GW nostaa taas hintoja

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
warhammeroppilas

Re: GW nostaa taas hintoja

Viesti Kirjoittaja warhammeroppilas »

ei haittaa mua se games workshopin hintojen nousu, käyn fantsussa aina. se että muoviukkojen hinta nousee rautafigujen tasolle on aika rankkaa. johtuu todennäköisesti juuri siitä mikä todettiin jo aikasemmin. raakaaineiden hinnan korotus.
Barnabas

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

warhammeroppilas kirjoitti:ei haittaa mua se games workshopin hintojen nousu, käyn fantsussa aina.
Jos GW nostaa hintoja, niin myös fantsu nostaa hintoja, koska joutuu maksaa tilaamistaan tuotteista myös enemmän.
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Eipä itteäni paljon haittaa kun kaiken pyrin muovisena ostamaan. Kyllähän se moraalisesti(ei tee mieli ostaa paljoa kamaa) tuntuu, mutta ei minun rahoissa. No, jos metallia ostaa niin boostepin puoleen pitää kääntyä.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
St. Apollo

Viesti Kirjoittaja St. Apollo »

Mietin vaan miksi juuri GW nostaa maalien hintoja. Ei Vallejo nosta penniäkään maalien hintaa ja muut valmistajat ei nosta metalliukkojen hintaa......just haistan pahasti että tässä on menossa bisnesta tai muuten vaan rahan havittelua...GW:llä kun oli viime vuosi todella hyvä ja haluaa tehdä vielä paremman vuoden, niin ei muuta kun hinnat ylös ja sanotaan että ''raaka-aineet maksavat''. Voi se olla totta, mutta tälläisissä tapauksissa olen törmännyt fiilunkiin
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!

Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Siis mitä? Että GW:llä todella hyvä vuosi??? Nyt saat kyllä mennä nurkkaan häpeämään pariksi vuodeksi. Tuotantokustannukset ovat ihan oikeasti nousseet, toiset firmat kokevat joko tyytyvänsä pienempään katteeseen tai nostavat myöhemmin.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

ja muut valmistajat ei nosta metalliukkojen hintaa......j
Kyllä nämä materiaalikustannukset ovat ihan todellinen syy. Muutkin valmistajat, kuten esimerkiksi Privateer Press sekä Corvus belli ovat nostaneet viime aikoina hintojaan. Ja eikös reaper laittanut metallinsa sekaan lyijyä, jotta hinnat pysyisivät entisellään?
St. Apollo

Viesti Kirjoittaja St. Apollo »

Oberon_ kirjoitti:Siis mitä? Että GW:llä todella hyvä vuosi??? Nyt saat kyllä mennä nurkkaan häpeämään pariksi vuodeksi. Tuotantokustannukset ovat ihan oikeasti nousseet, toiset firmat kokevat joko tyytyvänsä pienempään katteeseen tai nostavat myöhemmin.
No jos verrataan muihin vuosiin niin on se parempi kuin ne ja siis GW:llä ei ole koskaan oikein tullu hyvää vuotta jos oikeasti katsotaan....
Jos tunnet itsesi tyhmäksi, käytä käänteispsykologiaa!

Oma ukkogalleria: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=224443
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

St. Apollo kirjoitti:
Oberon_ kirjoitti:Siis mitä? Että GW:llä todella hyvä vuosi??? Nyt saat kyllä mennä nurkkaan häpeämään pariksi vuodeksi. Tuotantokustannukset ovat ihan oikeasti nousseet, toiset firmat kokevat joko tyytyvänsä pienempään katteeseen tai nostavat myöhemmin.
No jos verrataan muihin vuosiin niin on se parempi kuin ne ja siis GW:llä ei ole koskaan oikein tullu hyvää vuotta jos oikeasti katsotaan....
GW:n osakekäyrä viimeisen 5 vuoden ajalta.

Kuva
http://www.advfn.com/p.php?pid=qkchart&symbol=L^GAW
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Osakkeistahan ei suoraan voi johtopäätöksiä tehdä, mutta jotain ne kertovat kuitenkin. Mitä keväällä 2005 tapahtui? Muistini pätkii.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Silveri kirjoitti:Osakkeistahan ei suoraan voi johtopäätöksiä tehdä, mutta jotain ne kertovat kuitenkin. Mitä keväällä 2005 tapahtui? Muistini pätkii.
Oisko LOTR-kuplan lopullinen puhkeaminen?
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Teonanacatl kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Osakkeistahan ei suoraan voi johtopäätöksiä tehdä, mutta jotain ne kertovat kuitenkin. Mitä keväällä 2005 tapahtui? Muistini pätkii.
Oisko LOTR-kuplan lopullinen puhkeaminen?
Juurikin näin. Kuninkaan paluu ilmestyi 2003 jouluna jonka jälkeen LotR buumi jaksoi kantaa vielä vuoden.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tas kirjoitti: Ja eikös reaper laittanut metallinsa sekaan lyijyä, jotta hinnat pysyisivät entisellään?
Reaperin figujen hinnat on halvimmilla figuilla melkein kaksinkertaistuneet.
Ja Reaper ei ole lisännyt lyijyä figuihinsa, vaan julkaisee uuden figusarjan, jossa käyttää Reaperin alkuperäistä metalliseostaan, joka sisältää lyijyä. Sen käytöstähän luovuttiin, kun kukaan muukaan ei käyttänyt enään lyijyä figuissa.
Eli ihan uusi figusarja tulee Reaperilta (jossa on varmaan vanhoja figuja uudelleenjulkaistuna), jotka on lyijyseosta.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
ivan55599

Viesti Kirjoittaja ivan55599 »

>GW:n osakekäyrä viimeisen 5 vuoden ajalta.

heh, persiillen on männy.
onneksi oon ostanu kaiken tarpeellisen, mutta sitten tulee se "uusi" chaos armeija
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

ivan55599 kirjoitti:>GW:n osakekäyrä viimeisen 5 vuoden ajalta.

heh, persiillen on männy.
No, viimevuoden Apocalypse nosti käyrää edes hieman. Ei tässä nyt aivan toinen jalka haudassa olla.

Onhan odotettuja nousuja vielä Planetfall ja Chaos Dwarffien armeijakirja (?).

IRIADedit: Eiku siis tämän vuoden apo :D Hups.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Silveri

Osakekurssithan eivät suoraan seuraa kuitenkaan myyntilukuja, vaan elävät jokseenkin omaa elämäänsä, vaikka eri tuotejulkaisut niihin merkittävästi vaikuttavatkin.
Oberon

Nooh, kertovat ne kuitenkin "asiantuntijoiden", ja sijoittajien (ts Gw:n rahoittajien, niiden kenen uskon varassa toimina pyörii) luottamuksesta ja odotuksista firman menestystä kohtaan, ja johonkin lukuihin ne yleensä perustuu, ainakin osittain. Suurelle yleisölle harvemmin on parempiakaan lukuja tarjolla, paitsi toki GW:n osavuosikatsaukset jotka kertovat kyllä ihan samaa tarinaa. Velkaa otetaan lisää ja lisää jotta saadaan maksettua osinkoja ja muuta toimintaa, myynti tippuu, ja usko menestykseen jatkossa on kova. Tänä vuonna tosin ei taidettu osinkoja maksaakkaan, mikä sinänsä lienee ihan jees. Tästäkin on kauheesti juttua jossain, en jaksa tarkistaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Silveri

Siis enhän kiistänyt, etteikö noilla asioilla olisi tekemistä keskenään ja juuri noihin Oberonin mainitsemiin asioihin osakekurssit perustuvatkin suurimmaksi osaksi (ja sitten on muita pörssin "sääilmiöitä" vaikuttamassa, joista käsittääkseni ymmärtävät jotain vain meklarit). Vaikka GW:n tuotto tuleekin figumyynnistä, on kulut myös otettava huomioon; enkä tässä viittaa nyt pelkästään materiaalikulujen kasvuun, vaan pitää huomioida myös palkat, sijoitukset (uudet myymälät, markkinointi jne - puhun nyt yläkäsitteellä) ym. asiat, joista ei Heikki Hammeristin tarvitse hirveämmin välittää. On monia syitä miksi GW:llä menee niin huonosti kuin nykyään ja epäilen, että firman sisäinen politiikka, markkinoinnin rajaaminen tiettyyn kohdeyleisöön ym. seikat ovat pitkälti ne syyt miksei homma enää pelitä. Väitän, että samasta syystä "vanhat parrat" eivät enää halua olla GW:n kanssa juuri missään tekemisissä ja aloittavat omia projektejaan.
Oberon

Juu, lähinnä siis vihjasin, ettei noita kannata ohittaa kun joku niitä tarjoaa "todisteeksi" GW:n heikosta taloudellisesta menestyksestä ja sen kehittymisestä vuosien mittaan. Toi on kuitenkin se helpoiten ja nopeiten käsitettävä tapa. Toinen olisi koostaa monta sivua pitkä vertailu GW:n vuosikertomusten pohjalta, ja verrata sitä aineistoa markkinoiden, muiden alan firmojen, ja GW:n itsensä tuloksiin aiempina vuosina. Tälläisiä löytyy kyllä, mutta itsekään en jaksanut lukea 10 postausta pitkästä romaanista kuin puolet :P

Muunmuassa toiminnan uudelleenjärjestely, kuten kauppojen avaaminen ja sulkeminen, sekä työntekijöiden palkkaaminen ja erottaminen (sekin maksaa), sekä tuotannon ja tilojen järjestelyt maksaa GW:lle tällä hetkellä rahaa, samalla kun velkataakkaa on kasvatettu vuositolkulla ja myynti tai ainakin siitä saatu kate on pienentynyt. Syyttäkäämme kaikki yhdessä satumaailmassa elävää yritysjohtoa, LOTRin myynnin vähentymistä, sekä KIKU-painoitteista kustannusrakennetta (joka ei oikein kestä myynnin heittelyitä). Muutoksia tehdään, mutta iso laiva ei käänny pienessä tilassa ja silleen.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Silveri

Mikäköhän muuten on siinä, että mitä isompi figupelifirma, sen herkemmin sen johto sortuu elämään realiteettien ulkopuolella? GW tuskin tulee lähivuosikymmeninä kaatumaan, elleivät tosi pahoja kämmejä tee, kun brändi on kuitenkin niin vahva, mutta Rackham lienee kyllä niin selvä esimerkki huonosta yritysjohtamisesta ettei toista. Rackhamin alamäki toisaalta tuntui alkavan jo pörssiin listautumisen yhteydessä, kun sijoittajien tulosvastuupaineet alkoivat hengittämään niskaan. AT-43:lla firma pysynee pystyssä, mutta Confrontation taitaa lopullisesti kuolla jossain vaiheessa. Mongoose sentään myönsi suoraan tehneensä arviointivirheen oman prepainttilinjastonsa kanssa ja ryhtyi melko radikaaleihinkin korjaustoimenpiteisiin tilanteen pelastamiseksi.

Mitä tässä yritän sanoa? No lähinnä sitä, että kasvaneet tuotantokustannukset yksinään eivät selitä GW:n puolivuotista hinnannostorytäkkää. Tämä ketju toistaa itseään melko säännöllisin väliajoin sotussa, eikä kovin moni yleensä harrastustaan ole lopettanut hintojen noston myötä.
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Oberon_ kirjoitti:...KIKU-painoitteista kustannusrakennetta...
Mikä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”