Revell Contacta liima -ongelma

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
InfreQ

Revell Contacta liima -ongelma

Viesti Kirjoittaja InfreQ »

Yritin tuossa liimailla Revelin liimalla (liima tulee ulos neulamaisesta kärjestä) ja huomasin että vaikka kuinka yritin ei liima tullut ulos joten syynä on varmasti liiman kuivuminen neulaan. Millä saisin tuon kuivuneen liiman pois ettei tarvitsisi poistaa kärkeä koko tuotteesta?

Edit. Unohtakaa äskeinen... selvitin jo ongelman. (viestin voi poistaa)
Viimeksi muokannut InfreQ, Su 17.08.2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Half-breed

Re: Revell Contacta liima -ongelma

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hankit jostain kovaa rautalankaa jolla putsaat sen putken. Pianonlanka muistaakseni on hyvää, mutta itse käytän johtokimppujen sitomiseen tarkoitettua muovitsydeemiä jossa on se rautalanka sisällä. Irroitin siis sen muoviosan päältä, niin tulee se rautalanka esiin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
pollock

Viesti Kirjoittaja pollock »

Itse olen polttanut mokoman auki sytkärillä. Hyvin toimii. Kuumentaa vaan neulaa niin sitä tukkinut kama palaa pois.
Long must one study to gain knowledge of the netherworld, but time is of little concern to an undying scholar.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

pollock kirjoitti:Itse olen polttanut mokoman auki sytkärillä. Hyvin toimii. Kuumentaa vaan neulaa niin sitä tukkinut kama palaa pois.
Jos tämä toimii, kiitän sinua maassa madellen :D EI ole mieleen tullut kokeilla, tuo rautalanka kun ei itsellä toimi, TODELLA pahasti tukossa :/
pollock

Anaheim kirjoitti:
pollock kirjoitti:Itse olen polttanut mokoman auki sytkärillä. Hyvin toimii. Kuumentaa vaan neulaa niin sitä tukkinut kama palaa pois.
Jos tämä toimii, kiitän sinua maassa madellen :D EI ole mieleen tullut kokeilla, tuo rautalanka kun ei itsellä toimi, TODELLA pahasti tukossa :/
Itselläni ainakin toiminut mahtavasti, joka kerta tyhjenee neula ekalla yrityksellä ja toimii tämän jälkeen kuin ensimmäisellä käyttökerralla. Suosittelen pyyhkimään neulasta nokea pois kuumennuksen jälkeen jottei sotke paikkoja mustuneella neulalla.
Long must one study to gain knowledge of the netherworld, but time is of little concern to an undying scholar.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

pollock kirjoitti: Itselläni ainakin toiminut mahtavasti, joka kerta tyhjenee neula ekalla yrityksellä ja toimii tämän jälkeen kuin ensimmäisellä käyttökerralla. Suosittelen pyyhkimään neulasta nokea pois kuumennuksen jälkeen jottei sotke paikkoja mustuneella neulalla.
Ai saakuli kun toimi hyvin :D On kuin uusi.

Ei tarvi noesta välittää jos kuumennat kerralla punahehkuiseksi ;) Sitten pikajäähdytys niin ei taivukkaan enään niin helposti :)
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Juurikin tuo liekillä kuumennus on tepsinyt joka kerta. Sylkii kivasti sitä liimaa sieltä putkesta kun se lämpiää.

Silti suosin (aikanaan) enemmän juurikin ohutta rautalankaa, olihan se kuitenkin vähän turvallisempi vaihtoehto. Kuitenkin silloin tällöin pyöri nurkissa tärpättisiä rättejä sun muuta mikä ei ollut oikeen sinut tulen kanssa.
pollock

Ei se tuli tosiaan turvallisimmasta päästä ratkaisuja tosiaan ole. On vaan niin mahtavan nopea ratkaisu vaan etten pysty vastustamaan. Vain luoja tietää mistä aikanaan sain idean poltella neulan auki. Mainoksen sanoin, "siitä se idea sitten lähti". Hyvä että pääsee edes tällaisissa asioissa ihmisiä auttamaan, kun ei ole maalaustaitoja kuin dippaamiseen ja konversiotkin ovat rumia. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”