Pelipöytä - mistä itse pöytälevy?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
TranssiApina

Pelipöytä - mistä itse pöytälevy?

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Terve,

Taas jaksoi aloittaa tämän iänikuisen pelipöydän rakentamisen. Vanha Finnfoam-säätö lensi roskiin materiaalien kanssa sekoilun ja rikkoutumisen takia. Tällä kertaa pyritään yksinkertaisimpaan, GW:n ruohomatto ja tasainen pöytälevy.

Matto löytyy kaapista, mutta mistä itse pöytälevy, ja minkälainen? Erilaisia levyjä toki löytyy kaikista rautakaupoista, mutta mitä ihmiset ovat käyttäneet omissa projekteissaan, ja minkä havainneet toimivaksi ratkaisuksi. Pitäisi saada se 6' x 4' pöytä aikaiseksi.
"If it bleeds, we can kill it."
Hands_of_blue

Re: Pelipöytä - mistä itse pöytälevy?

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Kovalevy on halpaa, kestävää ja suhteellisen kevyttä. Ainoa ongelma on lievä käyristyminen ja taipuilu eli kannattaa tehdä tukikehikko puurimoista. 3mm paksuus on passeli.
Visual

Viesti Kirjoittaja Visual »

itse olen käyttänyt lastulevyä
hinta oli 240x120cm palaselle 10e
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
waara

Viesti Kirjoittaja waara »

Willisika mistä ostit tuon latulevyn?
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Esim Starkista voit mennä ostamaan lastulevyä, ja sahauttaa sen vaikka 1cmx1cm paloiksi.
Visual

Viesti Kirjoittaja Visual »

waara kirjoitti:Willisika mistä ostit tuon latulevyn?
k-raudasta
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Itse lähtisin Finfoam levyillä tai vastaavilla rakentamaan. Ovat kevyitä ja niihin on helppo työsää jotain pientä valmiiksi!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Itselläni on ollut käytössä valomainoksiin tarkoitettu muovilevy, todella tukeva, mutta samalla todella kevyt. Siitä en sitten tiedä mistä näitä saa, koska omani olen ylijäämistä dyykannut : < .
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
orpopiru

Viesti Kirjoittaja orpopiru »

Kovalevykin käy ihan mainiosti.
Vähän se on letkua, mut kun siihen liimaillaan rojua päälle niin tulee tukevammaksi, on melko kevyttä myös.
Jos oikein isoa meinaa niin ehkä kannattaa laittaa listat alapuolelle reunoihin. Tulee näin Tukeva ja kevyt ratkaisu.
Halpaa materiaalia, löytyy kaikenmaailman kierrätyksestä, taustalevyinä ym. on myös uutena halpaa
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Turnausjärjestäjät käyttävät (lähes?) 100%:sti sinistä eristelevyä (Solimate?).
Kevyttä ja kestävää. Helppo muokata jne. Mikähän se peruspaksuus on, 25mm? Se on OK. Finnfoam varmaan yhtä hyvää.

Mulla on MDF:ää, joka on riittävän tukevaa 10mm paksuisena, mutta melko raskasta. Lastulevy on myös OK, mutta sama raskaus vaivaa, ja on kuten muutkin ovat sanoneet hieman löysää. Näitä voi harkita jos levyn paksuudella on merkitystä esim. säilytyksen takia. Toki raskaus voi olla myös etu, levyt ei heilu pelin aikana pikku tönäyksistä.

Mitään näistä ei tarvitse välttämättä kehystää, senkun latoo 60cm x 120 cm (noin 2 jalkaa x 4 jalkaa) mittaiset levyt pöydälle vierekkäin sopivan isoksi pelikentäksi.

Levyjä saa rautakaupoista ja puutavaraliikkeistä mittoihin sahattuina.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

itse olen käyttänyt pelipöytiin oikeisiin pelipöydän mittoihin sahattua 6mm vanerilevyä, johon tulee alle reunoille rimasta kehikko. Yllättävän kevyt, kun täyskokosen pöydän saa helposti yksinkin kannettua.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Toimisiko, jos tekisi pöytälevyt liisteröimällä ruohomattoa vaneripaloihin? Polystyreenipalat ovat turhan paksuja (ja saattavat myös katkeilla).
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Skarsnik96 kirjoitti:Toimisiko, jos tekisi pöytälevyt liisteröimällä ruohomattoa vaneripaloihin? Polystyreenipalat ovat turhan paksuja (ja saattavat myös katkeilla).
Toimii. Jonkinnäköinen kiinnityssyteemi levyjen välille kandee tekaista, jotta taistelukenttä pysyy edes jotenkuten paikoillaan battlen alusta loppuun. Me tehtiin pelipöytä joskus tasan battlematin kokoisesta lastulevystä liimaamalla siihen laimennetulla erikeepperillä GW:n battlematto. Upea kuin mikä! Ainoa ongelma on tuon säilyttäminen, sitä ei saa piiloon mihkään sohvan tai kaapin taakse näkymättömästi.

Yksi mahis olisi laittaa takiaistarraa (velcroa tjsp) levyjen reunoihin. Sitä saa esim. kangaskaupoista semmosena parin sentin levysen slaissina, siitä leikkaisi juuri levynpaksuisen kaistaleen sinne tänne levyjen reunoille. Tai voisihan sitä periaatteessa heittää pohjaankiin, sitten laittaa kahden kappaleen väliin pienet biitit sitä vastapuolta. Muutaman millin töyssyjähän/rakoja se kyllä tietää sitten niihin saumakohtiin, laitoit pohjalle tai reunoille. Jokatapauksessa helpompaa kiinnitysmekanismia en nyt juuri tällä sekunnilla keksi =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”