Maalit pois vaatteista?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Globe

Maalit pois vaatteista?

Viesti Kirjoittaja Globe »

Hei!
Tuossa maalateesa kävi pieni tapaturma tuon "Ink"purkin kanssa. Se sattui kaatumaan ja kansi oli tietysti auki. Ja sen takia kysyn että lähteekä Inkki pois vaatteista?
I am Back to Forum... Tai jotenki noin
Ratovaari

Re: Maalit pois vaatteista?

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Minkä valmistajan maali oli kyseessä, ja mitä maalia tuo mainitsemasi Ink on.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Globe

GW:n maaleja, tai oikeastaan se on mustetta. Tai en ole ihan varma onko mustetta vai maalia. Mustetta minun mielestäni.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Siis ihan perus inkkiä? Sehän on vesiliukoista kuten muutkin GW:n maalit. Luulisi lähtevän vaatteista ihan tavallisessa pyykinpesussa. Tietysti voit varmuuden vuoksi käyttää jotain tahranpoistoainetta.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Aemilius

Viesti Kirjoittaja Aemilius »

Mulla ei oo lähtenyt kokonaan vaatteista GW:n vesiliukoinen Desert yellow parissakaan pesussa. Tahranpoistoainetta vois tietty kokeilla.
Obesa cantavit
Omat ukkelit
RaivokasMagma

Viesti Kirjoittaja RaivokasMagma »

Minullekkin kävi näin ja voin suositella, että jos näin käy, niin pistäkää vaatekappale heti likoamaan. Likoamisveteen jotain tarhanpoistoainetta. Itse käytin ihan pyykinpesukoneeseen käytettävää pulveria. Anna vaikuttaa jonkin aikaa ja ala jynssämään jollain karhealla harjalla. Kun suurin osa on lähtenyt, anna kuivua ja sen jälkeen pyykinpesukoneeseen.

Näin minä toimin.
"Every modern band is just copying Judas Priest"

Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Akryylimaalit ovat vesiliukoisia kuivumiseensa saakka, sen jälkeen niitten poistaminen onkin sitten vaikeampaa. Mihinkään erityisen hyvään ratkaisuun en ole törmännyt RaivokasMagman neuvoja nyt lukuun ottamatta, joka lienee viisain lähestymistapa. Sanoisin vielä siihen lisäten, että mäntysuopaa tai tolua sellaisenaan tahra-alueelle reippaammalla kädellä, hiero se kankaaseen ja pistä sitten likoamaan - tämä siis edelleen tuoreeseen tahraan.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Globe

Joo kiitoksia vaan neuvoista.
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Scoundrel kirjoitti:Siis ihan perus inkkiä? Sehän on vesiliukoista kuten muutkin GW:n maalit. Luulisi lähtevän vaatteista ihan tavallisessa pyykinpesussa. Tietysti voit varmuuden vuoksi käyttää jotain tahranpoistoainetta.
Ei se vesiliukoisuus sitä meinaa, että vesipesussa lähtisivät. Eivätkä siis lähde. Tahranpoistoaineella saattaa jo lähteäkin, muttei siitäkään mitään takuita, jos maali on jo kuivunut. Tai sitten lähtee kankaasta alkuperäistäkin väriä, jos tarpeeksi vahvaa kamaa käyttää.

Mutta kuten sanottu, jos sen saa likoon ennen kuin maali kuivuu, niin pitäisi lähteä jos yhtään osaa hommansa. Ja kannattaa kastella mahdollisimman nopeasti, jo ennen kuin kaivaa sen mäntysuovan esille.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Nomad

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Minulla kävi samanlainen vahinko purple inkillä valkoiselle paidalle...

Meni kyllä paita roskiin.
Blondin matematiikkaa: "Jos jaat, et kerro."
____
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 99&t=87686 Myytävänä Dawn of War II
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Asetonilla olen putsannut pienempiä tahroja. Asiaa auttaa, jos homman hoitaa mahdollisimman nopeasti eikä viikkojen päästä. Jos tapaturma on mallia "valkoinen paita ja puoli purkkia maalia", lienee parempi unohtaa koko homma ja siirtää kyseinen paita remonttikamppeiden osastolle. Se päällä voi vaikka maalata lisää.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Globe

Kyllähän tuo lähti farkuista ihan tavallisessa pesussa.
Chazu

Viesti Kirjoittaja Chazu »

Globe kirjoitti:Kyllähän tuo lähti farkuista ihan tavallisessa pesussa.
Höh. Minulla on vieläkin monien monituisten pesujen jälkeen farkuissa punainen täplä.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Ar-Senator kirjoitti:
Scoundrel kirjoitti:Siis ihan perus inkkiä? Sehän on vesiliukoista kuten muutkin GW:n maalit. Luulisi lähtevän vaatteista ihan tavallisessa pyykinpesussa. Tietysti voit varmuuden vuoksi käyttää jotain tahranpoistoainetta.
Ei se vesiliukoisuus sitä meinaa, että vesipesussa lähtisivät. Eivätkä siis lähde. Tahranpoistoaineella saattaa jo lähteäkin, muttei siitäkään mitään takuita, jos maali on jo kuivunut. Tai sitten lähtee kankaasta alkuperäistäkin väriä, jos tarpeeksi vahvaa kamaa käyttää.

Mutta kuten sanottu, jos sen saa likoon ennen kuin maali kuivuu, niin pitäisi lähteä jos yhtään osaa hommansa. Ja kannattaa kastella mahdollisimman nopeasti, jo ennen kuin kaivaa sen mäntysuovan esille.
Jos nämä maalit olisivat kuivuttuaankin vesiliukoisia, niin maalattuihin figuihin ei paljon uskaltaisi koskea, koska pienikin kosteus käsissä (esim. hiki) pilaisi maalauksen.
Dolmot kirjoitti:Asetonilla olen putsannut pienempiä tahroja. Asiaa auttaa, jos homman hoitaa mahdollisimman nopeasti eikä viikkojen päästä. Jos tapaturma on mallia "valkoinen paita ja puoli purkkia maalia", lienee parempi unohtaa koko homma ja siirtää kyseinen paita remonttikamppeiden osastolle. Se päällä voi vaikka maalata lisää.
Asetoni saattaa myös häivyttää vaatteen omia värejä, joten sitä kannattaa käyttää harkiten. Ylipäänsä maalatessa ei kannata pitää niitä 'parempia' paitoja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”