Warmachine / Hordes , kiinnostusta?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Warmachine / Hordes , kiinnostusta?
Elikkäs onkos kellään kiinnostusta kyseiseen peliin? Itsellä on nyt warpackillinen noita ja mini sääntis jota olen vähän lukenut. Kiinnostusta?
Re: Warmachine / Hordes , kiinnostusta?
Itselle on heräillyt pientä kutinaa kyseiseen peliin. Onko Porissa tietoa keistäkään harrastajista?
Alkuun olisi mukava koittaa proksyttaa ja todeta, että peli potkii anuksia ennen kun hommaa figuja. Saako jamppojen tietoja/löytyykö niitä joltain suoraa? Käsittääkseni peli on erittäin hyvin toimiva ja viihdyttävä, joten peliä voisi erittäin mielellään alkaa harrastamaan.
Alkuun olisi mukava koittaa proksyttaa ja todeta, että peli potkii anuksia ennen kun hommaa figuja. Saako jamppojen tietoja/löytyykö niitä joltain suoraa? Käsittääkseni peli on erittäin hyvin toimiva ja viihdyttävä, joten peliä voisi erittäin mielellään alkaa harrastamaan.
Kuten Geratsulle tuli YV:llä mainittua olen tulossa mahdollisesti poriin piakkoin. Maanantaina näillä näkymin tiedän tarkemmin. Jos olen tulossa niin oli tarkoitus Geratsun kanssa pelata peli. Kaippa sinullekkin voisi demottaa tai mahdollisesti(jos Geratsulle sopii) tulla katsomaan peliä?gobliini kirjoitti:Itselle on heräillyt pientä kutinaa kyseiseen peliin. Onko Porissa tietoa keistäkään harrastajista?
Demotusta varten minulla kyllä figuja riittää tosin vain yhdeltä joukkueelta(Khador) eli olisi Khador sisällissota kyseessä sitten mutta jos se ei haittaa niin mikäpä siinä. Proxytys ei ainakaan minua myöskään haittaa jos pystyt jostain yksikköjesi statit selvittämään.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
En ole maisemissa tämän vuoden puolella. Pitää katsoa tuota ensivuoden alussa miten onnistuu. Statteja ei ainakaan viellä hallussa ole, mutta pitääpä koittaa jostakin kaapata.
Proxyttäminen on sinänsä aika vaikeaa kun tarvitset statsikortit.. Kyllä minulle sopii tulla katsomaan.
Totta. Toisaalta jos pieni investoiminen ei haittaa voi ostaa korttipakan jossa saa kaikki kortit. Tuo auttaa myös jatkosuunnitelmaa kun voi pähkäillä hankintoja stattien perusteella eikä vain ulkonäön/fiiliksen mukaan(kuten olen itse paljolti tehnyt).Geratsu kirjoitti:Proxyttäminen on sinänsä aika vaikeaa kun tarvitset statsikortit.. Kyllä minulle sopii tulla katsomaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Master Arturion
Mikä peli tää edes on? kortti peli, figupeli, noppapeli tai konffi tyyppinen peli?
Kiinnostais tulla katsoo^^
We march the grim march, with a grin...why? Because we have dark sense of humor....
Valitettavasti en päässy työhaastattelussa jatkohaastatteluun joten en ole tulossa poriin ainakaan näillä näkymin.Land Raider kirjoitti:Mikä peli tää edes on? kortti peli, figupeli, noppapeli tai konffi tyyppinen peli?
Mutta siis figupeli se on. Peli on warhammereita enemmän skirmish kokoa(tuossa esmes on 831 pisteen edestä Khadoreita 17:lla figulla ja normaalit pelikoot tuppaavat olemaan 500 ja 750(tai aloittaessa 350). Joskin kyllä sitä enemmänkin figuja saa kentälle jos ottaa jalkaväkeä enemmän. Minä vain rakastan raskaita jaakkoja. Niissä on asennetta mutta syövät myös 110-120 pojoa suurinpiirtein kipale...). Pelissä siis warcastereiden(tai warlockien sisaspelissä hordes. Näitä pelejä voi pelata vaikka keskenään jos haluaa) johtamat osastot taistelevat keskenään. Niiden komennossa on joko warjackkeja(joita siis jaakoiksi suomessa kutsutaan) ja jalkaväkeä(yksikköjä tai soloja jotka on vähän kuin faban sankareita joskin ei välttämättä niin kovia). Jaakot siis höyryn ja taikuuden voimalla toimivia sotakoneita(hence pelin nimi warmachine).
Säännöt suosivat aggressiivista otetta peliin(ei mitään muurin takana piileskelyä tässä pelissä!). Huomattavaa on myös että kaikki yksiköt myös _satuttavat_ vihollisia. Ei mitään "ammunpa 30 jousta sinun goblineja vastaan. Ai kappas 2 kuoli." ilmiötä. Jos vain käyttää yksikköjä oikeisiin kohteisiin tulee damagea ja paljon. Jälleen. Aggressiivisuus kunniaan).
Korteista oli puhe sentakia että yksiköiden statit on korteissa joten armeijakirjan selailun sijasta(kyllä ne statit kirjoissakin kyl löytyy) katsotaan kortista. Korteissa myös vahingon kirjaamiseen laatikot(ideana laittaa korttisuojien alle ja pyyhkittävää tussia käyttäen poistaa pelin jälkeen merkit).
Mainio peli. Jos kiinnostaa kokeilla niin PP:n kotisivuilla on pikaohjeet ja esimerkki yksikköjen statit joilla voit proxyttaa vaikka peliä. http://www.privateerpress.com/
Jos meinaat aloittaa pelin niin jonkun osaston battle box on erinomainen lähtökohta antaen warcasterin ja 2-3 jaakkoa keskimäärin. Hyvin usein jo melkein 350 pistettä yksinään. Plus nuo pikasäännöt(joilla pärjää mukavan pitkälle alkuun). Itseasiassa sääntökirjan suhteen ei tarvitse pitää kiirettä sillä nuo säännöt riittää pitkänaikaa ja kun jokaisen yksikön mukana tulee niiden statit niin et tarvitse niidenkään takia sääntökirjoja(hyvä sinänsä sillä yksiköiden statit on levällään useammassa sääntökirjassa).
Oon tätä itse jonkun verran fiilistellyt kanssa. Voisin ehkä jossain vaiheessa ollakkin kiinnostunut osallistumaan. Oon ymmärtänyt että peli ei tule tolkuttoman kalliiksikaan. Mites onko jotain joukkoja/osastoja jollekkin varattuna. Ettei tulis tylsää samoilla ukoilla pelailua. Jos jotain testipeliä järkkäätte niin tuun mielelläni tsiikaileen. Ropeconissa näitä pelejä jonkun verran kyttäilin. Tosin enemmän tuli kiinnitettyä huomiota pirun siistiin ja massiiviseen flames of war peliin. Mutta siistiltä vaikutti nämäkin.
Kalat meni kotio...
Hinta määräytyy seuraavasti: Mitä enemmän jaakkoja armeijassa sen halvempi. Mitä enemmän jalkaväkeä sen kalliimpi. Ja tietty mitä enemmän haluaa valinnanvaraa sen kalliimmaksi käy ;-)harkkari kirjoitti:Oon ymmärtänyt että peli ei tule tolkuttoman kalliiksikaan.
Mutta siis 100e antaa sulle 500 pojon listan(suhtkot yleinen turnauskoko) ainakin maelstromista. Pientä virittelynvaraa jopa(tosin hyvin vähän).
Aloitusboksi antaa yleisesti ottaen melkein 350 pojon armeijan yksinään.
Jaakoilla saa aika vimmatun ison armeijan halvalla mutta se on tietty jaakkopohjainen. Jotkut haluaa jalkaväkeä ja koko-jaakko armeija missaa kaikenlaista kivaa mihin jalkaväki kykenee.
Eipä täälläpäin kellään muulla kuin minulla ole näitä. Legion Of Everblight. Hordesia ja masiinaa voi pelata samoilla säännöillä joten on 8 vai 9 mistä valita.
8/9/10 voisi sanoa. 8 factionia+mercenaryt+minion(joka näyttää olevan hordesin vastike mercenarylle tosin suppeampi sellainen). Palkkasotureistakin voi tehdä itsenäisen armeijansa tai sitten peluuttaa muiden armeijoiden tukena. Jos minionilla toimii sama juttu niin sitten voisi sanoa että 10.Geratsu kirjoitti:Eipä täälläpäin kellään muulla kuin minulla ole näitä. Legion Of Everblight. Hordesia ja masiinaa voi pelata samoilla säännöillä joten on 8 vai 9 mistä valita.
Tietty lisävaihtelua antaa eri warcasterit jotka muuttavat joskus jopa rajusti miten joukkue toimii. Vladin johtama Khador jengi pelaa eritavalla kuin Sorchan johtama. Eri yksiköt ovat toimivia etc.
Noniin nyt orborosin kiekuran boksi ja pari lisäjamppaa on tuloillaan. Saatte kokenemmat ottaa mua vastaan matsin joskinvälissä niin voidaan katsoa miten systeemi toimii.
Onko Hordesin systeemi (eli lähinnä tuo fury) jo tuttua hommaa, vai selvitänkö sen itselleni paremmin nettisäännöillä?
Onko Hordesin systeemi (eli lähinnä tuo fury) jo tuttua hommaa, vai selvitänkö sen itselleni paremmin nettisäännöillä?
Minä en ole jaksanut oikein kunnolla selvittää sitä.. Figut tosin on jo vain peliä oottamassa.
Huutelin tuossa huuto.netissä tuommoista Trollblood impaleria. Jos saan tuolla kymmenellä eurolla postikuluineen niin hienoa, enempää en viitsi maksella. Lähinnä nyt näkemisen vuoksi tuota huutelin. Trollbloodsit kiinnostaa armeijana ja näkee millasta olis maalailla sellasta.
Kalat meni kotio...
Ketään kiinnostas harkka matsi. Itse kun tekisi mieli päästä jo testailemaan.
Kannattaa muuten katsoa: http://www.youtube.com/watch?v=EVPiLrkK5-g ja sen muut osat. Sekä se Bluetable Painting Hordes: Demo.
Moi
Itseä rupesi kanssa kiinnostamaan tämä "laumailu" joten pistin sääntiksen ja Legioonan warpackin tilaukseen. Joten jahka saapuvat ja saan figut kasaan ja säännöt tankattua voisi joku harjoitusmatsi olla jees.
Itseä rupesi kanssa kiinnostamaan tämä "laumailu" joten pistin sääntiksen ja Legioonan warpackin tilaukseen. Joten jahka saapuvat ja saan figut kasaan ja säännöt tankattua voisi joku harjoitusmatsi olla jees.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Tämähän peli alkaa saada tuulta purjeisiinsa.
Kumpi muuten voitti eilen sen harkkamatsin?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Aki.El Capitan kirjoitti:Tämähän peli alkaa saada tuulta purjeisiinsa.
Tervetuloa Everblightin joukkoon.Leppari kirjoitti:Moi
(Älkää välittäkö siitä masiinalistasta jonka olen tehnyt.)