mutta tällä listalla pyrin moneen pieneen, ärsyttävään yksikköön, jolloin viholisen pitää miettiä vähän kauemmin siirtojaan, ellei sitten ole horde armeija vastassa.( Free companiet olivat alunperin neljässä, 5 modellin yksiköissä, mutta totesin niiden olevan vähän turhan rikkuvia muutenkin). Mm.tällä listalla pelailen tod.näköisesti enimmiten vampire countteja vastaan.
kommentteja?
Empire: Stirland 2000pts.
Empire: Stirland 2000pts.
"Quod scripsi, scripsi"
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
- Ilkeapikkuperkele
Re: Empire: Stirland 2000pts.
Ihan kivalta näyttää, mutta tekisin samat muutokset mitä olen muillekkin neuvonut:
- Muutama rulla pois maagilta ja tilalle Rod Of Powers. Sinulla on kumminkin jo 7DD niin voit joko kääntyä enemmän defenssiiviseksi (10DD) tai kun olet muutaman velhon kaatanut vastustajalta niin offensiiviseksi (9PD + boundit).
- Lihoita Sword&Spearmenit 25:een. Pienennä FC detut 9:ään. Saat 3x3 laatikot jotka ovat a) helpompi deployta b)vievät varmemmin rankit kun vastustaja ei saa niin montaa hyökkäystä niihin.
- Hajota normaali knightit kokonaan ja tee heistä 2x5 yksiköt muusikolla. Näistä saa oivat flankkerit State Troopeille tai paavin kärrylle.
- 7:n yksiköt flagelantteja ei säväytä. Tarkoituksesi lienee on käyttää näitä suklaajunina tai "tar pitteinä" mutta nämä kun eivät kestä ampumista/taikomista, niin niitä saadaan luultavasti heikennettyä sen verran, että loppu tulos on ei haluttu overrun.
Lista kaipaasi kyllä tykkiä varmasti. Kumminkin vastassa VC:llä voi tulla ritareita,Vargulf,Musta Valmentaja etc.
- Muutama rulla pois maagilta ja tilalle Rod Of Powers. Sinulla on kumminkin jo 7DD niin voit joko kääntyä enemmän defenssiiviseksi (10DD) tai kun olet muutaman velhon kaatanut vastustajalta niin offensiiviseksi (9PD + boundit).
- Lihoita Sword&Spearmenit 25:een. Pienennä FC detut 9:ään. Saat 3x3 laatikot jotka ovat a) helpompi deployta b)vievät varmemmin rankit kun vastustaja ei saa niin montaa hyökkäystä niihin.
- Hajota normaali knightit kokonaan ja tee heistä 2x5 yksiköt muusikolla. Näistä saa oivat flankkerit State Troopeille tai paavin kärrylle.
- 7:n yksiköt flagelantteja ei säväytä. Tarkoituksesi lienee on käyttää näitä suklaajunina tai "tar pitteinä" mutta nämä kun eivät kestä ampumista/taikomista, niin niitä saadaan luultavasti heikennettyä sen verran, että loppu tulos on ei haluttu overrun.
Lista kaipaasi kyllä tykkiä varmasti. Kumminkin vastassa VC:llä voi tulla ritareita,Vargulf,Musta Valmentaja etc.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Edellisen kirjoittajan ehdottamien muutosten lisäksi vaihtaisin handgunnerit crossboweiksi, laittaisin detuiksi ja pienentäisin koon viiteen. Ei ne hochlandit nyt kuitenkaan niin ihmeellisiä ole.
Outriderit ottaisin myös pois ja laittaisin jonkin sotakoneen tilalle.
Free company detuja olen itse menestyksellä peluuttanut tuon 10 kokoisina. Eturivi iskee 10 lyöntiä, joka tekee gutaa vastustajan flänkissä. 3x3 muodostelmassa ovat toki helmpompia liikutta ja deployta.
Free company detuja olen itse menestyksellä peluuttanut tuon 10 kokoisina. Eturivi iskee 10 lyöntiä, joka tekee gutaa vastustajan flänkissä. 3x3 muodostelmassa ovat toki helmpompia liikutta ja deployta.
Niin sitä ajattele mutta örkkejä ja käpsiä vastaan ei oikein tapoilla juhlita, jolloin niistä tulee halpaa resoa vastustajalle.QQ3 kirjoitti:Free company detuja olen itse menestyksellä peluuttanut tuon 10 kokoisina. Eturivi iskee 10 lyöntiä, joka tekee gutaa vastustajan flänkissä. 3x3 muodostelmassa ovat toki helmpompia liikutta ja deployta.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
QQ3 kirjoitti:Edellisen kirjoittajan ehdottamien muutosten lisäksi vaihtaisin handgunnerit crossboweiksi, laittaisin detuiksi ja pienentäisin koon viiteen. Ei ne hochlandit nyt kuitenkaan niin ihmeellisiä ole.
Outriderit ovat omien pelikokemuksieni puolesta toimiva yksikkö, kunhan pääsee sen verran lähelle vihulaista,että miinusta ei tule liikaa , Tai ainakin ovat saaneet enemmän aikaiseksi, kuin monet sotakoneet, joita olen käyttänyt. Pistoliersit kyllä voisin mortariin vaihtaa....itsekin ajattelin, että FC ovat halpoja ja toimivia "detuja",joilla on paljon attackeja viiden riveissä,mutta voi olla, että alan suosimaan tuota 3x3 muodostelmaa, jotta saan detut liikkumaan parenttien mukana ketterämmin. Hochlandit ovat minulla yleensä pois listoilta ja suosin repeater handgunia.
"Quod scripsi, scripsi"
- hc_andersen
*Etenkin* jos meinaat epäkuolleita vastaan sotia, pumppaa jalkaväki 25 vahvuisiksi ja vaihda Shroud of Magnus -> Icon of Magnus.
Yhdistä flagut yhdeksi 10 yksiköksi, heitä kaksi outrideria (+champ upgrade) ja ritari mäkeen, niin saat tykkisi.
Yhdistä flagut yhdeksi 10 yksiköksi, heitä kaksi outrideria (+champ upgrade) ja ritari mäkeen, niin saat tykkisi.