Uusi Imperial guard codex
Re: Uusi Imperial guard codex
Jaahas. Vielä kun osoitat missä annoin ymmärtää asian noin, niin kruunaan sinut internettien kuninkaaksi.
Sanoin vain, että minulle henkilökohtaisesti(tm) valtava metallikolossi ei vastaa 5+ panssaria, varskin kun Sister Repentiat saa 4+ teräsbikineistään ja upseerit fantsummasta breast platesta saman verran. Tämä oli ihan makuasia. En minä sorsisi ketään, jos noita käyttäisi ogryneinä, mutta en juuri omaan Kaartiini niitä laittaisi, koska siinä on selvä teema ja haluan kaiken sopivan yhteen.
Ja "bikinibeibit" ovat omassa pelissään biomechejä, ja meinasin käyttää niitä eräänlaisina servitoreina. Admechin riveistä löytyy vaikka minkälaista hullua viritystä aina sammiossa kasvatetuista klooniogryneistä tehdyistä praetorian servitoreista erilaisiin salamurhausbotteihin, joilta löytyy vaikka mitä skillssiä (esim. Crossfiressa esitellään psycheristä tehty salamurhadrone ja iso metalli kolossi henkivartijaservitori joka antoi Sistereillekin turpaan). Kyllä jos kloonilihaisen kropan tunkee täyteen bionicseja erinäisillä ominaisuuksilla, voidaan päästä ogryaanisiin mittoihin ihan helposti. Krooteillakin on S4 ja ne on aika hinteliä. Niiden lihakset ovat vain hyvin kehittyneitä ja toimivat eri tavalla kuin ihmisten. Vastaavasti perusörkillä on hauista enemmän kuin pienessä kylässä, ja silti ne on vain S3. Olisikohan todiste, että vegepurilaisessa sitä lihaa nyt vain on vähemmän.
Sanoin vain, että minulle henkilökohtaisesti(tm) valtava metallikolossi ei vastaa 5+ panssaria, varskin kun Sister Repentiat saa 4+ teräsbikineistään ja upseerit fantsummasta breast platesta saman verran. Tämä oli ihan makuasia. En minä sorsisi ketään, jos noita käyttäisi ogryneinä, mutta en juuri omaan Kaartiini niitä laittaisi, koska siinä on selvä teema ja haluan kaiken sopivan yhteen.
Ja "bikinibeibit" ovat omassa pelissään biomechejä, ja meinasin käyttää niitä eräänlaisina servitoreina. Admechin riveistä löytyy vaikka minkälaista hullua viritystä aina sammiossa kasvatetuista klooniogryneistä tehdyistä praetorian servitoreista erilaisiin salamurhausbotteihin, joilta löytyy vaikka mitä skillssiä (esim. Crossfiressa esitellään psycheristä tehty salamurhadrone ja iso metalli kolossi henkivartijaservitori joka antoi Sistereillekin turpaan). Kyllä jos kloonilihaisen kropan tunkee täyteen bionicseja erinäisillä ominaisuuksilla, voidaan päästä ogryaanisiin mittoihin ihan helposti. Krooteillakin on S4 ja ne on aika hinteliä. Niiden lihakset ovat vain hyvin kehittyneitä ja toimivat eri tavalla kuin ihmisten. Vastaavasti perusörkillä on hauista enemmän kuin pienessä kylässä, ja silti ne on vain S3. Olisikohan todiste, että vegepurilaisessa sitä lihaa nyt vain on vähemmän.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
No jos nyt vähän luet mitä olet kirjoittanut:MrBigMr kirjoitti:Jaahas. Vielä kun osoitat missä annoin ymmärtää asian noin, niin kruunaan sinut internettien kuninkaaksi.
Eli siis selität käsittääkseni ihan tosissasi että nuo mimmit on hyvä ogryneitäMrBigMr kirjoitti:Täytyy sanoa, että ogrynien sääntöjen uppausta olen odottanut. Nyt voin itsekin niitä hankkia. GW:n figut kyllä meinasin sivuuttaa, ja pistää pöydän koreaksi näillä:
http://kulturkommissariatet.se/catalog/images/34305.gif
Saan varmaan parin GW-ogrynin hinnalla itselleni täyden tusinan noita, ja tarvitsevat vain 40mm alustat (tulevat 30mm alustoilla). Juuri oikea määrä bionicseja ja cyberiä istuakseen meikäläisen armeijaan. Kyllä tulevaisuudessa saa olla muutakin kuin ensimmäistä maailmansotaa ja keskiaikaa.
Huomaa sanamuodossasi mutta, eli olet harkinnut asiaa, MUTTA tulit siihen tulokseen että eivät olleet tarpeeksi hyviä tms.MrBigMr kirjoitti:Itsekin olen tuollaisia panssaripukua tuumaillun, mutta...
Joten voimme ihan ilman mitään ihmeellisempää koulutusta todeta, että viestiesi sisällöt toteavat, että mimmit bikineissä ja cooleilla aurinkolaseilla ovat parempia ogryn figujen korvaajia.
Jos nyt haluat sitten välltämättä vongata vastaan, ja sanoa, että panssarin paksuuden analysointi ei itseasiassa olekkaan negatiivisessa mielessä, niin haluan vain ihmetellä, että miten sulla riittää mielikuvitus kuvitella vähäpukeiset naiset ogrynien statseilla, mutta ei noita könttejä. Tiedätpä vielä varsin hyvin että voin hyvinkin selittää itsekkin niiden statsit alkuperän miljoonalla tavalla (40k:n puitteissa), ja voin vaikka sanoa, että oikeasti tuo panssari on pahvilla päällystettyä alumiinifoliota, jonka funktio on pidellä liika haitallinen säteily näiden herkkien yksilöiden iholta pois. Voimat tulevat hävyttömyyksistä, joita radical inquisitor on kaiverrellut näiden henkilöiden rintaan.
M.O.T.
Lahti pilaa tunnelman.
Pelottavaa, Immeli tietää paremmin MrBigin ajatukset kuin MrBig itse!
Noi on törkeen hienoja noi gruntit, varsinkin jos tekis jotain stormtrooper painotteista armeijaa. Olin ihan unohtanu että IG sai ne uudet ogrynit eikä enää tarvitse pelailla niillä codexista löytyvillä epäonnistumisilla. No, itelläni on jo paketti faba-ogreja sekä GS:ää ja paljon ylimääräisiä osia...
Noi on törkeen hienoja noi gruntit, varsinkin jos tekis jotain stormtrooper painotteista armeijaa. Olin ihan unohtanu että IG sai ne uudet ogrynit eikä enää tarvitse pelailla niillä codexista löytyvillä epäonnistumisilla. No, itelläni on jo paketti faba-ogreja sekä GS:ää ja paljon ylimääräisiä osia...
- Agamemnon2
Olisi ollut kiva jos tosta previkasta saisi jotain selvää. Tuskin se GW:n pankkia olisi rikkonut. Ratlingit kuulemma pelittää yhä ihan jees, tippuvat 10 pisteeseen per lärvi mutta menettävät sen Go-to-Ground moraalisääntönsä. Eli isot ryhmät ja raskas coveri on pop.
Ogryynejä tulee käytettyä jatkossakin, olenhan sentään "se ogrynmies", ja aina välillä noilta voi jotain odottaakin. Esim. suippokorvain Avatarin ne normaalituurilla hakkaavat grillibriketeiksi.
Ogryynejä tulee käytettyä jatkossakin, olenhan sentään "se ogrynmies", ja aina välillä noilta voi jotain odottaakin. Esim. suippokorvain Avatarin ne normaalituurilla hakkaavat grillibriketeiksi.
Jos vielä alleviivat sen kohdan, jossa minä sanon niiden olevan uskottavampia ogryneitä, kuin isojen panssaripukujen. Minulle vain ihan henkilökohtaisella tasolla tuollainen battlesuit ei vastaa 5+ panssaria, ja siksi en sellaista omaan armeijaani ottaisi. Jos olisivat edes 4+ panssarin saaneet, niin sitten. Vähän sama kuin se, etten meinaa käyttää työn alla olevia jeeppejäni sentineleinä (vaikka näinkin on tehty), vaan vaikka centaureina. Minusta se jalkaväen tahtiin liikkuva, lähitaisteleva jeeppi ei ole yhtä hyvä vaihtoehto, kuin varsinainen ajoneuvo. Ihan maku kysymys. Eikö ihminen saa olla tyytyväinen omaan armeijaansa ja tehdä siitä ihan sellaista, millaisen haluaa? Minä olen eläissänyt nähnyt vaikka millaista viritystä, jotka välillä ihan hirvittää tai ovat olleet übermakeita, mutta en minä silti ole niitä sorsinut tai alkanut heti kopsaamaan omiin armeijoihini.Immeli kirjoitti:No jos nyt vähän luet mitä olet kirjoittanut:MrBigMr kirjoitti:Jaahas. Vielä kun osoitat missä annoin ymmärtää asian noin, niin kruunaan sinut internettien kuninkaaksi.Eli siis selität käsittääkseni ihan tosissasi että nuo mimmit on hyvä ogryneitäMrBigMr kirjoitti:Täytyy sanoa, että ogrynien sääntöjen uppausta olen odottanut. Nyt voin itsekin niitä hankkia. GW:n figut kyllä meinasin sivuuttaa, ja pistää pöydän koreaksi näillä:
http://kulturkommissariatet.se/catalog/images/34305.gif
Saan varmaan parin GW-ogrynin hinnalla itselleni täyden tusinan noita, ja tarvitsevat vain 40mm alustat (tulevat 30mm alustoilla). Juuri oikea määrä bionicseja ja cyberiä istuakseen meikäläisen armeijaan. Kyllä tulevaisuudessa saa olla muutakin kuin ensimmäistä maailmansotaa ja keskiaikaa.
Helvetti, mistä sinä tiedät jos vaikka maalaisin niille spandeksit päälle? Kyllä Callidus Assasinkin juoksee aika tiukoissa vetimissä, puhumattakaan Dark Eldareiden Kruellagh The Vilesta, joka pelkällä värin vaihdolla saa itselleen aika erilaisen lookin.
Tämä on kuule ihan maku asia, ei mitään muuta. Jos pystyt esittämään kohdan, jossa olen nauranut noille panssaripuvuille ja sanonut niiden olevan noita biomechejä huonompia vaihtoehtoja universaalilla tasolla, voitat. Mutta epäilen vahvasti että pystyt, sillä en ole sitä edes ajatellut. Ihan yhtä hyvin kuin joku vei selittää miksi paksu panssaripuku päästää bolterin lävitseen, minä voin puolustaa omaa kantaani vertaamalla noita vaikka Assasin Operativien S4 T4:n ja Marineiden T6 Special Characteriin, jotka ovat kaikki ihmisiä, vain vähän upgreidattuja ihmisiä. Kumpikaan argimentti ei ole väärässä. Jos voit todistaa, että olen väittänyt tätä vastaan, ja tuominnut panssaripukujen käyttämisen huonompana vaihtoehtona biomecheille, saat perkele piparin.
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
MrBigMr kirjoitti: Jos vielä alleviivat sen kohdan, jossa minä sanon niiden olevan uskottavampia ogryneitä, kuin isojen panssaripukujen.
MrBigMr kirjoitti:Itsekin olen tuollaisia panssaripukua tuumaillun, mutta...
ja alleviivattuina olkaa hyvä.MrBigMr kirjoitti:GW:n figut kyllä meinasin sivuuttaa, ja pistää pöydän koreaksi näillä
tästä nyt on tulkittavissa, että pidät pinkkibikinihinkkichicsejä uskottavampana vaihoehtona kuin peltipurkkeja.
Pitää tietysti ottaa huomioon myös se, että pidät niitä epäuskottavampana vaihtoehtona, mutta syystä tai toisesta pidät niitä parempina ja meinasit niillä koristella pöytäsi uskottavamman vaihtoehdon sijaan. tiedä häntä.
Jos taustalla ei ole taloudellista syytä tai esipuberteetillista halua fiilistellä tissejä, niin vaihtoehdoksi jää, että ihan oikeasti (gasp) pidät niitä uskottavampina.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Eli jos minä valitsen White Scarit yli Ultramarineiden, se tarkoittaa että pidän Ultramarineita täysin paskoina ja kaikki jotka käyttää Ultramarineita on mun mielestä ihan paskoja? Sitäkö tässä nyt ajetaan takaa? Jos minä päätän tehdä IG armeijan vaikka Napoleonin aikaisista figuista, tarkoittaako se, että minusta musketit ja kirkasväriset univormun ovat uskottavampia IG:lle kuin lasgunit ja maastoasut ja tankit?
Kyllä, ogrynit ovat hyviä figuja, mutta minä en niistä nyt anteeksi vain pidä teemallisesti tai esteettisesti topivina omaan Kaartiini. Toivottavasti ei keneltäkään mennyt nyt yöunet. Ihan samalla tavalla, kuin kaikilla mun Kaaossotureilla on lojalistien selkäreput, koskan pidän niistä enemmän kuin Kaaoksen piikikkäistä hirvityksistä.
Kyllä mä olen kaivellut tuota nettiä ihan riittämiin löytääkseni jotain Kaartin teemaan sopivaa ogrynin korviketta, jonka kanssa voin olla mieli rauhassa. Kyllä on monenmoista panssaripukua tullut vastaan ja on vaikka mitä tehnyt mieli käyttää, mutta minulle nyt vain on väliä sillä, mitenkä se juttu istuu mut päässä ja silmissä muuhun kamaan. Henkilökohtaisesti vain en halunnut ottaa panssaripetoa 5+ Sv. mörölle. Anteeksi, mutta se on minun armeijaani koskeva mielipide. En minä uskosi violetin tukankaan istuvan päähäni kovin hyvin, mutta ei se tarkoita että sorsisin sitä. Sitä kutsutaan henkilökohtaiseksi mielipiteeksi ja mieltymykseks, tiedättekös.
Mikä perkeleen fiksaatio ihmisillä on nyt minun figuvalintoihin? Olenko minä nyt jossain vaiheessa loukannut jotakuta sanomalla että "normiogrynit on ihan paskoi ja kaikki jotka käyttää niitä on homoja" tai "tollanen panssaripuku on ihan naurettava vaihtoehto, haistakaa paska kaikki jotka edes harkitsee niiden käyttöä"? Tietääkseni en. Esitin vain suunnitelmani, josta sitten joku yksinäinen ihminen veti johtopäätöksen, että "bikinibeibi" on jotenkin uskottavampi vaihtoehto kuin normiogryni. Ei perkele ole, mutta se biomekaaninen tappajaservitori istuu mun armeijan teemaan 100 kertaa paremmin kuin ruma mörkö.
Ja jos te että osaa nähdä naista muuna kuin seksuaalisena objektina, niin se ei taaskaan ole minun vikani. Minua huolettaa enemmän ihmiset, jotka glorifioi heidän isoista lihaksikkaista miehistä koostuvaa armeijaansa, jotka eivät ole koskaan tunteneet naisen kosketusta, eivätkä edes haluaisi, ja mieluummin mörisevät extrabassoäänellä ja heiluttelevat fallistisia aseitaan.
Kyllä, ogrynit ovat hyviä figuja, mutta minä en niistä nyt anteeksi vain pidä teemallisesti tai esteettisesti topivina omaan Kaartiini. Toivottavasti ei keneltäkään mennyt nyt yöunet. Ihan samalla tavalla, kuin kaikilla mun Kaaossotureilla on lojalistien selkäreput, koskan pidän niistä enemmän kuin Kaaoksen piikikkäistä hirvityksistä.
Kyllä mä olen kaivellut tuota nettiä ihan riittämiin löytääkseni jotain Kaartin teemaan sopivaa ogrynin korviketta, jonka kanssa voin olla mieli rauhassa. Kyllä on monenmoista panssaripukua tullut vastaan ja on vaikka mitä tehnyt mieli käyttää, mutta minulle nyt vain on väliä sillä, mitenkä se juttu istuu mut päässä ja silmissä muuhun kamaan. Henkilökohtaisesti vain en halunnut ottaa panssaripetoa 5+ Sv. mörölle. Anteeksi, mutta se on minun armeijaani koskeva mielipide. En minä uskosi violetin tukankaan istuvan päähäni kovin hyvin, mutta ei se tarkoita että sorsisin sitä. Sitä kutsutaan henkilökohtaiseksi mielipiteeksi ja mieltymykseks, tiedättekös.
Mikä perkeleen fiksaatio ihmisillä on nyt minun figuvalintoihin? Olenko minä nyt jossain vaiheessa loukannut jotakuta sanomalla että "normiogrynit on ihan paskoi ja kaikki jotka käyttää niitä on homoja" tai "tollanen panssaripuku on ihan naurettava vaihtoehto, haistakaa paska kaikki jotka edes harkitsee niiden käyttöä"? Tietääkseni en. Esitin vain suunnitelmani, josta sitten joku yksinäinen ihminen veti johtopäätöksen, että "bikinibeibi" on jotenkin uskottavampi vaihtoehto kuin normiogryni. Ei perkele ole, mutta se biomekaaninen tappajaservitori istuu mun armeijan teemaan 100 kertaa paremmin kuin ruma mörkö.
Ja jos te että osaa nähdä naista muuna kuin seksuaalisena objektina, niin se ei taaskaan ole minun vikani. Minua huolettaa enemmän ihmiset, jotka glorifioi heidän isoista lihaksikkaista miehistä koostuvaa armeijaansa, jotka eivät ole koskaan tunteneet naisen kosketusta, eivätkä edes haluaisi, ja mieluummin mörisevät extrabassoäänellä ja heiluttelevat fallistisia aseitaan.
Kerettiläinen.kaikilla mun Kaaossotureilla on lojalistien selkäreput, koskan pidän niistä enemmän kuin Kaaoksen piikikkäistä hirvityksistä.
No huhhuh, kauhee palopuhe, tää on vaan netti. Ihan lunkisti. Kaikkee ei pidä ottaa tosissaan.Ja jos te että osaa nähdä naista muuna kuin seksuaalisena objektina, niin se ei taaskaan ole minun vikani. Minua huolettaa enemmän ihmiset, jotka glorifioi heidän isoista lihaksikkaista miehistä koostuvaa armeijaansa, jotka eivät ole koskaan tunteneet naisen kosketusta, eivätkä edes haluaisi, ja mieluummin mörisevät extrabassoäänellä ja heiluttelevat fallistisia aseitaan.
Mun mielestä isot lihaksikkaat miehet sopii aika hyvin tähän 40k:oon "Grim Dark Gothic" universsumiin.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Ei, vaan sitä, että jos valitset white scarit etkä ultramarineita, pidät niitä syystä tai toisesta parempana valintana. Ei se että toinen on parempi kuin ensimmäinen tee siitä ensimmäisestä absoluuttisen huonoa vaihtoehtoa, vaan hitusen huonomman kuin se toinen. Eikä se kerro mitään niiden käyttäjistä, jotka on päätynyt eri ratkaisuun. Eikä luoja paratkoon kukaan ole sellaista mennyt väittämäänkään.MrBigMr kirjoitti:Eli jos minä valitsen White Scarit yli Ultramarineiden, se tarkoittaa että pidän Ultramarineita täysin paskoina ja kaikki jotka käyttää Ultramarineita on mun mielestä ihan paskoja? Sitäkö tässä nyt ajetaan takaa?
Kyllä, tai jostain muusta syystä parempi vaihtoehto. Ethän muuten olisi siihen päätynyt.MrBigMr kirjoitti:Jos minä päätän tehdä IG armeijan vaikka Napoleonin aikaisista figuista, tarkoittaako se, että minusta musketit ja kirkasväriset univormun ovat uskottavampia IG:lle kuin lasgunit ja maastoasut ja tankit?
Sinulla on paha tapa provosoitua, jos joku esittää vastalauseen näkemyksellesi, ja lähettää tulenkatkuinen kirosanoilla höystetty viesti. Se ei anna kauhean asiallista kuvaa kokoperheen foorumilla, jossa, ainakin viimeksi tarkistaessani, oli kiroilu kielletty. Yrittäisit mielummin joskus astua vastalauseen esittäjän saappaisiin ja kenties ymmärtää hänen näkemystään, vaikka se eroaisi omastasi.
Ymmärrän, että bikinipimut sopivat kuin nyrkki silmään armeijasi teemaan. Mutta ymmärrätkö sinä, miksei kovin monelle tulisi mieleen käyttää niitä ogryneina? Ja ymmärrätkö sen, miksi se herättää suurta hämmästystä, että valitsit ne niiden metallilaatikoiden yli? Ja se, että en henkilökohtasesti pidä
lähes aatamiasuisia rintavia naisia vakuuttavina taistelukentälle, ei tarkoita, että haluaisin nähdä ne mielummin miehinä. Mielestäni sotatantereella ei tulisi kenenkään käyskennellä ilman rihmankiertämää vaan vaatteet päällä. Syitä on monia, ja niitä ei varmaan tarvitse alkaa luettelemaan.
Ja vaikka nyt tulikin aika henkilökohtainen viesti, niin pyydän, ota kritiikki rakentavasti ja anna kritiikkisi rakentavana takaisin, jos ja kun erimielisyyksiä löytyy. Kaikki ei siihen pysty, mutta uskon, että sinä pystyt. Sadattelusta ja kärjistelysä ei ole apua kellekkään.
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Niin on. Silti koitat todistaa oman mielipiteesi olevan oikea mielipide.MrBigMr kirjoitti: Tämä on kuule ihan maku asia, ei mitään muuta.
Norjanpaavi tais jossain sanoa ihan osuvasti, että kyllä sulta aina argumenttejä löytyy, mutta ne tuntuvat olevan aina jotenkin kaukaa haettuja. Itsekkin olen usein ihmettellyt, miten kirjoittamasi novelli jossa on linkattu kuvia perusteluiksi ei tunnu oikein ikinä vakuuttavan itseäni, mutta nyt koen tietäväni mistä se johtuu: Koitat päätellä asioita liikaa muiden asioiden kautta, ja ennen kaikkea siitä, että sotket liikaa pelimekaniikkaa nöyhtään. Vieläpä ehkä hieman naivilla tavalla. Esim tuo lihasanalyysi tuolla aikasemmin. Itse kuitenkin uskon vahvasti, että kyllä jos perinteistä kädenvääntöä harrastaisi krootti ja örkki vastakkain, niin se örkki siitä voittajana lähtisi, vieläpä aika suvereenisti. Pelillisesti tämä ero kuitenkiin voisi syntyä sanonnan mukaan "ei se koko, vaan miten sitä käyttää". Ei tuo peli ole mikään simulaatio vankkasti yksimielisesti rakennetusta fysikaalisiin faktoihin perustuvasta tulevaisuuden kuvasta, vaan ööö scifiminiatyyripeli, jonka tekemisen lähtökohdat on, että pelaajilla on kivaa ja raha virtaa.
Lahti pilaa tunnelman.
Eli Oberon saa haistattaa minulle minun mieltymyksieni johdosta, ja minun pitää vain hymyillä ja ottaa sitä vastaan? Ei se ninjaeditointi alkuperäiseen viestiin poista sitä, mitä minä sieltä luin, joten kyllä sitä vähemmästäkin tuohtuu kun joku alkaa vääntämään torttua ihan omien, henkilökohtaisten mielipiteiden päälle, mielipiteiden, jotka ovat minun ja vain minun ja vain tämän yhden asian osalta. Ja kyllä tuosta viestistä on vieläkin luettavissa että hänen mielestään minä pidän bikinibeibeja absoluuttisena vaihtoehtona yli kaiken. Mitä en pidä. Jos minulla olisi toinen Kaarti, esim. aikoinani suunnittelema Neukkukaarti, tällainen ogryn istuisi siihen kuin nyrkki silmään. Joten niin, missä on nyt se bikinibeibin ylivertaisuus?A.M€nen kirjoitti:Sinulla on paha tapa provosoitua, jos joku esittää vastalauseen näkemyksellesi, ja lähettää tulenkatkuinen kirosanoilla höystetty viesti. Se ei anna kauhean asiallista kuvaa kokoperheen foorumilla, jossa, ainakin viimeksi tarkistaessani, oli kiroilu kielletty. Yrittäisit mielummin joskus astua vastalauseen esittäjän saappaisiin ja kenties ymmärtää hänen näkemystään, vaikka se eroaisi omastasi.
Se, että laittaa ketsuppia nakin päälle, eikä kinuskua, ei tarkoita että se kinuski on ihan surkea vaihtoehto universaalilla tasolla, se vain ei nyt sopinut tämän asian kanssa, mutta katsotaan sitten kun ottaa sitä jäätelöä, johon ketsuppi ei taas oikein sovi ja joutuu sorsituksi.
Perusteluni olen esittänyt, en voi tietääkseni tehdä muuta. Jos tämä ei riitä, en voi muuta.Ymmärrän, että bikinipimut sopivat kuin nyrkki silmään armeijasi teemaan. Mutta ymmärrätkö sinä, miksei kovin monelle tulisi mieleen käyttää niitä ogryneina? Ja ymmärrätkö sen, miksi se herättää suurta hämmästystä, että valitsit ne niiden metallilaatikoiden yli?
Catachanit, demonit, Krootit, Tyranidit, Sister Repentiat ja monet muut tulevat surullisiksi kuullessaan tuon.Mielestäni sotatantereella ei tulisi kenenkään käyskennellä ilman rihmankiertämää vaan vaatteet päällä. Syitä on monia, ja niitä ei varmaan tarvitse alkaa luettelemaan.
Otan kritiikin ihan niin kuin se esitetään. Se, että haistatetaan päin naamaa, ei ole kritiikkiä mitenkään rakentavassa mielessä, joten siitä on paha vetää mitään johtopäätöstä kuin että sen kirjoittajalla on ongelmia.Ja vaikka nyt tulikin aika henkilökohtainen viesti, niin pyydän, ota kritiikki rakentavasti ja anna kritiikkisi rakentavana takaisin, jos ja kun erimielisyyksiä löytyy. Kaikki ei siihen pysty, mutta uskon, että sinä pystyt. Sadattelusta ja kärjistelysä ei ole apua kellekkään.
Hei, jokainen saa olla joko yhtä mieltä tai eri mieltä mun kanssa. Minulla on mielipiteeni ja minä esitän asioita sen tueksi. Jokainen on vapaa tekemään samalla tavalla, tai omalla tavallaan. Onhan täälläkin vaikka kuinka moni esittänyt mielipiteitään. En minä niiden päälle ole alkanut virtsaamaan, mutta ei ihminen voi omaksua toisen mielipidettä, vain mukautua siihen. Jokainen meistä vain ajattelee niin kuin ajattelee.Immeli kirjoitti:Niin on. Silti koitat todistaa oman mielipiteesi olevan oikea mielipide.
No mitäs kautta minun pitäisi ajatella asioita? Vetää ihan tyylipuhtaasti mututuntumalla, yrittää löytää oikeasta maailmasta vertauskuvia vai orjallisesti codexin mukaan?Itsekkin olen usein ihmettellyt, miten kirjoittamasi novelli jossa on linkattu kuvia perusteluiksi ei tunnu oikein ikinä vakuuttavan itseäni mutta nyt koen tietäväni mistä se johtuu: Koitat päätellä asioita liikaa muiden asioiden kautta, ja ennen kaikkea siitä, että sotket liikaa pelimekaniikkaa nöyhtään. Vieläpä ehkä hieman naivilla tavalla. Esim tuo lihasanalyysi tuolla aikasemmin. Itse kuitenkin uskon vahvasti, että kyllä jos perinteistä kädenvääntöä harrastaisi krootti ja örkki vastakkain, niin se örkki siitä voittajana lähtisi, vieläpä aika suvereenisti. Pelillisesti tämä ero kuitenkiin voisi syntyä sanonnan mukaan "ei se koko, vaan miten sitä käyttää". Ei tuo peli ole mikään simulaatio vankkasti yksimielisesti rakennetusta fysikaalisiin faktoihin perustuvasta tulevaisuuden kuvasta, vaan ööö scifiminiatyyripeli, jonka tekemisen lähtökohdat on, että pelaajilla on kivaa ja raha virtaa.
Se, että käyttää jo maailmasta löytyviä asioita esimerkkeinä, ei pitäisi olla nyt niin kauheaa. Ei pelimekaniikka tietenkaan vastaa aina fluffia, mutta minä ainakin tykkään sovittaa armeijani jonnekin sinne, sen sijaan että vain vedän asioita hatusta tai maalaan codex-figut codex-maaleilla. Itse nyt vain pidän siitä, kun saa käyttää lähdemateriaalia luovasti ja muutenkin kuin mitä jossain codexin läpykässä sanotaan. Sen on mun tapa tehdä asiat, jos ei miellytä, niin tee omalla tavallasi. En minä tyrkytä omia mielipiteitäni muille väkisin, esitän ne vain. Jos ei miellytä, niin ei tarvitse kuunnella tai uskoa. Sinulla, hyvä ihminen, on valinnanvapaus.
Sä olet niin mun idoli!MrBigMr kirjoitti:Ja jos te että osaa nähdä naista muuna kuin seksuaalisena objektina, niin se ei taaskaan ole minun vikani. Minua huolettaa enemmän ihmiset, jotka glorifioi heidän isoista lihaksikkaista miehistä koostuvaa armeijaansa, jotka eivät ole koskaan tunteneet naisen kosketusta, eivätkä edes haluaisi, ja mieluummin mörisevät extrabassoäänellä ja heiluttelevat fallistisia aseitaan.
Ihan jännästi vedät tämän kulutetun seksismikortin esiin heti kun joku kutsuu bikineissä olevia naisia bikineissä oleviksi naisiksi. Mulle on ihan sama jos provosoidut jostain missä voisi olla jo vähän ideaakin, mutta tämä on jo vähän liikaa. Ei tässä olla missään vaiheessa muutettu naista seksuaaliseksi objektiksi kuten sanoit, vaan musta ennemminkin kertaillaan itsestäänselviä asioita. Or not?
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Jos herra on ollut yhtään perillä, voisi havaita, että Oberon oli ensimmäinen, joka nosti bikinisyyden esille:I Ride in a Dragon kirjoitti:Sä olet niin mun idoli!
Ihan jännästi vedät tämän kulutetun seksismikortin esiin heti kun joku kutsuu bikineissä olevia naisia bikineissä oleviksi naisiksi. Mulle on ihan sama jos provosoidut jostain missä voisi olla jo vähän ideaakin, mutta tämä on jo vähän liikaa. Ei tässä olla missään vaiheessa muutettu naista seksuaaliseksi objektiksi kuten sanoit, vaan musta ennemminkin kertaillaan itsestäänselviä asioita. Or not?
Itse olen käyttänyt heistä termiä biomech ja toisinaan puhunut lainausmerkeissä (as in "bikinibeibit"), osoittaen Oberonin sanoihin. Välillä on ehkä unohtunut, mutta aina on ollut tarkoitus käyttää tuota termiä verrannollisesti tähän lainaukseen, ja siten muiden ihmisten mielipiteisiin.Oberon kirjoitti:Eli mimmit bikineissä on uskottavampia OGRYNEITÄ sinusta sitten?
Tämän lisäksi on A.M€nen...
...joka tuntui kärjistäneen syyt noiden hankkimiseksi joko taloudellisiin syihin, tissifetissiin tai siihen, että minä pidän näitä mimmeja uskottavempina, kuin rautakolosseja tai mörköjä. Asia vain on, että ei ole taloudellista syytä, en pidä biomechejä uskottavempina (vain armeijaan sopivampina, kuten olen jo vähän aikaa yrittänyt selittää) ja vaikka naiset kyllä kiinnostaa, ei pieni klöntty tinaa kiihota mitenkään erityisen hirveästi.A.M€nen kirjoitti:Jos taustalla ei ole taloudellista syytä tai esipuberteetillista halua fiilistellä tissejä, niin vaihtoehdoksi jää, että ihan oikeasti (gasp) pidät niitä uskottavampina.
Jos nyt vaikka loppuis toi väittely ja palataan oikeeseen aiheeseen.
Näyttää kaartin voimataso kasvavan aika rankasti. Siinä missä ennen H-supportit pystyi käyttämään raskasasejoukkueeseen, telahaupitsiin ja päätaisteluvainuun, uudessa listassa voi ottaa runsaasti raskasase-ryhmiä, telahaupitsi-jaoksen, taisteluvaunuryhmän sekä forgen tuomiopäivän sotakoneen. Viidenkymmenen ukon nostoväki-ryhmiä sai ennenkin, mutta 50+ Guardsmanin ryhmät pelottavat potentiaalisina pelinrikkojina. Uuden Codexin mahdollistama "Armoured Company", jossa on minimi troopit Chimeroilla ja muuten pelkkiä tankkeja, on myös kammotus, jota ei enää kolmosedikan jälkeen halua nähdä. Onhan se maukasta, että Codex mahdollistaa tällä kertaa komppanian vahvistamisen kunnon teräksellä (ja Fenrosialainen PST-komppania kiittää raskasaseryhmistä), mutta en luota siihen, että pelaajat osaavat käyttää armeijalistaa vastuullisesti ja ilman min-maxausta. Buustausta kaarti tarvitsikin, mutta ei ihan näin rankasti.
*Kuvittelee sliipattujen, isomahaisten kaartipelaajien kiillottavan monookkelejaan, kättelevän ja taputtelevan toisiaan olkapäille samalla kun hörppivät 2,7 promillista sampanjaa pikkurilli ojossa upseeriklubilla*
*Kuvittelee sliipattujen, isomahaisten kaartipelaajien kiillottavan monookkelejaan, kättelevän ja taputtelevan toisiaan olkapäille samalla kun hörppivät 2,7 promillista sampanjaa pikkurilli ojossa upseeriklubilla*
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
On totta, että tämä HS:n remontti tulee varmasti lisäämään IG listojen toimivuutta, mutta en jaksa uskoa peliteholtaan mieletöntä juustotasoa. Parhaimmillaan peliteho saattaa yltää tuollasella minmaxs listalla lähelle nidizilla listaa, jossa heikkoutena on pienet ja heikot troopit.Mikki N kirjoitti:uudessa listassa voi ottaa runsaasti raskasase-ryhmiä, telahaupitsi-jaoksen, taisteluvaunuryhmän sekä forgen tuomiopäivän sotakoneen. Viidenkymmenen ukon nostoväki-ryhmiä sai ennenkin, mutta 50+ Guardsmanin ryhmät pelottavat potentiaalisina pelinrikkojina. Uuden Codexin mahdollistama "Armoured Company", jossa on minimi troopit Chimeroilla ja muuten pelkkiä tankkeja, on myös kammotus, jota ei enää kolmosedikan jälkeen halua nähdä.
Itse pelaan tällä hetkellä kahta lemania lascannonilla ja extra armourilla sekä demlisheriä lascannonilla ja extralla ja rough terrain mod., ja se hupi maksaa 2x160 + 180 (?) =500pts, joka on jo kolmas osa perinteisestä 1500:sta pisteestä. Toimivat ihan hyvin, ja tulen varmaan lisäämään listaan yhden lemanin tai demolisherin.
Mites muuten, kun olen lueskellut noita uusia huhuja/tietoja, niin noista tankeista puhutaan squadron termillä, joten olisko jopa mahdollista että ne on oikeasti squadronissa? Vai onko se aikasemmin ilmoitettu sääntö, että tankit on erillään, vielä voimassa?
Lahti pilaa tunnelman.
Mitenköhän noiden troop-valintojen käy? Ainakin jostakin tämän ketjun linkistä voisi päätellä, että esim. veteraaniryhmästä voisi tulla trooppeja. Itselläni on ollut tähän asti yksi monipuolisesti lisävarusteltu jalkaväkijoukkue ja fisti toisena troop-valintana, ehkei ideaali järjestely uusimmassa trooppien merkitystä painottavassa edikassa, mutta olen halunnut porukkaani monipuolisesti kaikenlaista spessumpaa (ei siis sentään mitään "minimitroopit ja maximitankit"-settiä, olen joka tapauksessa enemmän fiilistelypelaaja nykyään) ja kaksi jalkaväkijoukkuetta tuntuu vähän tylsältä omaan makuun.
Lauri Kivinen - "Thallus 36. Jaegers" 1200 pts
"Bless with a hard heart those who surround me.
Bless the women and children who firm our hands."
-Jethro Tull
"Bless with a hard heart those who surround me.
Bless the women and children who firm our hands."
-Jethro Tull
Kannatetaan. Jos joku haluaa vielä inttää vastaan, niin sovitaan vaikka YV:n kautta jokin aika ja paikka, jossa voidaan turista ihan juurta jaksaen kaikki puhtaaksi, netistä printattujen "kuka sanoi mitäkin" -lappusten kanssa. Minä tarjoan ekan kiesin.Hangover kirjoitti:Jos nyt vaikka loppuis toi väittely ja palataan oikeeseen aiheeseen.
Ottaen huomioon, mitenkä GW ei nähnyt kahden Lashin daemon princejä tai Vulkania Sistereiden kanssa, on hyvin mahdollista että ne mokaa taas kerran jossakin. Toisaalta, kyllähän tuota Kaartia pystyi vähän min-maxaamaan ennenkin, esim. 2x 50p. Grenadieryksikköä ja 40p. komentoryhmä. Tälle sitten kaveriksi Russeja, Hellhoundeja, komentorymän sentinelejä, yms. koko rahan edestä.Mikki N kirjoitti:...en luota siihen, että pelaajat osaavat käyttää armeijalistaa vastuullisesti ja ilman min-maxausta. Buustausta kaarti tarvitsikin, mutta ei ihan näin rankasti.
Like so?*Kuvittelee sliipattujen, isomahaisten kaartipelaajien kiillottavan monookkelejaan, kättelevän ja taputtelevan toisiaan olkapäille samalla kun hörppivät 2,7 promillista sampanjaa pikkurilli ojossa upseeriklubilla*
- Da Big Boss
Jotenkin tuo kuva ahdistaa minua. Hyr, tulee kylmät väreet selkään.MrBigMr kirjoitti:Like so?
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...