Unelmiesi miniatyyripeli?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
RaivokasMagma

Re: Unelmiesi miniatyyripeli?

Viesti Kirjoittaja RaivokasMagma »

Mie haluaisin toteuttaa joskus oman visioni:

Kyberpunk henkinen erittäin taktinen deathmatch peli. Pelaajat luovat oman hahmonsa ja pistävät hahmonsa sitten radalle ampumaan toisiansa. Pelissä olisi myös lähitaistelu aseita, kuten miekkoja ja niillä voisi torjua luoteja. Pelissä voisi myös tehä sellaisia hienouksia kuten juosta seinillä. Myös voisi kasata joukkueita ja pelata vaikka lipun ryöstöä.

Aika tyhmä näin tarkemmin ajateltuna, mutta tuommonen olis kiva.
"Every modern band is just copying Judas Priest"

Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

oikeilla säännöillä, ei ollenkaan tyhmä. Toimisi vaan ehkä paremmin lautapelinä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Miekkoja... jolla voisi torjua luoteja... jooei.

Suosittelen tutustumaan Infinityyn. Cyberpunk-henkinen skirmish-peli, joka ilmeisesti on vielä hyväkin.

Ja komppaan lisäksi vielä tuota zeppeliini-ideaa!
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Silveri kirjoitti:Suosittelen tutustumaan Infinityyn. Cyberpunk-henkinen skirmish-peli, joka ilmeisesti on vielä hyväkin.
Ei siinä mitään kyberpunkkia ole, vaan tyyli on lähinnä animehtava... Mutta on se hyvä.
Silveri

Riippuu tietysti cyberpunkin määritelmästä. Kyllä Infinity mielestäni sopisi Blade Runnerin tai Gibsonin kirjojen maisemiin.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Silveri kirjoitti:DoW on ihan kauheata kieltä yrittää tulkita, Cadwallon on vielä pahempaa. Confrosta saa ajan mittaa selvän.
Juu, nämä kaikki ovat omassakin hyllyssä ja kieltämättä varsin samanlaiseen päätelmään minäkin olen tullut. Peleinä ilmeisesti ihan toimivia, mutta tosiaan sekä DoW että Cadwallon on ainakin toistaiseksi jäänyt lähinnä fluffin ja kuvituksen tutkiskeluun, motivaatiota sääntöjen tavaamiseen ei ole löytynyt. Hell Doradoa pitäisi kyllä joskus kokeilla, sen säännöistä jäi tosiaan paljon selkeämpi mielikuva ihan kertalukemisella. Ja juu, Drunejahan tosiaan kourallinen on, ovat edelleen mielestäni parhaita pahisfantasiabarbaarifiguja, mitä on vastaan tullut.
En kohdistanut edellistä kommenttia sinulle, koska oletin kaltaisesi Wanhan Parran tietävän mikä on Mordheim. Huomasin vain, että joukossa oli vastaavanlaisia toiveita esittäneitä nuorempiakin harrastajia.
Tämän arvasinkin, mutta pitihän se tosiaan mainita, ettei unelmapelin etsintää vielä tähänkään kannata lopettaa.
Mikä oikeastaan estää yhdistämästä Gorkamorkan+Digganobin ajoneuvosääntöjä Necromundaan? Örkit vain pois ja ihmisiä tilalle. Tulos lienee enemmän sinnepäin?
Eihän sitä mikään estä, Ash Wasteshan muistaakseni yritti aikanaan tehdä juuri tuota mainitsemaasi Necromundalle. Kaipaisin kumminkin "realistisempia" ajosääntöjä, lähinnä kiihtyvyys/hidastuvuus puolella, sekä hieman edemmäksi sinun vuoro - minun vuoro mekaniikasta, jotta vauhtikin tuntuisi vauhdille. Ilmasodankäynnissähän tätä onkin jo nähty, miksipä ei siis maantiesotaankin. Toinen rajoittava tekijä on, että mortikassa on mielestäni toimivammat säännöt kuin Necromundassa tai Gorkamorkassa, mikä on aina vähän kaivellut niitä pelatessa. Toisaalta, Gorkamorkan ajoneuvojen sovittaminen Legends of Old Westin sääntöjen kanssa yhteen voisi tuottaa ihan mielenkiintoisen keitoksen sekin...
RaivokasMagma

Viesti Kirjoittaja RaivokasMagma »

Silveri kirjoitti:Miekkoja... jolla voisi torjua luoteja... jooei.
Ja heti tyrmäämässä päiväunien kohedetta... Juku kiitti, onks sul varmast varaa?
"Every modern band is just copying Judas Priest"

Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Crapman

Viesti Kirjoittaja Crapman »

Omani olisi pilkesilmäkulmassa tehty räiskintä/rooli/strategia peli. Tyyli Doom ja muut badass räiskintä pelit.

Ideana on että on hirviöiden hallitsija(pahis) ja x määrä ryhmiä jotka lahtaavat niitä. Yksi pelaaja olisi juuri tuo pahis ja yksi tai useampi olisivat nuo ryhmät joiden tarkoitus on liiskata pahis tai toisensa.

Hyviksinä toimivat juuri nuo ryhmät. Ryhmät rakennetaan hamoista joille voi antaa taitoja, aseita ja kykyjä pisteiden mukaan. Piste rajat on sovittu etu käteen. Hahmojen rakentaminen mahdollistaa esim. suuren huono statsien joukon tai pienemmän super soltilaiden joukon tai jopa tosi kovan yhden miehen armeijan. Nämä siis pyrkivät hakkaamaan pahista turpaan ja voittamaan. Minkäänlaisia tausta tarinoita ei ole vaan ne voi kehittää itse tai alkaa vain tappelemaan. Ryhmiä voi olla enemmänkin ja nämä voivat tehdä yhteistyötä tai tappaa toisensa ja siinä sivussa pahiksen. Hahmot eivät kehity pelin aikana dramaattisesti, mutta pyssyt tulevat paremmiksi. Aseet voi myös luoda itse.

Pahis puolestaan on tärkein osa. Hän suunnittelee pisteillä erilaisia hirviötä ja ukkeleita joita hän viskelee "hyvisten" niskaan. Hän myös luo pääpahiksen. Pääpahis ja kätyrit voivat valita ominaisuuksia, kykyjä, taitoja ja yms. erittäin laajasti. Pahispelaaja myös voi laittaa esteitä, ansoja ja lukittuja ovia. Pääpahis on loppupomo ja pelin kovin ukko. Pahis saa pisteitä enemmän kuin ryhmät. Pahiksen kätyrit droppaavat ryhmille aseita, panoksia, lääkintä laukkuja ja etc.

Tasitelusysteemi olisi vuoro vaikutteista. Siinä toimisi myös ns. toiminta pisteet eli kuinka monta toimintoa kukin hamo tekee.

Peli olisi melkein videopeli tyylimäinen jossa saa customoida lähes loputtomiin. Sääntöjä olisi melko paljon.

Ei siitä sen enempää. Tämän idean ehkä rakennan itse paperi versiona.
Only if Bible were steampunk.
Rod

Viesti Kirjoittaja Rod »

Chaosmarine, oletko kuullut DOOM-lautapelistä? tuo sinun selitys kuulosti hiukkasen siltä. Jos et niin se on kokeilemisen arvoinen peli.
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Rod kirjoitti:Chaosmarine, oletko kuullut DOOM-lautapelistä? tuo sinun selitys kuulosti hiukkasen siltä. Jos et niin se on kokeilemisen arvoinen peli.
Itse omistan mokoman. On muuten miltei samanlainen, mutta omia skillejä ei voi kustomoida, eikä pahiksella ole mitään 'omaa' jäbää.
Ihan kelpo peli, sillä peli taipuu irtokarttaosillaan vaikka mihin.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Silveri

RaivokasMagma kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Miekkoja... jolla voisi torjua luoteja... jooei.
Ja heti tyrmäämässä päiväunien kohedetta... Juku kiitti, onks sul varmast varaa?
Tuota en sanonut figuharrastajana, vaan miekkailun harrastajana ja ohjaajana. Tietysti voisit Guy WIndsorilta -maailman ainoalta "oikealta" jedimestarilta asiasta kysyä tarkemmin. En osaa kuitenkaan hänen kommenttejaan osaa ennakoida, kun en eurooppalaista miekkailua harrasta.
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

No eipä tuo pelin kuvaus kuulostanut muutenkaan realismiin pyrkivältä, vaan enemmänkin joltain tarkoituksella yliampuvalta sarjakuva henkiseltä tms.
NuuNuuWarrior

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Joku kauhusysteemi ja zombienlahtaus ois kiva, kukaan vaan ei haluis olla zombien puolella. :D
Jipe

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Silveri kirjoitti:... Te, jotka haluaisitte alle 10 figun jengipohjaisia pelejä, joissa omaa hahmoa voisi kehittää eteenpäin jne, oletteko kokeilleet Mordheimia?
Katoin netistä mimmonen peli tuo on, ja heti nappasi! Juuri semmoinen mistä olen unelmoinut :D (no ehkei aivan). Pelistä puuttuu wilderness taistelu (?) ja PvE tyylinen osio. Muuten on mahtavan näköinen ja oloinen. Sääntökirjanhan on ladattavissa ilmaiseksi, eikö vain?
Onko siinä niin, että jokin hahmo on "sinä", ja sille voi antaa taitoja ja aseita ja varusteita yms. kivaa?
Voisikohan mortikkaa jotenkin soveltaa?

Mutta siinä on vain se ongelma, että täälläpäin on peliporukka harvassa, ja pelitilaa ei löydy mistään, ja kaveri ei innostu fantasiamätöstä, joten se on harmillista. Muuten olisi kiva laittaa kampanja pystyyn.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Jipe kirjoitti:
Silveri kirjoitti:... Te, jotka haluaisitte alle 10 figun jengipohjaisia pelejä, joissa omaa hahmoa voisi kehittää eteenpäin jne, oletteko kokeilleet Mordheimia?
Katoin netistä mimmonen peli tuo on, ja heti nappasi! Juuri semmoinen mistä olen unelmoinut :D (no ehkei aivan). Pelistä puuttuu wilderness taistelu (?) ja PvE tyylinen osio. Muuten on mahtavan näköinen ja oloinen. Sääntökirjanhan on ladattavissa ilmaiseksi, eikö vain?
Onko siinä niin, että jokin hahmo on "sinä", ja sille voi antaa taitoja ja aseita ja varusteita yms. kivaa?

Mutta siinä on vain se ongelma, että täälläpäin on peliporukka harvassa, ja pelitilaa ei löydy mistään, ja kaveri ei innostu fantasiamätöstä, joten se on harmillista. Muuten olisi kiva laittaa kampanja pystyyn.
Siis, netti on pullollaan scenarioita, jotka ovat enemmän "PvE:tä" kuin "PvP:tä". Wildreness taistelu säännöt (tai jotain sinne päin) löytyy Empire in flames kirjasta. Kaikille hahmoille saa antaa kamaa ja kaikki keräävät expaa jotta kehittyisivät. Sääntis on ilmanen, samoin kuin tuo empire in flames :)
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Jipe

Viesti Kirjoittaja Jipe »

ajappat kirjoitti:
Jipe kirjoitti:

Siis, netti on pullollaan scenarioita, jotka ovat enemmän "PvE:tä" kuin "PvP:tä". Wildreness taistelu säännöt (tai jotain sinne päin) löytyy Empire in flames kirjasta. Kaikille hahmoille saa antaa kamaa ja kaikki keräävät expaa jotta kehittyisivät. Sääntis on ilmanen, samoin kuin tuo empire in flames :)

Jees, ei muutakuin porukkaa keräämään ja Welffi warbandiä suunnitteleen. Ja maastoo tietenki pitää nysvätä.
Crapman

Rod kirjoitti:Chaosmarine, oletko kuullut DOOM-lautapelistä? tuo sinun selitys kuulosti hiukkasen siltä. Jos et niin se on kokeilemisen arvoinen peli.
Kyllä tiedän ja on ollut hankinta listalla jo jonkin aikaa. Kyllä siinä otetaan hieman vaikutteita siitä, mutta omassa enemmän voisi kuvitella Duke Nukem tyyppisiä sällejä räiskimässä silmittömästi. (olen pelaillut Doomia lähi aikoina. ihana peli <3)
DakkaDakka kirjoitti:
Itse omistan mokoman. On muuten miltei samanlainen, mutta omia skillejä ei voi kustomoida, eikä pahiksella ole mitään 'omaa' jäbää.
Ihan kelpo peli, sillä peli taipuu irtokarttaosillaan vaikka mihin.
Juuri tällä aikoisin tehdä siitä oma peräisen. Peli olisi tosi paljon ropemainen. Ja toi pääpahis on niin superclisé että se on pakko olla "I'm the mastermind of all evilness of doomness hellfire!" *evil laughter*.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Eli Chaosmarinen peli olisi perjaatteessa Doom lautapeli mutta 100 kertaa parempana...
Minua rupesi todella iskemään tuo idea :D.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Crapman

aatami kirjoitti:Eli Chaosmarinen peli olisi perjaatteessa Doom lautapeli mutta 100 kertaa parempana...
Se on minun ideani! :D Jahka saan jotain paperille tehtyä voisin postaa sen tänne. Pitäisi ensin tutkia tuota Doom lautapeliä lähemmin.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Chaosmarine kirjoitti:
aatami kirjoitti:Eli Chaosmarinen peli olisi perjaatteessa Doom lautapeli mutta 100 kertaa parempana...
Se on minun ideani! :D Jahka saan jotain paperille tehtyä voisin postaa sen tänne. Pitäisi ensin tutkia tuota Doom lautapeliä lähemmin.
Noh, nyt sinulla on yksi tyyppi enemmän odottamassa mahtavaa peliäsi.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”