Fantsuun ware-kirjalla
Fantsuun ware-kirjalla
Eli onko mahdollista päästä fantsuun tai turnauksiin netistä ladatulla kirjalla joka on tulostettu koneella? Vai onko jotkut rajoitukset.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Re: Fantsuun ware-kirjalla
Tottakai esim. blood angels codexilla pääsee, mutta jos varetat esim tau codexin, niin en usko, että sitä ihan kovin hyvin otetaan. Sama asia kuin spreiaisit poliisi auton kylkeen nimesi ja osoitteesi(okei, kärjistettynä)
Olemme valinneet Oulun Fantasiapeleissä sen linjan että codexin täytyy olla virallinen GW:n julkaisu jos sitä tahtoo tapahtumissamme käyttää. Jos kirja on ladattavista GW:n sivuilta saa sen sieltä tietenkin ladata ja tulostaa ja sillä saa myös meillä pelata. Paikanpäällä on myös melko kattava kokoelma codexeja ja armeeja kirjoja joita saa pelatessa myös käyttää. Ketjun yleinen linja lienee saman suuntainen kuin meillä.O'Snobba kirjoitti:Eli onko mahdollista päästä fantsuun tai turnauksiin netistä ladatulla kirjalla joka on tulostettu koneella? Vai onko jotkut rajoitukset.
Muiden järjestäjien tapahtumissa saattaa linja olla eri.
Sopor Aeternus
Joo, kiitos. Tämä oli siis kaverini viesti joka ei voi kovin paljoa konettä käyttää kun ei omista konetta.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Fantsuun ware-kirjalla
Silti waretti kirjan?O'Snobba kirjoitti:Joo, kiitos. Tämä oli siis kaverini viesti joka ei voi kovin paljoa konettä käyttää kun ei omista konetta.
-__- Luuletko, että minä muka tietäisin miten se sen tulosti?
"Kaverini haluaisi tietää, saako waretetulla kirjalla pelata, ite oon ihan syytön tähän ja kysyn vaan sen puolesta kun kaverilla ei oo nettiä niiq sillee"
Jepjep.
Jepjep.
Ihan sama miten se sen tulosti, laitonta kuitenkin.O'Snobba kirjoitti:-__- Luuletko, että minä muka tietäisin miten se sen tulosti?
Protector of nerds.
Eikö kirjan myynti ole laitonta? Vai onko pelkästään hallussa pitokin laitonta (apua, heti eldar codex koneelta roskiin!!!)?Konstaa kirjoitti:Ihan sama miten se sen tulosti, laitonta kuitenkin.O'Snobba kirjoitti:-__- Luuletko, että minä muka tietäisin miten se sen tulosti?
- The Captain
- Valvoja
Omaan käyttöön saa kopioida laillisesta lähteestä. Sähköiseen muotoon muuttaminen ei ole luvallista, joten sähköisessä levityksessä oleva codexi ei ole laillinen lähde. Rangaistukseksi laki säätää, jotta tulee partainen äijä hirttämään warettajan kiveksistään lipputankoon.
Muutenkin voisi olla fiksuinta kunnioittaa pelikauppaa sen verran, ettei käyttäisi laittomia kopioita niiden myymistä tuotteista ainakaan niiden omassa liikkeessä.
Muutenkin voisi olla fiksuinta kunnioittaa pelikauppaa sen verran, ettei käyttäisi laittomia kopioita niiden myymistä tuotteista ainakaan niiden omassa liikkeessä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tai enemmänkin kuin sprayasit oman autosi kylkeen POLIISI-tekstin, se nimittäin olisi juurikin sitä itseään eli feikki ;-)Barnabas kirjoitti:Tottakai esim. blood angels codexilla pääsee, mutta jos varetat esim tau codexin, niin en usko, että sitä ihan kovin hyvin otetaan. Sama asia kuin spreiaisit poliisi auton kylkeen nimesi ja osoitteesi(okei, kärjistettynä)
Kas kun meinasin itse vastata ihan samaa. ;)Oberon_ kirjoitti:"Kaverini haluaisi tietää, saako waretetulla kirjalla pelata, ite oon ihan syytön tähän ja kysyn vaan sen puolesta kun kaverilla ei oo nettiä niiq sillee"
Jepjep.
Juu, tää on tää klassinen poika lääkärin puheilla "Kaverillani on nolo pulma... Ja niin siis itsehän olen ihan terve!"-juttu :PHaddock kirjoitti:Kas kun meinasin itse vastata ihan samaa. ;)Oberon_ kirjoitti:"Kaverini haluaisi tietää, saako waretetulla kirjalla pelata, ite oon ihan syytön tähän ja kysyn vaan sen puolesta kun kaverilla ei oo nettiä niiq sillee"
Jepjep.
Yllättävän vähän noita kuitenkin tulee oikeasti vastaan... ehkä enemmän terveydenhoitajilla, ja tietysti sitten sukupuolitautien polilla... :POberon_ kirjoitti:Juu, tää on tää klassinen poika lääkärin puheilla "Kaverillani on nolo pulma... Ja niin siis itsehän olen ihan terve!"-juttu :P
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
No eihän siinä pitäis olla ongelmaa niin kauan kun se kirja on japanin kielellä ;)
Vai ovatko ne Japanin kieliset versiot yhä GWn sivuilla ilmasessa jaossa? Ihtellä ei riitä kielitaito tarkistaan.
Vai ovatko ne Japanin kieliset versiot yhä GWn sivuilla ilmasessa jaossa? Ihtellä ei riitä kielitaito tarkistaan.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Siis onko gaywayn sivulla muka japaniksi sääntikset ja codexit??? Nyt tuli hyvä syy alkaa opiskella japania!!! Ja kyllä ne kirjat ihan englantia ovat vaan ovat scannattu alkuperäisistä.flagu kirjoitti:No eihän siinä pitäis olla ongelmaa niin kauan kun se kirja on japanin kielellä ;)
Kyllä ne kuulemma ainakin jossain vaiheessa sieltä löytyivät, mutta tuo on kyllä hyvin kaukaa haettu syy alkaa lukea japania.O'Snobba kirjoitti:Siis onko gaywayn sivulla muka japaniksi sääntikset ja codexit??? Nyt tuli hyvä syy alkaa opiskella japania!!! Ja kyllä ne kirjat ihan englantia ovat vaan ovat scannattu alkuperäisistä.flagu kirjoitti:No eihän siinä pitäis olla ongelmaa niin kauan kun se kirja on japanin kielellä ;)
Oma-aloitteisuutta.
Edelleen ihmetyttää se seikka, että harrastajat suostuvat maksamaan useita satoja euroja figuista, joita eivät kuitenkaan saa maaleihin ja useat yksiköt eivät pelikenttää näe ehkä paria taistelua pitempään, ja silti ei viitsitä maksaa sitä paria kymmentä euroa codexista, jolle oikeasti on käyttöä (tai huomattavasti vähemmän, jos sen hankkii käytettynä esim. sotun myyntipalstalta).
Figuja ei saa netistä, kirjat saa, muuten niitäkin löytyisi pelikentiltä laittomina versioina.Silveri kirjoitti:Edelleen ihmetyttää se seikka, että harrastajat suostuvat maksamaan useita satoja euroja figuista, joita eivät kuitenkaan saa maaleihin ja useat yksiköt eivät pelikenttää näe ehkä paria taistelua pitempään, ja silti ei viitsitä maksaa sitä paria kymmentä euroa codexista, jolle oikeasti on käyttöä (tai huomattavasti vähemmän, jos sen hankkii käytettynä esim. sotun myyntipalstalta).
Oma-aloitteisuutta.
Aiheesta olen hieman eri mieltä, mutta lienet itsekin jo lukenut täällä jo kuopatun topikin figuväärennöksistä ja figukopioimisesta, joten ei siitä sen enempää.Sticced kirjoitti:Figuja ei saa netistä, kirjat saa, muuten niitäkin löytyisi pelikentiltä laittomina versioina.
Kommenttini oli kuitenkin ennen kaikkea periaatteellinen.