40k liiga

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

gobliini

Re: 40k liiga

Viesti Kirjoittaja gobliini »

Itseltä löytyy se 25 mariinia boostimaan. Eli mikäli vähän on vajaa nii lisää vaa taktical squadia kasaa ni siitä se lähtee. Tarpeenvaatiessa noista ah niin ihanista space crusade jampoista saa tehtyä vaikka kokonaisia heavy weapon scuadeja :D
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

http://www.youtube.com/watch?v=RtIT0DwIIHs

Tulipas tänään pelattua eka liigapeli Vattua vastaan ja antamani linkki kuvaa sitä aivan loistavasti. Paras peli miesmuistiin.

Ennen pelinalkua, luimme kappaleen Vatun pyhästä kirjasta, koska halusimme pelata pelin niin, miten sitä kuuluu pelata. Se oli kammottavaa ja tekee aivan pahaa lukea ääneen osa siitä.
The holy bible of Vattu kirjoitti:Kappale 1. Maasto.
- In te faar fjytser is onli var and lots and lots area terrain in joor vei.
Tämähän puolestaan tarkoittaa, että coveria on melkein kaikkialla ja jos halusi liikkua johonkin suuntaan, piti heittää kahta noppaa ja katsoa, kuinka paljon pääsikään liikkumaan eteenpäin. Onneksi kuitenkin suurella kourallani oli mahti siirellä joitain tynnyreitä, tankoja ja piikkilankoja muille maille tieltä pois ja saatiin kentälle rako, josta pääsi yksi yksikkö kerrallaan liikkumaan. Luojan kiitos pikku lemmikeilläni oli myös fleetti, joka nopeutti liikkumista d6:n verran joka vuoro.
The holy bible of Vattu kirjoitti:Kappale 2. Stladegiaosuus.
- In te faar fjytser is onli var and 30min long pause to tink the ultimate iivöl stladegi witch is use to destloy te enemi.
Kuten jääkiekossa, me menimme molemmat omiin koppeihimme paperi ja kynä kädessä. Joukkomme oli aseteltu pöydälle katsomaan kohti paperia kädessäsi ja kuuntelivat, kuinka armeijan suuri kenraali teki selkoa stradegiasta ja uhkaili, huusi ja mursi henkisesti kaikki, jotka eivät totellisi the ultimate stradegia ilman typeriä kysymyksiä. "Tämä on joukkuepeli helvetti vieköön ja siellä kaikkien pitää toimia, kuten minä käsken perkele!" kuului huuto seinän toiselta puolelta. 30min päästä ovet aukesivat ja joukot asettuivat pelipöydälle katselemaan toisiaan ja uhoamaan omaa paremmuuttaan. Oma stradegiani joukkojeni liikuttamisesta lyhyesti sanottuna oli jotain tämän tapainen --> http://www.youtube.com/watch?v=O-s8-aeR ... re=related

Kirja sulkeutui ja peli sai luvan alkaa. Yksiköt meni omalta osaltani aika heikosti sijoitettua, mutta loppujen lopuksi ei ne niin huonosti olleetkaan. Scouttaaville geneille olin laittanut tag-moodin päälle, pikku gauntit lapsenvahtineen tulivat pelkäämästäni pullonkaulausta läpi ja isot möröt menivät tyylikkäästi avoimen kautta läpi kohti Blööd ängeleitten joukkoja kohti.

Pelin ratkaiseva kohta oli lähellä. Joukot olivat aseteltuna ja loin kasvoilleni kuuluisan Clint Eastwood ilmeeni ja heitin noppaa. Aika tuntui pysähtyvän ja noppa laskeutui pöytää kohti Matrix-hidastusten saattelemana. Klonks kuului. Se kuului uudestaan ja vielä kerran. Monen klonksin jälkeen noppa näitti silmäluvuksi 2:n ja Vattumiehen 1. http://www.youtube.com/watch?v=DLU3FvqY0Wc. Herrasmiehinä päätimme kuitenkin pelata pelin kotia lähdön sijasta.

Vuoro 1. Joukot. Liikkukaa. Ja niin he liikkuivat.

Fleetin avulla osa joukoista pääsi loistavasti eteenpäin, mutta osa kuitenkin jäi pahasti jälkeen. Koska olemme jälkeenjääneitä, pelasimme vielä 4th säännöillä, jolloin isot mörököllini liikkuivat hitaasti kohti vihollista. Sakke the evoguyn jälkeen jääminen oli sydämmenmurskaaja. Hänet kun olisi niin kiva päästää lähikseen. Onneksi kuitenkin minulla oli The unspeakable horrifying flying beast ensi kertaa kotipesän ulkopuolella ja pikkuinen lenteli rohkeasti ympäriinsä pitkin kenttää. Hyvällä säkällä se pääsisi tervehtimään marsuja toisella vuorolla. Oma ampumiseni puolestaan jäi vähän vähäiseksi, koska halusin antaa parempana pelaajana Vatulle vähän tasoitusta ja tapoin vain yhden jumppack marsun.

Vattu puolestaan toimii täysin erillä tavalla kuin minä. Hän pysyy paikoillaan ja tykittää. Toisella puolella kenttää puolestaan death company käy moikkaamassa toista scouttavaa generyhmääni hyvin väkivaltaisella tavalla. Onneksi minulle kuitenkin on I6, kasa iskuja ja rending, joten voin tehdäkin jotain. 12 iskua lentää ja 5 osuu. Ei yhtään rendaavaa ja mikään ei vuundaa. Marsut puolestaan tappavat jokaisen.

Vuoro 2-4. Tappelu, verta. Tappelu, verta.

Noilla vuoroilla sattuu kummia. Lipponen tulee kentälle ja yhdessä toverinsa menettäneen generyhmän kanssa death compani saa tuta 22 rendaavaa iskua Ws6:lla. Lopputulos: 7 rendingiä, 6 tavallista haavaa. Jeah, jeah. Valitettavasti kaikki menivät tavallisiin poikiin ja pelkästään rending tiputti kaikki pois, joten tuo 6 tavallista haavaa oli vain overkilliä. Yksikössä ollut kappalainen evottaa ja juoksee karkuun. Myöhemmin hän saa surmansa geneiltä, jotka juoksevat perään.

Toisella puolella taas gauntteja kuritetaan ja kovaa. Marsut ja termikset eivät anna armoa ja teurastavat gauntteja pihalla ja puutarhassa. The unspeakable horrifying flying beast puolestaan kurittaa samalla tavala muita marsuja siinä vieressä.

Loput joukot sitten tulevat vuoro vuorolta lähemmäs, mutta aika pahasti jäävät pois kaikesta hauskasta, koska heidän päästessä marsujen puolelle, kaikki ovat joko kuolleita tai lähteneet toiselle rintamalle tukemaan murtunutta linjaa. Loppujen lopuksi, yksi marsu yksikkö, tankki ja death company ei oikein onnistunut pysäyttämään 2 Lipposta, 12:sta genee, 16 gaunttia, 4 warrua ja zoantrouppia. Osan he saivat vietyä mukanaan hautaan, mutta ihanan paljon kuitenkin jäi henkiin.

Viimeiset hetket. Pelin loppu.

Armotonta tappamista ollut koko peli, mutta enää on vain vähän jäljellä. Blöödikset ovat kuin Natsilandia sodan loppuhetkillä. Kaikki näytti hetken menevän hyvin, mutta kun Normandiasta päästiin kävelemään ja toiselta puolelta taas tulee suuri ja mahtava Neuvos... siis hirviöparaati ajamaan takaa niitä keskelle jääneitä selviytyjiä.

Ylisuorittaja lentohirviöni halusi saada lisää verta. Se otti kohteekseen kovan sakin. 5 termistä ja 2 marsua. Yhdellä marsulla oli power weapon ja yhdellä termiksellä kiva tuomarin vasara, jolla paukutella kuhmuja päähän. Pikku söpöliini kuitenkin oli väsynyt kahden marsuyksikön tuhoamisesta, joten hän ei kovin paljoa saanut aikaan. Yksi marsu menetti henkensä ja termiksien invuseivi hoiti tehtävänsä. Otus lopulta sanoi "kraagh" ja kuului plöts. Peto oli laskeutunut turvallisesti maankamaralle.

Vihainen huudahdus kuului takaa. Sen tietenkin päästi Sakke the evoguy, joka tuli hirmuisalla voimalla päälle. Se otti kohteekseen termikset, joiden invu ei enää ollutkaan niin kova kuin lentohirviötä vastaan. Heidän kurkustaan kuului kuoleman huuto ja kaatuivat kuolleina maahan. Vihainen marsukenraali kuitenkin mulkaisi ennen kuolemaansa vihaisesti Sakkea, jonka mieliala oli jotakuinkin tälläinen ---> http://www.youtube.com/watch?v=RtIT0DwIIHs

Hymy kuitenkin Saken kasvoilta katosi kun muistin mokoman iskujen määrän. Molemmilla oli power weaponit käytössä ja 4A tuli kumpaankin. Sakke oli ottanut matkalla vähän osumaa ja siksi tuntui pelottavalta ja kuolema olisi lähellä. Arvatkaas miten kävi? Herrasmiehenä olin kuitenkin luvannut Vatulle, että en tapata hänen kaikkia yksiköitään tämän puolelta, joten jätin iskemättä iskuni. Valitettavasti huijari saa ansionsa mukaan ja Sakke sai maksaa siitä liian paljon selviytyäkseen.

Peli loppuikin sitten mukavissa merkein. Vatun puolella oli savuisia pilviä taivaalla, jotka tulivat räjähtäneistä tankeista. Ruumiita oli hänen puolellaan aivan saakuli ja pystyssä oli vain muutama valittu Macto Gognato fleetin jäsen, joka sai kunnian selvitä tästä hurjasta hyökkäyksestä. Minun puolellani puolestaan oli eksyneet scoutit, jotka katselivat kiikareillaan, mitä toisella puolella oikein tehdäänkään.

Lopputulos:

Minun vp:t: 14446p
Vatun vp:t: 1018p.

Victorii!!

Vuorojen välissä sitten tapahtui kaiken laista, jota en teille kerro. After oll. Vat happens in Nuokkari, steis in Nuokkari.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Missä eiliset tulokset ja raportit?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Eilen ei pelailtu, koska Aki oli laivalla, Martti soittotunneilla ja Sampsalla liian pieni armeija mukana.

Jos nyt vaikka jossain vaiheessa joku oma-aloitteisesti tarttuisi kännykkään ja sopisi vaikka joskus tälle viikolle jonkun kanssa pelin, saataisiin tää eka kierros ohitse ja voitaisiin sitten siirtyä toiseen kierrokseen.

Jos jotakuta nyt kiinnostaa kuulla eilisestä pelistä Minä vs Vattu, niin voin kertoa hyvissä mielin, että ennakkosuosikki, Minä, voitti pelin. Viime kerralla kentälle jäi vain scoitit, tällä kertaa 5 termistä, jotka ottivat armotonta osumaa 2 zoanilta ja 4 warrulta. Seivi kuitenkin kerta toisensa jälkeen pelasti termiksen kuolemalta.

Mitä sitten pelistä opimme? BA ja jump pack marsut sucks kun taas 2 lictorii + scoutti genet rulaa. Toiselle vuorolle saa heti kovan paineen aiheitettua muun armeijan ollessa hyvällä tuurilla keskellä kenttää. Tappiotkin on aika vähäisiä, jos saadaan se aloitusvuoro.
- Sinitähti
El Capitan
Peliporukkavalvoja

On se muuten jännää, miten kukaan ei jaksa turinoida omista otteluistaan. Noh, en minäkään sitten niin tee. Toivottavasti kestätte sitä, että ette kuule niitä kuuluisia tarinoita, joissa minä pieksin pienet metalliukot ja kaaoksen pimeän tulen sisarkunnan ukkelit ja akat kuoliaaksi.

Mutta joo, hyvinhän tässä meikällä menee. Kolme ottelua, kolme voittoa.
- Sinitähti
gobliini

Uljas ja kaikinpuolin paha kaaoskenraali katsoi joukkojansa nauraen "Kukaan ei voi voittaa armeijaani!"

Deploymentin jälkeen tuli tilanne, että vastakkainen deplpyment zone on vihreä. Kaaoskenraali totesi, että olisi aika palata eye of terroriin, mutta palaamaan ei päässytkään muita, kuin bloodthirster. Vihreän aallon dreadnought ja puolikas örkkirykmentti kokivat myös turpasaunan, mutta suurempia tappioita koettiin tulevan illan ilakoinneissa.

eli Bringer of doom 1\Gobliini 20

WAAAGH! jatkuu...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Nooh, että tämä liiga sitten loppuikin minun osaltani tänään.

Viimeinen ottelu Akia vastaan oli jännä. Kaksi massa-armeijaa kohtaa toisen. Toinen iskee paljon ja suhteellisen kovaa kun toinen taas pieksee toisen ampumakisassa. Mutta kuinka kävikään? Eipä kovin hyvin. Toinen armeija pyhkäistiin kentältä pois.

Vaikka örkillä onkin 3A tavallisesti, ei se minua paljoa pelottanut, koska saan kuitenkin ammuttua muutaman pois. Onhan minulla kuitenkin isompi I ja kasa iskuja itselläkin niin saanhan minäkin jotain pois. Valitettavasti kuitenkin jonossa kulkevia grechineitä ei huvittanut ampua, joten mokomat antoivat takana oleville örkeille ihanan coverin. Valitettavasti turhankin kovan ja ampumakuolemat jäivät aika minimaalisiksi. Molemmilta puolilta.

Lähiksessä sitten läski tummui oikein kovaa. Suojamuuri grechinit saivat turpaan kuten killa kanit lentohirviön chargessa. Killa kanit etenkin. Huh, 6A 3+:lla osutaan. 2 Osuu, jee! Shaken ja ase paskaksi. Oujee, hyvin menee. Mitä örkit tuumaa? Lentohirviö swarmataan ja grechinin takana olleet örkit tulevat antamaan turpasaunan nideille. Kaksi örkkiyksikköä vetää kaksi gaunttiyksikköä pois kentältä ja power glovit eivät saa zoaniin mitään aikaiseksi. Toisaalla yksi örkijengi ja yksi nobijengi taputtavat Sakkea ja Pekkaa päähän kiltisti omilla gloveillaan. 5A iskevä dredi puolestaan taistelee hurjasti hengestään genejä vastaan, jotka voivat saada rendingillään jotain aikaiseksi. Kaikista eeppisin tappelu kuitenkin käytiin 16 gauntin ja 3 meganobin kanssa.

Kaikki paitsi gauntit osasivat puollustaa itseään puremalla kaksi mnobia hengiltä. Lopulta kuitenkin toiselta rintamalta tultiin apuun ja sinne meni nekin gauntit. Myöhästyneet lictorit tulevat kentälle ja näkevät silmän kantamattomiin vihreää massaa. Oli siellä yhdessä nurkassa 4 warruakin jäljellä, mutta niiden kimppuun oli tulossa dredi, johon ne eivät saisi mitään aikaiseksi. Vihaisena, lictorit tekevät itsemurhachargeja yrittäen saada vielä jostain pisteitä, mutta eipä siitäkään tule mitään.

Örkit tuli ja murskasi. Mutta kyllä pikkuiseni saivat niitä kuritettua aika hyvin lähiksessäkin. Melkein jokainen yksikkö oli joko puolillaan tai muutaman örkin vahvuisia. Ihan kiva peli kaiken kaikkiaan vaikka full-lähisarmeija onkin tylsä vastus. Se vaan juoksee ekan vuoron ja hakkaa kaikki toisella. Örkin 3A on vaan jotain yhtä juustoo kuin power armour.

4 peliä: 1 solid victory, 2 massacrea ja 1 massacre häviö. Ihan hyvä saldo. Hyvää sijoitusta mentiin hakemaan ja varma toinen sija sieltä sitten tuli. Hyvä minä.
- Sinitähti
Master Arturion

Viesti Kirjoittaja Master Arturion »

hehe, heti kun kasaa armeijaani ja kirjoittaa fluffia niin alkaa tapahtua porissa....huoh ^^

No, jos innostusta löytyy niin itse tulen mielelläni pelaamaan seuraavaan liigaan/turneeseen
We march the grim march, with a grin...why? Because we have dark sense of humor....
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Sampsallakin sitten loppui pelit tuossa jokunen aika sitten, mutta mites muilla hitureilla? Onko pelejä vielä paljonkin jäljellä?
- Sinitähti
gobliini

Mulla ei ole hetkee tullu lätkittyä. Ongelmana vähän on kun mä en oikein edes tiedä ketä mun nyt pitää viellä haastaa :D

Story sofar: 2x massacre voitto... Eli millä nickeillä varustettuja mun pitää viellä kurmoottaa?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Necron lord ja Chanjibber. Länsi-Porin veljeskuntalaiset. Harvemmin täällä sotussa käyvät, joten kännykkä on apuna.
- Sinitähti
kuusipuu

Viesti Kirjoittaja kuusipuu »

moi toi misä kaikki käy yleensä pelaamassa näillä miniatyyreillä porissa ku olen vähä aika sit kiinnostunut maalaamisesta ja muusta =)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Pelit pelataan joko kotivierailulla tai nuokkarilla (käykö siellä kukaan muuten?).

Meitä on täällä iso kirjo erilaisia pelaajia, joiden sotu-aktiivisuus on hyvin matala. Osa on sitten vähän aktiivisia, mutta heidän pelinsä voi olla sitten vähän kummallisemmat. Tai sitten heidän pelimahdollisuudet ovat aika minimaaliset viikon aikana.
- Sinitähti
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Kannattaapi ehkäpä mainita, missä päin Poria tulee liikuskeltua, Porihan on nykyisin melko iso paikka. Ent. N-markussa porukka on jokseenkin aktiivista, kunhan ei koeviikkoja tms. satu kohdalle. Enempi pelaillaan tosiaan kotosalla, nuokkarilla en ainakaan kiireiltäni ennätä käymään. Niin ja mikäs se sun pelis on?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mut q Markus o 5 dryadi poppoot ja lohiksii kaikkial. Ei siel voi pelat jos o kiltti poika.
- Sinitähti
Kuutsa

Viesti Kirjoittaja Kuutsa »

Eläkä unohra niitä mun uinuvia demonejani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”