Ensimmäinen tekemäni blogi! Väsään paraikaa kaaosarmeijaa, ja miksei laittaisi tänne pari kuvaa samalla kun asia edistyy. Väreissä ovat jo hero, warrut, marauder hevosmiehet ja sorkki. Seuraavaksi hellcannon (hellcannonit tykkäävät syödä thaneja, kokemusta on), mutta se saattaa joutua odottamaan hiihtolomaan asti.
Teemaksi aluksi piti tulla Tzeentchin vaalean-harmaa-sininen (kuten WARissa ;) ) mutta päädyinkin kupariin, joka sopii kaaokselle kuin lumipallo otsaan. Tzeentchin värejä voi vielä nähdä, mms. sorkin ihossa ja heron mutaatiokädessä. Kaaoslogosta tuli punainen joka mielestäni luo hyvän kontrastin kupariin. Turkiksesta tuli graveyard earthin värinen.
Kuvien paikka!
Chaos Lord on daemonic steed. Ensimmäinen kaaosfiguni, joten se saattaa näyttää vähän alkeelliselta. Silloin oli vielä väriteema kehitteillään. Tähän käytin reippaasti eniten aikaa.
Edestä:

Takaa:

Warriors of chaos. Kaaosarmeija ei ole kaaosarmeija ilman näitä muskelimiehiä. Parasta infantryä pelissä, joten oli aivan pakko ostaa laatikko. Myöhemmin ostin kolmen warrun pakkauksen täyttämään viimeisen rivin. Blokin sai mainiosti kahdessa päivässä valmiiksi, kiitos suurimman osan figusta peittävälle panssarille. Unit champion on pari kertaa vetänyt tasaväkistä duelia Bretonnian heron kanssa.
Blokki edestä:

Pari warrua edestä:

Takaa:

Marauder horsemen. Mainio yksikkö häröilemään ja menemään flänkkiin tai takaapäin. Ajattelin taktikoida näillä jonkin verran peleissä, mutta 90% kaikissa peleissä ei nämä ole muuta tehneet kun kuolleet ja juosseet karkuun (mutta sehän on fast cavalryn tarkoitus). Saapahan toisen coren pois 65 pisteellä.
Jännässä sivumuodostelmassa:

Flailerin pää lähikuvassa (wanha):

Chaos sorcerer. Tämän maalasi päivässä. Taisi tulla vähän huonot kuvat. Kitee sauruksia shadowin lentotaialla ja tuo tuhoa herra Infernal Gatewaylla.
Edestä:

Takaa:

Chaos knights, chaos's finest. Jotenkin olen aina saanut tapatettua nämä, tai sitten muuten vaan failannut kovaa. Taisin sutaista liian nopeasti panssarin kulumajäljet.
Jännässä muodostelmassa:

Blokkina:

Hellcannon. Olin rakastunut tähän vehkeeseen alusta asti, se oli nopea maalata ja siitä tuli näyttäväkin. Peleissä tehnyt aina paljon enemmän meleessä kun ampumalla. Eturenkaat puuttuivat, joten projekti myöhästyi pari viikkoa. Lopulta sain GW:ltä uudet.
Edestä:

Takaa:

Crom the Conqueror. Hyvä lisäys armeijaan jota tulee johtamaan itse Archaon, niin kaunis figukin vielä. Halusin, että näyttäisi että hän on osa armeijaa, mutta silti säilytin GW:n tyyliä jossain kohtaa. Käytän häntä Wulfrikin, exa-heron tai lordin säännöillä.
Edestä:

Takaa:

Kilpi lähikuvassa:

Siinä kaikki vähäksi aikaa. Seuraavaksi kenties Archaon tai ryhmä Choseneja. Toivottavasti pidätte, ja jos tulee jotain mieleen niin saa kysyä.
Päiv. 20.5
Ostin viikko ja puoli sitten Archaonin ja sain sen nyt valmiiksi. Ihan hieno nappi tuli vaikka itse sanonkin.
Peruskuva:

Takaa. Viitta ei oikeasti kiillä noin, washien, auringonvalon ja käsirasvan syytä!

The Slayer of Kings ylhäältä:

Kaaoslogo hevosen pakarassa, ainakin osittain lähikuvassa:

Etuviistosta (hevonenkaan ei oikeasti hohda noin):

Alusta:

Päiv. 7.2 2010
Pitkästä aikaa päivitys! Chosenit ovat saapuneet maalauslinjalta, siitä onkin aikaa kun maalaamisen aloitin. Lomalla tuli huono omatunto niin oli pakko maalata loppuun. Kuvia en saanut kun vasta tänään, kun kamera oli serkulta lainassa. Olen jo pari kertaa näitä peluuttanut ja kerta toisensa jälkeen ne ovat osoittautuneet teräsmiehiksi.
Pahoittelen liiallista kontrastia joissakin kuvissa, talvisaikaan luonnonvalo on hieman kirkasta ja eikä sinne kesäänkään jaksanut oottaa. Toivottavasti niistä näkee jotain :)
Dynaaminen ja jännä kuva:

Rykmentti edestä:

Kulmakuva:

Takarivin porukkaa:

Muusikko:

Lipunkantaja:

Ryhmänjohtaja, joka astelee pian grillin päältä alas:

Päiv. 10.2
Ja uutta figua pukkaa. Tällä kertaa luvassa on kaaoksen kaunispoika Sigvald. Hänelle löytyy käyttöä kunhan nyt ensin saisin kolmannen coren ostettua. Seuraavaksi luvassa BSB ja sen jälkeen toinen satsi nihtehjä. BSB voi valmistua hiihtolomalla tässä parin viikon kuluttua. Pitäkää blogia silmällä :) Mutta nyt kuvia:
Edestä (uusi: zoomattu itse figuun):

Takaa:

Pakollinen (mutta hillitty) bebakuva:

UUSI: kilpi lähikuvassa:

Päiv. 11.3
Spawnit, kaikkien rakastamat kaaosveitikaiset. Toisen spawnin vartalo oli niin yököttävä että en saanut millään hienoa comboa tehtyä. Vaihdoin sen kaverin kanssa black orcin ruumiiseen, ja ei kun siitä konffaamaan (ruumiista myöhemmin tuli trolli, on se ihmeellistä kuinka hyvin sille sopi black orcin pää :D).
Kuten mainitsin, toinen spawni on tehty black orcin ruumiista ja jäljelle jääneistä lonkeroista. Ja stuffista. Lopputulokseen olen ihan tyytyväinen, stuffaukset eivät näy ollenkaan maalipeitteen alta (siis muodossa; jossain kohtiin jäi röpelöistä). Mutta, kuvia:
Örkkispawni edestä:

Takaa:

Sivulta:

Lähempää:

W.I.P-vaiheessa (vanha):

Toinen spawni edestä:

Takaa:

Sivulta (kynsipuoli):

Silmä:

Ja vielä ryhmäkuva: