Ropecon jälki fiilistelyt...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Chrono

Ropecon jälki fiilistelyt...

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Juu, eli olis kiva kuulla muiden siellä käyneen meno ja meininki...
Oma sijoitus oli 21(mut massacrettiin kerran :D), ja jäi hyvät fiilikset kaikista matseista(se massacre oli uus kokemus :lol:) Täydet pisteet maalauksesta(eli 15, 17.5 jos oli roosteri, mut sehän ei oo sitä maalaamista :)), ja 10Fair play pointsia. Mut joka tapauksessa, kertokaa ihmeessä miten meni(eli sijoitus) jne...

(Edit) Terkut Arille, ne 4 peliä blood angeleita vastaan siinä Pe-La yöllä oli sika hauskoja, ja ihme kyllä ei väsyttäny ollenkaan lauantaina. Näkyy viimeistää ens Conissa :D
Viimeksi muokannut Chrono, Ma 29.07.2002 01:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hope is a serum that never heals
Aspecti

Viesti Kirjoittaja Aspecti »

Sijoitus oli 31. Sain 2 voittoa massacrella ja hävisin yhen massacrella 8O
Viimesestä pelistä sain sit 14 pistettä. Maalauksesta 12,5 pointsia.
Vähän oli järjestäjillä pallo hukassa kun arvosteli maalauksia yms. Joillekin antoivat rosterista pisteitä ja joillekin sanottiin ettei kukaan saa pisteitä rosterista :lol:

Hauskin pelini oli ehdottomasti Ravenwing armeijaa vastaan. Lopputulos oli aika selvä heti alussa mut oli ihan kipeen hauska peli molemmilla 8)
Salute the great Primarch
Salute the Emperor
Onward to victory!
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Itse en turnausta pelannut, joten ei siitä mitään.
Lauantai kului maalausopetuksessa, joka oli tähänasitisen coniurani ehdottomasti paras kokemus(jo vuodesta -95). On hienoa, että joku jaksaa opettaa meitä kuolevaisiakin maalaamaan. Siitä suuret kiitokset maalausopetus tiimille, jos joku nyt sattuu tätä lukemaan.

Suuret kiitokset myös megabattlen järjestäjille! Tapahtuma oli hieno kokemus. Ens vuonna uusiksi!
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

coni tuli, coni oli, coni meni.. mitä jäi käteen?

tyhjempi pankkitili = kaubamaja verotti
väsymys = kuuluu asiaan
likainen olo = kts ylempi
vähän tyhjä fiilis = noh.. jotain jäi puuttumaan. jokin pieni juttu. pohdttiin sitä paluumatkalla, mutta ei keksitty mikä se oli
turnaus = sija 51 viimeisen pelin massacrehäviön jälkeen, eikä kukaa pitänyt mua tarpeeksi kivana ihmisenä. ;) ehkä ensi kerralla sitten
kuvia = tulee nettiin, kunhan saan aikaiseksi niitten purkamisen. kuvia tuli otettua noin 200
ihmiset = paljon näin, harvoja tunnistin kun ei oikein tiedä kuka on kuka silti. :D

nyt ruokaa ja suihq... :roll:
gaming since '92
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Meillä olisi pitänyt olla sotavasara nimikyltit rinnassa ;)

Noh. Chronophaguen tunnisti hienosta NLords armeijasta.
Aspecti

Viesti Kirjoittaja Aspecti »

Mut tunnisti (ehkä) parrasta ja prätkä nahkatakista :)
Niin ja mahdollisesti zombiemaisesta olemuksesta siinä kolmannen pelin jälkeen kun oli jotain 45h valvonu putkeen jo. :)
Salute the great Primarch
Salute the Emperor
Onward to victory!
Lord E

Viesti Kirjoittaja Lord E »

Mut tunnisti rilleistä, valkoisesta hawaiji-paidasta jossa oli punaisia kukkia( :lol: ) ja vaaleanruskeista shortseista.

En pelannut mutta seurasin kavereitten pelejä.

Kaverin örkit voitti IG:n ja Dark Angelit minor victoryl örkeillään ja hävis neljässä vuorossa massacrella Dark Eldareilla.

Se ammuttiiin ihan tuusan nuuskaks ja viimeisen yksikön viimeisteli about 10 incubia.....

Se tappo n. 10 scourgea.............
Tupets

Viesti Kirjoittaja Tupets »

Turnaus oli kyllä kaaospoikien kaikkien aikojen siistein. 118 maalattua armeijaa on aika kova juttu, ihme, että maastoja riitti näinkin hyvin kaikille :).

Kaksi neljästä pelistä pelasin sotavasaralaisia vastaan :>. VJ:n voitin ja bonesripperin kanssa tasuri. Lisäksi voitin vielä yhden täältä päin tulleen ig-jantusen ja otin turpaan kertaalleen jonkun black templareilta. Kaikki vastustajat olivat perhanan mukavia ja omistivat hienot ja reilut armeijat. Kaikkia vastaan olisi hauska ottaa revanssia joskus :>.

Vasaralaisia tuli nähtyä muutama muukin (tosin ei kaikkia tunnistettua :)). "Mää oon nähny kyl tuon dreednautin jossain mutta missä..? Hei toi jätkä on irssigalleriasta!" :p

Rahaa meni reilu 100 E, vaikken ruoistani tai matkoistani maksanut mitään :>. Uusia figuja tuli hankittua noin 70.

Niin, ja voitin yhden speedpainting erän rumalla vihreällä space marinellani ;). Joo o, coni roks.
NiTessine

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Olin siellä. Rahaa meni niin paljon, että hirvittää. Turnaukseen en osallistunut, kun armeijaa ei ollut.
Olin ilmeisesti siinä samassa speed paintingissa Tupezzin kanssa... itte onnistuin värkkäämään jotain niin rumaa, että en itsekään usko sitä tekemäkseni. Lauantai meni mullakin maalausopetuksessa. Selvisi vihdoinkin, mitä mä tein väärin niiden inkkien kanssa...

Ja ensi vuonna uudestaan! Saa nähdä, oliko ne tosissaan kun mainitsi viisipäiväisen tai viikon mittaisen RopeConin siinä loppuseremoniassa... :twisted:
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Ihan kivaa oli, vaikka olenkin hieman väsynyt ja nalkänen ja likanen ja ties mitä vielä. Turnauksessa olin 20. voitin massacarella 2 kertaa kerran solid victoryllä (jäi 5p massacaresta... kivaa)ja koko turnauksen voittaja sai multa solid victoryn. turnausta ennen pelasin 3 peliä ja voitin kaikki niin että 7peliä joista 1 tuli hävittyä ei mielestäni ole kovin huono tulos. :D
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Juu turnauksessa tuli pelattua tasaista sarjaa, 53 sija ei yhtään massacrea kumpaankaan suuntaan. Eka erä erästä random de:tä vastaan kentällä joka muistutti erehdyttävästi golf kenttää: muutama mäki ja yksi noin 4"x6" metsä base. No 17-3:han se päättyi, kentälle jäi peräti wave serpent. Ei kivaa. Seuraava peli Eldareita vastaan 21 pistettä vajaa siitä että olisi saanut solid victoryn. Kolmas peli eetsan marineita vastaan tiukkaa vääntöä, mut eetsa vei minor victoryn kun väsyksissä en jaksanut välittää kahdesta lascannonista ja liikutin serpentin niiden syötäväksi. Hauskin peli turnauksessa, turnauksen fair play voittajaa vastaan.
Tänään pelasin dark angeleita vastaan ja sain ovelalla piiloilemis taktiikalla, parilla sankariteolla ja 3-0 tablequartereilla napattua 13-7 voiton. Maalauksesta 10 ja fair playsta 10. jee. enpä enää osallistu ainakaan tuolla eldar porukalla yhteenkään turnaukseen.
Kunniamaininta howling bansheille: 9 bansheeta sai kolmesssa ensimmäisessä pelissä tapettua peräti yhden vastustajan. Whoo.

Yritettiin perjantaina haalia sotavasaralaisia esittäytymään meille bonesripperin kanssa hienolla: "jos käyt sotavasa.net..." kyltillä, mutta se epäonnistui turkulaisten kaapatessa minut pelaamaan heidän kanssaan carnagea. No joo nähtiin myö sentään squirrel. Oli kova tyranidien maalaus urakka päällä silloin.
Hauskuutusta toi myös se että kyseisten tyranidien omistaja sai yhtä monta most sporting opponent pistettä kuin 4 fair play voittajaa eikä häntä palkittu mitenkään, no sattuuhan tuota.
McJukkis

Viesti Kirjoittaja McJukkis »

Jepojee, tulin lopulta 9. kun tuli vikalla kiekalla tasuri. Maalauskin vähän pääs pettämään, mutta mitäs noista. turnaus oli aivan loistava kun pelaajia oli niin runsaasti. Jokaiselle riitti varmasti hyviä pelejä. Sotavasaralaisia tunnistin kiitettävästi, tosin niistä uusia tuttavuuksia vain muutama. Mut muistatte varmana siitä camo-baretista, missä oli porovarotus-pinssi.

Boonuksena meidän porukalla tekemä diodraama nappas vielä 1. sijan....mistä yllättäen olen ylpeä.
Ei se oo niin justiinsa
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Hyvinhän se meni!!
Olin ilmeisesti epä mieluisa vastus ku en saanu keneltäkään fairplay valintaa :roll:
Olin 11,mikä on kai aika jees :D
Mut jos nyt oisin saanu vaikka 10 pojoo sportsist oisin ollu kolmas :)

Maalaus kisa meni sitten sekin tosi paljon yli ododtusten ja kaikkee larppi yms sählää oli hauska tseduu.
☠️
Tau-setä

Viesti Kirjoittaja Tau-setä »

Päädyin 65 pojolla sijalle 34 (40 peleistä, 15 maalauksesta ja 10 reilusta pelistä). Mun armeijani oli se vihreä Farsight Enclave (siis Tau) armeija, ja mä olin se sen välittömässä läheisyydessä oleillut henkilö, jolla oli sellainen hiukan keskeneräinen kesäparta.

1. Space Marines. Peli oli Eetsaa vastaan päätyi mulle Minor Lossiin, mutta oli siitä huolimatta loppuun asti hauska peli. Eetsa voitti palkinnon reilusta pelistä kolmella maininnalla, ja täytyy sanoa että se neljäs oli todella lähellä... Päädyin kuitenkin loppujen lopuksi niukasti IG:llä pelanneeseen tyyppiin jota vastaan pelasin kolmannen pelini. Harmi sinäänsä, että muuten puhdas sarja jäi toteutumatta, mutta onneksi kolme riitti palkintosijoille, ansaitusti. :)

2. Tau. Eka pelini toista Tauta vastaan. Aika erilainen lista kun mulla, oletin että Railgun-ylivoimani olisi ratkaissut sen, mutta hävitty aloite tasoitti tilanteen. Homma meni mulle aika heikosti, mutta hillittömällä tuurilla sain lopussa pelin tasuriksi kun vastustajan Devilfish ja Hammerhead putosivat molemmat samalla rundilla. Lopputulos oli tasapeli kolmen pisteen erolla. Varmaan pienin piste-ero mihin olen ikinä törmännyt. Tässä pelissä tuli hiukan sekavuutta erilaisista pelitavoista, ja muita väärinkäsityksiä... Jos kämmäsin jotain niin pahoitteluni vastustajalle. :oops:

3. Imperial Guard. Tämä oli aika mielenkiintoinen asetelma, ja kiinnosti nähdä kumpi voittaa BS 3 sarjan ampumakisan. Peli ratkesi lähinnä pariin omaan kämmiin ja vastustajan hyvään deploymentiin. Ampuminen oli aika huvittavaa, en saanut ammutua yhtään vehicleä rikki (edes sentinelejä! :roll:) koko pelissä vaikka mulla oli 4 Railgunia ja 4 Missile Podia tankintorjuntaan. Sain sentään immobilisoitua ne lähes kaikki. Peli päätyi Solid Lossiin mulle (niukasti 14 pojoa solidin rajan yli), kun viimeinen yritys estää Smart Missile Podilla yhden neljänneksen contestointi epäonnistui. Tämä oli silti ehkä hauskin peli mitä turnauksessa pelasin, ja vastustaja oli liikkeellä tosi reilulla asenteella ja ei-juustoisalla listalla, joten annoin hänelle reilupeli-äänen.

4. Night Lords. Vastustajalla oli aika nopea porukka, ja aloitteen häviäminen oli ikävä takaisku. Sain kuitenkin evakuoitua toisen sivustani kokonaan, joten sain rauhassa keskittää koko armeijan tulivoiman yhteen puolikkaaseen kerrallaan. Hyvä peli ja vastustaja pelasi tosi hyvällä asenteella vaikka nopat rankaisivatkin välillä todella ikävästi. Lopputulos oli Massacre Win mulle.

Sotavasaralaisista törmäsin ainakin Eetsaan, Pirazzoon, Kvalduriin, Hipiukkoon (ja tietty kaikkiin Turkulaisiin) ja muutamaan muuhun jotka nyt ehdin jo unohtaa (sorry...). Toi turnaus oli aika iloinen yllätys noin kokonaiskuvana, listat olivat paljon rauhallisempia kuin odotin, en törmännyt yhteenkään minmax-hirvitykseen, vaan kaikki olivat järkeviä armeijoita ja kaikki tuntuivat pelaavan reilulla asenteella eikä pakonomaisella voiton tavoittelulla.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Huh huh, tää oli raskain coni koskaan jostain syystä. Mä olin ihan poikki joka päivän jälkeen, vaikka mä en tänä vuonna tehny muuta ku maalasin ukkoja kisaan ja pelasin satunnaisia lautapelejä. Oli siellä silti taas ihan mahtavaa.
Kuka sen figukisan pronssipystin sitten lopulta voitti, mä en ehtiny jäämään loppuseremoniaan?
Tau-setä

Viesti Kirjoittaja Tau-setä »

Xerxes kirjoitti:Kuka sen figukisan pronssipystin sitten lopulta voitti, mä en ehtiny jäämään loppuseremoniaan?
Eikös se Migsulalle mennyt?
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Luutnantti L.

Viesti Kirjoittaja Luutnantti L. »

Wow, ilmeisesti siitä inkvisiittorijengistä? Onnea vaan Migs!
Wilska

Viesti Kirjoittaja Wilska »

Sijoituttiin kaverin kanssa lopulta 46:nneksi, (maalaus 15, fair play 10)mitä pidin hyvänä ottaen huomioon sen että olen pelannut vasta puoli vuotta ja senkin Nideillä.
Mutta tällä kertaa Taut saivat edustaa meitä ensimmäisessä turnauksessani, vaihtelevin menestyksin:

1. peli - Kaamoksen kätyrit (Undivided)
Night Fightista huolimatta kolme Rhinoa hajosivat alkutekijöihinsä kahdessa vuorossa, joka aiheutti hieman ongelmia Marineiden offensiivissä. Vain yksi ainoa Possessed pääsi linjoille asti, sekin demonisen nopeutensa ansiosta. Minor Victory.

2. peli - Sudenpennut
Land Raider täynnä Blood Claweja? Vihollisella eka vuoro? Ainoa Rail Gun driftaa eikä ammu ja toinen Hammerhead driftaa pois laudalta? Hmm.
Ja kolme Space Wolf squadia Tau-linjoissa ei ole terveellistä nelisormille! :) Massacrella takkiin.

3. peli - World Eaters
Infantry-armeija, joka on jalan ja juoksee kohti Fire Warrioreita ilman transportteja aakeella laakeella on Tau kommanderin unelma. Varsinkin kun vihollisella ei ole käytännössä ampumista! Kaikki Khornen palvojat muusiksi (2300 - 0) ja massacre. Yes.

4. peli - Sudenpennut (taas)
Jälleen pelistä tuli täysi susi. Neljä Rhinoa oli meille liikaa, varsinkin kun metsät peittivät sopivasta näkyvyyden ja ainoa tulos mitä Rhinojen damage chartista löytyy on Weapon Destroyed... Sitten vielä Wolf Scoutit tulevat heti takaata ja tuhoavat Kriisi-tiimin vuorossa. Jälleen Susia vastaan massacrella turpiin, mutta oli kyllä hauska peli!

Hyvän turnauksen olivat taas Kaaosboyzzit järjestäneet, mutta hieman jäi pännimään tuo vastustajien laatu eli kaikki Marineita, varsinkin kun pelasin kaksi harjoituspeliä ennen turnausta tietenkin Marineita vastaan.

Mutta ideanahan oli nimen omaan pitää hauskaa, ja tavoitekin saavutettiin (yli puolen välin). Yritimme värvätä lisää kansoja Tau Empireen, mutta kaamoksen joukot kieltäytyivät ja vaikka Space Wolfit allekirjoittivat, ne kuitenkin lahtasivat koko armeijan. Taisivat lukea jonkun kohdan vähän väärin... :D
Do not meddle in the affairs of Tomb Kings, for they are subtle and quick to ignite.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Jaa, noi Battle repit onki hauskaa luettavaa... Tässä omani..

1 matsi... Iron hands vs minä... Aika tasanen matsi, kumpikaan ei lähtenyt liikkeelle, vaan jäi ampumaan potshotteja lascannonneilla... Se oli sen äijän eka peli, joten tuli semmonen handicap olo, ettei halunnu "over killata" sitä, ja sehän johti minor victoryyn... Mutta hauska peli, vaikka siinä olikin vaan kaks closee(maagi kuoli croziukseen...)

2 matsi.. Örkit, ja vielä ekaa kertaa örkkejä vastaan, tuli paljon kiinnostavia ylläreitä.. Joo, meinas tulla pataan mulle kovaa, kunnes raptorit clearas 60 örkkii 2 vuorossa, pöydältä... sit meni homma paremmin(mut maagi kuoli taas, tällä kertaa powerclaw)... Solid victory...

3 matsi... Ehin just sanoo kaverille et "ny mä massacreen ton seuraavan...", ja joka toiselle hautaa kaivaa... Noh vastaan tuli IG steel legion... Deploymentin jälkeen oli selvä että jos saan ekan vuoron, mä voisin ehkä saada jotain, jos ei, niin sit mennään, ja lujaa...
Eka vuoro IG, ja se siitä(maagi kuoli heavy boltteriin..) ... Peli oli kuitenki rentoa menoa, ja enpä ole ennen kokenu tollasta löylytystä. eli Massacre defeat :D

4 matsi. Deathwing... No, tuuri oli mun puolella, eka vuoro... 3 vuoro, molemmat lantikat paskana, ja molemmat terminaattor squadit kärsimässä, sit iski oikosulku mun aivioissa... kaks squadia jätti liikkumatta(en tiedä miksi), ja 2 table quarteria jäi valtaamatta, solid victory, vaikka massacre olis vaatinu ÄO 12, ja maagi ei tehny mitään... Propsit DW pelaajalle rennosta gamesta :D

Et silleen, Ropecon taitaa jäädä tän kesän kohokohdaksi, ainaki mun osalta, jossei nyt lottoa voita... :D Terkut vaan kaikille jotka oli siellä...
Hope is a serum that never heals
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mä pelasin ropeconissa mun space wolffeilla. Maalauksesta tuli 15(backgroundiakun ei ollut) ja lopullinen sijoitus oli 41.

1. Tupez oli vastassa kohtuu shootyillä space mariineilla. Peli meni ihan hyvin mun päästessä lähitaisteluun suht aikaisessa vaiheessa. Loppu alkoi näyttää jo selvältä (siis minun sekaisessa mielessä) tässä vaiheessa, mutta silti otin turpaani. Blood Clawit olivat ilmeisesti unohtaneet pistää virran päälle power weaponeihin ja fisteihin. Kaiken lisäksi kolme yksiköistäni mokasi leadership testin taistelussa tactical mariineita vastaan ja pakenivat. Solid loss (muistaakseni)

2. Toinen peli. Vastassa dark angelit, joita pelaavalla oli ilmeisesti perustaktiikat vielä hakusessa. Massacre voitto vastustajan luovuttaessa.

3. Vastassa tyranidit. Tässä pelissä suunnitelmat jäivät tekemättä vastustajan kehuessa mun armeijan maalausta. Kaikki konversiot piti selittää ja muutenkin olin niin tohkeissani, että sunnittelu jäi kokonaan pois. Chargasin kaikella suoraan tyranidien kimppuun ja turpaanhan siinä tuli. Pelistä jäi mieli kun kesken pelin joku löysi yhden mun konvertoidun marinen lattialta kuudessa osassa. Massacre loss.

4. Vastustaja myöhässä. Massacre win.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”