veli Fermandin päiväkirja

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
kartza

veli Fermandin päiväkirja

Viesti Kirjoittaja kartza »

(Tämä onkin sitten ensimmäinen tarinani, enkä edes tiedä meneekö tämä oikeinkaan, mutta yritetään!)

MUISTELMAT SODASTA

KIRJOITTANUT VELI FERMAND

1.5

Sota on jälleen syttynyt ihmisten ja kaaoksen armeijoiden välillä. Moni sukulaiseni on jo saanut virallisen määräyksen astua palvelukseen teloituksen uhalla, joten oletan itsekkin saavani sellaisen lähi kuukausina. Toivon vain etten joutuisi aivan kokemattomana eturintamalle...

13.6

Sain tänään määräyksen astua palvelukseen ja olen jo valmis lähtemään tovereideni kera sodan vaaroihin. Minut panssaroitiin, ennen lähtöäni, joten on jo selvää, että päädyn munkiksi eturintamalle. Ei se luultavasti mitään, mutta joudun myös taisteluihinkin...

5.7

Olen nyt nähnyt mihin vihollisemme pystyvät: eilen jouduimme väijytykseen matkan varrella ja kohtasimme kaaoksen puolen ryöväreitä, jotka hyppäsivät satapäin yhtäkkisesti jostakin leikellen omia ystäviäni, sekä noin puolensataa muuta sotilasta (jotkut jopa toisiaan!).
Ja aivan kuin tämä ei olisi ollut tarpeeksi, puolet hevosistamme karkasivat metsiin ja kohtasimme illan suussa lisää ryöväreitä! Heitä ei varmaankaan ollut viittäkymmentä enempää, joten saimme heidät häädettyä kohtuullisen nopeasti.

10.7

En ole ollut vielä viikkoakaan rintamalla, mutta olen ollut jo kymmenissä taisteluissa. Joukkomme taistelutahto alkaa hiipua, varusteemme alkavat olla lopussa enkä haluaisi tietää, mutta myös muonituspuoli alkaa vaikeutua. Omat taisteluvasarani ovat jo hajonneet niin moneen kertaan, että olen joutunut tyytymään oman pataljoonani sepän varavasaroihin...

20.7

Saimme juuri lisäjoukkoja kotoa ja pataljoonaamme voisikin kohta sanoa jo keskimääräiseksi.
Vihollisten hyökkäykset ovat alkaneet jo hiipua ja toivon, etteivät he olisi vain lopettaneet, lyödäkseen kerran ja kovaa...

3.10

Elämä rintamalla on ollut tasaista ja minä olen pataljoonamme ainoa alkuperäinen taistelija.
Kaaoksen johtajat ovat alkaneet talvea myöten jo näyttäytymään yhteenotoissa...

1.12

Pakkasta on jotakuinkin -30 ja viholliset taitavat nämä kymlien olosuhteiden taistot paremmin, kuin me, jotka olemme aina taistelleet ruohokentillä ja rehevissä metsissä. Omat joukkomme on nyt jotakuinkin tavallista isompi pataljoona, mutta olemme opetelleet taistelua pienessä ryhmittymässä, joten rivitaistot vihollista vastaan on nyt täysin poissuljettuja. Odotamme mieluummin puiden oksistoissa, sekä kaivamissamme kuopissa. odotamme... ja kun vihollinen on kulkenut ohitsemme... Hyökkäämme heidän selustaan tuhoten heidän muodostelmansa täydelliseen sekasortoiseen sipulisoppaan ja lisäämme hieman pippuria ja suolaa...

31.12

Se on nyt tapahtunut!
Kaaoksen armeijat hyökkäsivät sankarit rivin ensimmäisinä ja myrskysivät leirimme tuusannuuskaksi!
Minä olen ainoa selviytyjä ja yritän nyt päästä vihollisten piiritysten ohitse takaisin kotimailleni ilmoittamaan kenraaleille tilanteesta pohjoisessa.
toivon vain, etten kuole kylmyyteen matkalla...

VELI FERMAND

Että sellanen tarina! Saattoi olla melkoisen tylsistyttävä tarina, mutta vaihtelua sekin, verrattuna näihin muihin 'verta & suolenpätkiä' tarinoihin.
Da Big Boss

Re: veli Fermandin päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

kartza kirjoitti:myrskysivät leirimme tuusannuuskaksi!
Tuo lause antoi vähän oudon olon. Tarina oli tasoltaan keskinkertainen, sillä juoni ei ollut kovin hyvä eikä tarina ollut pitkä. Plussaa ettei nopealla lukaisulla ollut kirjoitusvirheitä. Yritystä tuntui olleen myös, hyvä.

Ei parhaitakaan lähellä, mutta tästä on hyvä jatkaa jos yrittäisit tehdä kiinnostavamman juonen, ja paremman tavan kertoa. Tsemppiä seuraavalle kerralle.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Yrsa

Viesti Kirjoittaja Yrsa »

Aika laimee...
Miks et tehty samanlaista kuin space marine???

(Muista mättö 15 päivä!)
Voitto ei ole tärkeintä, vaan se, että Ruotsi häviää!
kartza

no muistan muistan... En tehny SPACE MARINEmaista, koska halusin tehä vähän niinkun oman
JA aijon kirjoittaa tänne Zooleninkin tarinan!
Yrsa

jaa tarkoitat NEIL ZOOLENIN legendaa??? HYVÄ! :)

Muista sit, et sen pitää tapahtua warhammer tai wh 40 000 maailmassa.
Yrsa

...olemme opetelleet taistelua pienessä ryhmittymässä, joten rivitaistot vihollista vastaan on nyt täysin poissuljettuja...

Kuulostaa tutulta! :)
Rebs

Viesti Kirjoittaja Rebs »

Yrza alias Space marine, jos lopettaisit spämmäämisen, ja painu lukemaan Iron fatherin tarinoita jotta oppisit jotain HUS

Sinänsä ihan OK tarina vaikka jotain outoja lauseita, kyllä se siitä :D
Ryhmä 144 on viimeinkin saatettu päätökseen (huonosti :D) http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... &start=100
kartza

antaa sen yrsan nyt spämmäillä täällä vaan ja kiitokset kehuista!
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Yrsa hiljaa.

Teksti on ihan hyvää, vaikka kirjoitusvihreitä oli lähes alinomaan jokaisessa kappaleessa. Pidin tarinan kirjoitustyylistä, jotain uutta taas näille palstoille. Ja hyvä vaan, kun et tehnyt Space Marineita!
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Yrsa

Kartza jatka tätä! Tää on hyvä! Mä ainakin luen tätä!
kartza

EN! Mä nyt päätin, että veli Fermand kuoli kylmyyteen ja päiväkirja laitettiin kirjaston perimmille sopukoille, eikä kukaan enää jaksanut ettiä sitä niin kaukaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”