Hammerheart kirjoitti:
Mites muuten, halutaanko tuonne aloittelijoita ja keskitasoa? Ja jos halutaan, niin miksi? Mietin nimittäin puolittain, että laittaisinko jonkun paremmin onnistuneen nappini kilpailuun, mutten oikein keksinyt mitään syytä laittaa, kun ei se kuitenkaan voisi pärjätä edes jatkoon.
Sori, olen nyt töissä enkä vielä kirjoita perusteluja voittajien valinnalle, teen sen illalla. Kommentoin vain tuota ylläolevaa viestiä.
Mun oma mielipide on se, että tuomareita eivät kiinnosta aloittelijoiden tai keskinkertaisesti maalatut figut
siinä mielessä, että haluaisimme jostain syystä lisää figuja vitriineihin tai kasan nappeja kisaan, joiden rinnalla voittajat näyttävät ultramageilta.
Olen kiinnostunut "huonommin maalatuista" figuista siksi, että se kertoo maalaajan kiinnostuksesta tuoda figunsa kisaan muiden rinnalle jo pelkästään palautteen saamista varten. Palautteen perusteella voi sitten ottaa opikseen, kehittää maalaustaan ja tulla kisaan ensi vuonna entistä paremmalla napilla. Onhan aika hassua olla tuomatta figua kisaan vain siksi, ettei ole varma pääsevänsä palkinnoille (osallistuvathan ihmiset turnauksiinkin, vaikkeivät tiedä pääsevänsä palkinnoille; sekä pelaamisen
että figujen maalaamisen pitäisi olla hauskaa, ei tiukkapipoista). Maalauskisaa ei ehkä pitäisi ajatella kilpailuna, johon ei kannata ottaa osaa jollei tiedä voivansa kisata voitosta vaan siksi, että pääsee testaamaan omaa tasoaan ja etsimään omia mahdollisia heikkouksia - ja sen myötä kehittymään maalaajana. Jos kukaan uusi kaveri ei koskaan tuo figuja kisaan, ei maalauskisaa lopulta enää voi järjestää koska konkarit lopettavat aina joskus.
Tietysti jos maalaaja ei halua kehittyä tai parantaa tasoaan, tai ei ole erityisen kiinnostunut figujen maalaamisesta sinänsä, ei maalauskisaan osallistumisessa ole erityisemmin mieltä. ;)
Mutta kuitenkin, olemme pohtineet sitä, pitäisikö maalauskisan olla vähän kannustavampi muillekin kuin niille voitosta kisaaville. Olemme jutelleet mahdollisuudesta jakaa kisa A- ja B-sarjaan jossa B-sarjassa olisi luokkavoittajia muttei palkintoja, kun taas kokonaiskisan voittaja valittaisiin A-sarjasta ja A-sarjaan osallistuneet saisivat palkinnot. Meillä oli pari muutakin ihan jännää ideaa, joita pitää vielä jäädä pohtimaan.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277