Ilkeapikkuperkele kirjoitti:Kohta tulee 6 vuotta liittymisestä foorumille ja silti post countini on alle 600. Nooh tämä johtunee siitä, että välissä oli taukoa ja välillä luin vain.
Tuohon kommenttina on pakko todeta, ettei se Post countti tee mitenkään auvoiseksi tai kerro keskustelijan tasosta/laadusta suoranaisesti. Toki poikkeukset ovat sääntö ja nämä 2k+ postanneet ovat oma lukunsa, mutta monesti sitä huomaa jo muutamasta kymmenestä viestistä minkätasoinen keskustelija on kyseessä.
Omasta mielestäni post countin voisi kokonaan poistaa. Jossain välissähän näin olikin (miksi muuten tuli takaisin) ja jos se jotain kiinnosti, niin profiilista sen sai tarkastettua. Monella tuntuu olevan tärkeimpänä tekijänä tuo postimäärä. Noihin avatareihin, signatureihin yms en ota kantaa kun niihin on jo saatu Niemelän kanta. Mutta linja yksinkertainen on kaunista on mielestäni silti paras.
Moderaatiotaso on ollut kiitettävää, mielestäni yksi parhaimmista niistä foorumeista joita itse selaan. Vanhojen topiccien nosto on tietenkin ainainen ongelma, mutta tuo "ilmoita ylläpidolle" nappi helpottaa varmaankin hommia paljonkin siellä konehuoneen puolella. Minua vaan ihmetyttää nämä uudet kirjoittelijat jotka mainostaa mangaa/wowia/ties mitä... Miten nuo ko käyttäjät on saaneet perustettua tunnuksensa, vai onko niin ettei uutta käyttäjää hyväksytä millään tavalla moderaation toimesta vaan se on sähköpostiviestikuittaus ja se on siinä.
Käyttäjämoderointiin minulla on vain yksi ohje - joka olisi ennemminkin suunnattu meille normaaleille pulliaisille: Jos kirjoitus on provo/trolli/tyylitön/asiaton/virheellinen etc jotain vastaavaa - miksi normaalisti jokainen vastaava aihe kerää aina 2-6 (empiirinen tilasto) kommenttia, jotka ovat kaikki enemmän tai vähemmän käyttäjämoderointia? Meillä on tuo panic button joten käytetään sitä.
Galleria osasto on sitten yksi joka ainakin itseäni häiritsee. En tarkoita tällä sitä, että osoissa ei ole mitään vikaa, mutta eikö meillä ole tuo "joku galleria" jonne voi jokainen saada oman figunsa kommentoitavaksi. Itsestäni on mukava seurata maalausblogeja ja katsella hyvin maalattuja figuja, mutta valitettavasti joskus näkee blogeja joissa ei ole ensimmäistäkään figua niin herää kysymys miksi moinen blogi on edes perustettu. Lisäksi kuten joskus aikaisemmin joku mainitsi:"kiva" ja "magee nappi" tasoisia postauksia voisi poistaa suoralla kädellä. Voisiko post countin poisto auttaa tosiaan osaan turhista viesteistä? Uusilla käyttäjillä on varmaankin paine saada äkkiä post counttia kasvatettua kolminumeroisiin lukemiin, että "newbie" status saataisiin hälvenemään. Toisaalta ainakin omalta osaltani olen oppinut tunnistamaan ihmiset (ja samalla mielipiteiden painon) ennemminkin nickin perusteella kuin post counttia tuijottamalla...
Täältä on tosin helppo kommentoida miten hommat pitää hoitaa...Mutta kiitos ylläpidolle hyvästä figufoorumista ja jatkakaa samalla mallilla!